1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Jasper błąd Flash Config: 0x00000000 w j-runnerze

Temat na forum 'Dla świeżaków' rozpoczęty przez forumxboxa, Lipiec 10, 2013.

  1. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Przy próbie programowania konsola wyrzuca taki błąd.
    Jest już po wgraniu write ecc .
    Klucz mam odczytany bo normalnie bootuje się do xella.
    Ale w Xelu mam coś takiego
    the hash check failed probably as a result of description failrue
    make sure that the correct key vault for this console is in flash
    the key vault should be at offset 0x4200 for a lenght of 0x4200
    in the raw flash binary from this console.
    Błąd jest spowodowany tym, że kabel E od coolrunera był polutowany o punkt w lewo jak od góry mamy port TV.
    Wcześniej konsola dała się odczytać.
    Posiadam wsady oryginalne ale aktualnie nie mogę ich użyć.
     
  2. Lotnik421 Xbox One

    Ja z swojej strony polecam
  3. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    Prawdopodobnie uwalił się most SB co mi się 2-3 razy zdażyło na Slimie Trinity. Po wydobyciu CPU nie szło nagle już wgrać nic programatorem,odczytać nie mówiąc że w ogóle identyfikacji rodzaju platformy (ale to była raczej moja wina Hardwarowa lub podejrzenie że coś z programatorem się dzieje).
    Ale jako że miałem CPU_Key wydobyty stworzyłem finalnego nand glitcha j-runner lub AutoGG, skopiowałem na pendrive plik najlepiej o nazwie nandflash.bin, wrzucasz luzem na pendrive sformatowany na fat32, do tego dorzucasz luzem plik xenon.elf (powinien być w programie rawflash_v4), wkładasz takiego pena pod USB, wciskasz eject wtedy pod Xellem powinnien póść proces flashowania nanda, jednakże w twoim przypadku braku komunikacji/problemu z nandem poprzez programator warto być bardzo pewnym tak stworzonego Nand Glitcha, ponieważ źle skompilowany może spowodować że ani jej nie dopalisz, ani xella nie odpalisz i jedyne wyjście to Programator który na chwile obecną coś nie gra.

    Edit:
    Odlutuj kable od CooRunnera i zobacz bez niego czy się da zaprogramować:

    Obadałem schemat konsoli i punkty złącza J2B1 wyszło że zapodałeś zasilnie 3.3V (pin 8 złącza J2B1) na punkt E CoolRunnera czyli szynę SCL (SMB_CLK) co mogło spowodować jego uszkodzenie, w dalszym efekcie dalsze uszkodzenia lub poprostu zakłócenia w pracy konsoli, choć teoretycznie tam (punkt E i nawet F) i tak i tak występuje zasilanie 3.3V na tej szynie, jednak jest to linia bardziej sygnałowa niż napięciowa i tu może być problem uszkodzenia.
     
    1 osoba to lubi.
  4. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Właśnie przyszło mi to samo do głowy jutro wylatuje Coolrunner i zobaczę, bez niego było okay.
    Myślałem jeszcze czy nie pomyliłem Jaspera 512mb i 16mb ale one mają inny kod.
    Chociaż zawsze to możliwe.
     
  5. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    Nand 16mb oznaczany jest HYNIX HY27U508281A, zaś Jasper 512mb ma K9F4G08U0B,a Jasper 256 kość Hynix HY27UF082G2B
    Z tym że tak
    ......... 16 mb - nand plik *.bin odczytany = 16mb
    Japser 256mb - nand Plik *.bin odczytany = 48mb
    Jasper 512mb - nand plik *.bin odczytany = 64mb

    A pytanie takie. Czy po poprawnym polutowaniu punktu E Xell odpala się?

    1) Odlutuj kable od CRA (wszystkie) i zobacz to programowanie kości (ewentualnie wogle czy jest odczyt)
    Jesli nie pujdzie to
    2) polutuj z powrotem odpal Xell i Fles*** finalnego Nand Glitcha pod Xellem
     
    1 osoba to lubi.
  6. opeael2

    opeael2 Pomocnik Pomocnik XBOX MANIAK Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2010
    Posty:
    6163
    Polubienia:
    388
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Nidzica
    na nowych dashach niestety taki xell wywala i to jest normalne nie zaden błąd...skoro odpala ci xell to jaki problem wgrac freboota przez niego....
    w zasadzie to nawet nie wiem jaki masz problem...flashconfig 0x000 to zazwyczaj zle polutowane kable od programatora
     
  7. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    opeal kable do nand-x polutowane na 1000 procent poprawnie.
    Problem tego typu że spotkałem się z tym po raz 1.:)
    Pocinas moja kość to hynix hy27us08281a.
    Dziękuję Panowie za wsparcie po odlutowaniu CLR to samo :
    Checking Console..
    Version: 03
    Flash Config: 0x00000000
    Can not Continue
    Can not continue
    Pocinas Dziękuję konsola jest wśród żywych.
    Xenon.ELF plus nandflash.bin i zflashowało się i działa.
    Nasuwa mi się jednak kolejne pytanie Na pewno istnieje jakiś sposób zaprogramowania pamięci flash poza konsolą jeśli tak to jaki?
    Czy można to zrobić w innej sprawnej konsoli ? Czy jakiś programator może któryś z kolegów posiada.
     
  8. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    Jeśli kość to hy27us08281a czyli masz Jaspera 16mb

    Pisałem o odlutowaniu wszystkich kabli od Cool runnera a nie tylko Sygnał CLR (punkt E), może być tak że z chipem poszło coś nie tak i zakłuca pracę płyty (głównie punkt B (Stby-CLK) i tu bym się właśnie teraz skupił.. Sprawdź czy jest tam przejście, dokładnie pisze o miejscu gdzie wlutowany jest na płycie głównej kabel punktu B (pomarańczowy), czy nie ma tam naderwania (punktu, rezystora R4B25) lub jeśli masz woltomierz sprawdź względem masy po obu stronach rezystora R4B25 czy jest napięcie 3,3V, ewentualnie sprawdź rezystancję/oporność tego rezystora, powinien mieć 33 omy.
    Zdaża się że przerwanie tego sygnału gdzie lutuje się kabel punktu B na Płycie głównej powoduje totalną martwicą płyty, włącznie z brakiem komunikacji programatora z Nandem.
     
  9. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12681
    Polubienia:
    1163
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Tylko po co ty to robisz? Konsola z xellem sama wgra wszystko...

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
     
  10. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    Pisałem już to wcześniej jednak kolega uparcie próbuje przez Programaator. Nie opisiał także czy aktualnie Wchodzi do Xella, bo jeśli nie to i tak nie da rady wgrać poprzez xell, więc też tak myślę dlatego uparcie walczy programatorem.
     
  11. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Panowie konsola działa już poprawnie zadaję sobie jednak pytanie co można zrobić z nią gdy dojdzie do aktualizacji.
    Rozumiem da się ją naprawić pytam tylko jak?
    Pocinas oczywiście, że odlutowałem coolrunnera całkowicie. Nic to jednak nie dało. Dalej brak komunikacji z nandem.
    Akir oczywiście masz rację wgrała wszystko tak jak napisał Pocinas, przez Xell'a dokładnie takim sposobem jaki podał Pocinas więc dałem pomocne :).
    Myślałem, że wystarczy tylko podać nandbin'a, i to wszystko tymczasem otrzymałem idealną instrukcję za co wam oczywiście dziękuję
     
  12. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    No co wszystkie aktualizacje robisz przez XELL, gorzej jak źle skompilujesz wsad i po wgraniu nie wstanie nic.

    Co do uszkodzenia. Mój 1-szy post "Prawdopodobnie uwalił się most SB......" jego wymiana postawi na nogi komunikacje z nandem. Ja bym się w to nie bawił puki co, zawsze w razie co istnieje alternatywa. tz wylutowujesz kość nand, wlutowujesz do innej płyty, programujesz finalnie, wylutowujesz i wlutowujesz do tej konsoli, nie ukrywam że kiedy zgubiłem 2 razy komunikacje z nandem w taki sposób musiałem ratować i wgrać wsad w nand. Opcje nr. 3. Używasz programatora Progskeet 1.1 z Klipsem na kość NAND
     
  13. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12681
    Polubienia:
    1163
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Sb jest na pewno sprawny

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
     
  14. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    W sumie to i też nie wykłucam się że jest to koniecznie SB, jednak uważam że mogła by to być jedna z możliwych usterek.

    P.S skoro nie SB to co?
     
  15. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Napisz Akir co mam sprawdzić to sprawdzę, jeśli nie jest to wina konsoli i mostka SB(south bridge rozumiem macie na myśli) to nie bardzo wiem czego, bo na innej konsoli wszystko działa sprawdzałem już na dwóch trinity i jednym Falconie więc ?
    Podaj proszę przyczynę kable mam polutowane poprawnie nie ma możliwości pomyłki ani tego że gniazdo w nand-x nie łączy bo nie odłączając kabelków podlutowałem do innej płyty i hula.
    Może masz jakieś doświadczenie proszę napisz pozdrawiam.
     
  16. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12681
    Polubienia:
    1163
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Z pola lutowniczego sprawdz przejecia do ścieżek.

    Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
     
  17. Sowa

    Sowa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 24, 2010
    Posty:
    441
    Polubienia:
    83
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tarnów/Haga
    Sprawdz wartośc R2P18. Zmierz opór między punktami do których lutujesz programator a GND i podaj je tu. Zmierz także wartości napięć jakie występują w tych punktach.

    Zrób także mały test; uruchom konsolę, po czym wykonaj komende odczytu nandu w nandpro i zobacz czy konsola się wyłączy.

    SB oczywiście też może być uszkodzony, tzn nie cały SB a jedynie interfejs SPI który się w nim znajduje (uszkodzenie np zasilania SB powodowało by to, że konsola w ogole sie nie uruchamia. Samo SPI powoduje właśnie taki objaw jaki masz Ty,). Ale to za wcześnie na takie diagnozy, najpierw sprawdz to co napisałem.

    Szynę i2c ;) Szyna ta składa się z sygnałów właśnie SCL (clock- sygnał zegarowy nadawany przez urządzenie master) i SDA (data).. (skrót SMB oznacza w tym wypadku system managment bus )

    problem widze ze rozwiązany, ale niech autor sobię tym głowy nie zaprząta. Nic się nie uszkodziło i nie ma żadnych zakłóceń.
     
  18. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia

    Wyżej może i pisałem o uwalonym SB, jednak nie mogłem się wysłowić i dokładnie mi chodziło właśnie o Uszkodzeniu Interfejsu SPI w moście SB. Niestety to i tak raczej skutkuje całą jego wymianą. Jednak jak pisał przed mówca " niech autor sobię tym głowy nie zaprząta. Nic się nie uszkodziło i nie ma żadnych zakłóceń" W razie co aktualizacje poprzez XELL
     
  19. forumxboxa

    forumxboxa Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 10, 2013
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Problem wraca jak bumerang dzisiaj ten sam błąd na konsoli Corona tej wersji bez post-fixa
    Odczytałem bez kłopotu wczytałem write ecc. konsola bootuje pobrałem klucze zrobiłem plik do wgrania bin'a, i koniec.
    Przy próbie wgrania to samo Flash Config: 0x00000000
    Zatrzymałem się chyba dokładnie w tym samy miejscu założony glitch odczytane klucze i założony coolrunner.
    Tylko nie wiem czy mam coś na ekranie bo nie miałem włączonego monitora.
    Nie wiem dlaczego zdarzają się takie problemy?
     
  20. pocinas

    pocinas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 30, 2011
    Posty:
    1088
    Polubienia:
    133
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Południowo-Zachodnia Anglia
    Corons V1 czy V2. Odczytujesz normalnie flasherem.czy rw kitem?

    Napisane na Joysticku w Commodore 64. Tapatalk wczytany z kasety magnetofonowej :-D
     
  21. -=DEXTER=-

    -=DEXTER=- Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2008
    Posty:
    7159
    Polubienia:
    545
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Kalisz, Poland
    Możesz wgrac nand, poziomu xell

    Wysyłane z mojego SM-N9005 za pomocą Tapatalk 2
     

Wczytywanie...

Poleć forum