1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Czy wiesz, jak powstaje gra?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez TymonPRO, Kwiecień 17, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. TymonPRO

    TymonPRO XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 7, 2008
    Posty:
    624
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Narodziny gry

    Obecnie tworzenie gry komputerowej można porównać do produkcji kinowych hitów, zarówno pod względem nakładów pracy, jak i pieniędzy. Twórcy, dążąc do jak największego realizmu, nie ograniczają się jedynie do komputerów i zainstalowanych na nich programów.​
    Nieco ponad kilka lat temu cała ekipa odpowiedzialna za produkcję gry mieściła się w jednym pokoju. Teraz zespołów jest kilka i pracują najczęściej w wielu studiach i różnych lokalizacjach. Nierzadko nawet w terenie.​
    Tak więc animatorzy skupiają się w studiu, gdzie z aktorami nagrywają i przetwarzają sekwencje ruchu z wykorzystaniem techniki motion capture. Graficy pracują w biurze, jednak często wykonują wypady w poszukiwaniu inspiracji. Ekipa dźwiękowa za to odwiedza praktycznie cały świat: od tropikalnej dżungli z odgłosami tysięcy stworzeń, aż po wyścigowe tory przeładowane rykiem silników.​
    [​IMG]
    Za każdą nowoczesną grą kryje się ogrom włożonej w nią pracy...
    Studia tworzące gry współpracują także ze znanymi kompozytorami, którzy razem ze swoją orkiestrą nagrywają ścieżkę dźwiękową dla produkcji. Nie można zapomnieć też o tym, że głosu postaciom często użyczają gwiazdy znane z wielkiego ekranu.​
    Wyjątkowo ciekawa jest faza preprodukcji, wypełniona setkami artworków tworzonych z prawdziwymi artystami. Często też ekipa grafików wyjeżdża na wycieczkę w ciekawe miejsca, gdzie nabiera inspiracji, przez co lepiej przygotują się do tworzenia pięknego i urzekającego świata gry.​
    Oczywiście praca grafików nadal polega na tym samym, czyli modelowaniu obiektów, bohaterów i lokacji. Do ich dyspozycji oddane zostały jednak dodatkowe cuda techniki, jak skanery przenoszące trójwymiarowy obiekt bezpośrednio do programu graficznego, czy ułatwiające modelowanie ekrany dotykowe.​
    [​IMG]
    ...mnóstwo szkicy koncepcyjnych, artworków...
    Największe hity tworzone są również z wykorzystaniem ogromnego budżetu sięgającego dziesiątek milionów dolarów! Wystarczy spojrzeć na zestawienie najdroższych gier w historii:​
    1. Grand Theft Auto 4 – 100 milionów dolarów
    2. Gran Turismo 5 – 80 milionów dolarów
    3. Shenmue – 70 milionów dolarów
    4. Too Human – ponad 60 milionów dolarów
    5. Metal Gear Solid – 60 milionów dolarów
    6. Halo 3 – 55 milionów dolarów
    7. All Points Bulletin – 50 milionów dolarów
    8. LA Noire – 50 milionów dolarów
    9. Final Fantasy XII – 48 milionów dolarów
    10. Killzone 2 – 45 milionów dolarów​
    Zobacz zestawienie: Gry o gigantycznym budżecie - hity i porażki Na samym szczycie plasuje się GTA 4 z sumą 100 milionów dolarów! Niżej jest Gran Turismo 5, którego koszty produkcji już są imponujące, a należy zwrócić uwagę na to, że gra nie została jeszcze wydana i na 80 mln wcale nie musi się skończyć.
    [​IMG]
    ...oraz miliony zmiennych zawarte w setkach tysięcy linijek kodu.
    Proces tworzenia gier jest szalenie interesujący. W niniejszym artykule poprowadzę was przez wycieczkę po studiach gier. Pokażę, jak powstają produkcje wyświetlane na ekranach naszych monitorów. Przedstawię narzędzia, z jakich korzystają programiści i graficy. Opowiem też o kolejnych etapach powstawania gry. Wszystko to urozmaicą materiały dodatkowe dotyczące procesu produkcji polskiej gry Wiedźmin. Zapraszam do lektury!


    Uwaga to tylko wstęp cały artykuł pod tym linkiem: Czy wiesz, jak powstaje gra?. Narodziny gry. Benchmark.pl
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. sid2007

    sid2007 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 23, 2009
    Posty:
    1685
    Polubienia:
    23
    Punkty za osiągnięcia:
    38
    Miasto:
    Radom
    Skoro GTA IV to 100 mln $ to ciekawe ile kosztować będzie reklamowana jako najważniejsza, z największym budżetem Red Dead Redemption? 150 Mln $?
     
  4. Szpaner94

    Szpaner94 Banned

    Dołączył:
    Grudzień 27, 2009
    Posty:
    468
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Ciekawy art, rozbudowany.

    Nie zapomnijcie że GTA IV z 1 zainwestowanego dolara zarobiła 7, a zainwestowano ;] 100 milionów.
     
  5. Michal992

    Michal992 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2010
    Posty:
    33
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Hehe no na samym GTA IV dużo zarobili:)

    Kiedyś widziałem jak robią PES 2010.Ubrali jakiegoś piłkarza w kombinezon z czujnikami i biegał po boisku a to wszystko potem na ekranie było widać:D
     
  6. Litwin95

    Litwin95 Banned

    Dołączył:
    Listopad 28, 2009
    Posty:
    315
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Radzyń Podlaski
    Gratuluje wyszukania tak fajnego artykułu. ;)
    Naprawdę bardzo miło się czytało. :)
     
  7. Kazik321

    Kazik321 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 6, 2009
    Posty:
    136
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Płock
    ta :) bodajże to był Leo Messi
     
  8. alutek95

    alutek95 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 27, 2008
    Posty:
    117
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    gdynia
    to sie nazywa motion capture :p. bardzo fajny patent ;D
     
  9. truecrime

    truecrime Banned

    Dołączył:
    Listopad 20, 2008
    Posty:
    101
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Koszalin
    Jednak w PES'ie nic to nie dało, gdyż te ruchy są jakieś drewniane ;)
     
  10. General Kubster

    General Kubster Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 26, 2009
    Posty:
    20
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Nowy Sącz
  11. szychabarca

    szychabarca Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2009
    Posty:
    427
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Barcelona
    Jak GTA IV kosztowało 100 mln $ to jestem ciekawe ile kosztować będzie GTA V.
     
  12. Czech

    Czech Banned

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2008
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Siedlce
    tyle kasy w błoto, ciekawe jaki był budżet fallouta 1 i 2 czy gothica 1 i 2, przy tych grach bawilem się lepiej niż przy grze o budżecie 100 mln
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum