1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

ATI zbuduje układ graficzny dla Xboxa kolejnej generacji?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez flo, Październik 14, 2009.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. flo

    flo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 27, 2008
    Posty:
    124
    Polubienia:
    11
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    się biorą dzieci?
    ATI zbuduje układ graficzny dla Xboxa kolejnej generacji?


    Serwis Fudzilla rzekomo dotarł do informacji, z których wynika, że AMD/ATi prawdopodobnie zostało po raz kolejny wybrane do stworzenia układu graficznego dla konsoli Xbox następnej generacji.​
    Wygląda na to, że Microsoft jest zadowolony z układu Xenos dotychczas montowanego w Xboxie 360 i dlatego może powierzyć stworzenie jego następcy właśnie ATI. Dodatkowym atutem przemawiającym za producentem jest wsteczna kompatybilność z istniejącymi grami.​
    Następne generacje konsol miały pierwotnie pojawić się już w 2010 roku, jednak ze względu na recesję Microsoft i Sony zdecydowały się zmienić plany i przedłużyć życie obecnej generacji konsol do 2012 roku.
    Na podstawie poznanych dat, można wnioskować, że nowy układ graficzny ATI będzie wykonany w 28 nm procesie technologicznym. Więcej szczegółów, które potwierdzą lub zaprzeczą tym doniesieniom, z pewnością poznamy w najbliższych miesiącach.



    Źródło: Fudzilla.com


    Zatem oprócz informacji o nowym układzie graficznym dostaliśmy mniej lub bardziej pewne informacje o tym kiedy kupujemy nowego Xboxa :)
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. aerO^

    aerO^ Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 14, 2009
    Posty:
    258
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    28 mm szok , ale maszynka , szczerze mówiąc wolałbym nVidię mam większe zaufanie do tej firmy , choć chyba te ATI na XBOX'ie jest nawet mocniejsze od nVidii na PS3... nic obie firmy to liderzy , a to co wkładają do konsol zazwyczaj to ulepszona najnowsza karta wyprzedzająca swoimi możliwościami 2/3 generacje kart do kompów po 2000/3000 zł.
     
  4. flo

    flo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 27, 2008
    Posty:
    124
    Polubienia:
    11
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    się biorą dzieci?
    jesli o karte w xboxie 360 i ps3 chodzi to ta z xa jest o generacje do przodu bo ma zunifikowane shadery a ps3 stare poczciwe vertexy i pixele:)
    ale tez wolalbym w nowym xboxie nVidie, od kad pamietam w PC mam ich karty...sentyment:)
     
  5. CritiCalz

    CritiCalz Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 22, 2009
    Posty:
    216
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Co z tego, że karta na PS3 jest gorsza (o ile to w ogóle prawda) ? Porównaj exy PS3, a exy XBOXA pod względem grafiki. Grałeś w Killzone 2 bądź w niedawno wydanego U2 ? Nie ? To nie wiesz jaka grafa jest na PS3.
     
  6. szychabarca

    szychabarca Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2009
    Posty:
    427
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Barcelona
    Ja i tak uważam że X360 jest o wiele lepszy niż PS3!Visca el Barca!
     
  7. prolo3

    prolo3 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 6, 2009
    Posty:
    84
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    bia
    @up a ja uważam, że xbox nie jest lepszy ale przeważa cana/jakość,
    wow 28nm nieżle, pewnie będzie też nieżle kosztować :(
     
  8. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    ati jest równie dobre (cena/jakość lepsza) co nvidia, więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać:D
     
  9. flo

    flo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 27, 2008
    Posty:
    124
    Polubienia:
    11
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    się biorą dzieci?
    tak oczywiscie nie mam kolegow i nie robilem sobie porownan jesli chodzi o grafike, internetu nie mam tez i nie ogladalem porownan gier w jakosci HD ;]
    oczywiscie nie wazne jest to ze producenci gier na ps musza zmniejszac rozdzielczosc w grach bo uklad w ps3 nie wyrabia, tak? :)
    mozesz sie ze mna nie zgadzac, ale nie wciskaj ludziom ze wiesz najlepiej:)
     
