1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Kinect jak to jest z gwarancją

Temat na forum 'Kinect' rozpoczęty przez Misiek271, Kwiecień 4, 2012.

  1. Misiek271

    Misiek271 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2010
    Posty:
    37
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    warszawa
    Witam
    chciałem zaopatrzyć się w kinecta aczkolwiek szukałem po używanych i koleś powiedział że gwarancja jest ale nie ma dowodu zakupu

    Więc chciałem się spytać tych co mają kinecta czy jest do niego dołączona karta gwarancyjna i czy potrzebuje paragon do uznania gwarancji?
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. RuNNerka

    RuNNerka Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 5, 2012
    Posty:
    558
    Polubienia:
    30
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Kraków
    Tylko na podstawie paragonu.

    Wysłane z mojej XPERII Neo V za pomocą Tapatalk.
     
  4. Misiek271

    Misiek271 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2010
    Posty:
    37
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    warszawa
    jeżeli jesteś tego pewien to dziękuje za odpowiedź
     
  5. Ludzie_z_MS

    Ludzie_z_MS Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 16, 2012
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Kazdy produkt - Kinect, konsola - ma okres gwarancyjny producencki zalezny od daty produkcji.

    Zazwyczaj 2 lata gwarancji + 2-4 miesiecy na rozruch - transport miedzy miejscami sprzedazy, lezakowanie na polce. 1 rok w przypadku Kinecta - liczony tak samo jak czas konsoli, jesli w zestawie, jesli oddzielnie to oddzielnie.

    Takze moze tak byc, ze w systemie kinect ma jeszcze jakis okres gwarancji.

    Jednak zeby skorzystac z pelnego roku potrzebujemy rachunku, zeby zmienic okres gwarancyjny.
     
  6. D4Ru73K

    D4Ru73K Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2009
    Posty:
    803
    Polubienia:
    99
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Misiek271 Kinect jak każda inna rzecz ma 2 letnią gwarancję od daty sprzedaży. Tak mówi prawo i nic więcej Cię nie obchodzi. Jeśli nie masz paragonu to sprzedawcy od którego chcesz kupić przysługuje 5 letnie prawo otrzymania kopii paragonu w miejscu zakupy. Masz dwa wyjścia, poprosić sprzedawcę, aby udał się do sklepu gdzie kupił Kinecta i otrzymał paragon, albo być zdanym na łąskę Microsoft, wtedy gwarancja będzie uzależniona od daty produkcji i może być krótsza niż faktycznie był powinna względem paragonu.
     
  7. Ludzie_z_MS

    Ludzie_z_MS Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 16, 2012
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Kinect nie jest traktowany przez M$ jako sprzet elektroniczny, tylko jako element dodatkowy. Zabawka, accessory, zwal jak zwal -> dlatego jest na niego tylko rok gwarancji.

    Konsola jako urzadzenie rzeczywiscie ma dwuletnia gwarancje.
     
  8. Pablooo88

    Pablooo88 V.I.P V.I.P Użytkownik Game Master

    Dołączył:
    Styczeń 30, 2009
    Posty:
    2680
    Polubienia:
    55
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Miasto:
    Warszawa
    Pokaż mi zapis w prawie mówiący o 2 latach gwarancji ;) Ludzie nie mylcie odpowiedzialności sklepu z gwarancją. Gwarancja to dobra wola producenta i może nie być jej wcale ...
     
  9. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12070
    Polubienia:
    1065
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Dokladnie!

    Wysłane z mojego LG-P500 za pomocą Tapatalk
     
  10. D4Ru73K

    D4Ru73K Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2009
    Posty:
    803
    Polubienia:
    99
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Rozpędziłem się, ale jeśli jesteś inteligentny to powinieneś się domyśleć, że nie miałem na myśli 2 letnie gwarancji, a zgodność towaru z umową. Gwarancja jest oczywiście wolą producenta, zgodność towaru już obowiązkiem. Nie ma sensu zagłębiać się co jest zgodne, a co nie z umową, kiedy jest rękojmia, a czym jest gwarancja. Ludzie kupując coś używają języka potocznego mówiąc gwarancja, więc w ten sposób napisałem poprzedniego posta.

    Wracając do tematu wątku kupując Kinecta przysługuje nam zawsze 24 miesięczny okres zgodności towaru z umową, a trakcie którego możemy składać reklamację. Przez pierwsze 12 miesięcy możemy reklamować sprzęt u producenta i sprzedawcy, przez następne 12 miesięcy do 24 możemy reklamować sprzęt tylko u sprzedawcy (chyba, że producent daje nam dłuższy czas niż standardowe 12 miesięcy) Jest jeszcze kwestia tego, że przez pierwsze 6 miesięcy domniema się, że sprzęt był uszkodzony w momencie zakupy, a po 6 miesiącach obowiązek udowodnienia przed sprzedawcą leży po naszej stronie.

    W praktyce wygląda to jednak tak, że kupujący ma 24 miesiące na reklamację, stąd potocznie ludzie mówią, że to 2 lata gwarancji. Jakby na to nie patrzeć przez 2 lata od daty na paragonie możemy spać spokojnie, bo prawo jest po naszej stronie :D

    Mnie nie obchodzi jak Microsoft traktuje Kinecta, to ich problem... Ja go kupuję i moim świętym prawem jest jego reklamacja przez 2 lata. Jeśli Kinect zdechnie mi w 13 miesiącu to najnormalniej w świecie idę do sklepu gdzie go kupiłem i gościa obowiązkiem jest naprawa, wydanie nowego urządzenia w folii, wydanie urządzenia o zbliżonych parametrach lub zwrot kasy. W takiej chwili sklep najnormalniej w świecie dzwoni do Microsoft i wysyła im do serwisu Kinecta. To czy Microsoft daje 12 miesięcy czy 24 miesiące to nie ma żadnego znaczenia bo Microsoft ma obowiązek serwisować Kinecta przez 2 lata. Różnica polega na tym, że przez pierwszy rok kupujący robi to bezpośrednio u Microsoft, a przez następny rok za pośrednictwem sprzedawcy, też dokładnie w serwisie Microsoft, bo sprzedawca z oczywistych powodów nie ma jak go serwisować.

    12 miesięczna odpowiedzialność producenta to pic na wodę, bo rzeczywista odpowiedzialność wynosi 24 miesiące od daty zakupu. W praktyce wygląda to tak, że jak kupię nowego Kinecta w sklepie i cokolwiek się z nim dzieje przez 2 lata to mnie to lotto. Bez względu na procedury reklamacji i inne bzdury Kinect ma działać bez zarzutu przez 2 lata. A czy będzie za to odpowiedzialny Microsoft w Redmond, gość z serwisu w Niemczech czy kasjer z Biedronki gdzie akurat kupiłem Kinecta to mnie to wali. Sprzęt ma działać :D
     
  11. Pablooo88

    Pablooo88 V.I.P V.I.P Użytkownik Game Master

    Dołączył:
    Styczeń 30, 2009
    Posty:
    2680
    Polubienia:
    55
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Miasto:
    Warszawa
    Nie do końca. Bo jak kupujesz jako firma to masz 12msc rękojmi i odpowiedzialność 24msc Ci już nie przysługuje ;)

    Wyrażaj się dokładnie, bo potem ktoś kto się nie zna pójdzie do sklepu i użyje słowa "gwarancja" co nie jest prawdą. Można reklamować z wielu tytułów a w PL jednak większość reklamuje z tytułu gwarancji a nie np Niezgodności towaru z umową....
     
  12. D4Ru73K

    D4Ru73K Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2009
    Posty:
    803
    Polubienia:
    99
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Owszem rękojmia to "zgodność towaru" dla ludzi potocznie "gwarancja" dotycząca działalności gospodarczej. Przypuszczam jednak, że autor tematu jest osobą fizyczną, więc jego interesuje 24 miesięczny okres zgodności towaru z umową.

