1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Gwarancja / niezgodność towaru z umową

Temat na forum 'Dla świeżaków' rozpoczęty przez djdanio, Marzec 5, 2013.

  1. djdanio

    djdanio Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Listopad 21, 2012
    Posty:
    2
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Bedzin, Poland
    Witam.

    Od razu zacznę od tego że jestem nowy i jak coś źle pisze to z góry przepraszam.
    Mam problem ze zgłoszeniem kinecta z powodu niezgodności towaru z umową. Mianowicie kinecta zakupiłem w listopadzie 2011 r. więc okres gwarancyjny czyli rok według producenta minął a w kinectcie występuje błąd c00000c2 i uznałem że zgłoszę produkt jako niezgodny z umową ale media markt odesłało mi list z informacją że "według ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. w przypadku niezgodności towaru z umową, która została zgłoszona po upływie 6 miesięcy od daty wydania towaru kupującemu, nie działa domniemanie że niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową istniała już w dacie jego wydania kupującemu" ale w tej samej ustawie znalazłem artykuł mówiący że ". Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku" i chciałbym sie dowiedzieć czy mam jeszcze szanse coś zdziałać czy nie ??
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. wafel23

    wafel23 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 27, 2011
    Posty:
    1278
    Polubienia:
    163
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    GreenBeach
  4. djdanio

    djdanio Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Listopad 21, 2012
    Posty:
    2
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Bedzin, Poland
    Rozmawiałem już z pomocą techniczną microsoft na ten temat ale nic nie pomogło. Porady z tej strony też nie
     
  5. wafel23

    wafel23 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 27, 2011
    Posty:
    1278
    Polubienia:
    163
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    GreenBeach
    znalazlem gdzie info z innego forum ze fachowcy MS(o ile można ich tak nazwać) też nic nie pomogli i albo nowy albo gwarancja :) jeszcze jeden fix jest na youtubie luknij sobie tylok wersja ENG
     
  6. mrowa110

    mrowa110 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 27, 2011
    Posty:
    487
    Polubienia:
    64
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Nie za bardzo rozumiem gdzie tu jest niezgodność towaru z umowa? Dostałeś kinekta i gwarancje. No a że kinekt się zespół po upływie gwarancji to twój problem skoro microsoft tego nie przyjmie to media expert tym bardziej
     
  7. viger

    viger Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2011
    Posty:
    10
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    3
    Miasto:
    Opole
    Odp: Gwarancja / niezgodność towaru z umową

    Musisz udowodnic, ze wada istniala w momencie wydania sprzetu. Przed uplywem 6 miesiecy jest domniemanie ze tak wlasnie bylo.

    Wysłano za pomocą Tapatalk 2.
     
  8. mrowa110

    mrowa110 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 27, 2011
    Posty:
    487
    Polubienia:
    64
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    A jak to udowodnisz ? Najmiesz adwokata ? Ale życzę powodzenia a nóż widelec się uda
     
  9. l33t

    l33t Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2008
    Posty:
    274
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Odp: Gwarancja / niezgodność towaru z umową

    Sprzedawca jest odpowiedzialny za sprzedaną rzecz przez dwa lata (w lekkim uproszczeniu) liczone od daty zakupu. Wspomniane domniemanie Cie w tym przypadku kompletnie nie interesuje - to tylko idiotyczna próba wyprowadzenia Cię w maliny.

    Niezgodnosc towaru z umowa ujawnila się w ciągu tych dwoch lat przewidzianych w ustawie, więc masz pełne prawo skorzystać z przysługującego Ci prawa. Wez sprzęt do miejsca zakupu i zgłoś tę niezgodność osobiście, każąc sobie oczywiscie poswiadczyc na piśmie powód oddania sprzętu oraz podstawę prawną, którą się posilkujesz. Odpusc maile, listy, etc. To strata Twojego cennego czasu.

    Mrowy nie słuchaj, bo kompletnie nie ma pojęcia o czym mówi.

    /Wysłane z telefonu/
     
  10. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12090
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Odp: Gwarancja / niezgodność towaru z umową

    Z media nie wygrasz, tym bardziej powolywac na niezgodność sie nie,asz co.

    wysłano z xbox 360 RGH LINUX.
     
  11. adamrz

    adamrz Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 16, 2011
    Posty:
    735
    Polubienia:
    106
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Elbląg
    Tutaj masz cały artykuł na temat "ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży"

    W skrócie
    - jeżeli usterka wystąpi w ciągu pierwszych 6 miesięcy, stosuje się domniemanie że istniała w momencie wydania towaru
    - jeżeli usterka wystąpi po pierwszych 6 miesiącach, to Ty musisz udowodnić, że towar miał wady ukryte w chwili sprzedaży.

    Dodatkowo masz 2 miesiące na zgłoszenie wady od czasu jej stwierdzenie.
     
  12. madluxx

    madluxx Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 1, 2009
    Posty:
    169
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    KATO
    w nie których przypadkach wygrasz, sam miałem z nimi do czynienia w 2006r jak padła pierwsza 360, pomógł mi Rzecznik Konsumenta.
     
  13. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12090
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Odp: Gwarancja / niezgodność towaru z umową

    To stawil sie ktos dobry z mm, bajczesciej ni współpracują i nie kontaktuja sie z rzecznikami

    wysłano z xbox 360 RGH LINUX.
     
  14. mrowa110

    mrowa110 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 27, 2011
    Posty:
    487
    Polubienia:
    64
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    I33t a czy ja napisałem że mam pojęcie o co chodzi ,nie wierzę w cuda w media expert mają problem zwrócić towar na gwarancje jak mają wykupione dodatkowe 2 lata gwarancji a wiesz dla czego bo PAPIER WSZYSTKO PRZYJMIE Zawsze znajdą jakiś druczek lub przepis ale jeśli ktoś na dużo czasu i cierpliwości niech próbuje
     
  15. l33t

    l33t Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2008
    Posty:
    274
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Odp: Gwarancja / niezgodność towaru z umową

    Jak płacę, to wymagam - koniec, kropka. A prawo, o którym mowa jest w praktyce jedynie implementacją unijnej dyrektywy, która ma na celu ochronę interesu kupującego (nawet jeśli dokonuje się to tylko pośrednio). Jednak przede wszystkim: ku takiej, atrakcyjnej dla ostatecznego odbiorcy, wykładni dąży też orzecznictwo. To wszystko. A przecież tu nie chodzi o 5 złotych.

    Papier przyjmie wszystko, to fakt. Ale tak to sobie możemy w zasadzie dyskutować bez końca. Dla przykładu: istnieje choćby coś takiego jak katalog klauzul zakazanych. I summa summarum tutaj wszystko zależy od tego, na kogo taki sklep finalnie trafi. A że ludzi łatwo zbyć i często dzieje się to z naruszeniem prawa, to już zupełnie inna sprawa. Niestety.

    Autor pisał o Media Markt, a Ty wspominasz o Media Expert - być może to to samo (nie wiem, ponieważ w tym drugim nigdy w życiu nie byłem i nie mialem też żadnej styczności). Pytam z czystej ciekawości: to tak jak z MM i Saturnem?

    Mrowa: nie atakuję Cię - żeby nie było. :)

    /Wysłane z telefonu/
     
  16. mrowa110

    mrowa110 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 27, 2011
    Posty:
    487
    Polubienia:
    64
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Wiem że kinekt nie kosztuje 5 zł więc życzę jak najlepiej jeśli na dużo czasu i cierpliwosci niech próbuje tylko niech przeliczy wydatki które poniesie z nimi walcząc może wyjść na to że kupi nowy kinekt bez nerwów a najlepiej niech zrobi borute w sklepie przy klientach :)
     
  17. Amiga1200

    Amiga1200 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 17, 2012
    Posty:
    15
    Polubienia:
    5
    Punkty za osiągnięcia:
    3
    Miasto:
    Syrenka Warszawska
    l33t - daj link do choćby jednego orzeczenia (ty piszesz o liczbie mnogiej - więc problemu nie będziesz miał), które inaczej jak ustawa mówi, iż o wadzie produktu w dniu nabycia domniemywa się przez cały okres 2 lat z "automatu".
    Zauważyłem, że ludzie dwu letni okres z ustawy o "niezgodności towaru z umowy" utożsamiają z gwarancją hihihi. I potem są zdziwieni, że ktoś im z automatu nie chce naprawić wady powstałej po okresie 6 miesięcy.
     
    1 osoba to lubi.
  18. Remix27

    Remix27 Banned

    Dołączył:
    Luty 13, 2013
    Posty:
    1038
    Polubienia:
    127
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Nie Pamietam
    Zbierac na nowy lub ten naprawiac. Tu sie nic nie poradzi dochodzenie w sadzie sie nie oplaci, mozna isc zapytac do konsumenta praw konsumenta lub adwokata po porade. Sa przypadki ,ze firma ustapi ale czesciej nie i takie duze firmy nie realne na porozumenie stron gwarancji end z*****o sie twoj problem. W dzisiejszych czasach cos bez gwarancji sie odrazu pozbywa bo jest problem ,ze sie popsuje po tym okresie
     
  19. l33t

    l33t Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2008
    Posty:
    274
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Amiga1200: nie będę tracił czasu na przytaczanie odpowiednich orzeczeń ETS-u z dwóch względów:
    1. Sprowadziłeś wszystko do banału, skupiając się na okresie 6. miesięcy. Ten czas jedynie ściąga z kupującego ciężar dowodowy. Natomiast w żadnym wypadku nie ogranicza odpowiedzialności sprzedawcy przez pozostały, wspomniany przeze mnie, okres.
    2. Nie świadczę tutaj żadnych porad prawnych, za które otrzymywałbym wynagrodzenie, więc wybacz: czas to pieniądz (zwłaszcza w tym przypadku).

    Zgadzam się jedynie co do tego, że niezgodność, o której mowa absolutnie nie może być utożsamiana z gwarancją producenta. Natomiast gdyby wszystko było takie banalne, to zawody prawnicze byłyby w tym kraju i na terenie całej UE zupełnie zbędne. A przy okazji. Jeżeli Cię to faktycznie interesuje, zapoznaj się porządnie przede wszystkim z ustawą (która jest króciutka). W poszukiwaniu pełniejszych informacji zapraszam natomiast do przejrzenia podstawy implementacji, tj. dyrektywy 99/44/WE.

    Ode mnie to wszystko w temacie.
     
  20. Amiga1200

    Amiga1200 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 17, 2012
    Posty:
    15
    Polubienia:
    5
    Punkty za osiągnięcia:
    3
    Miasto:
    Syrenka Warszawska
    l33t - dzięki za odpowiedź. Jakoś tak byłem pewny, że żadnego wyroku (już nie wspomnę - polskiego) sądu nie zalinkujesz. Cieszy mnie natomiast, że nie wrost - ale jednak - "rakiem" wycofałeś się ze swoich wcześniejszych "gupot". Jak to napisałeś, papier wszystko przyjmnie. Niestety internet też.
     
Wczytywanie...

Poleć forum