1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Dragon Age przyciągnie hardkorowych RPGowców

Temat na forum 'Kosz' rozpoczęty przez Kaliberek, Październik 20, 2009.

  1. Kaliberek

    Kaliberek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 18, 2008
    Posty:
    300
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Kraków
    [​IMG] Mass Effect 2
    Podczas PGA udało nam się porozmawiać z Jayem Watamaniukiem z BioWare na temat dwóch nadchodzących tytułów studia - Dragon Age: Początek i Mass Effect 2. Spytaliśmy go między innymi o różnice między obiema grami, o to, czy Dragon Age nie jest grą zbyt konserwatywną w porównaniu z nowoczesnym Mass Effectem oraz do którego z wcześniejszych tytułów BioWare najchętniej by powrócił i czy w planach jest stworzenie gry na Wii lub wykorzystanie Natala albo różdżek Sony.
    [English version is in the right-hand column]


    Czy pracując nad Mass Effect 1 wiedzieliście już, że będzie to trylogia i wprowadziliście wątki, które rozwinęliście dopiero w drugiej grze? Czy może stwierdziliście "no, skończyliśmy Mass Effect 1, co teraz zrobimy w Mass Effect 2"?

    Jedno i drugie po trochu. Od początku chcieliśmy, żeby była to trylogia. Gdy planowaliśmy Mass Effect 1 od początku mieliśmy wątek, za którym chcieliśmy podążyć we wszystkich grach. Możesz przeprowadzić Sheparda przez wszystkie trzy gry. Może się to łatwo skomplikować, trzeba więc brać to pod uwagę od początku,

    W pierwszej grze mieliśmy tylko osiągnięcia na Xboxie, które dały nam ciekawy wgląd w to, jak ludzie grają w nasza grę. Typowy gracz, jeśli chodzi o charakter postaci, jest zwykle albo bardzo dobry, albo bardzo zły. W przypadku Mass Effect 2 będziemy gromadzić więcej takich informacji, np. czy ludzie rzeczywiście interesują się wątkiem romansowym. Ale czy na pewno chcemy wiedzieć, jak ludzie grają w naszą grę? Może się okazać, że zmienimy przez to pewne decyzje. Z jednej strony jest jednak zachowanie gracza, a z drugiej to, czego ludzie oczekują od gry BioWare, nawet jeśli z niektórych z tych rzeczy samu nie korzystają.

    Według BioWare Mass Effect 2 będzie mroczniejszy, jak Imperium kontratakuje. Czy w takim razie Mass Effect 3 będzie jak Powrót Jedi, z Ewokami i tak dalej?

    (Śmiech) Moja opinia o Ewokach jest szeroko znana. Nie ma wątpliwości, że Mass Effect 2 jest mroczniejszy. W pierwszej grze wprowadziliśmy uniwersum. Teraz możemy trochę w nim pozmieniać. Możemy zacząć łamać zasady. A o do Mass Effect 3, to na razie nie wiem.

    Nawet część ludzi w BioWare nie lubi Subject Zero. Czy zobaczymy więcej tak kontrowersyjnych postaci?

    Szukamy kogoś, kogo gracze jeszcze nie widzieli i kto wyróżnia się w tym świecie. W Mass Effect 1 zapoznaliśmy graczy ze światem, teraz możemy się nim trochę pobawić. Subject Zero klnie, jest szalona, to pewnego rodzaju szko dla fanów. Niektórzy martwią się, że stworzyliśmy dziwną fabułę, ale to wciąż gra BioWare. Drew Karpyshyn, główny scenarzysta Mass Effect 1, stworzył zarys historii, a Mac Walters, nowy scenarzysta, wypełnił ją szczegółami. Chcieliśmy wprowadzić postacie, które będą wyglądały realistycznie w mroczniejszych, pełnych bezprawia częściach uniwersum ME.

    Jaka jest twoja ulubiona postać?

    Chyba Thane, zabójca. Kiedy pierwszy raz o nim usłyszałem, brzmiało to okropnie - rybowaty zabójca? Dajcie spokój. Ale kiedy zobaczycie, jak się rusza i usłyszycie jego głos, to sądzę, że będzie dość popularny.

    Jedną z moich obaw jest to, że Mass Effect 1 nie zmienia wiele w świecie w oparciu o twoje decyzje. Czy w Mass Effect 2 będzie inaczej?

    Większość decyzji Mass Effect 1 była bardzo osobista. W Mass Effect 2, skutki decyzji z pierwszej gry dadzą ci się we znaki. A do czasu Mass Effect 3 będziesz już miał sporo podjętych decyzji i pod koniec będzie już dość jasne, kim jest twoja postać i co zrobiła. To wszystko na wiele sposobów wpłynie na Mass Effect 3. A jeśli ktoś nie grał w Mass Effect 1, musieliśmy zdecydować, co się działo wcześniej z jego postacią. Trzeba podejmować takie decyzje. Na przykład Wrex. W przypadku większości graczy ginie, ale można go też ocalić. To ważna decyzja. Więc jeśli nie żyje, to nie żyje. Ale jeśli żyje ,to może wróci w Mass Effect 2 albo Mass Effect 3.

    Wiele misji ma teraz związek z główna fabułą, jest mniej takich, które nie mają z nią nic wspólnego. Udało nam się tak skonstruować misje, aby wydawały się ważne dla fabuły. Misje poboczne są o wiele lepiej z nią powiązane. Zdobywasz członków drużyny, musisz ich znaleźć, zwerbować ich, dać im sprzęt, upewnić się, że są lojalni, ulepszać statek, technologię. Sporo misji pobocznych dotyczy tych spraw, a nie tylko zdobycia paru kredytów.

    Czy pracujecie teraz nad DLC do Mass Effect 2? Do Mass Effect 1 były tylko 2 dodatki i do czasu, aż wyszedł drugi z nich, zapomniałem już, co było w pierwszym.

    W przypadku Mass Effect 2 sporo nauczyliśmy się od Dragon Age, jeśli chodzi o podejście do DLC. Teraz wszystko jest już zaplanowane. W Mass Effect 2 możesz ukończyć samą grę i grać dalej. Ukończyłeś podstawową grę i teraz możesz przejść DLC, jeśli oczywiście przeżyłeś.

    Co najbardziej zmieniło się na lepsze w Mass Effect 2?

    Dużo lepiej znamy teraz silnik i byliśmy w stanie rozwiązać niektóre problemy techniczne. Gracze mają lepszą kontrolę nad strzelaniem, mogą wydawać rozkazy poszczególnym członkom drużyny, mogą przyporządkować ulubionym mocom skróty. Wyrzuciliśmy też stary system ekwipunku i stworzyliśmy od zera nowy, dużo łatwiejszy w użyciu.

    Rhianna Pratchett powiedziała, że jednym z problemów jest to, że deweloperzy często bardzo późno zlecają stworzenie gry scenarzystom, gdy gra już jest prawie gotowa. Jak to wygląda w BioWare?

    W BioWare tworzymy specyficzny rodzaj gier. Nie ma szans, żebyśmy zaczęli pracę nad grą, gdybyśmy nie mieli zaplanowanej przynajmniej pierwszej wersji fabuły. Nie zamierzamy przeznaczać technologii, zasobów, pieniędzy na coś, czego nie jesteśmy pewni. Dlatego właśnie Casey Hudson, główny producent, Mac Walters i główny projektant, rozmawiają i zastanawiają się, jak potoczy się fabuła. Sprowadzają Dereka Wattsa, dyrektora artystycznego, i decydują, jak gra będzie wyglądać, jaką będzie miała atmosferę. Fabuła musi być pierwsza, jako że to ona określi, gdzie ludzie się znajdą, jaka będzie grafika, jaka ma być rozgrywka. Wszystko bierze się z historii.

    Czy lepiej jest stworzyć własny świat, czy pracować z cudzą licencją?

    Ludziom jak David Gaider, jako scenarzystom i projektantom, było dużo łatwiej pracować ze znajomą strukturą, gdy zaczynało się pracę nad grami. Więc praca nad D&D była świetna, jako że byli fanami "papierowych" RPGów. Ale to system stworzony przez kogoś innego, zaprojektowany do innego medium, nie do gry komputerowej. Stworzenie własnego tytułu może być ryzykowne, bo albo się przyjmie, albo nie, podczas gdy np. w przypadku Gwiezdnych wojen ma się 30 lat fanów. To świetne licencje, praca z nimi to zaszczyt, ale kiedyś nadchodzi w końcu czas, gdy wiemy już jak tworzyć gry i chcemy tworzyć własne światy.

