1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Czy poprzednia generacja konsol radzi sobie z Metal Gear Solid 5?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Sierpień 30, 2015.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28136
    Polubienia:
    3219
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]

    Czy premiera Metal Gear Solid 5 to ostateczny koniec gier publikowanych jednocześnie na sprzęcie obu generacji? Wszystkie pokazy koncentrowały się niemal wyłącznie na PlayStation 4, ale produkcja zmierza na pięć systemów, z PS3 i X360 włącznie. Taką decyzję wydawca podjął bardzo dawno temu, gdy obawiano się jeszcze, że gracze będą niechętnie kupować nowe konsole. Na przełomie generacji podejście cross-gen było popularne i nic dziwnego: twórcy szukali finansowego zabezpieczenia dla swoich milionowych inwestycji w nowe tytuły.

    Zgodnie z takim myśleniem zbudowano silnik Fox Engine, przeznaczony do wsparcia wielu „pokoleń” sprzętu. Sam Kojima wyjaśniał przy okazji Ground Zeroes, że oprawa może nie być tak zaawansowana jak u konkurencji, ale ostateczne rezultaty są zgodne z naszymi oczekiwaniami: zarówno PlayStation 4, jak i Xbox One otrzymują dopracowaną, piękną grafikę.

    Poprzednia generacja wypada nieco słabiej, co nie powinno być większą niespodzianką. Z jednej strony już samo istnienie tych wersji, z pełną paletą funkcji, jest małym cudem. Widać jednak wyraźnie, że PlayStation 3 i Xbox 360 osiągają w MGS5 absolutne limity swoich możliwości.

    Porównawcze obrazki przygotowane kilka tygodni temu przez Konami nie pokazywały jeszcze zbyt dużej przepaści jakościowej między obiema generacjami sprzętu. Nasze testy wskazują jednak, że różnica „pokoleniowa” obecna już w Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes powiększa się teraz jeszcze bardziej.

    Redukcje w oprawie są dobrze przemyślane. Rozdzielczość zmniejszono na starszych konsolach w okolice 992×720, z mało efektywną wersją wygładzania krawędzi FXAA. Zmniejszono też jakość efektów graficznych i tekstur oraz ich detale. Dla przykładu, efekty cząsteczkowe są dużo skromniejsze, a rozmycie obiektów widać tylko w przerywnikach (choć możliwe, że szczątkowe rozmycie w rozgrywce zachowano na X360).

    Obcięto cienie, zmieniając je na odpowiedniki dostosowane lepiej do możliwości PS3 i X360. Najbardziej zauważalną modyfikacją jest jednak poziom doczytywania detali - dużo wyraźniej widać teraz ładowanie obiektów i tekstur.

    Przejście z „prostszej” struktury Ground Zeroes do pełnego świata w większym stopniu obciąża silnik gry, co wpływa na płynność, a więc także na rozgrywkę. Już w GZ notowaliśmy na PlayStation 3 i X360 spadki w okolice 20 FPS w przerywnikach i podczas zabawy, ale większe, bardziej ambitne poziomy tylko pogarszają sytuację.

    The Phantom Pain celuje w 30 FPS na poprzedniej generacji, ale pewną przewagę ma sprzęt Microsoftu. Na zewnątrz, w otwartym świecie, różnice trudniej jest śledzić, ale ogólne wyniki nie są zachęcające na żadnej ze starszych konsol. Dziesięcioletni sprzęt ma problemy z poradzeniem sobie z ambitną wizją Kojima Productions.

    [​IMG]

    Spójrzmy na wydajność poprzedniej generacji w różnych scenach. Konami dba o to, by do sieci nie przedostały się najmniejsze nawet spoilery, więc my także musimy być ostrożni i na materiał wideo trzeba poczekać do premiery. Obrazki mówią jednak dużo: w niektórych momentach Xbox 360 pokazuje wyraźną przewagę nad sprzętem Sony.[​IMG]

    Płynność jest jednak wysoce zmienna na obu platformach i nietrudno o sceny ze spadkami do 20 FPS - a poziom ten utrzymuje się przez jakiś czas. MGS5 załącza podwójnie buforowaną synchronizację pionową: jeśli nie uda się osiągnąć 30 klatek, aktywuje się blokada 20 FPS. Następny krok to 15 klatek na sekundę, ale na szczęście takie momenty są rzadkością.

    [​IMG]

    A co z rozgrywką? W strzelaninie w zamkniętej lokacji na początku gry płynność jest stabilna. Sceny tego typu są jednak rzadkie i dużo bardziej prawdopodobna jest zabawa poniżej poziomu 30 FPS.

    [​IMG]

    Pierwsza wizyta w otwartym Afganistanie ujawnia, że nawet podstawowa jazda na koniu może przełożyć się na spadki, a przewaga X360 potrafi zniknąć. Od tego momentu obie wersje stają się bardzo podobne.

