1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

AMD oskarża Nvidię o celowe obniżanie wydajności ich produktów

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez NikoBellic91, Maj 28, 2014.

  1. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    [​IMG]

    Robert Hallock, dyrektor ds. marketingu firmy AMD, stwierdził w artykule Jasona Evangehlo, redaktora serwisu internetowego magazynu Forbes, że firma NVIDIA stosuje rozwiązania mające na celu obniżenie wydajności produktów AMD i uniemożliwienie skutecznej optymalizacji po premierze danej gry, co szkodzi graczom używającym podzespołów AMD (którzy według niego mają stanowić 40% rynku). Jako bezpośredniego winowajcę wskazuje zestaw narzędzi NVIDIA Gameworks, którego zasady licencjonowania wykluczają możliwość uczestniczenia w optymalizacji kodu inżynierów z zespołu AMD. Hallock odniósł się do sprawy w następujący sposób:

    Najnowszą grą wykorzystującą zestaw NVIDIA Gameworks jest długo oczekiwane Watch_Dogs. Evangehlo stwierdził, że owa gra jest zdecydowanie zoptymalizowana pod kątem produktów spod znaku NVIDII, zaś to jak niezoptymalizowana jest dla podzespołów AMD jest „oszałamiające”. Jak pisaliśmy dwa dni temu w Serwisie Informacyjnym, „zieloni” już wydali stabilną wersję sterowników zwiększających wydajność w Watch_Dogs. AMD ma takowe w planach, lecz zadanie ma utrudnione. Hallock zdradził, że dzięki pracy inżynierów i dokładnej analizie przy użyciu rozmaitych narzędzi wewnętrznych udało się wyprofilować Watch_Dogs mimo „celowych prób zaciemnienia”. Dodał jednak, że nie jest pewien, czy osiągną dodatkowe wzrosty wydajnościowe ze względu na „niefortunne praktyki [programu] Gameworks”.

    Jason Evangelho przeprowadził testy wydajnościowe Watch_Dogs przy użyciu układów graficznych firmy NVIDIA oraz AMD. Platformą testową był komputer wyposażony w procesor Intel Core i7 4770K z 16 gigabajtami pamięci RAM o taktowaniu 1866 MHz, a wszystko to działające na systemie Windows 8.1. Co ciekawe, Evangehlo porównywał (!) Radeona 290x z GeForce 770, a więc karty grafiki, między którymi teoretycznie nie powinno być żadnego porównania. Tymczasem okazuje się, że znacznie mocniejszy Radeon osiąga podobne wyniki (o kilka FPS-ów mniej lub więcej w zależności od ustawień przy rozdzielczości 1080p)! Trzeba również zaznaczyć, że robi to przy użyciu mniej wymagającego wygładzania krawędzi, gdyż technologia FXAA jest wspierana jedynie przez sprzęt firmy NVIDIA. Żeby dokładniej zrozumieć skalę problemu, Jason podał, że Radeon 290x osiąga o 51% lepsze wyniki od GeForce 770 w Metro: Last Night (60 FPS, poczwórne wygładzenie krawędzi i rozdzielczość 1440p), będącej również bardzo wymagającą grą, krojoną pod podzespoły „zielonych”.

    Warto także przypomnieć, że Unreal Engine 4 jest domyślnie wyposażony w zestaw narzędzi Gameworks. Może to potencjalnie wróżyć złą przyszłość posiadaczom podzespołów AMD. Sam Tim Sweeney, CEO firmy Epic Games (twórcy UE4), powiedział:

    Jak wynika z aktualizacji tekstu Evangehla, Cem Cebenoyan, dyrektor ds. inżynierii firmy NVDIA, miał zaprzeczyć oskarżeniom Robeta Hallocka.
    Sprawę do przemyślenia i oceny pozostawiam każdemu z Was, drodzy Czytelnicy, z osobna. Dodam od siebie jedynie, że nie widzę żadnego powodu do lojalizmu względem któregokolwiek z producentów, a jedynie pragmatyczny wybór na podstawie oferowanej jakości w danym przedziale cenowym i choć nie winię firmy NVIDIA za strzeżenie swoich sekretów (w przeciwieństwie do AMD, które stawia na dostępność swoich rozwiązań), to utrudnianie optymalizacji innym, a więc bezpośrednie szkodzenie graczom, zahacza już o nieuczciwą konkurencję.​

    Źródło: AMD oskarża Nvidię o celowe obniżanie wydajności ich produktów | GRY-Online.pl
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Diabolique

    Diabolique Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 13, 2010
    Posty:
    1675
    Polubienia:
    48
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    bo zawsze bylo lepiej miec intela i nvidie w budzie niz je mieszac. wzlaszcza teraz gdy ati=amd.
     
  4. ROBI772

    ROBI772 RGH Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 28, 2011
    Posty:
    2734
    Polubienia:
    606
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    PZL
    Co nie zmienia faktu że jest to chamskie zagranie ze strony nvidii ... AMD teraz już im dorównuje, boją się konkurencji .
     
  5. orso

    orso Super Moderator Członek Załogi Super Moderator Pomocnik PSforum.pl

    Dołączył:
    Lipiec 26, 2009
    Posty:
    2723
    Polubienia:
    787
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Nawet więcej ati/amd siedzi w każdym next genie morał jest prosty nic nie ugrali w konsolach to zepsują rynek gier pc myślę że krótkotrwałe to będzie i pójdą po rozum do głowy.

    Wysłane z mojego P6-U06 przy użyciu Tapatalka
     
    1 osoba to lubi.
  6. KULA

    KULA V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 9, 2008
    Posty:
    521
    Polubienia:
    10
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Szczecin
    AMD ma swoje Mantle i czemu tylko Thief i BF4 jak na razie to wykorzystuje?? AMD nie walczy żeby producenci w nowych tytułach wykorzystali ich technologie, a nVidia wszędzie pakuje swoje TXAA, FXAA oraz Ageia PhysX i od dawna jest wiadomo że do gier tylko i wyłącznie Intel+nVidia niech AMD weźmie się do roboty
     
Wczytywanie...

Poleć forum