1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Crytek: 8 GB pamięci RAM w konsolach jest „czynnikiem ograniczającym”

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Maj 19, 2014.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28096
    Polubienia:
    3214
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    Studio Crytek znane jest z tego, że tworzy piękne wizualnie gry często wymagające ogromnej mocy obliczeniowej i innych zasobów. Twórcy Crysisa znani są także ze swoich wypowiedzi na temat konsol, a raczej ich specyfikacji. Tym razem poruszono kwestię ilości pamięci, a samo stanowisko Cryteka jest raczej dość ciekawe.

    W wywiadzie dla Gaming Bolt Sean Tracy ze studia Crytek stwierdził, że już teraz dla wielu deweloperów 8 GB pamięci znajdującej się w konsolach PS4 i Xbox One to wartość zbyt mała. Bez problemów dobija się do kilku gigabajtów już w obecnych produkcjach, a w przyszłości tej pamięci może po prostu brakować. Już wcześnie takiego samego zdania był Andrew Bowell z teamu zarządzającego silnikiem Havoc.

    [​IMG]

    Problemy z pamięcią miał sam Crytek przy tworzeniu gry Ryse: Son of Rome na konsolę Xbox One. Jak twierdzi Tracy, studio zostało zmuszone do intensywnego zarządzania pamięcią i właśnie ten element ma być jednym z głównych czynników ograniczających twórców gier w tej generacji. Ważne jest także to, że choć w obu konsolach dostępne jest 8 GB RAM, to w żadnej z nich nie można wykorzystać tych zasobów w pełni – zawsze pozostaje wydzielona część na system i usługi.

    [​IMG]

    Crytek wraz z Epic Games byli jednymi z najbardziej zagorzałych zwolenników udostępnienia w nextgenach minimum 8 GB pamięci. Słowa przedstawiciela pierwszej z firm mogą więc dziwić szczególnie, że PS4 i Xbox One są na rynku dopiero kilka miesięcy. Inna sprawa, że w przypadku odchodzącej generacji deweloperzy radzili sobie dość dobrze nawet z 512 MB pamięci. Z czasem z pewnością do gry wejdą różnego rodzaju sztuczki optymalizacyjne, ale mówienie o ograniczeniach na początku nowej generacji jest raczej mocno niepokojące. ​


     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. djploki

    djploki Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2009
    Posty:
    2565
    Polubienia:
    250
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Jelenia Góra
    Mogli od razu załadować do tych konsol drugie tyle i byłby spokój.
     
  4. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Może mnie ktoś ogarnięty w tych tematach oświecić? Czemu na 512MB RAM nie mieli problemów i robili ładne gry, a z 8GB RAM nagle mają problem?
     
  5. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5421
    Polubienia:
    1668
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Bo zawsze muszą na coś zwalić.. Najpierw zwalali, że PS3, X360 za słaby! A teraz, że NOWA generacja już jest czymś ograniczona . No bez kitu..

    Dla chcącego nic trudnego. Tylko trzeba przysiąść i zrobić swoją robotę od A do Z b. dobrze. Nie na odwal się i byle było zrobione.
     
  6. piasek_k508i

    piasek_k508i Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Kwiecień 3, 2011
    Posty:
    16
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Pszów, Poland
    UP UP
    A to w tym wszystkim jest najciekawsze :) nauczyli się optymalizować pamięć ram na x360/ps3 a teraz pomimo niedużych różnic w jakości grafiki już im brakuje pamięci. To tak jakby cała nauka poszła w las :p
    Druga sprawa to taka iż te konsole obecnej generacji wyglądają jak PC klasy średniej a za czasów premiery xbox360/ps3 było wielkie wow. 3 rdzenie/cell i 512 ram to coś nie osiągalnego dla szarego człowieka. Poszli na łatwiznę i tyle :p Co za problem było włożyć te 16/32 GB pamięci.
     
  7. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5421
    Polubienia:
    1668
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    TO, że jakby włożyli te 16/32 GB to pewnie podnieśli by cenę o 300-500 dolarów do góry *strzelam z ceną* ale na pewno było by znacznie drożej niż jest.

    Może ich tyle by to nie kosztowało ale kazali by sobie płacić bo przecież dali tyle Ramu.. Zresztą nie znasz dużych korporacji? Jak coś zmienią to liczą na $$$ i nic więcej.
     
  8. Azur

    Azur Xbox One Xbox One V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 25, 2010
    Posty:
    2795
    Polubienia:
    470
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Polska
  9. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Crytek srytek, niech za optymalizację się wezmą, a nie wiecznie biadolą, że im czegoś mało ($$ na koncie pewnie też) :D
     
  10. DJ.Bart

    DJ.Bart Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 25, 2009
    Posty:
    428
    Polubienia:
    27
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tczew
    Ściema jak nic przecież w PC starcza w zupełności 8GB Ramu na najnowsze tytuły, a przecież jest Windows i tak dalej a i tak zostaje sporo pamięci ram.
     
  11. Azazel

    Azazel Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2008
    Posty:
    99
    Polubienia:
    16
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Wrocław
    Bujda na resorach :) "kiepskiej baletnicy przeszkadza i rąbek spódnicy". Niech się skupią na robieniu ciekawych gier a nie jałowych benchmarków. Wrócą kiedyś czasy gdy czekając na dane tytuły ludzi interesowała sama jego istota a nie tylko techniczne detale?. Przerost formy nad treścią i pier...e głodnych kawałków. Taki nasz rynek gierek jest dzisiaj :) aż mnie brzuszek rozbolał.
     
  12. blueup

    blueup Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 11, 2008
    Posty:
    23
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Aachen
    obstawiam ze ceny konsol nowej generacji nie zwracaja ich producentom kosztow produkcji nawet w polowie, tak wiec nie przychodzi mi nic innego jak stwierdzic ze ludzie odpowiedzialni za tworzenie nowych konsol nie maja wogole pojecia o branzy w ktorej pracuja poniewaz pieniadze zaczna zarabiac dopiero na grach wiec myslac przyszlosciowo mogli wrzucic ten RAM na zapas i tyle . chodz pewnie z drugiej strony oni juz mysla ze dajmy mniej RAMU a za 4 lata nowa konsole im wcisniemy poco czekac znowu 7 lat jak z x360 . nie oszukujmy sie i tak kazdy kupi . puki co ludzie odkladaja pieniadze wiec maja czas nazekac jakie one sa ****owe a jak tylko pieniazki odloza to poleca do sklepu :D
     
Wczytywanie...

Poleć forum