1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

DICE musiało pójść na pewne ustępstwa przy projektowaniu Battlefielda 4 na next-geny!

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Sierpień 28, 2013.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28170
    Polubienia:
    3226
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]


    Najlepsza wersja gry pojawi się, tradycyjnie, na PC-tach

    Next-geny next-genami, ale do mocnego PC-ta nowym konsolom Sony i Microsoftu wciąż trochę brakuje. Tę braki zobaczymy chociażby w Battlefieldzie 4, przy którym DICE musiało pójść na pewne ustępstwa projektując wersję na Xboxa One i PlayStation 4.

    Dyrektor wykonawczy "czwórki", Patrick Bach, stawia sprawę jasno:
    Jednocześnie Bach uspokaja, iż różnica nie będzie aż tak bardzo widoczna. Gra przecież nie tylko działa w stałych 60 klatkach na sekundę, oferuje też tryb multiplayer dla 64 graczy, co było niemożliwe do przeprowadzenia na obecnych konsolach. Dzięki temu posiadacze next-genów dostaną "pełne, Battlefieldowe doświadczenie", które dotychczas było zarezerwowane jedynie dla właścicieli mocnych PC-tów.

    Nie wiem jak wy, ale ja jestem bardzo ciekaw jak w obliczu słów Bacha nowy Battlefield zaprezentuje się na konsolach obecnej generacji. Jednak o tym przekonamy się pewnie dopiero 31 października, gdy tytuł ten zadebiutuje na Xboxie 360, PlayStation 3 i PC. Wersja na konsole następnej generacji pojawi się jakiś czas później.

     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. sk00ti

    sk00ti Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2010
    Posty:
    119
    Polubienia:
    8
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    BF3 na X360 działa w 30 klatkach ? Bo nawet nie wiem..

    Fajnie, że będą 64 vs 64 :)
     
  4. CSpec

    CSpec V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2011
    Posty:
    1586
    Polubienia:
    579
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    K-PAX
    Ustępstwa przy tworzeniu gier na nextgeny jeszcze przed ich premierą?



    Źle się dzieje...
     
    2 użytkowników lubi ten post.
  5. misiekmr

    misiekmr Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 15, 2009
    Posty:
    188
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Spokojnie, jeszcze zdążą ogarnąć nowe konsole :).

    Wysłane z mojego GT-I9100
     
  6. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5433
    Polubienia:
    1699
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Tyle w tym temacie :D
     
  7. Punisher

    Punisher Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2010
    Posty:
    429
    Polubienia:
    61
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Chełm, Poland
    To jak źle będzie wyglądać na starej generacji,chyba jak Medal of Honor allied assault
     
  8. XBOX-M4ST3R

    XBOX-M4ST3R Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2009
    Posty:
    833
    Polubienia:
    69
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    To ciekawe co będzie za 5 lat jak jeszcze nie ma konsol, a gry mają być gorsze od wersji z PC.
     
  9. voltan91

    voltan91 XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 15, 2009
    Posty:
    1773
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Bytom
    To chyba pierwsza taka sytuacja w dziejach konsol żeby już przed premierą były słabsze od PC...
    Specyfikacja może wyglądać źle, ale zamknięta architektura pozwalała na cuda, teraz jest bardzo źle...
    No chyba że się mylę i ogarną to jak najszybciej.
     
  10. Coller22

    Coller22 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 3, 2010
    Posty:
    472
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Miasto:
    Konin
    A no niestety DOG ale to było do przewidzenia skoro w konsolę wepchnęli sprzęt który za 2 lata pewnie będzie stary nie chce mówić że przestarzały, bo przecież w konsoli części nie wymienisz na nowsze ;/
     
  11. Krycha1987

    Krycha1987 Banned

    Dołączył:
    Lipiec 21, 2013
    Posty:
    385
    Polubienia:
    21
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Gry są robione na odwal.
     
  12. Matek17

    Matek17 Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 28, 2012
    Posty:
    84
    Polubienia:
    20
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Przy X360 i PS3 części w nich zawarte w dniu premiery również nie należały do najnowszych, ale zamknięta architektura tego sprzętu sprawiała, że na teoretycznie słabych komponentach w porównaniu do PC można było projektować gry zdecydowanie lepsze jakościowo. Np. zobacz, że taka gra jak GTA V będzie chodzic na xboxie, który ma ledwie 512 mb ramu i ledwie 3 rdzenie procesora.
    Swoją drogą myślałem, że Battlefieldy i inne mocne gry wykorzystają może z 20% mocy nowych konsol a tu taka niespodzianka. Ciekawe...
     
  13. Krycha1987

    Krycha1987 Banned

    Dołączył:
    Lipiec 21, 2013
    Posty:
    385
    Polubienia:
    21
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Z Ps2 było to samo pod koniec wyszedł Black którzy miażdży wszystko co dotąd powstało na tą konsole, podpinając dziś Ps3 przez VGA czy HDMI i uruchamiając Blacka mamy nadal piękną grę która nie odstaje od większości innych tytułów.


    Według mnie to zabieg marketingowy by ostatecznie wysprzedawać konsole w sklepach i przejść na nową platformę.
     
  14. rafallo

    rafallo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 7, 2013
    Posty:
    159
    Polubienia:
    40
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Prawda jest taka, że kiedyś kompa kupiłes i wystarczył Ci na jakieś 4-5 lat grania. Potem żadna gra nie szła. Teraz kompa kupujesz i za 2 lata musisz coś dokładać do niego, bo postęp technologiczny jest tak wielki, że gry już nie uciągnie.
    A konsole... konsole zaprojektują i przez 6 lat od dnia premiery nie zmienią, nie wsadza kości ramu, grafiki, itd.
    Tak więc ps4 dobrze pomyslał dając już GDDR5 ramu, bo DDR3 to przestarzałe za rok już będzie, a MS przecież do xbox one już tego nie zmieni.
    Po roku będzie czuć różnicę pomiędzy xbox one a ps4, a potem między ps4 a PC.
     
  15. Krycha1987

    Krycha1987 Banned

    Dołączył:
    Lipiec 21, 2013
    Posty:
    385
    Polubienia:
    21
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    A zwróć uwagę jak poszły do przodu gry w tych ostatnich latach, a to wszystko ma zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Na konsolach masz ciągle to samo bo jak napisałeś hardware się nie zmienia, gdyby gry na PC były robione pod PC z przez kilku lat to nic byś nie musiał modernizować go przez 6 lat.

    Dlatego porównywanie konsol i komputerów to bezsens, konsole stoją a komputery się rozwijają.
     
  16. peh

    peh Banned

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    465
    Polubienia:
    96
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Wystarczy że grafika delikatnie będzie ustępowac tej PCtowej, a wszystkie inne elementy zarezerwowane wcześniej tylko dla m ocnych PC będa teraz na PS4/XBONE na porzadku dziennym, to i tak będzie smakowicie.
    Po prostu zamiast 10 letniego cyklu zycia konsol będzie to jakieś 6 lat i znowu nowy sprzęt. Tak było przy PS1 który wyszedł w 1994 a w 2000 PS2. X360 i PS3 to najdłużej panująca generacja ale z wmiarę mocnymi podzespołami. 5-6 lat to max i zmiana, nie ma szans aby w dniu premiery mid-end hardware tych konsol przetrwał tyle samo bądź dłużej niż X360/PS3.
    Założe się że w Sony po starcie nowych konsol zaczną konstruować kolejną maszynkę bo na pewno zdają sobie sprawę co siedzi w środku i nie będzie potem czasu na składanie sprzętu na kolanie...
     
  17. Lewis

    Lewis Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 30, 2011
    Posty:
    1022
    Polubienia:
    103
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Wola śląsk
    ziom nie przesadzaj :D tyle graczy to nawet nie ma na PC 32vs32 :] jak cos heheheh
     
  18. BlindObserver

    BlindObserver Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    79
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Poznań
    Ciekawe rzeczy tu czytam i jako sprzętowiec nie mogę się nadziwić :D
    Przede wszystkim komponenty w z takiego PS3 i Xboxa 360 na ich premierę nie miały jakiegokolwiek odpowiednika na PC. Najbliżej chipu z PS3 był GeForce 7800 GTX, który kosztował wtedy tyle co cała konsola - GPU dla wybranych. Po drugie w tym samym PS3 wykorzystano kości XDR, których nikt nigdy na PC nie widział. Gdy wychodziły PS3 i X360 PC był tylko niewiele mocniejszy, ale okupione było to ogromną ceną. Teraz zdecydowanie wydajniejszy od nextgenów PC mogę Wam złożyć poniżej 2,5k zł. Na takim PC BF4 przy identycznej jakości co na next genach poleci w 60 FPS, ale w 1080p, a nie 720p.

