1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

X360 Kingdoms of Amalur: Reckoning

Temat na forum 'Encyklopedia' rozpoczęty przez Mario10, Luty 9, 2012.

  1. Mario10

    Mario10 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 1, 2009
    Posty:
    233
    Polubienia:
    6
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    [​IMG]

    Nazwa: Kingdoms of Amalur: Reckoning
    Rodzaj gry:RPG, fantasy
    Data premiery w Polsce:10 lutego 2012
    Producent:38 Studios / Big Huge Games
    Wydawca: Electronic Arts Inc.
    Wydawca PL: Electronic Arts Polska
    Dodatkowe Kontrolery: Nie

    Krótki opis
    Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się bohatera, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Studnia Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia – wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić.

    Od siebie: Każdy post nie będący opinią zostanie odpowiednio nagrodzony
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Turin

    Turin Ryżownik Ryżownik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Maj 19, 2011
    Posty:
    281
    Polubienia:
    296
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Gra bardzo mi się podoba. Ludzie często piszą, że to takie połączenie Skyrim i Fable. O ile w tego drugiego nie grałem, to faktycznie dużo podobieństw do TESV można znaleźć (tworzenie broni, mikstur, poboczne misje dla różnych frakcji, po ukończeniu których zostaje się szychą). Świat jest duży, jednak nie aż tak otwarty jak to miało miejsce w Skyrimie (nie ma klawisza odpowiadającego za skok[można zeskoczyć tylko w wybranych miejscach], więc gdy chcemy zejść z jakiejś skarpy natrafiamy na niewidzialną ścianę-plus ma to w czasie walk, gdyż nie można spaść w czasie uników). Na plus zręcznościowy system walki. Można w łatwy i szybki sposób atakować naprzemiennie bronią podstawową(X), drugą(Y) i magią(RT+X;Y;B;A). Fabuła też na plus, zainteresowała mnie i wciągnęła. Questów pobocznych cała masa. Zaraz odpalam i gram dalej, aktualnie na liczniku trochę ponad 17h.
     
  4. gruchus

    gruchus Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 22, 2009
    Posty:
    44
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Siedlce
    Pogralem 2h i przyznam ze calkiem porzadnie jak na tak mala ilosc czasu. Fabuly jeszcze nie poznalem wiec nie wypowiem sie na ten temat. Grafika? Nie przywiazuje do niej zbytniej wagi, jest w porzadku. System walki mi sie spodobal. Przyjemnie tlucze sie przeciwnikow :D Jak pogram troche dluzej to moze napisze cos wiecej :)

    P.S. Wie ktos co trzeba zrobic zeby dostac obiecane itemki za przejscie dema? Mam ta skrzynke w poczatkowej wiosce ale jest pusta. Trzeba byc podlaczonym do XLive?
     
  5. dareckas

    dareckas Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 26, 2009
    Posty:
    56
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Wałbrzych
    Osobiście mam wrażenie że to takie połączenie Fable i World of Warcraft. Dlaczego Fable? ano system walki podobny a grafika WoW-a mi przypomina. Generalnie z rozgrywki miodek wylewa się hektolitrami a grafika bardzo estetyczna chociaż momentami zdarzają się drobne przycinki i doczytywania obiektów. Gram kilkanaście godzinek ale teraz jest to mój nr 1.
     
  6. CrossSleet5

    CrossSleet5 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 6, 2011
    Posty:
    95
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    bardzo mi się podoba motyw skradania i te bronie ala okrągłe ostrza dla magów.
     
  7. seba1415

    seba1415 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 17, 2008
    Posty:
    479
    Polubienia:
    13
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Łódź
    Jak dla mnie świetna gierka, w mojej opinii zajmuje 1 miejsce razem z The Darkness II choć może hmm... może ciutek lepiej od TD II :) Świat gry jest na prawdę dosyć spory, questów pobocznych jest po prostu MULTUM! Szczerze? Gram jakieś 15h a mam chyba 15lvl czy coś takiego, i co najważniejsze! Ani troszkę nie ruszyłem głównego wątku! Ciągle cisnę questy poboczne, czasami nawet nie zwracając uwagi co robić po prostu lecę szybko na miejsce ubijam potwora czy dostarczam coś i tyle. Choć i tak sama historia wydaje się interesująca i zadania też są niczego sobie, to że czasami przewijam kwestie dialogowe świadczy tylko o tym jak bardzo chcę eksplorować świat i walczyć.

    Mechanika jest świetna, walka przyjemna i dynamiczna. Możliwości customizacji postaci też spore, i co więcej, dla mnie granie magiem (których zazwyczaj omijam szerokim łukiem) jest tutaj wręcz obowiązkiem, no i te hybrydy Mag-Wojownik, Wojownik-Łotrzyk, Łotrzyk-Mag i o ile się nie mylę można chyba nawet 3 klasy łączyć! Daje to spore możliwości, osobiście gram Wojownik-Mag ale aż kusi żeby zagrać Łotrem z ostrzami i Magiem z Chakramem :D.

    Jak ktoś lubi tworzyć własne itemki tutaj też nie ma z tym problemu. Zbroja? Broń? Tarcza? Bez problemu, można również obsadzać różne tzw "Gem" czyli klejnotów, w dodatku te klejnoty można samemu tworzyć, jak i mikstury. Fajnie rozwiązano też pozyskiwanie nowych przepisów metodą chybił-trafił. Ładujemy kilka składników i patrzymy co z tego wynika.

    Oprawa audiowizualna stoi również na dobrym poziomie, lokacje potrafią zatrzymać na chwile by nacieszyć oko a muzyka pięknie wpisuje się w klimat fantasy. Stylistycznie grafika to pierwszy fable tak samo bronie i budynki. Zagorzali fani gier rpg pewnie cisną na grafikę tego typu ale nie wyobrażam sobie tej gry w innym klimacie.

    Podsumowując: Jestem wielkim ale to wielkim fanem pierwszej części Fable'a (2 i 3 też skończyłem ale już nie tak oczarowany) i szczerze polecam ją każdemu innemu graczowi któremu tamta gra właśnie się spodobała. To jest duchowy spadkobierca tamtej gry (Lionhead i Pan Molyneux powinni zapaść się pod ziemie że to właśnie ta gra będzie wspominana jako następczyni ich gry). Co więcej można napisać? Gdybym miał wenę to bym tutaj całą recke zapodał ale nie skończyłem gry więc nie będę się tu dusić:)

    Plusy:
    -Oprawa audiowizualna
    -Mnóstwo questów pobocznych
    -System walki
    -Ogólna mechanika gry
    -Wybory moralne!

    Minusy:
    -Gram sporo czasu, odkrywam kryjówki a jednak ciężko znaleźć dobrą broń na swój poziom, trzeba robić samemu albo szukać u sprzedawców...
    -Przydałoby się trochę większych możliwości społecznych, nie fejsbooczek itp tylko w samej grze, rodzina (tylko bez takiej troski jak w Fable) czy też to że ludzie nas szanują bądź nienawidzą, wtedy byłaby to dla mnie idealna kontynuacja Fable'a.
    -Chcę kontynuacji i więcej takich gier!

    Minimum 8,5/10
     
  8. Mario10

    Mario10 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 1, 2009
    Posty:
    233
    Polubienia:
    6
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    To fakt gra ma mnóstwo pobocznych misji kilkanaście godzin gry i główny wątek ledwo liźnięty. Tworzenie nowych broni bardzo fajna sprawa, jak na razie trochę się kręcę w tych broniach bo niektóre mają bardzo małą ilość punktów a w sklepie są drogie na sprzedaż więc zapewne mają jakieś cudowne zdolności.
    Do tej pory zmiksowałem dwie bronie i jeden pancerz, szkoda tylko, że w kuźni nie da się sprawdzać co da się odzyskać z danego przedmiotu, jak już dasz odzyskaj to przedmiot przepada, a czasem nic z dobrych przedmiotów nie dostajesz.

    Ja do tej pory rozwijałem zdolności ze wszystkich 3 ras ale polecam rozwinąć znajdowanie ukrytych przedmiotów bardzo dużo fajnych przedmiotów do znalezienia.

