Dying Light praktycznie identyczne na PlayStation 4 i Xbox One. Zobacz materiał wideo z porównania!

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl


Techland jest ambitnym deweloperem, co do tego nie ma dwóch zdań. Dying Light z kolei, będące kolejnym projektem studia, jest praktycznie identyczne na obydwu konsolach obecnej już generacji. Serwis GamingBolt przeprowadził dla nas dość szczegółową analizę.

Wygląda na to, że trend zrównywania grafiki na obydwu maszynach wciąż trwa. Destiny, Grand Theft Auto V i Assassin’s Creed Unity to przykłady coraz to bardziej postępującej unifikacji technologicznej obydwu platform. Do tego grona dołączyło właśnie Dying Light.

Deweloperzy coraz lepiej radzą sobie z wykorzystywaniem pamięci eSRAM, z której korzysta Xbox One. Efektem tego jest to, że Dying Light działa w rozdzielczości 1080p na obydwu konsolach i trzyma 30 klatek na sekundę w większości wypadków. Według serwisu GamingBolt bieganie w Dying Light jest bardzo płynne, lecz kiedy zostaniemy otoczeni przez hordę zombie, gra zaczyna gubić trochę klatek. Na płynność wpływa przede wszystkim zastosowanie efektu rozmycia i głębi pola, które zresztą dodają produkcji należnego jej napięcia.

Wersje konsolowe Dying Light wykorzystują antyaliasing SMAA-T2x (Enhanced Subpixel Morphological Antialiasing), co generalnie się sprawdza. Czasami możemy jednak zaobserwować lekko porwane krawędzie, ale GamingBolt nie jest pewne, czy to błąd czy coś jest nie tak z ich wersjami gry lub samymi konsolami. Cieniowanie wygląda na obydwu urządzeniach podobnie. Dodatkowo zastosowane jest SSAO (screen-space ambient occlusion). Tekstury i modele postaci wyglądały niemalże identycznie na obydwu platformach.

Serwis wskazuje również, że w trakcie ogrywania tytułu pojawił się problem z rwaniem obrazu (screen tearing). Aczkolwiek nie dzieje się to w trakcie biegania, co powoduje, że nie ma to dużego wpływu na rozgrywkę. Co jakiś czas pojawiały się problemy z teksturami, pojawiającymi się nagle losowymi obiektami lub zombie. Na PlayStation 4 efekt był rzadziej spotykany niż na Xbox One.

GamingBolt chwali ogromny dystans rysowania terenu i efekty świetlne. Stanie na wysokim budynku i obserwowanie zainfekowanie przez zombie świata, zapiera dech w piersiach.


Ostateczna analiza i werdykt jest jeszcze w przygotowaniu, ale wygląda na to, że przynajmniej tym razem wersja na Xbox One nie odstaje za bardzo od tej, którą możemy zobaczyć na PlayStation 4.

 

barman_2000

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
tak jak pisalem juz wiele razy, sytuacja jest podobna do PS3 i X360, programisci musza sie nauczyc pisac na XO ktory jest trudniejszy, ma troche slabsze podzespoly ale nadrabia czym innym i jak ktos potrafi to wykorzystac to gry sa praktycznie identyczne na obu platformach
 

tookiest

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Jak dla mnie to nawet na XO wygląda lepiej..
 

redman89

Użytkownik
Użytkownik
tak jak pisalem juz wiele razy, sytuacja jest podobna do PS3 i X360, programisci musza sie nauczyc pisac na XO ktory jest trudniejszy, ma troche slabsze podzespoly ale nadrabia czym innym i jak ktos potrafi to wykorzystac to gry sa praktycznie identyczne na obu platformach

Przecież to ps3 było dużo trudniejsze w programowaniu na co skarżyli sie twórcy gier.
Dobrze że wyglądają podobnie, bo skończą sie spory która maszyna lepsza. Jest już ponad godzinny gameplay i jedno jest pewne : gra wymiata.
 

nemesis48s

Użytkownik
Użytkownik
Bardzo dobry angielski dubbing aż mnie zatkało,będę miał dylemat którą wersje językową wybrać.Co do kwestii wizualnych to moim zdaniem obie wersje wyglądają prawie identycznie, a jeśli mowa o różnicach w innych grach to też moim zdaniem kilka krzaków więcej na PS4 czy wyższa rozdzielczość nie robią takiej wielkiej różnicy więc UŻYTKOWNICY XBOXA NIE CZUJCIE SIĘ GORSI .
 

Do góry Bottom