    Kolejna sprawa to totalna bzdura związana z tym goniącym postępem technologicznym. Przez ostatnie trzy generacje procesorów Intela, a więc najwydajniejszych układów na rynku, wydajność CPU wzrosła o 12%... Jak ktoś pamięta premierę Core 2 Duo ten wie, jak potężny był skok z Pentium 4. Podobnie z Radeonami HD 4k. A teraz? Teraz jest zastój i jak ktoś pisze, że co dwa lata trzeba wymieniać jakiś komponent w PC, to nie ma pojęcia o czym mówi. Mojego Sandy Bridge i5 2500K 4,5GHz z 2011 roku wymiana czekać będzie możne za dwie generacje. No chyba, że mi się znudzi.

    PC przegoniło nextgeny jeszcze przed tym, jak ogłoszono ich oficjalną specyfikację i kto ogarnia kwestie związane z TDP, ten wiedział, że nie będzie tam ani mocnego CPU, ani mocnego GPU. Ta konsola może mieć max TDP na poziomie 250W - tyle ma sam Radeon HD 7970... O procesorach w ogóle nie wspominam, bo Jaguar to ośmiordzeniowy low-end, następca Bobcata, na którym to bez sprzętowej akceleracji wideo nie obejrzycie nawet filmu FHD. O czym to świadczy? :D
     
    2 użytkowników lubi ten post.
  19. newuser1

    newuser1 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2012
    Posty:
    248
    Polubienia:
    94
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Nikt ci nie odpowie, bo większość userów to zapyziałe małolaty, którym się tego nie chce czytać (bo za dużo) :D

    Choć przyznaję ci rację, dlatego inwestycja w PC nie jest głupia. Co z tego ,że BF4 obsłuży taką ilość graczy jak zapewne stałe 60fps to marketingowy chwycik, do tego nie jest potwierdzone do tej pory 1080p co jest absolutnym wstydem dla devów.
     
  20. Krycha1987

    Krycha1987 Banned

    Dołączył:
    Lipiec 21, 2013
    Posty:
    385
    Polubienia:
    21
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Bo przyrost to tylko w benchmarkach jest, ważne w grach jest by taki procesor był dobrze wykorzystywany. W dodatku te generacje intela to zwykły chwyt marketingowy, zamiast opracować godnego następce to zmieniają podstawki i dają po kilka % przyrostu wydajności. Ja do nich pretensji nie mam bo chcą zarobić, ale kto się nie zna ten się jara :p

    Nom, taki I7 w laku ma powiedzmy 17W a wersja PC 75W i ludzi się dziwią że maja taki super sprzęt a stara gra się zawiesza. Chwyt marketingowy bo ten procesor ma wspólną tylko nazwę.

    Kiedyś kolejne procesory miały większy zegar i to dawało im więcej mocy, ale w pewnym momencie już się nie dało wyżej wyjść a większy zegar dawał puste OC, znowu więcej cache to większa cena bo ta pamięć jest strasznie droga.
     
  21. BlindObserver

    BlindObserver Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    79
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Poznań

    Z tym pierwszym jest prosta przyczyna - Intel nie ma konkurencji, bo procesory AMD są słabe. Skoro stary AMD Phenom II x4 jest w wielu grach szybszy niż nowy AMD FX (a więc topowy CPU od tej samej firmy) to jest chyba coś nie tak. Wraz z nadejściem nowych konsol ludzie grający na PC posiadający normalny komputer z czterema i więcej rdzeniami (lub wątkami, bo w sumie i3 to też fajny procesor) odczują różnicę właśnie przez rozpisanie gier na więcej wątków. I paradoksalnie nextgeny przełożą się na lepsze doznania z gier na PC, czyli odwrotnie niż jest teraz.

    Ten i7 z lapka to też dobry procesor - ciężko włożyć tam inny w końcu. TDP musi być niskie, bo mała powierzchnia odprowadzania ciepła, do tego musi to działać na baterii. To nie jest więc żaden chwyt marketingowy, szczególnie, że procesory dla notebooków mają inną numerację.

    Zwiększenie zegara to czasy Pentium 4. Od wejścia architektury Conroe i następców nie ma to aż tak dużego znaczenia. Liczą się usprawnienia samego rdzenia. Więcej pamięci cache nie zawsze daje jakiekolwiek rezultaty - raz, że zwiększa się ilość tranzystorów, więc wzrasta też temperatura. Dwa - pamięć cache nie musi być dużo, musi być za to szybka. PC do grania to nie serwer gdzie w Xeonach jest po 20 MB cache L3. Nie ta specyfika pracy.
     
Wczytywanie...

Poleć forum