    Ps proszę moda o zmianę tematu na OPINIE I POMOC :)

    // Opinie zostaną, zmieszanie opinii z tematem zbiorczym spowoduje chaos. Ludzie wchodzą w takie tematy aby poczytać opinie i na ich podstawie zdecydować, czy kupić daną grę czy nie. Nie uważam żeby posty w stylu "gdzie mogę przechować itemy, kiedy się dostaje dom, co zrobić w tym zadaniu, jak otworzyć te wrota" miały pomóc komuś w wyborze kupna gry. Jeśli chcesz, możesz utworzyć temat zbiorczy o Amalur, dlaczego nie.
     
  9. Thane

    Thane Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 27, 2011
    Posty:
    366
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    8 godzin na liczniku więc trzeba by tu wysnuć jakąś opinię. Na samym początku odpychała mnie trochę grafika. Świat jest bardzo kolorystyczny i bajkowy a przez chwilę miałem wrażenie, że gram w grę edukacyjną dla 7- latków. Na szczęście potem te wrażenie mnie opuściło i grafika przestała mi przeszkadzać. Wpłynęła na to powaga sytuacji i nowym graczom radzę aby się nie sugerowali grafiką. Walka jest w stylu Fable. To mogę uznać na + gdyż przeciwników tłucze się całkiem przyjemnie. Gram magiem posługującym się "chakramami". Walki są bardzo efektowne co lubię :) W crafting czy alchemię narazie się nie bawiłem gdyż mi się zwyczajnie nie chciało ale nazbierałem dosyć materiałów więc dzisiaj zgłębię temat. Reasumując solidna gra, zobaczymy jak dalej potoczy się główny wątek, który wydaję całkiem ciekawy. Szkoda, że gra jest tylko po angielsku. Przez to może wiele osób w nią nie zagrać gdyż nie każdy się uczy tego języka.
     
  10. Mario10

    Mario10 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 1, 2009
    Posty:
    233
    Polubienia:
    6
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Tworzenie przedmiotów i broni jest świetną sprawą i warto się nią zainteresować po kilku godzinach gry bo na prawdę można niezłe zabawki wytworzyć.

    Ja w tej chwili mam jakieś 30 godzin kończę dopiero pierwszy obszar na mapie świata i jeszcze mam sporo misji pobocznych przed sobą więc spokojnie 50 godzin gry z misjami pobocznymi będzie
     
  11. Lusus

    Lusus Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 21, 2010
    Posty:
    361
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Jestem w ok polowie gry i o ile na poczatku jest fajnie, to dosyc szybko wychodzi, jak bardzo calosc jest niezbalansowana.

    Od 15-20lvl poziom trudnosci nie istnieje (gram na hard). Przez wszystkich przeciwnikow przechodze bez wiekszego wysilku, a jak trafi sie silniejszy boss, odpalamy "reckoning mode" i po bossie. Szybko tez sie okazuje, ze sporo umiejetnosci jest nieprzydatnych, np lockpicking. Nie mozna zaciac zamka, wiec wystarczy nakupic tanich wytrychow i kazdy zamek otworzymy po kilku probach. Stealth niby fajny, ale po co sie bawic w skradanie, jak mozna szybciej zabic wszystko jako mag/wojownik. Za questy dostaje sie za duzo xp. Robiac wszytkie zadania poboczne szybko lapiemy level duzo wyzszy, niz przewidziany dla danej zony, co rowna sie slabym przeciwnikom. Magia jest za mocna. Majac dostep do czarow obszarowych, walka sprowadza sie do zebrania potworow w kupe i odpalenia czaru. Przedmioty jakie mozemy tworzyc tez sa sporo mocniejsze niz to co mozna znalezc i mocno ulatwiaja gre. Szybko sie okazuje, ze wiekszosc zadan to: idz do podziemi zabij bossa i wroc (czasem kilka razy pod rzad w jednym quescie). Glowny watek fabuly jest nawet ciekawy, ale jakos ciezko sie wciagnac, bo bohaterowie w tej grze sa strasznie nijacy. W porownaniu do np Mass Effect czy Wiedzmina, NPC w Kingdoms to tylko slupy informujace gdzie isc dalej. Nawet czarne charaktery nie zapadaja w pamiec.

