1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

FPS-y

Temat na forum 'Konsola' rozpoczęty przez lol22, Listopad 13, 2008.

  1. lol22

    lol22 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Październik 30, 2008
    Posty:
    10
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Siema wszystkim.Mam pytanie ile fps-ow wyciaga x360 w grach.Wiem ze fram rate nie zawsze jest staly tak wiec mozna podac przedzial liczbowy XX-XX z gory dzieki.
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. dzikiskunks

    dzikiskunks Banned

    Dołączył:
    Maj 9, 2008
    Posty:
    76
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Odp: FPS-y

    Na pewno powyżej 25 fps , bo inaczej oko ludzkie zauważyło by szarpanie, a gierki na Xa chodzą płynnie.
     
  4. zaku666

    zaku666 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 24, 2008
    Posty:
    263
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Kraków
    Odp: FPS-y

    Obilo mi sie o uszy ze max fps to 60 i nie przekracza tej kranicy zeby nie bylo skokow, minimum 30 - bardzo zadko w szczegolnych przypadkach do 24+.
     
  5. Nefarod

    Nefarod Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    305
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Wieliczka
    Odp: FPS-y

    Ludzkie oko nie zauważa różnicy powyżej 70fps, a nie 25... Masz jakieś call of duty na PC? Jak masz, to podczas gry wciśnij tyldę i wpisz:

    /cg_drawfps 1

    I zobacz ile masz klatek, a potem wpisz:

    /com_maxfps 25

    I sobie porównaj szarpanie przy 25fps, a przy tylu FPS, ile wyciągasz normalnie... Gwarantuje ci, że różnica jest duża.
     
  6. dzikiskunks

    dzikiskunks Banned

    Dołączył:
    Maj 9, 2008
    Posty:
    76
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Odp: FPS-y

    No to jakieś lewe to Call of Duty, bo filmy w kinie są wyświetlane z prędkością 24 FPS i są płynne.
     
  7. spike200

    spike200 Memento Mori V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 14, 2007
    Posty:
    879
    Polubienia:
    80
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Krk
    Odp: FPS-y

    Gra to nie film, 24 fps to nie jest pełna płynnością w grze. Tak małe framerate skutkuje opóźnieniami w celowaniu i czasami przeskokami klatek, 30fps jako tako się sprawdza ale tylko na padzie bo nie jest on tak czuły jak myszka, na pc pełny komfort gwarantuje dopiero 61fps (powyżej ludzkie oko nie widzi różnicy).
     
  8. dzikiskunks

    dzikiskunks Banned

    Dołączył:
    Maj 9, 2008
    Posty:
    76
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Odp: FPS-y

    Ale najważniejsze jest to, że gierki na X360 są płynne i sporadycznie zdarzają się lekkie szarpnięcia ekranu. I będzie tak do póki gierki na PC nię będą tak skomplikowane, że nie będą w stanie chodzić płynnie na konsoli. Wtedy właśnie przyjdzie pora na następcę XBOXa 360.
     
  9. papux

    papux Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2008
    Posty:
    371
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Odp: FPS-y

    Bo w kinie masz obraz w trybie "interlaced" dlatego złudzenie tworzy płynny obraz b w rzeczywistość on taki jest. Xbox wyświetla identyczny obraz tylko w trybie progresywnym.

    Prawdę mówiąc bazując jedynie na informacji, że sygnał jest 720p nie dowiemy się z ilu klatek na sekundę się on składa.

    2) Na to pytanie (ile fps?) odpowiada nam dopiero info o tym czy film zarejestrowany/nadany został w trybie 50Hz czy 60Hz (często moim zdaniem mylnie określanych jako odpowiednio: PAL oraz NTSC)

    50 Hz oznacza, że film składa się z 25 klatek na sekundę oraz że film wyświetlany jest w trybie 50 obrazów na sekundę.
    60 Hz oznacza, że film składa się z 30 klatek na sekundę a film wyświetlany jest w trybie 60 obrazów na sekundę.

    Tak tak klatka a obraz to, co innego. W obydwu trybach obrazów jest dwa razy więcej niż klatek.

    3) Teraz czas na kwestie p - progressive oraz i - interlaced.

    Jeżeli mamy do czynienia z trybem p to film wyświetlany jest w trybie pełnych obrazów.

    Natomiast, jeżeli mamy do czynienia z trybem i to film wyświetlany jest w trybie pół-obrazów tzn. każda klatka dzielona jest na dwa obrazy. Pierwszy składa się wyłącznie z poziomych linii parzystych drugi z poziomych linii nieparzystych.

    4) Połączenie obydwu kwestii - p/i oraz 50/60Hz

    Jeżeli mamy materiał p - progressive czyli składający się z pełnych obrazów zapisany/nadawany w trybie 60 Hz to oznacza to, że na ekranie zostanie w ciągu sekundy wyświetlone 60 pełnych obrazów, ale tylko 30 klatek innymi słowy każda klatka zostanie wyświetlona dwa razy.

    Nie ma tu żadnych 60 klatek !!!

    Jeżeli mamy natomiast materiał i - interlaced czyli składający się z pół-obrazów zapisany/nadawany w trybie 60 Hz to oznacza to, że na ekranie zostanie w ciągu sekundy wyświetlonych 60 pół-obrazów składających się na 30 klatek innymi słowy każda klatka jest dzielona na dwa pół-obrazy i wyświetlana.

    5) Oto lista tybów

    50 Hz p : 25 klatek na sekundę 50 pełnych obrazów na sekundę
    60 Hz p : 30 klatek na sekundę 60 pełnych obrazów na sekundę

    50 Hz i : 25 klatek na sekundę 50 pół obrazów na sekundę (25 parzystych 25 nieparzystych)

    60 Hz i : 30 klatek na sekundę 60 pół obrazów na sekundę (30 parzystych 30 nie parzystych)
     
  10. szank

    szank Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 5, 2008
    Posty:
    114
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    K-Pax
    Odp: FPS-y

    no, ładny nam tu wykład dałeś. Nie siedze w takich sprawach i myśle że zbyt wiele osób też w tym nie siedzi jednak warto mieć jakąś wiedzę. ;)
     
  11. papux

    papux Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2008
    Posty:
    371
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Odp: FPS-y

    Lepiej zrozumieć prawdę niż gadać głupoty czy domysły.

    Wiem że to nie są rzeczy ładne bo każdy operuje w klatkach których rzeczywiście nie ma.

    Ale ludzie są naiwni a głupota nie zna granic. :p
     
Wczytywanie...
Podobne tematy
  1. arkadiusz_89
    Odpowiedzi:
    19
    Wyświetleń:
    1513

Poleć forum