1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Jack Tretton: "Decyzja odnośnie DRM w grach na PS4 należy do wydawców"

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez DJ.Bart, Czerwiec 12, 2013.

  1. DJ.Bart

    DJ.Bart Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 25, 2009
    Posty:
    428
    Polubienia:
    27
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tczew
    Jack Tretton (fot. Gametrailers)
    [​IMG]

    Wygląda na to, że online passy nie umrą.

    Szef SCEA Jack Tretton pojawił się w GTTV i zapytany o temat używanych gier oznajmił, że decyzja o zastosowaniu w grze DRM niezmiennie należy do wydawców. To oznacza, że wciąż mogą oni w jakiś sposób dbać o swoje interesy i zniechęcać gracza do korzystania z tzw. drugiego obiegu.

    Wygląda więc na to, że wczorajsze oświadczenie o pełnej swobodzie odsprzedaży lub wymiany używanych gier dotyczy tylko tych tytułów, które powstaną w studiach Sony. „Oznajmiliśmy, że sami nie będziemy robić nic takiego z naszymi grami, ale zapraszamy wydawców wraz z ich modelami biznesowymi na naszą platformę” - mówi Tretton.

    Jako że PS4 nie wymaga bycia online, może to oznaczać co najwyżej powrót online passów. Nie będzie blokady narzuconej z góry, jak w przypadku Xboksa One, lecz rozwiązanie które znamy z bieżącej generacji konsol - na przykład kody aktywacyjne dla trybu wieloosobowego. Oczywiście grę dalej będzie można odpalić w singlu, sprzedać lub pożyczyć. Ewentualne płatności leżą w gestii wydawców, choć bez wsparcia samego sprzętu - tak jak z X1, który sam przypisuje gry do konta - niewiele będą oni w stanie tutaj zrobić.

    O tym, że decyzja o polityce wobec używek należy do wydawców, Sony mówiło od dawna, choć po wczorajszej konferencji wydawało się, że ostateczna decyzja jest inna. Nie zmienia to faktu, że zostawienie statusu quo jest i tak znacznie lepsze niż przesadnie ścisła polityka z blokowaniem używek.​

    Źródło
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. CSpec

    CSpec V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2011
    Posty:
    1586
    Polubienia:
    579
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    K-PAX
    Czyli tak samo jak w przypadku PS3. Ach ta polygamia.
     
  4. Krawol

    Krawol Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 25, 2010
    Posty:
    1001
    Polubienia:
    114
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa | Otwock
    Wole online passy i używane gry niż mam kupować nówki
     
  5. crosk

    crosk Xbox One Xbox One

    Dołączył:
    Grudzień 13, 2009
    Posty:
    115
    Polubienia:
    19
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Chicago
    No prosze, zaczyna sie to, o czym mowilem.

    "Wygląda więc na to, że wczorajsze oświadczenie o pełnej swobodzie odsprzedaży lub wymiany używanych gier dotyczy tylko tych tytułów, które powstaną w studiach Sony."

    „Oznajmiliśmy, że sami nie będziemy robić nic takiego z naszymi grami, ale zapraszamy wydawców wraz z ich modelami biznesowymi na naszą platformę”

    Wczoraj jak napisalem, ze tak bedzie to zostalem wysmiany, bo przeciez nikt nie narzuci Sony innej polityki. Ciekawe czego jeszcze sie dowiemy do premiery konsoli.
     
    1 osoba to lubi.
  6. spioszeq3

    spioszeq3 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 8, 2013
    Posty:
    84
    Polubienia:
    9
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Dokładnie, a to z online passami to w cale nie musi być takie pewne. Może się zdarzyć tak, że gra będzie wymagała podłączenia do internetu mimo iż będzie miała treść offline, a jak użytkownikowi się nie podoba to nie musi kupować. Moi zdaniem tak będzie z większością tytułów multiplatformowych x1-ps4.
     
  7. Coller22

    Coller22 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 3, 2010
    Posty:
    472
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Miasto:
    Konin
    A czyli już byłeś na śniadaniu z szefem Sony i wszystko ustaliliście ? :)
     
  8. crosk

    crosk Xbox One Xbox One

    Dołączył:
    Grudzień 13, 2009
    Posty:
    115
    Polubienia:
    19
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Chicago
    Nie, nie bylem na sniadaniu z prezesem Sony, po prostu pisalem wczoraj, ze Sony mowiac, ze nie ma zamiaru nakladac zabezpieczen na gry, mialo na mysli produkcje, ktore powstana w ich wewnetrznych studiach...
     
  9. Coller22

    Coller22 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 3, 2010
    Posty:
    472
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Miasto:
    Konin
    Studia jeszcze nie zajęły odpowiednich stanowisk, przypomnijmy sobie co się stało kiedy Ubi (chyba po raz pierwszy) użył zabezpieczenia DRAM w grze "AC II" było hałasu szumu paniki ale nagle po kilku tygodniach oświadczenie z Ubi że nie będą i wycofują się z tego "manewru" z DRAM ;) a skoro wszystko zależy od studia to Ubi myśli logicznie i wie że hajs będzie się tak czy inaczej zgadzać skoro wyjdzie nowy AC + Watch Dogs (więc nie będzie opcji że hajsik nie będzie się zgadzał) :)
     
  10. mk89

    mk89 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 13, 2011
    Posty:
    211
    Polubienia:
    26
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Nowy Sącz
    A nie mówiłem? :) Wszystko zależy od wydawców
     
  11. Lordani66

    Lordani66 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2011
    Posty:
    123
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Ale to bylo wiadome... ale online pasy to co innego niz zabezpieczenie przed uzywkami czy koniecznosc bycia podlaczonym... offline to i tak nic nie zmieni. W zeszlej generacji przeciez wiee gier mialo online axxesy (glownie sportowe) i bylo wiadome ze to sie nie zmieni. Ale online pasz kosytuja pare dolcow, a nie wartosc calej gry <patzy zlym wzrokiem na ms> i nie blokuja offline'u.Nie wiem czym sie ludzie podniecili po tym newsie.


    No i zaczyna sie naplyw trolli ktorzy nie rozumieja pojecia online pass.
     
    1 osoba to lubi.
  12. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    "
    "Jako że PS4 nie wymaga bycia online, może to oznaczać co najwyżej powrót online passów. Nie będzie blokady narzuconej z góry, jak w przypadku Xboksa One, lecz rozwiązanie które znamy z bieżącej generacji konsol - na przykład kody aktywacyjne dla trybu wieloosobowego. Oczywiście grę dalej będzie można odpalić w singlu, sprzedać lub pożyczyć. Ewentualne płatności leżą w gestii wydawców, choć bez wsparcia samego sprzętu - tak jak z X1, który sam przypisuje gry do konta - niewiele będą oni w stanie tutaj zrobić."

    A ciekawe skąd redaktor jest taki pewien że będzie tylko online pass ? Moje zdanie jest takie że producentom gier bardzo się podoba pomysł MS'u i będą robili to samo tylko za pomocą własnych rozwiązań, jakich ? Nie wiem wróżką nie jestem, po to programistą płacą żeby nad tym myśleli. O kolejny fanboy sony mi tu obraża, zaraz go wyśmieję co to on myśli, bo przecież on nie ma prawa mieć własnego zdania, tak tak, a teraz wszystkich którzy będą chcieli mnie wyśmiać, proszę o cofnięcie się w czasie za pomocą google i poczytanie, ile to firm jest przeciwko używką, a jest ich całkiem sporo. MS producentom sprezentował prezent na święta, i naprawdę myślicie że nie będą chcieli tego samego od Sony ?
     
  13. CSpec

    CSpec V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2011
    Posty:
    1586
    Polubienia:
    579
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    K-PAX
    Ale tak już jest!. Chodzi o online pass.
    Wszystko zależy od wydawców, i EA właśnie z tego zrezygnował.
    Twój argument jest nieważny. Nic nie przewidziałeś. Czytaj ze zrozumieniem, najlepiej z zagranicznego źródła (ign)
     
  14. Lordani66

    Lordani66 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2011
    Posty:
    123
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Mi chyba google nie dziala bo nie moge znalesc. pokaz mi swierze wyniki takiego zapytania z tymi informacjami ktore podales, a wtedy ci uwierze. Ps. czytac moj post ostatni na pierwszej stronie!!!!!!!!!!!!!
     
  15. czullo

    czullo Banned

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2010
    Posty:
    148
    Polubienia:
    53
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Singiel bez ograniczeń, online w gestii wydawców? W zestawieniu z rozwiązaniem Microsoftu brzmi całkiem "rozsądnie".
     
    1 osoba to lubi.
  16. Lordani66

    Lordani66 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2011
    Posty:
    123
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Dokładnie. Przecież tak zawsze było. Tzn zawsze w obecnej, mijającej generacji konsol...
     
  17. fazarro

    fazarro Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 16, 2009
    Posty:
    182
    Polubienia:
    40
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    a czy nie było tak, że sony opatentowało system drm który wymagał połączenia z netem tylko raz, dzięki czemu tytuł przypisywany jest dla danej konsoli? Później oczywiście można grać offline... tylko na tej konsoli?

    Nie sądzę, że by producenci rezygnowali z online passów tylko po to żeby je za chwilę przywrócić.
     
  18. czullo

    czullo Banned

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2010
    Posty:
    148
    Polubienia:
    53
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Jak chcesz grac offfline na PS4, nie musisz jej podłączać do internetu NIGDY.
     
  19. fazarro

    fazarro Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 16, 2009
    Posty:
    182
    Polubienia:
    40
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    ja nie pisałem, że trzeba. z tego co sobie przypominam, człek z sony powiedział, że będzie można grać offline.
    patent który mają w kieszeni, również pozwala grać offline - po ówczesnej "aktywacji" gry dla danej konsoli.

    Nie mówię, że tak będzie. Przypominam tylko, że sony ma taki patent, i kto wie czy pod naciskiem wydawców nie udostępni go im? Tym bardziej, że jedyna pewna wiadomość dotycząca swobodnej wymiany gier używanych to taka, że będzie możliwa z grami sony.

    Reszta jest niewiadomą.
     
  20. mk89

    mk89 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 13, 2011
    Posty:
    211
    Polubienia:
    26
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Lordani66 jedna sprawa: nie mówię o online passach, producenci będą już wiedzieć jak tego użyć.

    Sony po prostu pokazując u nich te zabezpieczenia mówi o swoich studiach, a niektórzy to odebrali tak że w ogóle ich nie będzie :)

    Sądząc po tym newsie:
    Call of Duty: Ghosts nie skorzysta z funkcji "zawsze online" - Aktualności - PPE.pl - PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 - Portal PSX Extreme

    Wychodzi na to że PS4 podobnie jak xOne (może nie tak drastycznie, ale też nie wiemy jak to wyjdzie finalnie) będzie dawało możliwość twórcą na blokowanie gier

    PS. Ja tutaj nikogo nie chce trollować - po to jest forum aby dyskutować, jak każdą rozmowę odbierasz jako przejaw trollowania to najwyższy czas odstawić kompa i wyjść na zewnątrz :)
     
  21. CSpec

    CSpec V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2011
    Posty:
    1586
    Polubienia:
    579
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    K-PAX

    Nie. Chodzi o online pass. Derp.
     
Wczytywanie...

Poleć forum