    Technicznie tez jest troche bledow. Mamy tylko 4 sloty na czary/umiejetnosci. Jezeli nasza postac, ma powiedzmy 6 z ktorych chcemy kozystac, to trzeba co chwile zmieniac ich przypisanie w menu. Same menusy tez sa dalekie od idealu. Brak swobodnego skakania (w 21 wieku...). Az sie prosi w takiej grze o proste elementy platformowe np w podziemiach, zeby dostac sie do skarbow itp, a tak mamy wszedzie proste korytarze. Niby gra ma otwarty swiat, ale jest masa niewidzialnych scian. Nie mozna zeskoczyc do rzeki z 20 centymetrowego brzegu, trzeba isc 100 metrow dalej gdzie tworcy zrobili zejscie (rok 2012...).

    Glowny plus gry to walka. Dynamiczna, plynna, efektowna. Swietne animacje ciosow i czarow. Chce sie biegac i zabijac wszytko po drodze. Szkoda tylko, ze z czasem jest tak malo wymagajaca. Zbroje i bron tez na plus, wygladaja bardzo dobrze i nawet mag walczacy laska wyglada efektownie. Szkoda, ze w grze nie ma toporow. Tworzenie przedmiotow (zbroi/broni, eliksirow i klejnowtow) jest calkiem sensownie zrobione, ale za bardzo ulatwia gre. Rozwoj postaci tez calkiem ok. Mozna mieszac klasy np wojownik/mag i uzywac umiejetnosci obu. Mozna tez zmieniac specjalizacje, wiec nie trzeba robic nowej postaci jesli ktos chce zmienic np maga na wojownika. Bajkowa i kolorowa grafika mi osobiscie nie przeszkadza i wyglada ok. Wyglad przeciwnikow i ich roznorodnosc tez moze sie podobac i pasuje do wizju swiata gry.


    Ogolnie mozna pograc, ale jest to tylko dobrze zrobiony sredniak, z duza iloscia powielonych schematow. Troche szkoda, bo gra ma potencjal.
     
  12. deny182

    deny182 Banned

    Dołączył:
    Kwiecień 27, 2011
    Posty:
    23
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Gra jest bardzo fajna. Ciekawa grafika i bardzo mnie zafascynował tryb walki różdżką. W innych grach to skillem walimy cały czas a tu pakujemy różdzką jakby smok zionął. Tylko szkoda, że nie ma polskiej wersji. Chociaż napisów.
     
  13. Thane

    Thane Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 27, 2011
    Posty:
    366
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Gra ukończona. Może nie w 300 godzin jak zapewniali twórcy ale w 67h co daje całkiem ładny wynik. Od połowy nie chciało mi się robić side questów gdyż były one zwyczajnie nudne. Robiłem tylko Główne i od frakcji - te były dosyć złożone i interesujące dlatego z chęcią je przechodziłem. Ponadto można było znaleźć podczas takich questów unikatowe zestawy zbroi. Walka jest banalnie prosta. Grając magiem z chakramami przez przeciwników przechodziłem jak przez masło. Jak by tego było mało miałem wymaksowany czar, który czyścił pole bitwy po jednym użyciu. Za dużo również w tej grze jest punktów do rozdania na skille. Mając 28 lvl miałem wymaksowane wszystko to co chciałem a grę ukończyłem mając 36. No ale jest też masa plusów takich jak system walki (nie biorąc pod uwagę poziomu trudności) czy różnorodne lokacje jak i bardzo szeroki arsenał broni i zbroi. Szkoda, że nie można romansować... no ale jestem skłonny to zrozumieć bo przecież Bioware nie maczał w tej grze palców.

    7,5/10
     
  14. Tofu212

    Tofu212 Banned

    Dołączył:
    Luty 2, 2012
    Posty:
    1487
    Polubienia:
    97
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    według mnie dobra gra na miare dungeon siege ,masakryczna ilość questów gra rozbudowana i ciekawa , minusy według mnie 1)długie ładowanie sklepu przejscia na plansze i misje co właściwie wymagają szybciej podróży ,2)niektóre questy nie zrozumiałe ,3)troszke bugów 4)dziwny motyw robienia w mieście sklepów ,żeby gra musiała robić loading a taki to około 40s 5)bałan w questach za dużo tego 6)questów dużo ale przynudzają 7)mogli dać więcej i bardziej różnicowanych wrogów i opcje pomocnika jak to jest w diablo.
     