    [​IMG]

    Wydajność w scenach akcji to 20-kilka FPS, ale interesujący jest czas generowania tych klatek. Skaczemy pomiędzy 33 lub 50 ms, co przekłada się na nieprzyjemne zacinanie. Kojima Productions miało ciężki orzech do zgryzienia: synchronizacja pionowa ze zmienną płynnością, czy też adaptacyjny v-sync, który generowałby niemal ciągły tearing, ale i więcej FPS. Trudny wybór...

    Może więc być tak, że Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain to ostatni prawdziwy tytuł ukazujący się jednocześnie na sprzęcie obu generacji. FIFA czy Call of Duty zapewne nie zrezygnują z takiego podejścia jeszcze przynajmniej przez rok, ale nie są to tytuły pokroju MGS5, gdzie ten sam silnik napędza wszystkie wersje. To dobra i zła wiadomość. Ostatni udany tytuł cross-gen to chyba Call of Duty: Advanced Warfare z ubiegłego roku, gdzie udało się osiągnąć poziom zbliżony do obecnej generacji, poza nową technologią renderującą. Far Cry 4 czy Śródziemie: Cień Mordoru pokazywały już ogromne różnice.

    Pamiętając o wszystkich problemach, The Phantom Pain na starszych konsolach to niebywały przykład technologicznej ambicji. Otwarty świat, strukturę misji i dostępne opcje przeniesiono bez zmian. To jedna z niewielu pozycji z PS3 i X360 z powodzeniem korzystająca z oświetlenia bazującego na fizyce (Physical Based Rendering). Pomimo spadków płynności (które nie będę pewnie problemem dla osób pamiętających MGS4 na PS3) otrzymujemy zestaw, którego na poprzedniej generacji nie było już dawno. Część graczy przyzna, że to łabędzi śpiew tych platform, a co za tym idzie, konieczność ich wspierania przełożyła się na to, że na PlayStation 4 i Xbox One otrzymujemy płynne 60 FPS. Musiano bazować na konfiguracji starszego sprzętu, więc nowe konsole miały graficzne i obliczeniowe możliwości, by celować w wyższą wydajność i ogólną poprawę grafiki.

    Rezultaty są fascynujące: Metal Gear Solid 5 wyciska ostatnią kroplę mocy z poprzedniej generacji, by jednocześnie wypaść słabo w porównaniu z nowym sprzętem. Dla części osób tytuł ten może być najlepszą inspiracją do zakupu nowej konsoli.

     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. z0nk31

    z0nk31 Banned V.I.P Pomocnik Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Maj 6, 2011
    Posty:
    4925
    Polubienia:
    958
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Łódź
    konsole mają ponad 10 lat więc nie można oczekiwać cudów.
    fajnie jednak że gra ukazała się na poprzedniej generacji i nie ma co narzekać
     
    akir i bld lubią to.
  4. barman_2000

    barman_2000 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 3, 2010
    Posty:
    3416
    Polubienia:
    393
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Włoszczowa
    tez uwazam ze jak na swoje lata i parametry gry wygladaja swietnie na starych konsolach
     
  5. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5429
    Polubienia:
    1679
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Wg. mnie jak najbardziej radzą sobie. Nie jest to żaden żałosny MK X.. Tylko gra z otwartym światem i ogólnie złożona - rozbudowana!

    Jako posiadacz X360 jestem jak najbardziej zadowolony, że tytuł pojawił się na tą konsolę.

    Więc mają +++++++++++++++.
     
  6. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Ja również jestem pod wrażeniem, że to aż tak wygląda dobrze jak na możliwości X360/PS3 :O
     
  7. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3486
    Polubienia:
    1243
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Skoro GTAV daje radę to dlaczego MGS by nie miał ;)
     
  8. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5429
    Polubienia:
    1679
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Bo cienki MK X nie dał rady. :)
     
  9. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3486
    Polubienia:
    1243
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Co ty porównujesz...
     
  10. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5429
    Polubienia:
    1679
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Grę która nie ma otwartego świata jest tylko plansza i 2 zawodników do gry która ma otwarty świat itp itd i wyszła na X360..
     
  11. barman_2000

    barman_2000 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 3, 2010
    Posty:
    3416
    Polubienia:
    393
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Włoszczowa
    co innego jest tworzyc gre od podstaw w takiej wielkiej firmie jak Konami, a co innego tworzenie portu z next gena na stara generacje przez jakis amatorow
     
  12. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5429
    Polubienia:
    1679
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Ma to być wymówka na od nich porażkę czy coś?
    Mi jako gracza koło małego Johnna lata kto miał robić port. Tyle razy była przekładana premiera i było obiecane, że gra wyjdzie i gracze dostaną jeszcze bonus za to, iż tak długo czekają. Dla mnie to jawne granie w bambuko i nic więcej.
     
  13. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3486
    Polubienia:
    1243
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Ludziom to się nie dogodzi nigdy. OG odchodzi po woli do lamusa ta platforma ma już 10 lat dajcie jej umrzeć.
     
  14. djploki

    djploki Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2009
    Posty:
    2565
    Polubienia:
    250
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Jelenia Góra
    Radzi sobie nadspodziewanie dobrze.Ja jestem bardzo ciekawy jak ta gra będzie wyglądać na PC na full detalach.
     
Wczytywanie...

Poleć forum