    CliffyB stwierdził, że RPGi to przyszłość strzelanek. A czy strzelanki to przyszłość RPGów?

    Zgadzam się, że elementy RPG pojawiają się teraz w wielu grach, jeśli zdefiniujesz RPG jako "tworzenie postaci i rozwój współczynników". Niektórzy nazywają Diablo RPG. Ja nie wiem, czy się z tym zgadzam. Sam mam dość wąską definicję RPG. Gra musi być podobna do "papierowego" RPGa, a nie gra się raczej wtedy w hack & slash. Ale elementy RPG są teraz dość powszechnie w strzelankach.

    Użycie umiejętności gracza zamiast bohatera było dość ryzykowne z naszej strony. Zobaczymy, co na to fani RPG, którzy generalnie wolą gry turowe, strategię, planowanie. A w Mass Effect 2 możesz wybrać swój styl. Możesz pauzować, dokładnie wszystko rozplanować i wrócić do gry lub po prostu grać i szybko wciskać przyciski. Elementy strzelanki powinny być przystępne dla fanów RPG, żeby mogli cieszyć się walką, choć tak naprawdę obchodzi ich fabuła.

    A co z Dragon Age? Jaki jest idealny gracz Dragon Age?

    Ktoś, kogo nie odstraszają dialogi i lubi sporo czytać, jeśli chodzi o fabułę. Ludzie zainteresowani Dragon Age będą chcieli przeczytać wszystkie dialogi, odkryć świat gry. Jest tam sporo szczegółów, które można łatwo przegapić, jeśli chce się po prostu przejść grę. To nie jest ten rodzaj gry. Gra jest od 18 lat, dla dojrzałych graczy. Walka, dojrzałe relacje i to wszystko jest przeznaczone raczej dla dojrzałych graczy, którzy docenią takie szczegóły.

    Jaki wpływ na grę mają twoje decyzje? W jaki sposób wpłyną na świat?

    W Dragon Age wybory nie są dobre czy złe, ale musisz często wybierać między dwiema równoważnymi decyzjami. Czy pomogę wilkołakom, czy wiosce dalijskich elfów? Obie strony mają dobre powody do wojny. Muszę wybierać, bo muszę zebrać armię. Jeśli wybiorę wilkołaki, wioska zostanie zniszczona, a jej mieszkańcy zabici.

    Niektóre wybory są ciężkie. Twoim głównym celem jest powstrzymanie sił zła, powstrzymanie arcydemona. A niektórzy pomogą ci tylko, jeśli pomożesz im zabić grupę ludzi lub zabić opętane dziecko.

    Dlaczego nie użyliście tych świetnych drzew dialogowych z Mass Effect w Dragon Age? Dla mnie są dużo lepsze.

    To zależy od opinii. Niektórzy uwielbiają styl Mass Effect - oto zarys tego, co powiesz, ale nie masz pewności. Ale niektórzy tego nie znoszą, bo dokonujesz wyboru, po czym nagle "o cholera, ja go zabiłem?. Niektórzy gracze wolą widzieć dokładnie, co mówią, bez żadnych szaleństw, to mój wybór.

    Nie boicie się, że podczas gdy w Mass Effect pchnęliście gatunek do przodu, Dragon Age to gra zbyt konserwatywna? Za długie dialogi, za dużo ikon?

    Fani od lat prosili nas o zrobienie nowej części Baldur's Gate. Dragon Age to swego rodzaju odpowiedź na tę prośbę. Tak, użyliśmy nowszej technologii i uprościliśmy system, bo gier takich jak Baldur's Gate już się dziś nie robi. Musieliśmy znaleźć równowagę. Mass Effect, z jednej strony, jest szybki i bardzo przystępny. Celem Dragon Age jest przyciągnięcie hardkorowych fanów RPG, którzy mają coraz mniej gier w ulubionym stylu, trochę w stronę współczesnych RPGów.