  15. Mario10

    Mario10 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 1, 2009
    Posty:
    233
    Polubienia:
    6
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Właśnie skończyłem Kingdoms of Amalur w 76 godzin:)

    Co mogę więcej powiedzieć skończyłem 143 misje poboczne poza głównym wątkiem oczywiście jest ich jeszcze kilkanaście, poza tym kilka poszło się paść bo zakończyły się niepowodzeniem.
    Gra na prawdę dobra jednak jest ale... mianowicie poziom trudności trochę mógłby być wyższy, przeszedłem grę na hard i w kilku momentach miałem tylko problemy konkretniejsze, żeby nie było aż tak ładnie walczyłem tylko mieczem, bo gra magiem z kilkoma czarami mnie nie cieszyła bo wówczas poziom spada znacznie.
    Kasa jest potrzebna tylko na początku zakończyłem grę mając ponad 2700000 sztuk złota więc sporo.

    Jak by nie patrzeć kawał solidnego rpga, mnóstwo pobocznych misji, broni, przeciwników. Smaczku dodaje możliwość tworzenia broni, gemów, własnych mikstur.

    Jak ktoś szuka dobrej gry to Amalur jest solidną pozycją

    polecam wszystkim
     
    1 osoba to lubi.
  16. the_cartvan

    the_cartvan Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Marzec 18, 2012
    Posty:
    1
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Na wstępie to wita wszystkich forumowiczów :p.

    Co do gry to też od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem tego produkty.
    Gra ma swoje plusy i minusy. Zacznę od pozytywów bo w sumie jest ich moich zdaniem więcej. Grafika na przyzwoitym poziomie, ładne krajobrazy dopracowane elementy postaci i npc'ów jednak tekstury w dali tła trochę niedokladnie i im bliżej nich jesteśmy tym lepiej je widać bo doczytuje tekstury na bieżąco.
    Świetny system walki, a dokładniej ciosów a jest ich trochę w zależności od tego jak wciskamy przyciski i jaką mamy broń. Mi się podobają takie kółka (nie pamiętam nazwy broni :p), która mają genialny efekt animacji ruchu.
    Osobiście gram dopiero 4h misji mam niewiele zrobionych. Do niezbyt przyjemnych rzeczy należy zaliczyć fakt, iż postać ciągle łazi po ogromnym świecie, przechodzenie z misji do misji czy załatwianie pobocznych questów zajmuje ogromna ilość czasu, a dokładniej mówiąc nie sama misja zajmuje czas a bieganie ...

    Moja ocena 8+/10, czyli warto kupić :).
     
  17. Mustafaras

    Mustafaras Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Marzec 23, 2012
    Posty:
    9
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Koszalin
    Gra jest świetna na prawdo warto ją kupić jak się lubi gry tego gatunku bardzo duża ilość questów dzięki czemu spokojnie spędzimy ponad 100h jeśli będziemy chcieli przejść je wszystkie kto wie czy nie więcej, mam w chwili obecnej zakończone 28 misji postać na 16lvl. i 28h godzin na liczniku z tego co się orientuję w grze jest ponad 200 questów pobocznych + misje główne dodatkowo wszystkie itemy w skrzyniach itp. pierdołach są losowe tak jak np. było w diablo ilość zbroi, mieczy, potionów i całej reszty jest przeogromna, rozwój postaci też jest bardzo bogaty więc grę można z chęcią przejść kilka razy i za każdym razem postać i jej ekwipunek będzie inny a całość jest oprawiona znakomitą grafiką i muzyką a co do systemu walki to mogę powiedzieć, że jest bardzo fajny dzięki temu, że walki są dynamiczne.
     
  18. maly7

    maly7 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Sierpień 11, 2011
    Posty:
    77
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Lipa, że max poziom to 40... ja właśnie wbiłem 40ke a dopiero doszedłem do ostatniej krainy... nie oplaca sie juz robic questow, bic przeciwnikow, zagladac do skrzyn. postac tak wykoksowana ze nawet 1 miksturki na bosa nie trzeba zuzywac.
     
Wczytywanie...

Poleć forum