Grafika w Metal Gear Solid V pod lupą – porównanie wersji na PS4 i XONE

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl



Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zbiera znakomite oceny w recenzjach. Niektórzy redaktorzy nazywają nawet najnowszą produkcję Kojimy "arcydziełem". Pytanie czy można się tak zachwycać nie tylko gameplayem, ale również oprawą graficzną nowej gry?

Niezawodny zespół Digital Foundry, działający w ramach serwisu Eurogamer, wziął pod lupę Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Przede wszystkim okazało się, że gra wyładniała na Xbox One. Tytuł śmiga w tej wersji w natywnej rozdzielczości 1600x900 (w przypadku Ground Zeroes musieliśmy się zadowolić rozdzielczością 720p).

Jak wypada porównanie jakości graficznej z wersją gry na PS4, która hula w 1080p? Edycja na amerykańską konsolę ma trochę większe problemy z aliasingiem (w związku z mniejszą rozdzielczością), ale poza tym trudno zauważyć różnice w jakości wizualnej. Geometria obiektów, cieniowanie, jakość tekstur wydają się - wg DigitalFoundry - identyczne na XONE i PS4. Jedyna zauważalna różnica to filtrowanie tekstur, które wypada trochę lepiej na PS4.

Jak wygląda płynność animacji w obu wersjach? Póki co Digital Foundry nie może publikować filmików z gameplayem; ograniczono się w związku z tym do pokazania screenshotów. Dobra wiadomość jest następująca: obie wersje gry działają "w prawie bezbłędnych 60 klatkach na sekundę". To wszystko przy włączonym V-Sync, by ograniczyć "rozdzieranie" ekranu. Jedyne róznice w wartościach framerate'u można zauważyć w trakcie cut-scenek - w rzadkich przypadkach wersja na XONE generuje wyraźnie wyższe wartości (np. 50 klatek na XONE przy 30 na PS4)

Reasumując, poziom graficzny w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain powinien, wg redakcji Digital Foundry, zadowolić nawet największych graficznych purystów. Zachwycone będą osoby oczekujące płynności animacji na poziomie 60 fps. Różnice między wersją na XONE i PS4 wydają się minimalne.


























 

NikoBellic91

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Prawdopodobnie ostatnia gra w którą będzie naprawdę warto zagrać od obozu koncentracyjnego tj. Konami.
 

krzys1190

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Albo się postarali albo zrobili MGS pod XO bo ja tu nie widzę żadnych różnic, tyle samo krzaków, obiektów nawet zasięg rysowania detali wydaje się być identyczny. Oby tylko do PC podeszli bez łaski.
 

baddream

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Świeżak
Czyżby producenci pomalu zaczeli wykorzystywac ukrytą moc xboxa ponieważ na zamieszczonych screenach to nie widać zadnej różnicy. 900p i stałe 60fps brzmią bardzo dobrze
 

komski

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Zgadzam się, wersja na XO nie odstaje graficznie. Jestem ciekaw różnic XO - X360.
 

Do góry Bottom