1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Fifa 14 - Brak płynności

Temat na forum 'Dla świeżaków' rozpoczęty przez Boniunio1988, Lipiec 8, 2014.

  1. Boniunio1988

    Boniunio1988 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 26, 2013
    Posty:
    52
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Witam. Mam pytanie czy w Fifie 14 brak płynności jest normalne? Chodzi mi głównie o późną reakcję zawodników po wciśnięciu klawisza np. podania. Mam orginalną Fife i przy graniu meczy jest to dośc irytująca sprawa ponieważ na boisku dzieją się nie bywałe sytuacje i teraz nie wiem czy to wina gry czy laser już siada czy może poprostu fifa 14 jest już zbyt wymagająca dla xboxa 360.
    z góry dzięki za odpowiedz
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. dijemex

    dijemex Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 7, 2014
    Posty:
    206
    Polubienia:
    19
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Lubaczów
    Myślę, że sterowanie jest takie po prostu w fifie, zawodnicy czasami wydają się drewniani. Spróbuj zainstalować fife na dysku.
     
  4. Boniunio1988

    Boniunio1988 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 26, 2013
    Posty:
    52
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Próbowałem na dysku i to samo
     
  5. opeael2

    opeael2 Pomocnik Pomocnik XBOX MANIAK Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2010
    Posty:
    6154
    Polubienia:
    390
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Nidzica
    A moze masz input lag

    Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
     
  6. Boniunio1988

    Boniunio1988 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 26, 2013
    Posty:
    52
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Że co?? A co to jest to input lag:confused:
     
  7. o M a c z 0 S

    o M a c z 0 S Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 2, 2013
    Posty:
    1492
    Polubienia:
    367
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Dolny Śląsk
    Opóźnienie wejścia – Wikipedia, wolna encyklopedia


    Opóźnienie wejścia (input lag, efekt opóźnienia) – zjawisko występujące w niektórych typach ekranów LCD, polegający na opóźnieniu wyświetlanego obrazu w stosunku do czasu sygnału sterującego obrazem. Opóźnienie sięga 65 ms, co odpowiada około 3-4 klatkom obrazu wyświetlanego z częstotliwością 65 Hz. Zjawisko to jest powszechne dla matryc typu TFT, S-PVA, S-MVA oraz TN. Ciekawostką jest to, iż panele S-PVA mają większe opóźnienie sygnału niż P-MVA, podczas gdy panele typu IPS praktycznie go nie wykazują. Efektu opóźnienia nie należy wiązać z czasem reakcji matrycy.

    Spis treści [ukryj]
    1 Przyczyna powstawania
    2 Określanie czasu opóźnienia
    3 Wpływ efektu opóźnienia na użytkowanie LCD
    4 Czas opóźnienia oraz czas reakcji matrycy
    5 Czas opóźnienia a karta grafiki
    6 Linki zewnętrzne
    Przyczyna powstawania[edytuj | edytuj kod]
    Przyczyna powstawania opóźnienia nie jest dokładnie znana. Mogą być dwie różne przyczyny jego występowania:

    Efekt jest powiązany z czasem reakcji matrycy: przy gwałtownie zmieniających się obrazach, elektronika sterująca matrycą nie jest w stanie nadążyć za zmianami sygnału sterującego dla całej grupy pikseli (mimo iż pojedyncze piksele mają krótszy czas reakcji). Przyczyna tkwi w przepustowości elektroniki sterującej matrycą. Za tą teorią przemawia fakt, iż czas opóźnienia jest charakterystyczny dla danego modelu monitora LCD.
    Efekt jest powiązany z nieprawidłowym/nieefektywnym kodowaniem sygnału przez kartę graficzną (a następnie dekodowaniem sygnału przez elektroniką sterującą monitorem). Nieefektywne kodowanie powoduje, iż sygnał cyfrowy nie odpowiada aktualnie przetwarzanemu przez procesor graficzny. Przyczyna tkwi w przepustowości elektroniki kodującej sygnał cyfrowy. Za tą teorią przemawia to, iż ingerencja w ustawienia systemowe karty niwelują w określonym stopniu wystąpienie tego efektu.
    Określanie czasu opóźnienia[edytuj | edytuj kod]
    Zjawisko to jest zauważalne zwykle przy szybkich grach video, szczególnie przy porównywaniu jednocześnie wyświetlanych obrazów na ekranie LCD oraz na tradycyjnym (kineskopowym) CRT, które nie wykazują tego zjawiska. Wystarczająco precyzyjna metoda pomiaru polega na podłączeniu obu monitorów (LCD, CRT) do komputera, a następnie uruchomieniu dowolnego programu odliczającego i wyświetlającego czas w milisekundach. Jako iż ludzkie oko nie jest w stanie dostrzec konkretnej wartości opóźnienia, wymagane jest zrobienie zdjęcia obu ekranów z krótkim czasem naświetlania (rzędu 1/1000 sek lub niższym). Z wykonanej fotografii można odczytać "input lag" jako różnicę wskazań ekranu LCD oraz monitora CRT. Z uwagi na brak punktu odniesienia, nie ma możliwości określenie wielkości opóźnienia na pojedynczym ekranie. Występujące opóźnienie nie jest stałe. Zależy ono od typu połączeń sygnału video, typu kart graficznych itp., jednak jest ono wystarczająco reprezentatywne do porównywania poszczególnych typów różnych monitorów.

    Wpływ efektu opóźnienia na użytkowanie LCD[edytuj | edytuj kod]
    W zależności od typu monitora LCD, efekt opóźnienia wynosi od 6 do 65ms. Wartości te są praktycznie niezauważalne w czasie pracy z tekstem, przeglądaniem stron www, oglądaniem filmów czy względnie statycznymi grami video. Jednak zaawansowane programy graficzne jak i szybkie gry video (zwłaszcza FPS, tzw. "strzelanki") wymagające szybkich zmian wyświetlanego ekranu powodują znaczny dyskomfort podczas gry lub pracy z uwagi na fakt, iż wyświetlany ekran nie odpowiada faktycznie kreowanemu przez komputer. Input lag ma istotny wpływ na wydłużenie czasu upływającego od akcji wykonanej na kontrolerach przez użytkownika (np. ruch myszą, naciśniecie klawisza), do wyświetlenia odpowiedniego stanu na ekranie. Najbardziej korzystne wartości czasu pełnego łańcucha przetwarzania informacji – od kontrolera do ekranu – w pełni akceptowane przez wymagających użytkowników komputera wynoszą poniżej 20ms.

    Czas opóźnienia oraz czas reakcji matrycy[edytuj | edytuj kod]
    Ekrany LCD z długim czasem reakcji matrycy zdecydowanie nie nadają się do szybkich, dynamicznych gier video. Nakładający się na czas reakcji dodatkowy czas opóźnienia mogą wręcz uniemożliwić satysfakcjonujące używanie panelu LCD do gier oraz dokładnej pracy w różnych programach graficznych (np. w systemach CAD). Niestety producenci ekranów LCD, w obawie przed mniejszymi zyskami, często zaniżają wartości czasu reakcji matrycy (nieraz dwu- trzykrotnie), a także nie wspominają o wystąpieniu efektu opóźnienia obrazu i jego wartości.

    Czas opóźnienia a karta grafiki[edytuj | edytuj kod]
    Praktycznie rynek kart graficznych jest obecnie (2012) zdominowany przez dwóch producentów układów graficznych: AMD oraz nVidia. Na różnych forach internetowych pojawiają się opinie, iż oba te systemy potrafią (w różny sposób) zniwelować efekt opóźnienia, (poprzez ingerencję użytkownika w ustawienia systemowe karty graficznej). Spotyka się także informacje, iż sygnał analogowy (zamiast cyfrowego) eliminuje powstały efekt opóźnienia matrycy (kosztem niewielkiego spadku jakości obrazu), jednak informacje te wymagają potwierdzenia.
     
  8. Boniunio1988

    Boniunio1988 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 26, 2013
    Posty:
    52
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Faktycznie może byc to przyczyną chociaż mam nowy tv samsung UE40F6320. A czy jest jakoś możliwośc sprawdzenia tego input lag w tv?

    Dobra znalazłem wyniki bliskich modeli 6300 i 6350 i mają wynik 42ms. A może kupic jakiś lepszy kabel hdmi?
     
  9. ROBI772

    ROBI772 RGH Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 28, 2011
    Posty:
    2734
    Polubienia:
    606
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    PZL
    Nie ma gorszych i lepszych HDMI jeśli chodzi o wyświetlany obraz, na kablu hdmi za 5 zł a za 100 nie uświadczysz różnicy ;)
     
  10. kamal95

    kamal95 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Lipiec 1, 2014
    Posty:
    10
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    z tego co pamiętam to w fifie można ustawiać szybkość meczy w ustawieniach i może dlatego Ci tak wolno , a inne gry jak chodzą?
     
Wczytywanie...

Poleć forum