1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Całkowicie realistyczna grafika już za 10-15 lat?

Temat na forum 'Kosz' rozpoczęty przez TymonPRO, Maj 26, 2009.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. TymonPRO

    TymonPRO XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 7, 2008
    Posty:
    624
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games, specjalizującej się miedzy innymi w tworzeniu popularnych silników graficznych, oszacował, że grafika w grach elektronicznych stanie się rzeczywiście realistyczna za mniej więcej 10-15 lat, czyli niedługo. Wtedy produkcje tworzone przez deweloperów mogłyby, jego zdaniem, wyglądać tak jak filmy fabularne. Czy uda się odtworzyć inne elementy rzeczywistości?

    Sweeney twierdzi, że dzięki mocy kolejnych systemów i technologii zbliżamy się do osiągnięcia powyższego rezultatu. Według zapewnień autora realistyczną grafikę zobaczymy wkrótce, bo to tylko kwestia prawa Moore’a (jednego z założycieli firmy Intel), mówiącego o rosnących możliwościach komputerów i mikroprocesorów. Szef Epic Games pokazuje jednak elementy, które ciężko naśladować.

    Jego zdaniem, chociaż dokładność grafiki to tylko kwestia czasu, to większym wyzwaniem będzie odwzorowanie prawdziwych ludzkich zachowań. Chodzi oczywiście o to, że realizm wymaga symulowania ludzkiej inteligencji lub zachowania zwierząt. Każdy bohater musi przecież się poruszać, wchodzić w interakcje, rozmawiać i po prostu udawać człowieka. W innym przypadku byłby sztuczny.

    Według Sweeneya symulowanie ludzkich zachowań nigdy nie było tylko i wyłącznie kwestią mocy obliczeniowej komputerów czy konsol. Zauważa on, że twórcy nie znają zasad funkcjonowania mózgu i nie wiedzą, w jaki sposób mogliby go naśladować. Brakuje na to algorytmu. Gdyby nawet sztuka udała się w odległej przyszłości, pozostaje jeszcze kłopotliwa kwestia implementacji ludzkich cech i zachowań.

    Powstanie sztucznej inteligencji jest więc odległą sprawą – znacznie szybciej zobaczymy realistyczne, aczkolwiek pozbawione osobowości postacie. Naturalnie już dziś imituje się w mniej lub bardziej udany sposób tego typu rozwiązania, stosując rozmaite heurystyki, czyli uproszczenia i obejścia. W końcu w każdej prawie recenzji gry niejednokrotnie wspomina się o inteligencji komputerowych przeciwników.



    [​IMG]



    W udzielonym wywiadzie Sweeney wypowiedział się też w bardziej przyziemnych kwestiach. Przyznał on, że konkurencją dla Unreal Engine jest obecnie oczywiście Crysis (CryENGINE 2). Obie technologie są jednak odmienne – dzieło Cryteka do tej pory hulało tylko na pecetach, podczas gdy Epic stworzył swój silnik pod kątem konsol (podobne rozwiązania zapowiedziała także pierwsza firma).

    Poruszone przez Sweeneya problemy mają też kilka innych aspektów. Stworzenie superrealistycznej grafiki to jedna sprawa. Drugą jest opracowanie przekonywującego świata i tła lub systemu fizycznego. Dzisiejsze rozwiązania to tak naprawdę zabawki, pozwalające na zderzanie się beczek i skrzynek. Świat to przecież znacznie więcej. Poza tym, nawet imponujące Liberty City, animowane jest wyłącznie dla gracza.

    Całkowicie realistyczna grafika już za 10-15 lat? | Wiadomoœć 2009-05-26 09:07:58 | GRY-OnLine
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. hawkes

    hawkes Banned

    Dołączył:
    Listopad 7, 2008
    Posty:
    140
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Łapy
    Według mnie coś takiego jak grafika komputerowa wyglądająca jak prawdziwy świat nigdy nie dojdzie do skutku, w każdym razie nie będzie to odzwierciedlenie 100%. Przecież wystarczy spojrzeć na film i na grę z obecnie najlepszą grafiką. Rzucają się w oczy dwie rzeczy: specyficzny ,,klimat'' wirtualnej rzeczywistości (nie wiem jak to dokładniej ująć) i wszelkiego rodzaju shadery. Naprawdę, czy w rzeczywistości ludzie błyszczą nonstop jakby byli mokrzy albo wysmarowani czymś tłustym? Nie sądzę. Jestem dość sceptyczny do tego rodzaju rzeczy, no ale gdyby wprowadzić taki silnik w wytwórniach filmowych, nie potrzebowaliby już aktorów, kosztownych sekwencji, nagrywania w wszelkiego rodzaju dziwnych miejscach. Po prostu mogliby to wszystko wygenerować na komputerze :D. Wyobraście sobie ile zaoszczędziliby pieniędzy, nie mówiąc już o humorkach aktorów...
     
  4. zakrawacz

    zakrawacz Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 25, 2008
    Posty:
    59
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Kraków
    IMO to po prostu brak wyobraźni - a Sweeney dał ciała przyznając się. Gra pc już teraz może być lepsza od rzeczywistego pojmowania - bo może mieć tzw feel. Dla przykładu persona 4 spokojnie kasuje ładne gry jak biomechanik kolombo - wszystko ma swój klimat i rytm od kolorków w menu do efektów pogodowych w gameplayu.

    Gość chce zrobić realistyczną grafikę - myślę, że można tu aspirować do czegoś więcej. Realizm to ja mam na codzień :)
     
  5. starmag

    starmag Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2009
    Posty:
    30
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Bydgoszcz
    No właśnie grafika nie jest najważniejsza , ona ma tylko nadać klimat grze. Szczerze to kiedyś grając w psx-owe gry czułem taką samą frajdę jak dzisiaj a nawet bardziej te gry mnie wciągały bo naprawde potrafiły pobudzić wyobraźnie. Zamiast super realistycznej grafiki wolałbym mieć bardzo realistyczne sterowanie, które nieograniczało by się tylko do kilku przycisków ale np. ruchy mogły być wykonywane bezpośrednio naszym umysłem(lol) bo to chyba jedyny sposób pełnego odwzorownia ruchów człowieka.
     
  6. Andrewww1991

    Andrewww1991 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 6, 2008
    Posty:
    134
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Chrzanów
    mam nadzieję, że gracze po takiej sesyjce w jakimś ultra realistycznym FPS'ie po wyłączeniu konsoli/kompa demona będą odróżniać prawdziwe życie od tego wcześniejszego... Bo wyjście innych po bułki może się okazać scenką z GTA lub jakiejś innej mafii... :) A wtedy lipa, bo respawnu ani goodmode nie ma :p
    Jak narazie nie mam nic przeciwko, bo sam nie mogę się doczekać takiego stopniowego przechodzenia na fotorealizm...

    Zresztą tak jak kolega wyżej pisze, klimat gry to dla sporej liczby graczy priorytet, który wyprzedza wrażenia wizualne objawiające się lizaniem każdej ściany i podniecanie się każdą teksturą... Dla mnie jeśli gra ma klimat to moze byc nawet w 2D...
     
  7. kepaic

    kepaic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 21, 2007
    Posty:
    214
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    krk
    No, za 10-15 lat to na luzie będzie fotoreal ;)

    Spójrzcie na to, są to prace wykonane w ZBrush'u. To program do robienia grafiki 3d, najczęściej stosowany do organicznego modelowania i teksturowania (robi się w nim najczęściej ludzi i różne potwory, do gier czy filmów). Jeśli teraz można wykonać taki model, to za kilka lat taka jakość będzie dostępna w grach, z cieniowaniem i animacjami w czasie rzeczywistym.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  8. michal9o90

    michal9o90 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 20, 2009
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Lublin
    Heh nic nowego się nie dowiedziałem, do takich wniosków to już dawno temu sam doszedłem, ale myślę, że to raczej bedzie przedział 15-20 lat, bo niestety żeby osiągnąć taką grafikę, w każdym calu, zeby nawet źbło trawy było idealnie realistyczne i żeby jeszcze komputer mógł wyrobić na zakrętach grając w taką grę (bo grafikę taką to można już teraz zrobić), to maszynki muszą naprawdę podnieść swoje możliwości, a dzisiejsza technologia stosowana w komputerach po prostu się wyczerpuje, jej możliwości spadają, bo do takich gier bedzie potrzeba czegoś wiecej niż tylko większej liczby rdzenni, szybszego taktowania itp.

    Rozwiązaniem tego problemu według mnie bedą komputery kwantowe, mają tak ogromne możliwości, że jeden stacjonarny komputer kwantowy w przyszłości, to będzie tak jak dzisiejsze super komputery, to co zwykły dzisiejszy stacjonarny komputer obliczał by dziesiątki lat, to kwantowy obliczy to w kilka sekund.

    zamiast milionów atomów, tworzących pojedynczy tranzystor, wystarczałby jeden atom, którego stanom kwantowym byłyby przypisane stany logiczne „0” i „1”.

    Podstawowymi elementami budowy kwantowego komputera są kwantowe bramki logiczne. Kwantowy bit, tzw. kubit. Kubit niesie w sobie naraz o wiele więcej informacji niż zero-jedynkowy bit. Dlatego jest w stanie wykonać równolegle wiele obliczeń.

    Na chłopski rozum to biorąc, to można by rzec, że szerokość magistrali zwiekszyła się do niewyobrażalnych dla zwykłych komputerów rozmiarów.

    Niestety komputery kwantowe to nadal tylko eksperymenty, najpoważnieszym problemem, jest nietrwałość takich komputerów, wystarczy najmniejsza zmiana w otoczeniu, żeby komputer zgubił wszystkie dane, no ale wedlug naukowców za jakieś 20 lat takie komputery powinny wejść do produkcji.
     
  9. kepaic

    kepaic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 21, 2007
    Posty:
    214
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    krk
    Historia zna już takie przypadki, jeden nazywał się "wgrywam grę na Atari, nie ruszać się!" ;)

    Ciekawie piszesz, ale na takie kwanciaki to chyba jeszcze sobie sporo poczekamy. Co do obecnej technologii to ona przecież cały czas się rozwija. Kiedyś nie mieliśmy nawet DirectX, potem objawieniem okazało się OpenGL, a kto nie miał karty graficznej obsługującej T&L z 16MB SDRAM był leszczem.

    Teraz kolesie z Epica wymyślili engine który jest w stanie streamowac mase danych w czasie rzeczywistym i doczytywać wypasione levele z płyty dvd w locie. Crytek bodajże w tym swoim Crysisie stworzył po raz pierwszy coś na kształt subsurface scatteringu (czyli rozchodzenia się światła np w ludzkiej skórze), wolumetryki świateł (to te promienie słońca przebijające się przez drzewa) czy ambient occlusion, a przymierzają się do globalnej illuminacji, czyli najbardziej realistycznego sposobu oświetlenia wykorzystywanego przy fotorealistycznych wizualizacjach czy filmach. Rockstar w GTA zastosował silnik fizyczny Euphoria, który wcześniej był stosowany tylko w profesjonalnej animacji komputerowej. W strategiach typu TotalWar można z widoku z lotu ptaka na pole bitwy z tysiącami jednostek podjechać do dowolnego rycerza i dokładnie go sobie obejrzeć. Coraz częściej w grach pojawiają się ogromne tereny czy gęsta zieleń. A pomyśleć że 10 lat temu szczytem możliwości był pierwszy Medal of Honor, Driver czy Gran Turismo 2. Wydaje mi się że developerzy i inżynierowie opracują jeszcze wiele metod i technik na urealistycznienie gier wideo, których teraz nawet nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić. Parafrazując Jeffa Goldbluma z Parku Jurajskiego - życie znajdzie jakiś sposób :)

    PS. Poza tym, komputer który wczoraj był super maszyną do grania jutro będzie sprzedawany w ofercie Lidla za 899zł z monitorem. 10 lat temu szczytem marzeń był komputer z prockiem 300MHz, 64MB ram i 16MB na grafice. Na tamte czasy to był istny potwór, lepszych nie było. Teraz sam w domu mam 4x4000MHz, 6144MB ram i (tylko) 320MB na grafice (i to do pracy a nie do grania). Pomyślcie co będzie za 10 lat. Albo 15.
     
  10. michal9o90

    michal9o90 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 20, 2009
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Lublin
    no tak to prawda, ale chodzi mi o to, że inżynierowie, technicy itp. muszą się strasznie wysilać, żeby te nasze komputery ulepszyć, wymyślają, coraz to nowe technologie, ktore w zasadzie bazują na tym samym co 10 lat temu, zmiejszają części elektroniczne, podwyższją taktowanie itp, ale jeśli mówić o magistrali no to sorka, ale przez 10 lat i tylko doszli hmmm do ilu oni tam doszli w grafice? 364-512 bit? no bez jaj, a procesory dopiero mają 64 bity.

    Niestety kiedy dotarlismy do takiego poziomu, gdzie większe taktowanie, już wcale nie oznacza lepsze, bo i tak procesor jest ograniczony przez magistrale i nie może wykorzystać pełnej swojej mocy.

    Zgadzam, się, że pewnie na takich komputerach za 10 lat osiągniemy poziom extra grafiki, ale nie sądzę, że będzie ona dokładna w każdym szczególe, powiem to w ten sposób, jesli będę mógł po przybliżeniu kamery do bochatera zobaczyć w skórze te maluśkie rowki, albo na dywanie dosłownie widzieć każdy włos, to wtedy przyznam, że osiągnelismy realistyczną grafikę. Ale według mnie komputery nawet za 15 lat oparte na technologii dzisiejszych temu nie sprostają, musiałyby to chyba być procki 10GHz 1024 bit a karta graficza z 5000 bit.

    Zresztą pozostaje kwestia interakcji, tutaj już napewno nie dadzą sobie rady komputery z technologią taka jak dzisiejsza, bo żeby interakcja była na naprawde świetnym poziomie, to właśnie musi być wiele procesów naraz wykonanych. Weźmy nawet najlepsze dzisiejsze gry, to patrząc na zestaw ruchów bochatera, to można rzecz tylko jedno "chała".
     
  11. starmag

    starmag Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2009
    Posty:
    30
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Możliwę ,że powstaną super technologię w ciągu tych kilkunastu lat lub nawet są już dzisiaj takie jednak sądzę ,że one tak szybko nie wejdą do masowego użytku. Wojska bogatych krajów posiadają dzisiaj niewybrażalne dla nas tajne technologie , które może do masowego użytku wejdą za kilkadzisiąt lat i tak było od zawsze. Te nowe akcesoria sprzedawane dzisiaj do komputerów to przestarzały sprzęt który ma na celu zaspokojić nasze proste potrzeby a przedewszystkim ma nas dojić stopniowo z pieniędzy.
     
  12. Staroch

    Staroch Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 23, 2009
    Posty:
    156
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    grafika bedzie sie polepszac to widac na przelomie tych 10 lat ale nigdy nie bedzie tak realistyczna jak swiat ; ) bardziej wolalbym zeby gra zostala gra. moga lepiej zrobic realistyczny Gameplay ! a nie jak np. w GTA IV ze koles wyciaga bazooke z gajerka ! :D
     
  13. kepaic

    kepaic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 21, 2007
    Posty:
    214
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    krk
    No to widzę że masz wygórowane wymagania :) Toż to nie jest nawet realistyczna grafika, to prawie VR. Malusie rowki na skórze to tylko kwestia rozdzielczości tekstur, dla mnie twarze z Crysisa są przykładem najwyższej jakości
    [​IMG]

    Przy głowach zawsze przypomina mi się Max Payne, w którym do teksturowania twarzy użyto zdjęć ludzi (zamiast malowania i składania tekstur ręcznie z różnych kawałków). Ręka pokraczna, koszula rozmazana, ale czy twarz nie jest fotorealistyczna? [​IMG]
    Z takiej odległości nie było by widać różnicy mięczy Maxem a tym murzynem z Crysisa.

    A takie detale jak włosy w dywanie, mrówki w piasku czy korniki w drzewach - to chyba zbyt wysokie wymagania :) Gry zawsze będą się wiązały z pewną umownością, jak napisał Staroch bohater będzie często "wyciągać bazooke z gajerka" bo bez tego ciężko było by sobie wyobrazić kolesia w GTA z bronią inną niż nóż i pistolet (bo gdzie by chował granaty, miotacz ognia i snajperkę?) Tak samo jestem w stanie zaakceptować brak włosów w dywanie i nie tak rozumiem fotorealistyczną grafikę. Poniekąd rozumiem ją tak jak twórcy CryEngine i ich słynna chatka w lesie Crysis Online - Comparisons. Jeśli coś wygląda jak zdjęcie to jest fotorealistyczne, i ja się nie będę podczas grania przyglądać na trawę czy każde źdźbło jest oddzielnie animowane. Ty też pewnie nie czołgałbyś się po dywanie żeby tych włosów szukac :) Więc patrząc na "fotorealistyczną grafikę" przez pryzmat stosowania jej w grach to wydaje mi się że nie będzie to takie trudne do osiągnięcia na obecnej technologii. Może i tą wąską magistralę jakoś przeskoczą, w końcu to pęd ku grafice, a nie muzyce czy dialogom, napędza cały przemysł growy.

    Największym paradoksem jest to że podczas rozmów o grafice w grach bardzo często wspominam Crytek i ich CryEngine. Silnik jest niesamowity i wprowadza do świata gier wiele inowacji, ale promująca go sztandarowa gra na nim oparta jest dla mnie osobiście beznadziejna, nudna i zupełnie niewciągająca. I to jest chyba najlepszy dowód na to, że grafika ma dla każdego największe znaczenie, ale tak naprawdę ma niewielki wpływ na radość z grania.
     
  14. michal9o90

    michal9o90 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 20, 2009
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Lublin
    hehe fakt, daltego właśnie powiedziałem, ze za 20 lat będą te kwantowe komputery, bo właśnie niedawno jakaś firma zaprezentowała pierwszy stacjonarny komputer kwantowy, jednak to tylko prototyp, który jest bardzo nietrwały i pospolity.


    btw. nie ze wszystkim tak jest, przynajmniej w japonii, naprzykład egzoszkielet który w ameryce jest tlyko dostępny dla wojska, tow japonii już jest sprzedawany (co prawda za dużą sumę, hmm a właściwie z tego co pamiętam nie sprzedawany a wynajmowany) dla zwykłych obywateli.

    Japoński egzoszkielet HAL - Joe Monster
     
  15. Demol

    Demol Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 18, 2008
    Posty:
    165
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Mam wrazenie ze niektorzy mysla jak Bill :)

    "Nobody Will Never Need More Than 640KB RAM" - Bill Gates, 1989
     
  16. kepaic

    kepaic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 21, 2007
    Posty:
    214
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    krk
    Demol - nie chodzi o to że więcej mocy nie jest potrzebne, chodzi o to co się da osiągnąć na tym co już mamy, lub co będzie w najbliższych 10-15 latach :)
     
  17. michal9o90

    michal9o90 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 20, 2009
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Lublin
    kepaic

    tyle, że my nie mówimy o fotorealistycznej grafice a o naprawdę realistycznej grafice, czyli takiej która dorówna odczuciom w prawdziwym świecie, a dlaczego nie miałbym schylać się specjalnie do dywanu? przecież mogłaby być gra przygodowa albo symulator życia i musiałbym czegoś poszukać na dywanie bo zgubiłem, naprzykład szkiełko kontaktowe to bym chciał widzieć w dywanie każdy włos, tzn że byloby widać, że to rzeczywiscie dywan, że ma pęczki włosków a nie jakiś namalowany kwadrat.

    To co wy przedstawiacie na screenach nijak się ma do prawdziwego świata, graficy są jeszcze w lesie, jak spojrzeć na to pierwszy raz i tylko ogólnie popatrzeć to robi wrażenie, ale przypatrz się dokładnie, a odrazu widać ogromną rożnicę, weś sobie jakieś zdjęcie tylko takie professionalne, zrobione najlepszym aparatem z rzeczywistego świata, albo chociażby urywek amatorskiego filmu w HD a porównaj z najlepszymi efektami w grze, chyba mi nie powiesz, że graficy są już blisko.

    za 15- 20 lat tak jak mówię, jest to bardzo realne, że grafika będzie zapierała dech w piersiach, być może nawet nie będzie dało się jej odróżnić od rzeczywistości.
     
  18. PioSza

    PioSza Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 4, 2009
    Posty:
    51
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    [​IMG]

    Na tym zdjęciu widać dokładnie, że można osiągnąć realistyczną grafikę.
     
  19. glizda360

    glizda360 Banned

    Dołączył:
    Luty 26, 2009
    Posty:
    49
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    New York
    Chciałbym zagrać w taką grę:D
     
  20. Demol

    Demol Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 18, 2008
    Posty:
    165
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Zdecydoj sie na tym co juz mamy czy to co bedziemy mieli za 15 lat... bo jest to ogromna roznica. Chcialem tylko dac wszystkim do myslenia jak wiele przez to 15 lat moze sie zmienic, pamietacie gry z poczatku lat 90? porownajcie je z dzisiejszymi, niebo a ziemia :D. Pozatym co rozumiecie pod pojeciem "fotorealistyczna" bo ja przez to rozumiem gre ktora nie mozna by odroznic od filmu i Crysis'owi niewiele moim zdaniem brakuje.
     
  21. starmag

    starmag Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2009
    Posty:
    30
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Inna kwestia jest taka ,że musieli by opracować szybszy sposób na budowanie

    realistycznych modeli 3d. Dzisiaj w grach często jest tak ,że programiści niektóre

    elementy dopracowują dokładnie a inne byle jak aby zaoszczędzić środki i zrobić produkt

    na czas. Bardzo żmudną pracą jest dopracowanie każdego elementu otoczenia tak żeby

    wyglądało to bardzo realistycznie. Raczej nieopłaca się twórcom inwestować w takie

    projekty bo czas i pieniądsze włożone niebędą adekwatne do otrzymanych potem

    kożyści z gotowego produktu. Żeby zrobić waszą fotorealistyczną grę dzisiejszymi

    sposobami ktoś raczej musiałby to robić przez wiele lat bardziej dla idei niż pieniędzy.

    Powinni wymyśleć coś w stylu skanera prawdziwej rzeczywiśtości aby móc to otoczenie

    przenieść szybko do wirtualnej przestrzeni.
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum