1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Jasper błąd Flash Config: 0x00000000 w j-runnerze

Temat na forum 'Dla świeżaków' rozpoczęty przez forumxboxa, Lipiec 10, 2013.

  1. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Przy próbie programowania konsola wyrzuca taki błąd.
    Jest już po wgraniu write ecc .
    Klucz mam odczytany bo normalnie bootuje się do xella.
    Ale w Xelu mam coś takiego
    the hash check failed probably as a result of description failrue
    make sure that the correct key vault for this console is in flash
    the key vault should be at offset 0x4200 for a lenght of 0x4200
    in the raw flash binary from this console.
    Błąd jest spowodowany tym, że kabel E od coolrunera był polutowany o punkt w lewo jak od góry mamy port TV.
    Wcześniej konsola dała się odczytać.
    Posiadam wsady oryginalne ale aktualnie nie mogę ich użyć.
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    Prawdopodobnie uwalił się most SB co mi się 2-3 razy zdażyło na Slimie Trinity. Po wydobyciu CPU nie szło nagle już wgrać nic programatorem,odczytać nie mówiąc że w ogóle identyfikacji rodzaju platformy (ale to była raczej moja wina Hardwarowa lub podejrzenie że coś z programatorem się dzieje).
    Ale jako że miałem CPU_Key wydobyty stworzyłem finalnego nand glitcha j-runner lub AutoGG, skopiowałem na pendrive plik najlepiej o nazwie nandflash.bin, wrzucasz luzem na pendrive sformatowany na fat32, do tego dorzucasz luzem plik xenon.elf (powinien być w programie rawflash_v4), wkładasz takiego pena pod USB, wciskasz eject wtedy pod Xellem powinnien póść proces flashowania nanda, jednakże w twoim przypadku braku komunikacji/problemu z nandem poprzez programator warto być bardzo pewnym tak stworzonego Nand Glitcha, ponieważ źle skompilowany może spowodować że ani jej nie dopalisz, ani xella nie odpalisz i jedyne wyjście to Programator który na chwile obecną coś nie gra.

    Edit:
    Odlutuj kable od CooRunnera i zobacz bez niego czy się da zaprogramować:

    Obadałem schemat konsoli i punkty złącza J2B1 wyszło że zapodałeś zasilnie 3.3V (pin 8 złącza J2B1) na punkt E CoolRunnera czyli szynę SCL (SMB_CLK) co mogło spowodować jego uszkodzenie, w dalszym efekcie dalsze uszkodzenia lub poprostu zakłócenia w pracy konsoli, choć teoretycznie tam (punkt E i nawet F) i tak i tak występuje zasilanie 3.3V na tej szynie, jednak jest to linia bardziej sygnałowa niż napięciowa i tu może być problem uszkodzenia.
     
    1 osoba to lubi.
  4. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Właśnie przyszło mi to samo do głowy jutro wylatuje Coolrunner i zobaczę, bez niego było okay.
    Myślałem jeszcze czy nie pomyliłem Jaspera 512mb i 16mb ale one mają inny kod.
    Chociaż zawsze to możliwe.
     
  5. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    Nand 16mb oznaczany jest HYNIX HY27U508281A, zaś Jasper 512mb ma K9F4G08U0B,a Jasper 256 kość Hynix HY27UF082G2B
    Z tym że tak
    ......... 16 mb - nand plik *.bin odczytany = 16mb
    Japser 256mb - nand Plik *.bin odczytany = 48mb
    Jasper 512mb - nand plik *.bin odczytany = 64mb

    A pytanie takie. Czy po poprawnym polutowaniu punktu E Xell odpala się?

    1) Odlutuj kable od CRA (wszystkie) i zobacz to programowanie kości (ewentualnie wogle czy jest odczyt)
    Jesli nie pujdzie to
    2) polutuj z powrotem odpal Xell i Fles*** finalnego Nand Glitcha pod Xellem
     
    1 osoba to lubi.
  6. opeael2

    opeael2 Pomocnik Pomocnik XBOX MANIAK Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2010
    Posty:
    6154
    Polubienia:
    390
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Nidzica
    na nowych dashach niestety taki xell wywala i to jest normalne nie zaden błąd...skoro odpala ci xell to jaki problem wgrac freboota przez niego....
    w zasadzie to nawet nie wiem jaki masz problem...flashconfig 0x000 to zazwyczaj zle polutowane kable od programatora
     
  7. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    opeal kable do nand-x polutowane na 1000 procent poprawnie.
    Problem tego typu że spotkałem się z tym po raz 1.:)
    Pocinas moja kość to hynix hy27us08281a.
    Dziękuję Panowie za wsparcie po odlutowaniu CLR to samo :
    Checking Console..
    Version: 03
    Flash Config: 0x00000000
    Can not Continue
    Can not continue
    Pocinas Dziękuję konsola jest wśród żywych.
    Xenon.ELF plus nandflash.bin i zflashowało się i działa.
    Nasuwa mi się jednak kolejne pytanie Na pewno istnieje jakiś sposób zaprogramowania pamięci flash poza konsolą jeśli tak to jaki?
    Czy można to zrobić w innej sprawnej konsoli ? Czy jakiś programator może któryś z kolegów posiada.
     
  8. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    Jeśli kość to hy27us08281a czyli masz Jaspera 16mb

    Pisałem o odlutowaniu wszystkich kabli od Cool runnera a nie tylko Sygnał CLR (punkt E), może być tak że z chipem poszło coś nie tak i zakłuca pracę płyty (głównie punkt B (Stby-CLK) i tu bym się właśnie teraz skupił.. Sprawdź czy jest tam przejście, dokładnie pisze o miejscu gdzie wlutowany jest na płycie głównej kabel punktu B (pomarańczowy), czy nie ma tam naderwania (punktu, rezystora R4B25) lub jeśli masz woltomierz sprawdź względem masy po obu stronach rezystora R4B25 czy jest napięcie 3,3V, ewentualnie sprawdź rezystancję/oporność tego rezystora, powinien mieć 33 omy.
    Zdaża się że przerwanie tego sygnału gdzie lutuje się kabel punktu B na Płycie głównej powoduje totalną martwicą płyty, włącznie z brakiem komunikacji programatora z Nandem.
     
  9. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12069
    Polubienia:
    1061
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Tylko po co ty to robisz? Konsola z xellem sama wgra wszystko...

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
     
  10. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    Pisałem już to wcześniej jednak kolega uparcie próbuje przez Programaator. Nie opisiał także czy aktualnie Wchodzi do Xella, bo jeśli nie to i tak nie da rady wgrać poprzez xell, więc też tak myślę dlatego uparcie walczy programatorem.
     
  11. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Panowie konsola działa już poprawnie zadaję sobie jednak pytanie co można zrobić z nią gdy dojdzie do aktualizacji.
    Rozumiem da się ją naprawić pytam tylko jak?
    Pocinas oczywiście, że odlutowałem coolrunnera całkowicie. Nic to jednak nie dało. Dalej brak komunikacji z nandem.
    Akir oczywiście masz rację wgrała wszystko tak jak napisał Pocinas, przez Xell'a dokładnie takim sposobem jaki podał Pocinas więc dałem pomocne :).
    Myślałem, że wystarczy tylko podać nandbin'a, i to wszystko tymczasem otrzymałem idealną instrukcję za co wam oczywiście dziękuję
     
  12. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    No co wszystkie aktualizacje robisz przez XELL, gorzej jak źle skompilujesz wsad i po wgraniu nie wstanie nic.

    Co do uszkodzenia. Mój 1-szy post "Prawdopodobnie uwalił się most SB......" jego wymiana postawi na nogi komunikacje z nandem. Ja bym się w to nie bawił puki co, zawsze w razie co istnieje alternatywa. tz wylutowujesz kość nand, wlutowujesz do innej płyty, programujesz finalnie, wylutowujesz i wlutowujesz do tej konsoli, nie ukrywam że kiedy zgubiłem 2 razy komunikacje z nandem w taki sposób musiałem ratować i wgrać wsad w nand. Opcje nr. 3. Używasz programatora Progskeet 1.1 z Klipsem na kość NAND
     
  13. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12069
    Polubienia:
    1061
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Sb jest na pewno sprawny

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
     
  14. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    W sumie to i też nie wykłucam się że jest to koniecznie SB, jednak uważam że mogła by to być jedna z możliwych usterek.

    P.S skoro nie SB to co?
     
  15. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Napisz Akir co mam sprawdzić to sprawdzę, jeśli nie jest to wina konsoli i mostka SB(south bridge rozumiem macie na myśli) to nie bardzo wiem czego, bo na innej konsoli wszystko działa sprawdzałem już na dwóch trinity i jednym Falconie więc ?
    Podaj proszę przyczynę kable mam polutowane poprawnie nie ma możliwości pomyłki ani tego że gniazdo w nand-x nie łączy bo nie odłączając kabelków podlutowałem do innej płyty i hula.
    Może masz jakieś doświadczenie proszę napisz pozdrawiam.
     
  16. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12069
    Polubienia:
    1061
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Z pola lutowniczego sprawdz przejecia do ścieżek.

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
     
  17. Sowa

    Sowa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 24, 2010
    Posty:
    439
    Polubienia:
    83
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tarnów
    Sprawdz wartośc R2P18. Zmierz opór między punktami do których lutujesz programator a GND i podaj je tu. Zmierz także wartości napięć jakie występują w tych punktach.

    Zrób także mały test; uruchom konsolę, po czym wykonaj komende odczytu nandu w nandpro i zobacz czy konsola się wyłączy.

    SB oczywiście też może być uszkodzony, tzn nie cały SB a jedynie interfejs SPI który się w nim znajduje (uszkodzenie np zasilania SB powodowało by to, że konsola w ogole sie nie uruchamia. Samo SPI powoduje właśnie taki objaw jaki masz Ty,). Ale to za wcześnie na takie diagnozy, najpierw sprawdz to co napisałem.

    Szynę i2c ;) Szyna ta składa się z sygnałów właśnie SCL (clock- sygnał zegarowy nadawany przez urządzenie master) i SDA (data).. (skrót SMB oznacza w tym wypadku system managment bus )

    problem widze ze rozwiązany, ale niech autor sobię tym głowy nie zaprząta. Nic się nie uszkodziło i nie ma żadnych zakłóceń.
     
  18. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    Wyżej może i pisałem o uwalonym SB, jednak nie mogłem się wysłowić i dokładnie mi chodziło właśnie o Uszkodzeniu Interfejsu SPI w moście SB. Niestety to i tak raczej skutkuje całą jego wymianą. Jednak jak pisał przed mówca " niech autor sobię tym głowy nie zaprząta. Nic się nie uszkodziło i nie ma żadnych zakłóceń" W razie co aktualizacje poprzez XELL
     
  19. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Problem wraca jak bumerang dzisiaj ten sam błąd na konsoli Corona tej wersji bez post-fixa
    Odczytałem bez kłopotu wczytałem write ecc. konsola bootuje pobrałem klucze zrobiłem plik do wgrania bin'a, i koniec.
    Przy próbie wgrania to samo Flash Config: 0x00000000
    Zatrzymałem się chyba dokładnie w tym samy miejscu założony glitch odczytane klucze i założony coolrunner.
    Tylko nie wiem czy mam coś na ekranie bo nie miałem włączonego monitora.
    Nie wiem dlaczego zdarzają się takie problemy?
     
  20. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1087
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    Corons V1 czy V2. Odczytujesz normalnie flasherem.czy rw kitem?

    Napisane na Joysticku w Commodore 64. Tapatalk wczytany z kasety magnetofonowej :-D
     
  21. -=DEXTER=-

    -=DEXTER=- Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2008
    Posty:
    7158
    Polubienia:
    552
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Kalisz, Poland
    Możesz wgrac nand, poziomu xell

    Wysyłane z mojego SM-N9005 za pomocą Tapatalk 2
     
Wczytywanie...

Poleć forum