1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Digital Foundry porównuje płynność działania Wiedźmin 3 na PS4 i XONE

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Maj 21, 2015.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28109
    Polubienia:
    3214
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]

    Czas powoli zamykać temat graficzny w Wiedźmin 3: Dziki Gon. Najlepiej zrobić to materiałem sporządzonym przez Digital Foundry, które od lat analizuje poziom wizualny najnowszych hitów. Tym razem ekipa Digital Foundry porównała ze sobą zachowanie gry w wersjach konsolowych.

    Pierwsza zauważalna różnica - Wiedźmin 3 korzysta na PS4 z v-synca i ogranicza ilość klatek animacji do 30 fps. Xbox One działa natomiast bez ogranicznika, co powoduje fluktuacje nawet do 40 klatek na sekundę w trakcie zabawy. Redakcja Digital Foundry podkreśla, że obie wersje gry mają swoje problemy z płynnością i żadna nie działa pod tym względem w 100% dobrze.

    Pierwszy problematyczny obszar to cut-scenki - na PS4 zdarza się, że ilość klatek na sekundę spada do 20. Sprzęt Microsoftu radzi sobie z cut-scenkami lepiej, bo "chrupnięcia" są po prostu krótsze, niż na PS4.

    Co z gameplayem? Tutaj wg redaktorów wychodzą niedoskonałości związane z brakiem włączonego V-sync na XONE. Ilość fps skacze ciągle od 29 do 31 do wywołuje wrażenie braku płynności. PS4 też ma swoje problemy, bo tu zdarzają się spadki do 25 fps.

    Wydawałoby się, że rozdzielczość natywna 1080p zapewnia konsoli Sony istotną graficzną przewagę, ale redakcja Digital Foundry zaznaczyła, że obie wersje gry są do siebie bardzo podobne - również pod względem płynności działania. Taktyka włączania V-sync jest właściwa, bo "zablokowane" 30 fps zapewnia subiektywne wrażenie większej płynności. Niestety obecnie PS4 zalicza również sporadyczne spadki framerate'u przez co teoretyczna przewaga nie wychodzi „w praniu”.



     
Wczytywanie...

Poleć forum