1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

DirectX 12 dla Xbox One ma zapewnić rozdzielczość 1080p we wszystkich grach

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Marzec 27, 2015.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28177
    Polubienia:
    3228
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]

    Microsoft co prawda stara się studzić emocje i nie napędzać zbyt mocno oczekiwań wobec interfejsu programowania DirectX dla konsoli Xbox One, ale niektórzy z twórców gier oczekiwania mają naprawdę spore. Brad Wardell z firmy Stardock Studios uważa, że DirectX 12 oraz konkretne optymalizacje po stronie programistów gier mogą znacząco ulepszyć wydajność we wszystkich grach tak, aby mogły one na konsoli Microsoftu działać natywnie w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli.

    Wardell twierdzi, że istotną dla graczy kwestią będzie to, że nowy interfejs programowania rozwiąże dla wielu z nich problemy związane z obsługiwanymi rozdzielczościami zauważając, że to właśnie ta kwestia nierzadko wzbudza kontrowersje.

    O ile PlayStation 4 firmy Sony wyposażono w wysokowydajną pamięć RAM typu GDDR5 o przepustowości 176 GB/s, o tyle Microsoft w Xboksie One zdecydował się zastosować znacznie mniej wydajną pamięć RAM typu DDR3 o przepustowości 68,3 GB/s. Microsoft ma jednak w pewnego asa w rękawie. Aby móc zapewnić bardziej sprawne działanie podsystemu graficznego, zwłaszcza w wysokich rozdzielczościach, Microsoft w konsoli umieścił dodatkowo wbudowaną pamięć statyczną (ESRAM) o pojemności 32 MB i przepustowości od około 109 do maks. 204 GB/s.

    Twórcy gier aby uzyskać odpowiednio dobrą wydajność muszą przede wszystkim efektywnie wykorzystywać właśnie ten malutki dodatek wydajnej pamięci ESRAM. Według programistów obecnie stosowany interfejs programowania aplikacji, DirectX 11.1, a konkretnie jego wariant dla Xboksa One, nie jest w stanie zapewnić pełnej sprawności 32-megabajtowej pamięci ESRAM przez cały czas. Według Brada Wardella to właśnie jest powód tego, że programiści nie mogą czerpać pełni korzyści z obecności tego typu pamięci podręcznej w systemie.

    Twórca firmy Stardock wyjaśnia, że DirectX 12 nie tylko zapewni programistom lepsze możliwości wykorzystania pamięci ESRAM, ale Microsoft dodatkowo udostępnia twórcom gier programowe narzędzie, które ma za zadanie automatycznie optymalizować użycie pamięci podręcznej ESRAM przez gry. Dzięki niemu programista nie musi ręcznie konfigurować wykorzystania ESRAM. Zamiast niego może to zrobić stosowna aplikacja Microsoftu.

    DirectX 12 oczywiście samą swoją obecnością nie sprawi, że wzrośnie wydajność obecnych gier. Także w grach dopiero nadchodzących można spodziewać się różnych zjawisk. Nowy interfejs programowania, taki jak np. DirectX 12, zawsze wymaga zaznajomienia się z nim. Brad Wardell uważa jednak, że każde oprogramowanie dobrze stworzone pod kątem DirectX 12 będzie działać lepiej niż obecnie dostępne gry. Twórca Stardocka nie wyklucza, że to właśnie DirectX 12 sprawi, że wreszcie wszystkie gry na Xboksie One będą mogły działać w rozdzielczości 1080p - oczywiście natywnie, bez skalowania obrazu z niższej rozdzielczości.

     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Jacław

    Jacław V.I.P V.I.P Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Kwiecień 1, 2009
    Posty:
    523
    Polubienia:
    192
    Punkty za osiągnięcia:
    43
  4. maxoff

    maxoff Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 18, 2010
    Posty:
    1287
    Polubienia:
    182
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    To zdanie wypowiedziane przez Microsoft może oznaczać chyba tylko jedno...
    Jednak jeśli uda się im podciągnąć ONE do wyższej wydajności i gry będą śmigać w 1080p (bez obniżania jakości grafiki) to pewnie zdecyduję się na niego - bo w kilka tytułów bym chętnie zagrał.
    Ale czas pokaże co i jak usprawni DX12 więc trzeba zaczekać.
     
  5. o M a c z 0 S

    o M a c z 0 S Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 2, 2013
    Posty:
    1492
    Polubienia:
    367
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Dolny Śląsk
    ciekawe czy dojdzie do tego ze gry na xo będą w tym 1080p a na ps 4 tylko w 900 ? choć ja tam różnicy nie widzę
     
  6. barman_2000

    barman_2000 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 3, 2010
    Posty:
    3416
    Polubienia:
    393
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Włoszczowa
    ja juz od dawno mowilem ze jest taka sama sytuacja jak z PS3 i X360 tylko tym razem sie odwrocilo i to n XO jest trudniej programowac i ludzie sie musza tego nauczyc
     
    DrumsSlayer lubi to.
  7. geometric77

    geometric77 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 6, 2011
    Posty:
    313
    Polubienia:
    41
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Opolskie
    I tyle w tym temacie. Na gdybaniu i mega zapowiedziach kończy się większość nowych funkcji. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu - nie ma co się napalać.

    PS. A polskich komend kinecta w Polsce nadal nimo.
     
  8. Nemezis30

    Nemezis30 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 11, 2014
    Posty:
    258
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Ja tam w cuda nie wierzę, one ma i tak lepszą jak na już grafikę.
     
  9. nemesis48s

    nemesis48s Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 12, 2013
    Posty:
    430
    Polubienia:
    52
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    radom
    Obiecanki cacanki nie uwierzę puki nie zobacze
     
  10. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5433
    Polubienia:
    1699
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Gadać każdy może :). Przed wyjściem PS4 i XO były zachwałki, że te konsole zmiażdżą PC'ty i ogólnie będzie full wypas w porównaniu do PS3 i X360.

    Na tę chwilę nie widzę tego ale może ... Prima aprilis ? :D
     
  11. KubaFreeStyle

    KubaFreeStyle Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 22, 2012
    Posty:
    366
    Polubienia:
    94
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Zamość
    Oczywiście masz rację - między X360, a XOne nie ma żadnej różnicy... Nie wiem po co się przesiadałem na nową generację...
     
Wczytywanie...

Poleć forum