1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Dlaczego tę grę pokochały miliony fanów?Fenomen Halo

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez TymonPRO, Wrzesień 22, 2009.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. TymonPRO

    TymonPRO XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 7, 2008
    Posty:
    624
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    O niewielu produkcjach można powiedzieć, że są kultowe i na stałe zapisały się na kartach historii gier wideo. Niewiele gier jest bowiem na tyle interesujących, by wracać do nich nawet po latach albo bawić się nimi na długo po rynkowej premierze. Większość produkcji najpóźniej po roku odchodzi w zapomnienie, ale nie zapoczątkowana w 2001 roku seria "Halo", która mimo tylu lat obecności na rynku, nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Na czym więc polega jej fenomen?

    Niezaprzeczalną zaletą "Halo" jest jej fabuła. Jeśli poszukamy jej źródła okaże się, że autorzy mogli czerpać inspirację z napisanych kilkadziesiąt lat temu książek Larry Nivena "Pierścień" oraz "Budowniczowie Pierścienia". Mamy więc tajemniczy obcy artefakt, przypominający ogromny pierścień, którego pochodzenia nikt nie jest w stanie wyjaśnić, oraz walkę o dominację nad nim, prowadzoną przez rodzaj ludzki i kosmiczną rasę zwaną Przymierzem. Te dwa elementy: klimat tajemniczości oraz wojna z kosmitami, to murowany przepis na sukces, zwłaszcza jeśli są umiejętnie podane i doprawione szczyptą humoru. Nie można też zapomnieć o głównym bohaterze, postaci jak najbardziej pozytywnej, lecz jednocześnie całkowicie anonimowej, a mimo to wzbudzającej wielkie zainteresowanie grających.

    Halo: Combat Evolved
    [​IMG]



    "Halo: Combat Evolved" początkowo nie sprzedawało się tak dobrze, jak chciałby tego Microsoft. Postanowiono więc pójść w nieco innym kierunku i zamiast wydawać mnóstwo pieniędzy na reklamy telewizyjne, zaczęto stopniowo budować społeczność jej fanów.
    Wygraj Xboksa 360 i Halo 3 ODST

    Microsoft podpisał odpowiednie umowy, które zaowocowały szeregiem turniejów promujących tytuł, wydaniem płyt ze ścieżką dźwiękową, rozpoczęciem produkcji replik pancerzy głównego bohatera, a także całą linią figurek przedstawiających główne postacie tytułu, które po raz pierwszy trafiły na rynek pod koniec 2003 roku. Nie wspominam już o specjalnych wersjach konsol, których wygląd dopasowano do "Halo". Te wszystkie zabiegi sprawiły, że sprzedaż tytułu znacznie wzrosła i łącznie kupiono go w ponad 5mln sztuk.

    Od początku było wiadomo, że historii stworzonej na potrzeby gry nie da się opowiedzieć w jednej tylko produkcji. Dlatego w 2002 po raz pierwszy zapowiedziano "Halo 2", które z powodu opóźnień ukazało się dopiero za dwa lata. Tym razem to Przymierze zagrażało ludzkości i Master Chief ponownie musiał pełnić rolę jedynej nadziei na pokonanie wroga. Grę znacznie udoskonalono, dodając wiele nowej broni, pojazdów, a także możliwość strzelania z dwóch rodzajów broni jednocześnie oraz opcję pozwalającą przejść całą grę w trybie współpracy. Dodano również kolejną stronę konfliktu, znaną jako Flood.

    Społeczność fanów serii w tym momencie była już tak duża, że zanim "Halo 2" trafiło na sklepowe półki, Microsoft zebrał ponad 1.5mln zamówień w samej przedsprzedaży. Mimo iż gra była krytykowana za wiele elementów wtórnych, to jednak jej najwięksi fani zdawali się tego nie zauważać i kupowali tytuł na potęgę. Druga część sagi sprzedawała się tak dobrze, że przyniosła Microsoftowi ponad 100mln USD zysku w ciągu zaledwie jednego dnia, zaś w miesiąc od premiery kupiło ją ponad 5mln osób. Skąd taka duża sprzedaż, skoro grę uznano za wtórną? Oczywiście za sprawą rozbudowanego już w tym momencie trybu sieciowego, oferującego naprawdę wiele interesujących opcji. Tryb ten był niemal motorem napędowym sprzedaży tytułu i sprawił, że jego nabywcy spędzili łącznie kilkaset milionów godzin, rozgrywając ponad 4mld sesji.

