"iPad" będzie potężniejszy od Xboksa 360? Już w 2011?

Status
Temat zamknięty. Nie możn a w nim odpowiadać.

turysta

Użytkownik
Użytkownik
najpier niech bedzie dostępna wielozadaniowośc na tym ipadzie a poźniej niech pomyślą o parametrach
 

Golonek18

Użytkownik
Użytkownik
No wszystko fajnie ale po "cóż te kłótnie z wieczora" :p pozdro
 

D4Ru73K

Banned
Użytkownik
Ilość ramu nie ma znaczenia powiadasz? Zaskoczę cię ale rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Wszystko zależy od potrzeb danej aplikacji. Jeśli dana gra została napisana uwzględniając wykorzystanie powiedzmy 512 RAM na karcie, to nie masz, co uruchamiać tejże gry na GPU, który posiada tylko 256 MB. W tej konkretnej sytuacji naprawdę nie ma znaczenia czy są to kości DDR3, DDR4 czy 5, gdyż duża szybkość przepływu informacji, kiedy tej pamięci jest po prostu za mało nic nam nie daje. Pewnie jeśli ktoś w czasach 9800GTX kupował wersje 1gb tej karty to mijało się to z celem, ponieważ żadna gra nie potrafiła wtedy wykorzystać tak dużej ilości pamięci. Teraz gry, które potrafią zrobić należyty użytek z tego 1gb pojawiają się znacznie częściej. ale niestety poczciwy 9800GTX 1gb ich po prostu nie uciągnie na najwyższych detalach bo jest najzwyczajniej w świecie za słaby.
Nigdzie nie napisałem, że ilość nie ma znaczenia. Ma znaczenie, nikt się nie będzie kłócił o to, ale to znaczenia jest dopiero na 3-4 miejscu. Nadal podtrzymuje swoje zdanie, że najpierw typ zastosowanej pamięci, jej taktowanie, czas dostępu oraz szyna, później ilość. Istotnym parametrem dla gier jest przepustowość pamięci VRAM. Na jej wielkością wpływ mają dwie składowe: szyna oraz taktowanie, a dopiero wielkość. GPU z 512 GDR5 będzie wydajniejszy niż 1GB GDR3.

Na necie masz wiele testów obrazujących różnicę w wydajności kart, które różnią się tylko wielkością pamięci VRAM. Jeden z nich:

Jak widzisz różnice są w granicach błędu statystycznego. Różnica 2-3 klatek nie jest żadną różnicą.

Na koniec o pisaniu gier. Producenci nie produkują gier robiąc sprzętowe ograniczenia VRAM. Nie mają żadnego prawa. Zostaliby zjedzeni przez graczy. Wyobraź sobie, że ilość pamięci VRAM ma tak niewielkie znaczenie, że od zawsze każdy producent GPU posiadał dwa te same modele kart, jeden np. z 256MB, drugi z 512MB. Dziś jest analogicznie, w sklepie masz wydajny układ z 512MB i 1GB. Tak samo jest z kartami najwyższej półki. Jeden GeForce będzie miał 2GB, drugi 1GB.

Wyobraź również sobie co dzieje się, jeśli producent gry pisze ją w taki sposób, że gra nie rusza na karcie mniej niż 1GB. Strzela sobie w głowę, ponieważ na rynku jest wiele innych kart z 512MB wydajniejszych od tej 1GB. jedna karta może mieć 1GB i szynę 128mbit, inna 512 i 256mbit. Wydajniejsza będzie ta druga. Gry sprawdzają kilka parametrów przed startem, są nimi np. DirectX, ilość pamięci RAM komputera, taktowanie procesora czy dawno temu Pixel Shader. Producent zazwyczaj wśród tych 4 wymogów realizują gry. Wielkość pamięci nie ma tutaj znaczenia (chyba, że jeden ma kartę 512MB a drugi 128MB, ale to już absurd) Producent nie może uniemożliwić uruchomienia gry, jeśli karta posiada tylko 512MB, ponieważ taka karta może być spokojnie wydajniejsza od GPU 1GB. Jeśli taki Radeon 5750 jest w wersji 512 i 1GB, czy producent ośmieli się zrobić w grze sprzętową blokadę? Nie. Cieszę się, że doszliśmy do konsensusu. Teraz będziesz wiedział, że dla producenta liczy się wydajność, a nie ilość. Wydajność natomiast nie oznacza, że im więcej, tym szybciej.

No offence. Pozdrawiam i EOT.
 

tijs18

Użytkownik
Użytkownik
D4Ru73K, a co ja pisałem o wykorzystaniu pamieci jak i samej karty:) Dokładnie to samo. Tak więc no nie bardzo rozumiem dalszy ciąg tego poematu no ale mniejsza:)

Pozdr.
 

SebeekS

Użytkownik
Użytkownik
Nvidia Tegra 2, i xbox360 wysiada, no ale co się dziwić, wnętrzności od xboxa to zwykłe starocie.
 

ZigUS

Użytkownik
Użytkownik
Panie BIS taka technologia już wchodzi na rynek np w tV i nazywa aię QUAD HD:
Telewizor z rozdzielczością Quad HD (3840 x 2160) zaprezentowany na NAB 2010 - elektroonline.pl
 
Status
Temat zamknięty. Nie możn a w nim odpowiadać.

Do góry Bottom