1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Dziwna prędkość internetu w godzinach popołudniowych

Temat na forum 'Off-Topic' rozpoczęty przez Onicniepytaj, Marzec 4, 2015.

  1. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Witam.
    Tak jak w temacie.
    Rano wszystko b. dobrze działa prędkości max. Gdy przychodzi południe tak godzina 16-17 do 21-22 (+/-) z 100mb robi się 10mb (oby).

    W tym momencie działa tylko 1 PC. Wszystkie inne PC odłączone od neta. Nawet dodatkowy router z TP-Linka odłączony i prędkość tak samo tragiczna.

    Internet z Vectry - mój PC ciągnie neta bezpośrednio z modemu od nich, a dodatkowo do tego modemu wpięty mam router TP-Link by poszerzyć zasięg wifi..


    Oczywiście oni zwalają winę na PC'ta.. no ale jakim cudem PC ma być winny jak rano wszystko śmiga bez najmniejszych problemów?
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28151
    Polubienia:
    3224
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    Jakby była wina PC to cały czas byś tak miał...
    Ludzie wracają z roboty, odpalają komputery i jest obciążenie sieci...
     
  4. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    No ale, że aż tak?
    To może tylko rano będę płacił za 100mb, a południe za 10mb..
    Dlaczego nie skacze wartość uploadu? Ona cały czas niezmienna ~9-12mb

    Jak miałem 40mb od nich to nigdy nie było problemów (no chyba, że były jakieś prace na serwerach..).
     
  5. szefol84

    szefol84 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2009
    Posty:
    255
    Polubienia:
    44
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Świętochłowice-ObeRschlesien
    Tomsi. Polecma program inSSIDer. Prgram pozwala na zmianę kanału w jakim internet jest odbierany. Wielu ludzi ma standardowo przypisany kanał od 6-9.
    Pasmo internetu zajmuje około 3 kanałów. Zainstaluj sobie ten program sprawdź na jakim kanale śmigasz i zmień na inny (pamiętaj by zmieniac co najmniej o dwa, czyli lecisz na 6 to zmień na 9 itd. Kanałów jest 13 o ile się nie mylę.
    Po każdym zmianie kanału reset routera (włącz wyłącz) i sam sprawdzisz a jakim kanale jest Ci najlepiej.
     
  6. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Tia. Szczególnie, że kolega napisał o tym, iż PC podłączone ma bezpośrednio do modemu. Co do tego w tym przypadku ma WI-FI?
    Wal z reklamacją do Vectry. Ostatnio ostro tną w ch.. Namawiają ludzi na nowe umowy, obiecują cuda a potem kicha. U mnie technik od nich był pięć razy. Dwa razy wymieniał modem, by na końcu stwierdzić, że więcej jak 50Mb/s na tym łączu i przy tym obciążeniu nie da rady wyciągnąć. Napisałem reklamację, o dziwo już po dwóch tygodniach uznali i dostałem stały rabat 50% (na cały pakiet) do końca trwania umowy lub poprawy parametrów łącza.
    Co ciekawe jakieś dwa dni po kombinacjach technika transfer ustabilizował się na jakiś 80Mb/s (download). Przedtem skakał od 5 do 100 (najlepiej było w nocy). W każdym razie zgłaszaj problem do obsługi kilenta. Zobaczymy co powie technik. U mnie na pewien czas (krótki) pomogło przełączenie linii (technik będzie wiedział o co chodzi).
     
  7. paTherion

    paTherion Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 10, 2009
    Posty:
    434
    Polubienia:
    311
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Belfast
    Tak jak kolega wyżej. Reklamacja usługi a jak nie pomoże to zerwanie umowy ze względu na niedotrzymanie warunków (chyba że to sobie jakimiś zapisami już obwarowali). Ale to jest Polska właśnie. Ja wziąłem kontrakt na 60Mb/s rok później za free zwiększyli mi do 100 a teraz po dwóch latach dostałem zniżkę lojalnościową 30% na abonament na 2 kolejne lata oraz nowy router netgear - stary nie uciągał 100 po wifi. Prędkość neta? Między 103 a 108 - nie jakieś do 100 a w realu połowa tego.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
     
  8. barman_2000

    barman_2000 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 3, 2010
    Posty:
    3416
    Polubienia:
    393
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Włoszczowa
    najpierw to sprawdzcie jak macie skonstruowana umowe, bo jezeli jest w niej ze predkosc ma byc do 100mb to mozecie ich cmoknac a nie zrywac umowe
     
  9. shte-fun

    shte-fun Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 2, 2014
    Posty:
    291
    Polubienia:
    48
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Suwałki
    Miałem to samo. To właśnie wzmacniacza na osiedlu poszło od razu full. Wina ewidentnie leży po stronie technicznej Vectry
     
  10. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Na chwile obecną zaczynam pracę na 2 zmianę. Więc jestem w domu po 22-23. Więc nie będę miał jak sprawdzić. Ja w pracy/ moja w pracy więc lipa.

    Najbliższe wolne mam w poniedziałek. Jak dalej tak będzie to walę do vectry. Też głupota, że muszę "osobiście przyjść" tak jakbym miał na to czas.. I znów pewnie postraszą jak kiedyś, że technik może przyjść.. ale za bezpodstawne wezwanie technika 100zł.. ok.. tylko niech on przyjdzie tak o 18-19 jak net kociowato chodzi. Żeby mi tylko nie przylazł rano jak net chodzi dobrze.

    Jeden technik z którym pisałem na FB z vectry wyskoczył z tekstem wina komputera.. ok.. tylko dziwnie, że na telefonie po wifi zawsze mam prędkości od 40-50mb/s, a w okolicach popołudnia 10-15mb/s.

    Sprawdził mi niby łącze "w domu" i twierdził, że z łączem mam wszystko w porządku wina musi leżeć po innej stronie. Ale pierwszą rzeczą jaką robią to od razu hasło "WINA PC'ta" no chu/ mnie może trafić jak słyszę takie coś..
     
    Ostatnia edycja: Kwiecień 2, 2015
  11. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Nie przejmuj się. Do mnie technik przychodził pięć razy. I też straszyli jakimiś opłatami. Wątpię, czy ktoś kiedyś musiał płacić. Najlepsze było to, że za pierwszym razem technik przyszedł bez sprzętu i też wciskał, że wina kompa. No to mu podłączyłem jeszcze bezpośrednio dwa różne laptopy i było to samo. Dwa dni później przyszedł ze swoim i o dziwo miał nowy modem. Siedział trzy godziny i kombinował (chyba z pięć razy dzwonił do centrali). Zmienił modem, przepieli linię i niby działało OK. Po trzech dniach sytuacja jak na początku. Nowy modem i dalsze kombinacje. I tak przyszedł jeszcze dwa razy w ciągu kolejnych pięciu dni zanim się poddał. I jak już pisałem, chociaż nie lubię Vectry, to zachowali się fair. Rabat 50% na cały pakiet (TV+telefon+internet), mimo tego, że tylko net nie działa jak powinien. Na dzień dzisiejszy mam stabilne 80Mb/s bez względu na porę dnia i nocy (skoczyło z ok. 40-50 dwa dni po ostatniej wizycie technika). Mimo to, jakbym miał wybór, to bym u nich już nie chciał mieć netu. A że nie mam, to jestem na nich skazany...
     
  12. shte-fun

    shte-fun Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 2, 2014
    Posty:
    291
    Polubienia:
    48
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Suwałki
    Wszystko wina siły sygnału. Powinien mieć miernik i podłączyć bezpośrednio do kabla. U mnie tak zrobili właśnie i dzięki temu wymienili wzmacniacz w klatce
     
  13. shte-fun

    shte-fun Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 2, 2014
    Posty:
    291
    Polubienia:
    48
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Suwałki
    Teraz mam Netie i sytuacja się powtarza. Większość bloku przeszło z Vectry do Netii i też wzmacniacz nie wyrabia wieczorami i w weekendy. To nie dość ze internet ledwo chodzi to jeszcze tv tnie. Teraz biorę znów Vectre bo dają 100Mb i TV złota za 70 zł. Do tego zamiast dekodera kartę CI+.
     
  14. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Ta tylko im się nie chce ruszyć zada. Albo wysyłają jakiś prostaków którzy podłączają tylko swojego laptopa - chodzi, chodzi więc wszystko w porządku..

    Jak w poniedziałek (bo w innym czasie nie mam jak sprawdzić - 2 zmiany cały czas) po południu dalej tak będzie się robić. To we wtorek idę do nich! Bo nie mam zamiaru mieć neta 100MB który w godzinach popołudniowych zmienia się w maksymalnie 30MB!
    Pracuję w systemie 4 brygadowym więc nie mam zamiaru przyjść po 1 zmianie i przekonać się, że internet chodzi mi jak żółw! Nie za to płacę..

    EDIT:
    I o dziwo dziś jeszcze o 16 net działał dobrze. Ale już o 17 porażka totalna znów prędkość z rzędu 3-4mb maksymalnie.

    Wczoraj byłem u nich. Dziś telefon, dzwonił niby jakiś technik i coś tam mówił, że jakaś maszyna jest uszkodzona i muszą ją wymienić, zatem mam napisać reklamacje. I jak idiota znów dziś tam muszę pojechać i ją zanieść - a czasu mam tyle, że mogę się w domu chociaż 3-4 godziny wyspać..

    Co najciekawsze pytałem się technika do której dziś mają czynne - powiedział, że do 18. Z tego, co widzę to na necie jest napisane do 13. Jeżeli tam pojadę i będzie zamknięte to wrócę tam jutro. Ale kocicą ich totalnie za wprowadzanie klienta w błąd! Bo nie mam czasu między pracą jeździć sobie "o tak"!

    Niby jakaś maszyna nie działa. Fajnie jakbym nie zgłosił tego to każdy miałby to w zada. Świetna firma.
    Widać jak dbają "o swoje maszyny". A net po południu koczątkowo działa co najmniej od 4 Marca.
     
    Ostatnia edycja: Kwiecień 2, 2015
  15. martwypixel

    martwypixel Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Luty 13, 2015
    Posty:
    4
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
    Ja też uważam, że to nie kwestia Twojego sprzętu tylko ewidentnie wina dostawcy. U mnie też podobnie bywa,że łącze zwalania o określonych porach, tylko że mieszkam w takim miejscu,że zbytnio nie mam alternatywy zmiany dostawcy i się na to godzę.


    Szukasz informacji na temat ubezpieczeń? Przeczytaj poradnik na http://abcubezpieczen.bloog.pl/. Wybiegaj myślami w przyszłość.
     
    Ostatnia edycja: Czerwiec 26, 2015
  16. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    I kurcze.. wczoraj dzwonił do mnie typek z Vectry jak byłem na spacerze z psem 15:54 (z Gdańska czy skąd to oni mają numer) powiedziałem co się dzieje i On: że zresetowali mi łącze (czy jakoś tak) czy jestem przy kompie? Poinformowałem grzecznie, że NIE, to w zamian dostał informację, iż on albo inny konsultant zadzwoni o 17 by zorientować się czy wszystko działa jak powinno.

    Oczywiście wróciłem do domu koło 16:40 sprawdzam neta chodzi kotek. Na stronie vectry prędkości fatalne! Pliki testowe prędkości fatalne! Oczywiście speedtest.net pokazał lepsze prędkości ale co z tego jak prędkości ściągania plików testowych wykazywały, iż tester z vectry ma racje, co do łącza..
    I tak czekam w domu 17..17:20..17:50..18:20..19 kotek nikt nie dzwonił! Oczywiście próba zadzwonienia do "nich" kończy się z odpowiedzią "WSZYSCY KONSULTANCI SĄ ZAJĘCI", dziś tak samo dzwoniłem i na kotka melodyjkę (która jest podczas rzekomego czekania) straciłem ~12 zł bo dzwoniłem ze 8-10 razy..

    Najlepszy motyw.. jak do tej pory internet po północy, rano do 16-17 działał tak jak powinien czyt. 100mb/s tak dziś się przekonałem, że ten kotek daje ledwo 50-60mb/s.. prędkość ściągania plików testowych maksymalnie 6-7mb/s. Co też skutkowało tym, iż dziś parę razy dzwoniłem do nich..


    Problem oczywiście był zgłoszony w Vectrze w moim mieście 12/03.. Jak dla mnie to lecą ładnie w kotka (bo teraz nawet rano mam kocią prędkość). I szczerze to jestem bardzo ale to bardzo zły..

    Alert Z łaski swojej pozamieniaj słowa z gwiazdkami na bardziej odpowiednie ,forum jest przeglądane przez szerokie grono użytkowników (od dzieci po dorosłych)i język uliczny nie jest tu mile widziany, rozumie Twoją frustrację ale ogarnij się. Omijanie cenzury "*" jest słabe.Masz 24h na zmianę Twoich "*" inaczej poleci warn.Dotyczy to wszystkich Twoich postów w tym temacie//baton

     
    Ostatnia edycja: Kwiecień 2, 2015
  17. o M a c z 0 S

    o M a c z 0 S Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 2, 2013
    Posty:
    1492
    Polubienia:
    367
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Dolny Śląsk
    Ciesz się tym co masz 50 mb\s to i tak dobry net, ja mam 20 na 1 to jest ujowy
     
  18. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Nie będę się cieszył tym co mam. Bo płacę za 100mb/s! Więc ni koteczka że będę mieć 50.
    Zresztą teraz na teście pokazuje niby 70mb/s, prędkość pobierania plików testowych Vectry - 1,5mb/s <->3mb/s sorry memmory to nie jest nawet 50mb/s, bo przy 50mb/s leci spokojnie 5-7mb/s.
     
    Ostatnia edycja: Kwiecień 2, 2015
  19. davex

    davex Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 25, 2011
    Posty:
    993
    Polubienia:
    309
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Gdańsk
    I jakbyś miał 5 a płacił za 20 też bys się cieszył tym co masz?

    Wystukane na klawikordzie przy użyciu TapaTalk'a
     
  20. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Walcz dalej. Pisałem już, że u mnie technik był 5 razy. OK, wymienił modem, to niech teraz przepnie linię. Zresetuje na centrali itd. Zresztą oni wiedzą co mają zrobić.
    Co do rozwiązania umowy, to będzie ciężko. Musisz poczytać warunki odstąpienia. Nie wiem co masz w umowie. Ja mam cały czas bonifikatę na full pakiet. Zaproponowali to sami, jak technik się poddał.
    Trzymam kciuki aby Ci się udało wywalczyć swoje.
     
  21. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5431
    Polubienia:
    1698
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Dobra wczorajsza wypowiedź została skasowana za "omijanie wulgaryzmów".
    Sry za to ale mam na nich takie nerwy, że mi po prostu popuściły.. A inaczej określić ich się nie da.

    Dobra przechodząc do rzeczy..
    Wczoraj był technik dał mi nowy modem (zabrał stary Cisco czy jak mu tam było) Arries, który teraz wygląda jak puszka po dekoderze z XIXw - 2 razy większy, 2 razy grubszy od starego.. Zarzekał się, iż to wina modemu.
    Poinformowałem go jak to jest, że zgłaszam usterkę u Nas (w moim mieście we fili Vectry), a oni do mnie dzwonią z Gdańska i twierdzą, że dowiedzieli się dopiero 28/03? I jak to jest, że technik który do mnie dzwonił od "Was" pierwszy raz twierdził, że jakaś maszyna jest zepsuta naprawa potrwa tydzień i wszystko będzie działało mam napisać reklamację i ją dostarczyć - gdzie w momencie jak napisałem reklamację Pani w Vectrze wystrzeliła oczy na mnie "czemu przynoszę reklamację, a usterka nie została naprawiona..?".
    Oczywiście odpowiedź technika była taka, że po prostu milczał - rozumie, że teraz nikt nie jest temu winien.. Oryginał reklamacji, który oddałem posiadam (z datą i pieczątką z Vectry).
    Bo co najciekawsze wczoraj wchodzę na e-fakturę patrzę i zrobili mi nadpłatę 4.37zł! - heh za źle działający internet od 12/03 do teraz? To jakaś kpina.

    Po wymianie modemu technik twierdził, że modem będzie się przez godzinę logował itp itd. Jednak wyszedł on z mieszkania (PS. Był wielce obrażony, że musiał ściągnąć buty w przedpokoju..) i po 5 min internet normalnie był. Niby prędkości były dobre. Lecz w godzinach wieczornych znów świrował:
    Screeny:
    Kod:
    1. http://ifotos.pl/z/wenprsa 2. http://ifotos.pl/z/wenprar 3. http://ifotos.pl/z/wenprax
    Po czym dzwoniłem do technika, wskazując na to, iż wymiana modemu nie przyniosła jakiś wielkich rezultatów. W odpowiedzi dostał "Że on już nic nie może zrobić. Mam dalej zgłaszać usterkę". Więc tak się zastanawiam i jak to jest, że dzwonie do technika z Vectry, a on zamiast powiedzieć mi, że zgłosi to dalej czy coś takiego.. każe mi dalej zgłaszać usterkę? Rozumie, że technicy u mnie to zaczynają i kończą się tylko i wyłącznie na wymianie modemu? Ręce opadają..

    Żeby nie było podłączyłem jeszcze wczoraj laptopa - prędkości też tragiczne, wifi telefon prędkości z rzędu 20mb/s - gdzie normalnie na telefonie miałem 44-50mb/s. Więc winę PC'ta wykluczam totalnie no chyba, że telefon i laptop też mam jak oni to mówią "zepsuty".


    Jak pierwszy raz u nich byłem zgłosić usterkę i wskazałem na problem, który tutaj został poruszony przez użytkowników "wzmacniacz na osiedlu może nie wyrabia" tak mnie słuchali jakbym im mówił o zeszłorocznym śniegu, który był taki piękny, że nie warto o nim pamiętać.. - tak wyglądało ich zainteresowanie tym co im mówię..


    Na koniec wszystkiego przedwczoraj 31/03 dzwonił konsultant powiedział, że sprawę przekieruje do administratorów, może i też dlatego z łaski swojej wczoraj odezwał się ten technik. Konsultant powiedział, że 1/04 zadzwoni by przekonać się czy internet działa poprawnie. I jest to drugi raz gdzie ktoś obiecuje, że zadzwoni i nikt kompletnie nie dzwoni. Mi osobiście nie widzi się, znów dzwonienie do Gdańska słuchania melodyjki na czekanie i tracenie kolejnej kasy. Starczy, że straciłem już ~13zł na melodie czekania i nic przez to nie osiągnąłem.

    Z tego też powodu jestem jak najbardziej zniesmaczony całą tą sytuacją ich bezradnością i chęcią pomocy - której jak dla mnie NIE MA i oczywiście dbałością "O STAŁEGO KLIENTA" - może nie mam jakiś pakietów ale internet mam cały czas od nich..



    Czy mogę z nimi zerwać umowę i przejść z powrotem na 50mb/s przy którym nie było tyle problemów, w ogóle raczej nie było problemów?
     
Wczytywanie...

Poleć forum