    ...ciąg dalszy
    Wydawane aktualizacje, kolejne turnieje, nowe serie figurek oraz wiadomości sugerujące przeniesienie gry na duży ekran sprawiły, że "Halo 2" na całym świecie sprzedało się w ilości niemal 6.5mln egzemplarzy, zaś łączna sprzedaż obu gier przekroczyła 11mln egzemplarzy.


    Doniesienia o możliwości stworzenia filmu bazującego na przygodach Master Chiefa jeszcze bardziej podsycały zainteresowanie serią. Przez długi czas było głośno na ten temat. Mówiło się nawet, że scenariusz stworzy sam Alex Garland, odpowiedzialny za taki film jak "28 Dni Później". Przez pewien czas w projekt był zaangażowany nawet sam Peter Jackson, który miał się podjąć reżyserii, a później produkcji filmu. Wszystkie plany spaliły jednak na panewce i jak dotąd nie udało się zrealizować projektu. Szkoda, bo przysporzyłoby to serii "Halo" kolejnych fanów. Ostatnio mówi się jednak, że obrazem zainteresowany jest Steven Spielberg, choć nadal nie wiadomo co może z tego wyniknąć.

    Halo 2
    [​IMG]


    Nawet bez filmu popularność serii ciągle rosła. Wiosną 2006 roku Marvel ogłosił, iż jest zainteresowany stworzeniem komiksu na bazie "Halo". 128-stronicowa nowela miała się pojawić latem tego samego roku, a do jej stworzenia zaangażowano takich artystów, jak: Phil Hale, Ed Lee, Tsutomo Nihei, Jay Faerber, Andrew Robinson, Simon Bisley oraz Lee Hammock.

    Jak się później okazało, był to dopiero początek całej serii komiksów. W jej ramach ukazały się bodajże cztery części "Halo: Uprising", jak również "Halo: Helljumper", a także kilka mniej znanych albumów poświęconych grze. Komiks wydany przez Marvela zajął drugie miejsce na liście wszech czasów tego wydawnictwa pod względem sprzedaży. Lepszy był tylko „Spiderman”.

    Mimo iż nie doprowadzono do końca projektu mającego na celu stworzenie filmu na bazie "Halo", to w międzyczasie gra trafiła na ekrany naszych telewizorów. Grupa ludzi działających pod szyldem Rooster Teeth Production w 2003 roku stworzyła machinimę "Red Vs Blue", serię zabawnych filmów animowanych, przedstawiających perypetie czerwonego i niebieskiego Spartana. Machinima była prezentowana na kilku festiwalach filmowych, m.in. w 2006 roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmów w San Francisco, i szybko zdobyła sobie rzeszę wiernych fanów, oczekujących na kolejne przygody dwóch Spartanów, rozprowadzane w Xbox Live. Zresztą machinima nadal cieszy się dużym uznaniem. Od 2003 roku ukazało się m.in. pięć sezonów serii The Blood Gulch Chronicles, seria Out of Mind, Recovery One, Reconstruction, Relocated, a najnowszą z nich jest Recreation – licząca sobie 13 epizodów, której ostatni udostępniono 14 września 2009 roku.

    Przynosząca krociowe zyski seria "Halo", wkrótce wzbogaciła się o kolejną, trzecią już część, wydaną w 2007 roku. Tym razem gra pojawiła się na Xboxa 360, co pozwoliło wyposażyć ją w niemal doskonałą oprawę graficzną, zaawansowane efekty świetlne i wiele innych nowinek, których nie mogły posiadać dwie pierwsze części gry. W maju 2007 roku w sieci Xbox LIVE przeprowadzono testy beta trybu wieloosobowego gry „Halo 3”. Chętni mogli ściągnąć z serwisu demo gry, a następnie je przetestować, przekazując twórcom wskazówki i swoje uwagi dotyczące rozgrywki. Przyciągnęły one ponad 820 tys. uczestników z 25 krajów i były największymi testami beta gry konsolowej w historii. Uczestnicy testów beta trybu wieloosobowego „Halo 3” spędzili w grze łącznie ponad 12 milionów godzin. To równowartość 1400 lat ciągłego grania przez jedną osobę. Uczestnicy testów pobrali ponad 350 terabajtów danych — równowartość ponad 82 milionów plików muzycznych.

    ...ciąg dalszy
    Miłośnicy zrobili wszystko, aby dostać w swe ręce „Halo 3”. Kiedy wersja beta gry została uruchomiona w maju 2007 r., serwis Bungie.net musiał potroić pojemność serwerów. Powodem tej decyzji była przytłaczająca liczba prowadzonych rozgrywek i ładowanych plików.


    „Halo 3” to gra imponująca także jeśli chodzi o oprawę audio. Ścieżka dźwiękowa jest dłuższa niż ścieżki 20 filmów fabularnych. Łącznie jest to: 39 tys. kwestii bohaterów, 13 tys. efektów dźwiękowych, 1000 utworów muzycznych, których odtwarzanie bez przerwy zajęłoby sześć godzin. Ponadto ścieżka dźwiękowa do serii Halo zdobyła na świecie liczne nagrody, między innymi w konkursach Academy of Interactive Arts and Sciences (AIAS) i Games Developers Choice, a także magazynu „Rolling Stone” (nagroda dla najlepszej ścieżki dźwiękowej w grze).
    [​IMG]Halo 3
    [​IMG]Halo 3 ODST




    Microsoft doskonale zdawał sobie sprawę z popularności serii, lecz nie mógł jej też ciągnąć w nieskończoność, więc postanowił zakończyć ją, gdy była na szczycie. Dlatego "Halo 3" okazało się ostatnią, przynajmniej oficjalnie, częścią trylogii, w której definitywnie uśmiercono głównego bohatera.

    Fakt, że "Halo 3" było ostatnią odsłoną serii, w żadnym wypadku nie zaszkodził jej popularności. Wręcz przeciwnie. Już w samej tylko przedsprzedaży zebrano ponad 4mln zamówień, a tylko w ciągu pierwszego dnia od premiery, tytuł przyniósł 170mln USD zyski, czyli o prawie 50mln więcej niż w przypadku "Halo 2". Po tygodniu zysk przekroczył już 300mln USD, "Halo 3" uznano za najszybciej sprzedającą się grę w historii, Microsoft zaś określił ją jako "jedną z marek odnoszących największe w historii sukcesy w rozrywce". Tytuł z miejsca otrzymał najwyższe noty w niemal wszystkich mediach, zaś magazyn Time przyznał mu w 2007 tytuł Gry Roku. Łączna sprzedaż gry znacznie przekroczyła 8mln egzemplarzy. Nie wiadomo, jak bardzo gra pomogła w sprzedaży samego Xboxa 360, bo takich danych nie ma, lecz na pewno przyczyniła się do spopularyzowania go. W momencie premiery "Halo 3" liczba sprzedawanych konsol była znacznie wyższa niż w okresie poprzedzającym debiut gry.

    Seria „Halo” cieszy się popularnością nie tylko wśród graczy, lecz także wśród szerokiej rzeszy gwiazd popkultury i sportu, do których zaliczają się między innymi: Justin Timberlake, Samuel L. Jackson, Julia Roberts, Jesse Metcalfe, Paris Hilton, Zach Braff, Benjamin McKenzie, Ashton Kutcher, Jack Black, Ryan Phillippe, Shaquille O’Neal, Ashley Cole, Lionel Messi, Alessandro Del Piero, Djibril Cisse, DJ Roger Sanchez, Jonathan Ross, Chris Moyles, Busta Rhymes, Fergie (z zespołu Black Eyed Peas), a także członkowie zespołów Linkin Park, The Scissor Sisters, Kasabian, Embrace, Maroon 5, Blink 182 i Good Charlotte.

    Czym więc można wyjaśnić fenomen serii "Halo"? Przede wszystkim umiejętnym podejściem marketingowym. Zamiast bezmyślnego promowania tytułu w mediach, postanowiono zbudować ogromną społeczność fanów, przywiązując ich w ten sposób do serii.

    Oczywiście nie udałoby się to, gdyby gra rzeczywiście nie była tak dobra. To ostatnie jest zasługą przede wszystkim ciekawej fabuły, intrygującego głównego bohatera oraz kompleksowego trybu wieloosobowego, który gracze wręcz uwielbiają. Połączenie tych dwóch elementów sprawiło, że seria "Halo" jest jedną z najpopularniejszych w historii, a zyski jakie przyniosła wydawcy oraz setkom różnych firm liczone są już w miliardach dolarów. To ogromny sukces, którego długo nie uda się nikomu powtórzyć, zwłaszcza że chyba żadna inna gra nie jest tak wspierana przez producentów zabawek oraz innych gadżetów.
    Fidel

    http://gry.onet.pl/28061,1576032,2,artykul.html
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    a ja jeszcze w żadne halo nie grałem. a chyba czas zacząc:D
     
  4. zman

    zman Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 1, 2008
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    ja grałem ale nie widzę w tej grze żadnego fenomenu po godzinie grania przestałem w nią grać ( nie lubię gier które są aż tak bardzo kosmiczne i dziwne, ci mali skaczący wrogowie po godzinie zaczynały mnie irytować ) a co do fabuły widziałem wiele lepszych gier których fabula naprawdę wciągała. Ale to tylko moje zdanie i pewnie miliony innych graczy się ze mną nie zgadzają.
     
  5. meczek

    meczek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    273
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    wlkp
    Jedynka była to jedna z pierwszych gierek jakie miałem na X'a i naprawdę coś w sobie miała. Dwójeczka równie dobra, ale już mnie tak nie zaciekawiła. Co nie zmienia faktu, że praktycznie tylko w to się grało w sieci :D I jakoś nie czuję potrzeby nadrabiania strat wraz z kupnem 360-tki oraz tego "fenomenu Halo" :p
     
  6. SFU666

    SFU666 Banned

    Dołączył:
    Grudzień 10, 2008
    Posty:
    228
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Przeszedłem Halo 1,2,3,ODST i powiem że ta gra to żadna rewelacja,ale dlaczego ją przeszedlem? Ona coś ma w sobie.
     
  7. prolo3

    prolo3 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 6, 2009
    Posty:
    84
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    bia
    halo 3 jest jedna z gier na których się zawiodłem :l liczylem na kilkakrotnie lepszą grafe a dosałem grafe z przed 3 lat, i fabułe na zasadzie rozpier... wszystko, ogólnie dla mnie bez sęsu (latanie czyms w zbroji z kałachem, po planecie i strzelanie do UFO)
     
  8. tajson86

    tajson86 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2008
    Posty:
    474
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    wawa
    jedna z najlepszych serii w historii gier video.amen
     
  9. rvn10

    rvn10 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Marzec 14, 2008
    Posty:
    2
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    To tak jakbym zadał pytanie:A co taka Zelda czy Mario mają w sobie,że wszyscy w to grają ?,Trylogia Halo to prostu Epicka gra mająca to "coś" ,wciąga,bawi, ci co lubią takie gry są w siódmym niebie ,głupie pytanie...
     
  10. bloodlustattoo

    bloodlustattoo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 16, 2009
    Posty:
    71
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    nie wiem co jest w halo. mam tylko 3 czesc, ale jakos nie chce mi sie w to grac. dwojke wylaczylem po godzinie.

    aha. DZIEKI ZA SPOJLERA, OBYS RODA DOSTAL!!! ( ten co pisal tego arta)
     
  11. Pstrag

    Pstrag Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 1, 2009
    Posty:
    47
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Będzin/Katowice
    czyli krótko podsumowując pierwszy post - M$ zamiast robić dobre gry, woli nakręcać graczy ;p
     
  12. Grzesi00

    Grzesi00 Banned

    Dołączył:
    Kwiecień 6, 2009
    Posty:
    19
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Olsztyn

    Widzę, że otrografia jest dla Ciebie też bez "sęsu" :whistle:. Szkoda, że co raz więcej ludzi oceniając gre zaczyna od grafiki...aż tak Wam te HD poprzewracało w głowach ?Grafika Halo napewno nie odstrasza, a to jest chyba najważniejsze. Ja najbardziej lubię to serię za niepowtarzalny klimat. Ta gra nie udaje jakiś innych tytułów. To po prostu Halo. Nie do końca poważne, kolorowe, zabawne (grunty), epickie i po prostu inne. I do tego jeden z lepszych soundtracków z gier.
     
  13. adidas2009

    adidas2009 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 23, 2009
    Posty:
    928
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Polnocna czesc kraju ;).
    Halo to jest najbardziej przereklamowany tytuł na swiecie.
     
  14. yaqub

    yaqub Banned

    Dołączył:
    Lipiec 19, 2009
    Posty:
    491
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Grałem troche i mnie nie wciągnął zbytnio. Potem nie mogłem grać bo mi napęd porysował płyte :/. Nie wiem czemu ta gra ma tyle fanów. Ja osobiście nie przepadam za futurystycznymi klimatami. No cóż, jedni lubią Halo, a drudzy jak im nogi śmierdzą... :DD
     
  15. iTyle

    iTyle Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 30, 2008
    Posty:
    186
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Szczecin
    Halo to przede wszystkim gra w która gra sie albo w trybie kooperacji albo sam multiplayer
     
  16. yaqub

    yaqub Banned

    Dołączył:
    Lipiec 19, 2009
    Posty:
    491
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Gralem w Coopie z 4 osobami i gdyby nie to to by było kompletne dno :)
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum