1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Każdy Xbox One będzie devkitem

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Lipiec 26, 2013.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28059
    Polubienia:
    3212
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]
    Każdy egzemplarz Xbox One będzie devkitem, przy pomocy którego da się stworzyć grę.
    Brzmi świetnie, ale co dokładnie oznacza? Przeczytajcie w naszym mini-wywiadzie ze Stanem Justem z 11bit.



    Paweł Olszewski:
    Na każdym Xboksie będzie można tworzyć gry - czy oznacza to, że
    devkit od normalnej konsoli rzeczywiście będzie różnił się tylko kolorem?


    Stan Just:
    Funkcja ta ma pojawić się w pierwszym roku funkcjonowania konsoli.
    Czy mówimy więc tylko o funkcji software'owej? Czyli teoretycznie Sony czy Nintendo też jedną aktualizacją systemu mogą ze swoich konsol zrobić devkita.


    Plusy decyzji Microsoftu wydają się oczywiste - brak bariery wejścia dla małych devów. Automatyczne pozyskanie wielu gier indie. Jakie jest jednak ryzyko? Każda konsola będzie mogła odpalić nieautoryzowany kod - czy nie otwiera to przypadkiem furtki dla piratów? Jak Microsoft ustali co jest grą, a co loaderem plików *.iso? Już przy "zamkniętej"
    architekturze X360 mieli sporo problemów...


    Czy decyzja Microsoftu oznacza, że będzie można też edytować gry z retailu? Możliwy jest scenariusz rozwinięcia na Xboksie sceny modderskiej?

    Brian Provinciano (Retro City Rampage) powiedział na łamach Polygon.com, że to tylko Xbox Live Indie Games 2.0, a nie prawdziwe "Xbox development tools".
    Według niego to na PS4 "indyki" mają dostęp dokładnie do tego samego co studia AAA - sprzętu i możliwości konsoli.
    Jak skomentujesz tę opinię?


    Co z narzędziami developerskimi? XNA dev tools mają nie być już rozwijane, a - jak się domyślam - samo posiadanie devkita nie wystarczy do stworzenia gry z technicznego punktu widzenia. Będzie wsparcie dla silnika Unity.
    To wszystko co jest potrzebne do stworzenia gry, czy coś jeszcze by się przydało?



    Tworzenie gier to także dostęp do Xboksa Live, chmury czy achievementów - nie wyklucza to sensu osiągnięć, których wartość może się zdeprecjonować?


     
    1 osoba to lubi.
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Fajna sprawa, brawa dla panów z MS za kreatywne rozwiązania.
     
    1 osoba to lubi.
  4. rikamaru

    rikamaru Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2008
    Posty:
    233
    Polubienia:
    56
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Obstawiam, że góra pół roku po premierze i już będą Xboxy w pełni odblokowane dla piratów, a przy architekturze rodem z PC i windowsem na pokładzie to i pewnie Windowsa 7 można będzie wgrać i pograć w gierki z PC.
     
  5. xgrzesiox

    xgrzesiox Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2013
    Posty:
    260
    Polubienia:
    32
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tomaszów Lubelski
    Spokojnie nawet normalny Win8 pójdzie
     
  6. CSpec

    CSpec V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2011
    Posty:
    1586
    Polubienia:
    579
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    K-PAX
    Do tego iOS a Nawet Firmware do tostera.

    full "root" pół roku po premierze, Windows 7 i gry z pc. Masz bardzo ambitne plany ale MS to nie Nintendo. to tak nie działa. O grach z PC zapomnij.
     
    1 osoba to lubi.
  7. darudek_ek

    darudek_ek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2013
    Posty:
    211
    Polubienia:
    155
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Płeć:
    Mężczyzna
    Nie zgadzam się, to już nie są czasy X360. Tutaj masz architekturę X86, wszystko od proca po system jest typowo z PC. Jeszcze się zdziwisz, jak na X1 pójdzie zwykła Winda i normalne gry. Cała magia w rękach programistów od aplikacji i przede wszystkim sterowników. Złamanie całkowite konsoli może zając 2-3 lata, ale odpalanie piratów pójdzie szybko. Tutaj akurat M$ nie ma czym się chwalić, bo X360 złamali po 3 miesiacach, PS3 po 5 latach :D
     
  8. paul323

    paul323 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 14, 2010
    Posty:
    73
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Małopolska
    Male sprostowanko ps3 zlamali po 4 latach.

    Wysyłane z mojego Xperia x10 Mini Pro za pomocą Tapatalk 2
     
  9. rikamaru

    rikamaru Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2008
    Posty:
    233
    Polubienia:
    56
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Jakimś super znawcą nie jestem ale nie wydaje mi się, że problemem było by postawienie windowsa na nowym Xboxie oczywiście po full roocie, może troszeczkę się zagalopowałem i zająć to może więcej niż pół roku jednak architektura Xboxa oraz PS4 jest identyczna jak ta z PC. A po postawieniu windowsa nie długa droga do odpalania aplikacji z niego :) Oczywiście wszystko w rękach programistów ze sceny ale oni na pewno już zacierają rączki.

    A co do ps3 to przyjmijmy, że wyszła w 2007 roku (no w 2006 ale w listopadzie już pod koniec) a pierwsze złamanie było chyba w 2010.
     
  10. tel

    tel Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 28, 2010
    Posty:
    1051
    Polubienia:
    134
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Serio ? Ciekawych rzeczy można się tutaj dowiedzieć :)
     
  11. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Bo PS3 miało tak zjechaną architekturę, że szkoda gadać. Teraz PS4 będzie niczym PC, też zostanie szybko złamany.
     
  12. CSpec

    CSpec V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 6, 2011
    Posty:
    1586
    Polubienia:
    579
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    K-PAX
    Nie wszystko i nie pójdzie, przeczytaj Datasheet. Jest dostępny w MASSnet.
    Chyba że jakiś pracownik znowu pęknie. Piraty to co innego.

    A za 2-4 lata? kto wie.

    MS uczy sie na bledach i wie o wszystkich technikach, no, wyjatkiem jest online system challenge :D z kazdym nowym dashem zmieniaja tylko wartosci w security gateway, a to 2-3 dni pracy po 5h w IDA Pro.

    Ano.
     
  13. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Dog dobrze wam pisze, polecieliście trochę za daleko z wyobraźnią. Dobrze będzie jak w ciągu pół roku złamią konsolę, a o odpalaniu gier z PC zapomnijcie prędzej w drugą stronę.
     
  14. BlindObserver

    BlindObserver Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    79
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Poznań
    Najpierw trzeba by się zastanowić, po co instalować jakąkolwiek grę PC na Xboxie... Przecież z punktu widzenia PC-towca (jednak bardziej nim jestem, choć na konsoli też dużo gram) to bebechy w nowych konsolach są wręcz żałośnie słabe. Dokładając do tego zabawy ze współdzieloną pamięcią i dodatkowymi jej modułami, które na PC nie występują, ciekawi mnie, jak to ma niby ruszyć? Kto napisze sterownik dla karty graficznej pod system pc-towy w XONE i PS4, bo przecież nie AMD? Ile widzieliście przez ostatnie kilka lat nieoficjalnych sterowników do pobrania na wzór starych Omeg? Żadnych? Skoro nikt nie robi nieoficjalnych na PC, gdzie dostęp do oficjalnych paczek jest prosty, to kto w ogóle będzie chciał robić taki sterownik na słabszy sprzęt niż ten w PC w sytuacji, gdzie żadnych paczek nie będzie? Karta jest prawie taka sama jak w desktopie, ale to prawie robi dużą różnicę. No chyba, że komuś będzie chciało się pisać emulator PC (LOL) na nowe konsole - wtedy to na prawdę będzie ciężko w cokolwiek tam pograć. Już pomijam problem z kontrolerami do obsługi tych gier i masą konfliktów sprzętowych wynikających ze wspólnej adresacji pamięci.

    Yhm, ciekawe co ma ta zjechana architektura do złamania bądź nie. PS3 miało bardzo dobre zabezpieczenia co gość, który ją złamał ładnie opisał. Architektura z PS3 pochodzi z serwerów IBM, które nigdy trudne do złamania nie były, bo same w sobie zabezpieczeń nie mają. Xbox 360 nie padł tak szybko, bo miał wybitnie dobrą architekturę (bo jakby nie patrzeć też miał procesor IBM...) tylko był słabo zabezpieczony. Inna sprawa, że gdyby miał dobrą architekturę to by go tak szybko nie złamali...
     
Wczytywanie...

Poleć forum