    Uprościliśmy system tworzenia postaci. Mamy też opcję wyboru domyślnego bohatera. Poziom szczegółów rozgrywki zależy od ciebie. Twoja drużyna da sobie radę sama, ale możesz też bezpośrednio kontrolować ich działania lub korzystać z menu taktyki i wydawać bardzo konkretne polecenia. Ale jeśli nie chcesz, to nie musisz.

    Nie boicie się przesunięcia w stronę niedzielnych graczy? Czy zrobicie kiedyś grę na Wii?

    Jasne, Wii to świetna platforma. Dzięki niej gra twoja siostra, twój dziadek. To świat gier dla początkujących. To nie zagrożenie, a poszerzenie rynku, sprowadzenie nowych graczy. Uważam, że warto byłoby stworzyć coś na tę platformę. Może lżejszą wersję gry RPG.

    Czy przyszłe gry BioWare skorzystają z kontroli ruchowej?

    Wiem, że Ray i Greg powiedzieliby "Nie chcemy używać specjalnych funkcji dla nich samych. Czy to pomoże grze? Czy ulepszy fabułę i interakcje z postaciami?? Sporo gier skupia się na gadżetach na tyle, że przeszkadza to w samej rozgrywce. Gdybyśmy mieli to wykorzystać, to musielibyśmy zaprojektować całą grę z myślą o tym, a nie dorzucić do istniejącej gry. Coś takiego się nie sprawdza. Wiem, że Ray wspominał, że o tym myślą. Jak możemy to wykorzystać? Czy możemy? Teraz jesteśmy na tym etapie.

    Jeśli chodzi o resztę branży, jakie gry i studia deweloperskie przyciągają twoją uwagę, bo robią coś świetnego?

    Jeśli chodzi o marketing, naprawdę szanuję gości z Blizzarda, którzy mają naprawdę świetne kontakty z fanami. Wszystko, co robią, jest bardzo dobracowane i bardzo to szanuję.

    Poza tym jestem wielkim fanem zespołu, który stworzył Assassin's Creed. Niektóre rzeczy w pierwszej części były śliczne i była to dość ryzykowna gra. Tak samo Mirror's Edge, bardzo na to czekałem. Rozgrywka jest trudna, trzeba być bardzo ostrożnym. Bardzo szanuję takie ryzykowne podejście. Próbujesz czegoś nowego, może będzie to hit, może nie. Tylko w ten sposób branża będzie się rozwijać, jeśli ludzie będą podejmować ryzyko.

    Gdybyś mógł wrócić do któregoś starszego tytułu BioWare, co by to było?

    Osobiście chciałbym zrobić kolejną część Jade Empire. Była to gra bardzo inna od pozostałych, ciężko się nad nią pracowało, bo była to pierwsza nasza gra typu Action-RPG. Bardzo podobał mi się ten świat, chętnie był zobaczył kolejną jego odsłonę. Wiele się nauczyliśmy o tworzeniu action-RPG szczególnie podczas prac nad Mass Effect i moglisbyśmy zrobić ciekawe Jade Empire 2.


    Źródło: http://polygamia.pl/Polygamia/1,101...rzyciagnie_hardkorowych_RPGowcow__w_Mass.html
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. kamil2000-12

    kamil2000-12 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2008
    Posty:
    0
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Kraków
    No no ...gierka zapowiada się wyśmienicie. Mam tylko nadzieję ,że spełni nasze oczekiwania
     
  4. Galagher

    Galagher Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 22, 2009
    Posty:
    79
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Zawiercie
    Troche stare info, było w zeszłej gazecie PSX. Wracając do tematu to chciałbym już zagrać w ta gre :D
     
  5. aerO^

    aerO^ Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 14, 2009
    Posty:
    258
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    wave 4 i wysiadamy chłopaki : < Nie znam się na ile bezpieczne jest activate.iso , ale ja mu za bardzo jeszcze nie ufam...
    PS. Prosiłbym ja jako user , żeby ktoś mógł trochę zredagować tego newsa , bo według mnie jest zbyt długi i tak na prawdę nie wiem czemu mnie jako hardkora który ma też wii ma przyciągnąć ta gra.
     
Wczytywanie...

Poleć forum