1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

CDP RED: Musimy wprowadzić graczy w świat i przedstawić postacie we właściwy sposób

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez Rafau666, Czerwiec 19, 2012.

  1. Rafau666

    Rafau666 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 9, 2010
    Posty:
    3497
    Polubienia:
    465
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Stary Sacz
    Wiedźmin jest świetną grą, nie ma co do tego wątpliwości, lecz zawiłości fabularne mogły odstraszyć niektórych graczy. CD Projekt zamierza zmienić podejście w Cyberpunku i stopniowo wprowadzić nas w jego świat.

    [​IMG]

    CD Projekt RED w Wiedźminie wrzuciło graczy w sam środek opowieści, zakładając, że wszyscy będą wiedzieli, co się dzieje, kim są postacie na ekranie i jakie relacje łączą ich ze sobą. Któż nie zna sagi Andrzeja Sapkowskiego? No dobrze, nikogo nie powinno dziwić, że są osoby, które jej nie znają i mogły nie pojąć zawiłości fabularnych. Po wydaniu Wiedźmina 2: Zabójcy Królów twórcy zdali sobie sprawę, że nie można oczekiwać od graczy, by od razu rozumieli złożony świat gry i że trzeba stopniowo im go przedstawić.

    - Przez wiele dni omawialiśmy pewne kwestie po ukończeniu Wiedźmina 2 – wyjaśnił Adam Badowski z CD Projekt podczas rozmowy z Gamasutrą. – Nauczył nas, że jeśli chcemy przyciągnąć ludzi, musimy wprowadzić ich stopniowo w fabułę.

    - Na przykład w pierwszym Wiedźminie wrzuciliśmy graczy od razu w sam środek opowieści, zakładając, że będą wiedzieli, co się dzieje! Jednak wiele osób mówiło nam, że nie rozumieli takich czy innych relacji – powiedział współzałożyciel CD Projekt RED, Marcin Iwiński. – Chcemy, by w naszych kolejnych grach mogli zapoznać się z kontekstem; musimy wprowadzić ich w świat i przedstawić postacie we właściwy sposób.

    Po wydaniu Wiedźmina 2 na PC i Xboxa 360 twórcy postanowili skupić się na nowej grze wideo, Cyberpunku, powstającym na podstawie papierowego RPG pod tym samym tytułem. Podobnie jak w przypadku Wiedźmina, będzie to tytuł przeznaczony dla dorosłych, ze złożoną fabułą, jednak tym razem nowi gracze nie powinni poczuć się zagubieni, ponieważ będą mieli możliwość stopniowego poznawania świata. Iwiński wspomniał, że inspiracją dla CD Projektu był serial Gra o Tron, w którym wydarzenia z książki potraktowano dość liberalnie, ale widzowie nie mieli problemu ze zrozumieniem, co czyni go tak wspaniałym, ponieważ przedstawiono je w prosty sposób, nie pomijając żadnego ważnego szczegółu.

    - Lubimy mówić o tym, o czym mówi każdy: o serialu telewizyjnym Gra o Tron – powiedział Iwiński. – Jest to idealne przedstawienie książki w innym medium. Właśnie to chcemy uchwycić. W Cyberpunku chcemy stworzyć historię, która będzie bardzo głęboka, ale nowi gracze zostaną wprowadzeni w świat lepiej niż w Wiedźminie 2.

    Nie oznacza to, że gra zostanie w jakikolwiek sposób uproszczona. Badowski wspomina, że poza głównym wątkiem fabularnym gracze będą mogli odkrywać zawiłości na własną rękę, wykonując opcjonalne zadania i eksplorując nowe obszary. Dzięki temu Cyberpunk będzie mieć szansę na przyciągnięcie znacznie większej liczby osób, jednocześnie oferując bogaty świat i skomplikowaną historię.

    - Gracze powinni móc wybrać, jak bardzo chcą zagłębić się w opowieść – powiedział szef działu marketingu, Michał Platkow-Gilewski. – Jeśli są naprawdę zatwardziali, mogą kopać w niej coraz głębiej, a jeśli są każualowi, poznają historię i jej bohaterów, ale obierając nieco inny kierunek.

    - By nasi fani dobrze nas zrozumieli, nie oznacza to, że chcemy upraszczać nasze gry. Nie bierzemy tego pod uwagę – mówi Iwiński. – Jednak dla niektórych odbiorców trzeba przygotować rozbudowany samouczek, a w szczególności lepiej wprowadzić w świat.

     
Wczytywanie...

Poleć forum