    Szczerze to powiem Ci, że przez 3 lata pracowałem w serwisie komputerowym i 1 na 10 klientów używało terminu zgodności towaru, reszta potocznie gwarancji. Dla serwisu nie ma to żadnego znaczenia, bo i tak wiedzą, że towaru muszą przyjąć. Jeśli nie przyjmą to taki gość wróci do domu, wejdzie na pierwsze lepsze forum prawne, przeczyta 2 zdania i wróci następnego dnia z pudełkiem recytując swoje prawa. Po co ktoś ma oglądać gościa drugi raz, skoro i tak sprzęt będzie musiał dostać sprawny :D
     
  13. Pablooo88

    Pablooo88 V.I.P V.I.P Użytkownik Game Master

    Dołączył:
    Styczeń 30, 2009
    Posty:
    2680
    Polubienia:
    55
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Miasto:
    Warszawa
    No ale jako kupujący masz inne prawda przy Gwarancji a inne przy NTzU ;) a lepiej reklamować z tytułu NTzU bo można wtedy żądać wymiany na nowy bez wad a nie tylko naprawę
     
  14. D4Ru73K

    D4Ru73K Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2009
    Posty:
    803
    Polubienia:
    99
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Owszem, ale osoba odpowiedzialna przed Tobą nie ma obowiązku wydać Ci nowego sprzętu prosto z fabryki. Oni decydują co zrobią, aby sprzęt wrócił do Ciebie sprawny. Czy korzystasz ze zgodności czy z gwarancji zawsze masz prawo otrzymać sprzęt nowy, naprawiony, zwrot kasy lub rekompensatę w postaci sprzętu zbliżonego możliwościami, jeśli Twój aktualny przestał być produkowany i nie ma go na magazynie. Pamiętaj jednak, że to Twoje prawa i bez względu z czego korzystasz nie masz prawa rościć sobie żądań co do formy realizacji reklamacji :D
     
  15. Pablooo88

    Pablooo88 V.I.P V.I.P Użytkownik Game Master

    Dołączył:
    Styczeń 30, 2009
    Posty:
    2680
    Polubienia:
    55
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Miasto:
    Warszawa
    Zalecam dokładnie przejrzeć ustawę oraz interpretację UOKiK ;) Oddając z tytułu NTzU masz prawo wybrać czy doprowadzenie do zgodności z umową czy wymiana na NOWY bez wad. Wiem, że sklepy nie chcą przyjąć tego do wiadomości ale TAK -> Ty masz prawo wybrać co chcesz
     
  16. D4Ru73K

    D4Ru73K Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2009
    Posty:
    803
    Polubienia:
    99
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Wybierzesz pod jednym warunkiem, jeśli udowodnisz sprzedawcy, że sprzęt w momencie zakupy był niezgodny z umową czyli wadliwy. Przez pierwsze 6 miesięcy przyjmuje się, że tak było, po 6 miesiącach to Ty musisz stawać na głowie i udowodnić, że coś co kupiłeś kiedyś już w pudełko miało ukrytą wadę. Rzeczywistość wygląda tak, że nie udowodnisz tego, a to przekłada się na to, że w geście dobrej woli sprzedawcy pozostanie to czy dostaniesz sprzęt nowy czy naprawiony. Ustaw czytać nie muszę, dwa razy miałem spotkanie z rzecznikiem praw konsumenta w przypadku PS3. Praktyka wygląda tak, że najpierw sprzedawca stara się sprzęt naprawić, a dopiero wtedy kiedy nie może, decyduje się na wymianą na nowy lub zwrot pieniędzy :D
     
  17. Cristofer88

    Cristofer88 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 27, 2011
    Posty:
    7
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Witam.

    Mam problem z reklamacją na Kinecta.

    Cały zestaw konsola + kinect zakupiłem w RTV Euro Agd,

    Powiem pokrótce:
    Oddałem Kinecta do reklamacji poniewaz przestal dzialać. Sklep wysłał Kinecta do Microsoftu we Francji, po czym minęło 30 dni i dostałem odpowiedz w sklepie, że reklamacja została przyjęta i dostanę... CAŁY NOWY ZESTAW, czyli Konsola + kinect + pad itd., jednak aby otrzymać nowy zestaw, muszę zwrócić w sklepie moją dotychczasową konsolę.

    I tu jest problem, ponieważ mam przerobioną konsolę na RGH i nie mogę oddać konsoli gdyż była otwierana i jest zerwana plomba, a po drugie stracę wszystkie savy, gry.

    Ma ktoś jakiś pomysł aby to inaczej rozwiązać ?
     
Wczytywanie...

Poleć forum