DICE: Gatunek FPS potrzebuje innowacji

Rafau666

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Karl Magnus Troedsson z DICE powiedział, że wielu developerów nie przykład zbyt wielkiej wagi do wprowadzania innowacji w strzelankach, zarówno jeśli chodzi o względy techniczne, jak i wybór realiów.



- Jeśli gracze nie widzą swego rodzaju nowości, rewolucji, a przynajmniej ewolucji w wykonaniu gier, zaczynają tracić zainteresowanie – powiedział Troedsson podczas rozmowy z Edge. – Uważam, że tak się teraz dzieje. W przypadku wielu tytułów nie bierze się tego na serio; byśmy stawiali sobie wyzwania nie tylko jeśli chodzi o gameplay, czy może inne aspekty, na przykład sposób dystrybucji, ale również zwracali uwagę, jak się daną grę czuje, jak ona wygląda, jak brzmi.

Troedsson podkreślił, że nie da się w nieskończoność zmieniać tylko tematyki, zostawiając tę samą mechanikę. Stwierdził, że w wybranym okresie czasu da się zrobić ograniczoną liczbę gier, zanim zaczną się nudzić.

- Może chodzi tylko o wykonanie, ale ostatecznie wszystko składa się na odbiór tego, co tworzymy. Sądzę, że ludzie zaczynają oddalać się od współczesnych realiów, ponieważ od czasu do czasu realia czy tematyka zaczyna się przejadać i wtedy wszyscy przeskakują na coś innego. W pewnym momencie dinozaury są na topie i wszyscy robią gry o dinozaurach, ale takie są trendy. Była już II wojna światowa, ostatnio era współczesna, a teraz ludzie kierują się ku przyszłości.

- Sądzę, że spoczywa na nas, jako developerach, odpowiedzialność, żeby zawsze wymagać od siebie, by tworzyć gry, z których płyną najlepsze doświadczenia. Nie mówię, że stworzymy FPS-a, który sprawi, że zapłaczecie, ani czegoś w tym stylu. Chcemy jednak, by ludzie byli zdumieni, kiedy spojrzą na nasze gry. I to jest znacznie ważniejsze niż stanie się numerem jeden… chcemy zrobić najlepszą grę, jak tylko potrafimy, i by ta gra była najlepsza na rynku. Jeśli gracze tak będą uważali, to wykonamy naszą pracę. Jeszcze nie jesteśmy na tym etapie, ale pracujemy nad tym.

 

randnd

Użytkownik
Użytkownik
Dziwnie, że czytając artykul od razu na mysl nasuwa sie seria Call of duty :D Ciekawe :D
 

MrDraiger

V.I.P
V.I.P
XBOX MANIAK
Użytkownik
Pewnie, że człowiek ma racje, wydawcy zauważyli, że najlepiej sprzedają się strzelanki i każdy masowo je produkuje, ale tylko nieliczne są warte zagrania. Ja bym jeszcze rozszerzył tą wypowiedź o gry tpp (tps, strzelanki z widokiem trzeciej osoby) których tak samo wychodzi wiele, a pojedyncze tytuły się przebijają. Spec Ops The Line sobie odpuściłem, poczytałem recenzje, gameplaye obejrzałem i co? Niby fabułą dobra, warto zagrać, ale co z tego, jak mechanika nie zaskakuje, nuży, nie ma nic nowego do zaoferowania ? Mam spędzić 5-6h przy grze męcząc się by poznać jakąś fabułę? Nie dzięki. Z drugiej strony postawię Ghost Recona, przeciwieństwo Spec Opsa, gdzie fabuła gra bardzo małą rolę, ale gameplay wprowadza trochę świeżości w mocno wyeksploatowany gatunek strzelanek. Futurystyczny design gry, cholernie charakterystyczne okulary Ghostów, efekty rozszerzonej rzeczywistości w świecie gry, kamuflaż, dron i masa innych gadżetów sprawia, że strzelając przez no, grubo kilka godzin, (tak na oko to nawet 10h można spędzić w singlu) nie nudzimy się specjalnie, chcemy grać dalej i eksterminować kolejnych przeciwników. Mało tego, gra daje dużą swobodę działania, pozwala nam się bawić jej konwencją i daje dużo satysfakcji gdy wyczyścimy po cichu cały garnizon wrogów. Także są gry które się niczym nie wybijają, ale niektóre są warte naszego czasu. Binary Domain też było ciekawe, najprościej ją było opisać jako futurystyczna kopia Gearsów, mechanika nie porywała, ale też nie odstraszała, warto było ją przejść chociażby dla wątku głównego, który pod sam koniec gry robi zwrot o 180*. Ciekawe, czy ktoś to jeszcze czyta, wiem, wyszedłem na hipokrytę (zauważył ktoś to?), olałem Spec Opsa a zachwalam Binary Domain, pomimo bliżniaczych cech, przeciętnego gameplayu i ciekawej fabuły. Co do samego artykułu, jako że mówi to developer DICE, trzeba wspomnąć o BF3 (do CoDa też dojdę!), niby nic odkrywczego i rewolucyjnego nowy Battlefield do gatunku nie wnosi, ale gra mi się w niego szalenie przyjemnie, spędzanie kolejnych godzin przy multi to czysta przyjemność (no, jeżeli mam dobre staty ^^). A co do CoDa i wypowiedzi @randnd czytając ten artykuł nie przyszedł mi do głowy żaden CoD, po prostu, jako strzelanka ta seria mnie już nie interesuje, nie ma dla mnie nic do zaoferowania.
 

DJDIDO88

Użytkownik
Użytkownik
tekst uświadamia mnie że kolejny BF będzie opierał się na przyszłości, i zapewne otrzymamy BF 2143 ;)
ale wolał bym powrót do IIWŚ bo te współczesne już powoli się nudzą.
 

NikoBellic91

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
tekst uświadamia mnie że kolejny BF będzie opierał się na przyszłości, i zapewne otrzymamy BF 2143 ;)
ale wolał bym powrót do IIWŚ bo te współczesne już powoli się nudzą.
Jeśli chodzi o przyszłościowego BF'a to myślę, że wyjdzie jako DLC z odpowiednio futurystycznymi mapkami itd. Ale to tylko takie tam moje domysły :)
 

TheDarkKnight

Użytkownik
Użytkownik
Jeśli podekscytowała was ta wypowiedź, to mam złą wiadomość - jedzie tzw. darmową reklamą na kilometr. Chcieli o sobie na chwile dać znać i zyskać w oczach graczy. That's all. Ta wypowiedź jest zbyt bajkowa... Nie ma czym się podniecać, jeśli tak naprawdę myślą to przekonamy się w następnych produkcjach.
 

D4Ru73K

Banned
Użytkownik
Żeby jeszcze EA robiła innowacyjne strzelanki to polemizowałbym z tym gościem. Niestety, nawet jeśli papierek jest nowe, to w środku cały czas ten sam cukierek od lat. To wystarczy, aby olać tego gościa. Niestety branża zaczyna się posługiwać coraz cięższym słownictwem, a świat dąży do produkcji bezmyślnych mas, więc za kilka lat dla przeciętnego człowieka słowo "innowacyjny" będzie mało zrozumiałe. I o to chodzi, być, pojawiać się w mediach, stać na świeczniku, niech mówią, piszą - gawiedź to kupuje coraz częściej.
 

QwerTaj

V.I.P
V.I.P
Użytkownik
Jeśli mam oczekiwać czegokolwiek innowacyjnego, to tylko od ludzi szukających pieniędzy na Kickstarze. EA, Acti, Ubi i... wszyscy inni robią tylko skoki na kase.
 

Lusus

Użytkownik
Użytkownik
Innowacyjne gry już były, teraz wystarczyłoby, żeby przestali upraszczać wszystko do poziomu 5 letnich dzieci. Battlefield 3 w porównaniu do 2 jest mocno uproszczony, jeśli chodzi o mechanikę. Wspomniany wyżej nowy Ghost Recon z jedynką ma wspólny chyba tylko tytuł, to samo seria Rainbow Six. Operation Flashpoint kolejny przykład. Inne gatunki to samo, nowy Hitman, Splinter Cell, Tomb Raider. Kiedyś innowacyjne tytuły, teraz nastawione na akcje klony, różniące się tytułem, głównym bohaterem i miejscem akcji. A gracze są tak samo winni (albo i bardziej), jak developerzy. Jak ktoś rok w rok kupuje tą samą grę w nowym pudełku, potem kupuje DLC ze starymi mapami, a następnie płaci za jakieś "premium" bzdety, to ciężko, żeby coś się zmieniło.
 

Altres

V.I.P
V.I.P
Użytkownik
Jaka przyszłość ?? Bije im ? Ja już mam dość wymyślania futurystycznych broni, lepiej niech już zostaną na tym co mają, a najlepiej powinni stworzyć jakąś grę w klimatach II wojny temat dawno nie ruszany, a jest jeszcze wiele rzeczy których nie pokazano.
 

CSpec

V.I.P
V.I.P
XBOX MANIAK
Użytkownik
Kolejne future warfare? Oh, come on! Bad Company 2 bylo swietne...

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
 

Do góry Bottom