  10. krisr77

    krisr77 Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 19, 2008
    Posty:
    3274
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    38
    Miasto:
    Warszawa
    grafika w ps3 jest słabsza niz w xbosie.
    tandem grafika + cell juz przewyzsza wyraznie xbosa :(
    w multiplatformach developerzy korzystaja zazwyczaj tyko z 1 rdzenia cella wiec gry wygladaja slabiej.

    jednak niektorzy potrafia wycisnąć z ps3 ostatie soki i nie jestem pewien czy kiedykolwiek zobaczymy na xbosie grafikę dorównująca takim tytułom jak Kilzone 2. Gow3, GT5 czy Uncharted 2.....
     
  11. andryush

    andryush Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 29, 2009
    Posty:
    849
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Hajnówka
    Tak , tyle , ze Cell nie ma wielu rdzeni , tylko 1 rdzen + wyspecjalizowane jednostki , ktore dzialaja jedynie w okreslonej kolejnosci a nie rownoczesnie. Czyli np jeden SPU robi dzwiek , drugi obraz , trzeci go skaluje , czwarty pzresyla do odbiornika :p (to tylko przykladowy przydzial zadan dla SPU , nie koniecznie prawdziwy)
    W X360 mamy trzy rdzenie do ogolnego uzytku , ktore moga wykonywac 2 zadania na raz. jednak rowniez chyba tylko i wylacznie po kolei :p
    Analogicznie jesli jest tak , ze gry wykorzystuja jedynie jeden rdzen , to podobnie musi byc i w X360 , bo pzreciez podstawa portu jest wersja na X360.
    Dobrym przykladem do porownania mocy obydwu konsol bedzie Final Fantasy XIII , tam sytuacja jest odwrotna , podstawowa wersja to wersja na PS3 , a X360 dostaje tym razem port.

    Tak poza tym , to za bardzo bym nie wierzyl we wszystko co pisze ten portal. Wydaje mi sie , ze to jedynie domysly , a jak bedzie naprawde , przekonamy sie za kilka lat)
     
  12. krisr77

    krisr77 Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 19, 2008
    Posty:
    3274
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    38
    Miasto:
    Warszawa
    zwał jak zwał cell dodaje mocy ps3-jce ....
     
  13. andryush

    andryush Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 29, 2009
    Posty:
    849
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Hajnówka
    A ja mysle , ze cala moc PS3 tkwi w developerach)) Kadra first party developer'ow Sony jest jak growi "Canarinhos". Nie ma rownych)) Samo Sony nawet im sie podporzadkowuje. Gdyby prowadzili polityke taka jak MS , to GT5 wyszlo by pol roku po premierze Prologue'a ,a Sony liczylo by tylko zyski i ustalalo date premiery GT6 :p
     
  14. SinRock

    SinRock Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 30, 2009
    Posty:
    26
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    LDZ
    Moim zdaniem są raczej nikłe szanse by bylo to 28nm, obecnie na ten okres czasu planowana jest premiera 32nm procesorów, dlatego tez ten proces technologiczny wydaje mi się najbardziej realny. Kolejny rozmiar to juz 22nm, dlatego wątpię żeby opłacało im się produkować sprzęt w wymiarze 28nm który używany będzie jedynie w konsolach, bo do kompów tego wymiaru nie przewidują...
     
  15. Darek36

    Darek36 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 14, 2009
    Posty:
    48
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    A ja czekam na jakieś gratulacje na PM. Od początku powtarzałem ,że nowa konsola pojawi się w 2012 roku i nie później !! Wszystko wskazuje na to ,że tak też się stanie. Można domyślać się też ,że konsola SONY pojawi się później od konsoli Microsoft'u.
    Opowiadanie bajek o tym ,że nie wcześniej niż w 2015 to nic innego jak chwyt marketingowy.Oczywiste ,że muszą zarobić na konsolach tej generacji jak najwięcej.
     
  16. Unn@med

    Unn@med Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 5, 2009
    Posty:
    11
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Radgoszcz
    narazie nie ma co rozkminiać, do 2012 jeszcze długa droga i nie wiadomo co się jeszcze wydarzy :]
     
  17. residentosevilos

    residentosevilos Banned

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2009
    Posty:
    66
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    jak narazie to nie jest pewna wiadomosc,to narazie tylko plotka wiec sie tak bardzo nie podniecajcie ;f
     
  18. misiek8

    misiek8 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2007
    Posty:
    734
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    In an ODST armor waiting to drop
    Co do wojenki PS3 vs X360...
    Wada X360 jest to ze na dziś dzień nie ma na niego żadnego porządnego engine-UE3 to przeżytek,jedynie Ubi ze swoja Dunia i Scimitar/Anvil trzymają przyzwoity poziom grafiki.

    Poczekajmy na engine "nowej generacji"-id Tech 5 i CryEngine3. Twórcy zapowiadają,ze obie konsole będę generować podobna jakość grafiki.Znacznie wyższą niż dzisiejszy standard(bądź,co bądź wysokie) ustanowione przez U2 czy KZ2.

    I nie przesadzajmy już z ta mistyczna mocą PS3 i magnum opus w postaci GT5.Forza 3 robiona przez 2,5 roku jest uznawana za jedno najwybitniejsze osiągniecie w grach wyscigowych.A Polyphon klepie już ile lat to GT5..takie "czekanie na Gotoda".EOT
     
  19. KonBoss

    KonBoss Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 2, 2008
    Posty:
    62
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    WaWa
    Do tego typu informacji trzeba podchodzi z dystansem. Jeśli jest chociaż w tym cień prawdy, nic tylko trzeba się cieszyć, że ATI/AMD dostarczy nowe bebechy do Xbox'a. Jak z informacji wynika dzięki temu będzie możliwa wsteczna kompatybilność, a była by to moim zdaniem ogromna zaleta. Na pewno jak kolega wyżej napisał wykonanie w procesie technologicznym 32 nm wydaje się na dzień dzisiejszy bardziej realne niż dla samej konsoli firma opracowywała by 28 nm, (było by to sprzeczne z planami firmy jakie ogłasza)

    Co do mocy PS3 i X360, bardzo możliwe, że problem tkwi w silnikach/deweloperach. Bebechy maja rożne. X360 lepiej generuje grafikę, PS3 ma większą moc obliczeniowa. Faktem na pewno jest to, iż deweloperzy, którzy tworzą grę na obie platformy mają większy problem przy PS3. Przez co raz dana gra wygląda lepiej na dana konsole raz odwrotnie. Jeszcze jest sprawa Ex'ów ale to temat obszerny. Dane studio od danej platformy umie więcej wycisnąć ze sprzętu, zoptymalizować kod gry itp. Na pewno SONY potrafi to wykorzystać dzięki temu powstają takie tytuły jak Killzone 2.

    Przełomem w tej dziedzinę będzie CryEngine 3 który umożliwi tworzenie gry na OBU PLATFORMACH JEDNOCZEŚNIE W CZASIE RZECZYWISTYM.
     
  20. krisr77

    krisr77 Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 19, 2008
    Posty:
    3274
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    38
    Miasto:
    Warszawa
    no z tego co wyczytałem to na dziej dzisiejszy cryengine na konsole lubi zwolnic do 20 fps, nie posiada żadnego AA oraz lata tylko w 720p. wiec ogólnie rewelki nie ma poza samymi teoretycznymi możliwościami tego silnika(fizyka,hdr,itd). coz czas pokaże.
    co do wstecznej kompatybilności to z jednej strony jest to może i zaleta (będzie można sobie pograć w gierki z x360 w podbitej do 1080p rozdziałce i w 60fps pewnie)
    Ale jest i ciemna strona medalu, która właśnie daje o sobie znać w przypadku x360. 100% kompatybilność może być zapewniona jedynie dzięki 100% zgodności gier z D3D API. to z kolei ogranicza fantazje developerów i wg mnie nie pozwala na powstanie takich świetnych autorskich silników jak na ps3
     
  21. meczek

    meczek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    273
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    wlkp
    Nie ma co myśleć nad nowymi konsolami tylko grać na obecnych. 2012 może będzie i ten układ graficzny, ale konsola nie musi się ukazać od razu :p
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum