1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Konsole nowej generacji dobre dla niezależnych twórców? Nie dla wszystkich

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Marzec 3, 2014.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28031
    Polubienia:
    3210
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]


    Sony i Microsoft biją się o niezależnych twórców. Czy autorom gier indie „przesiadka” na konsole może się opłacać? Nie wszyscy tak twierdzą.


    Sony i Microsoft poważnie starają przekonać się niezależnych deweloperów to publikowania gier na ich konsolach. Tworzą specjalne programy, promują gry na imprezach - giganci dostrzegli maluczkich i chcą mieć ich u siebie.

    Dla niezależnego twórcy to sytuacja idealna? Niekoniecznie. Gdy zapytałem Marka Króla z BasSoft o to, która konsola nowej generacji jest lepsza z punktu widzenia niezależnych deweloperów, odpowiedział dość zaskakująco:

    Czemu? Ze względu na to, że rynek jest jeszcze mały - twierdzi Król. Problemem, jak zwykle, są też pieniądze, bo stworzenie gry swoje kosztuje. Za sam dev kit do PlayStation 4 podobno trzeba zapłacić około 2,5$ dolarów. Dla niewielkich ekip to jednak spory wydatek, więc według Króla na razie tylko studia "z dorobkiem" mogą pozwolić sobie na produkcję na konsoli.

    Jeszcze jeszcze jedna przyczyna - "problematyczny development jeśli chcemy myśleć o portach gry na inne platformy". A do tego dochodzi fakt, że Microsoft nie bardzo lubi gry, które wcześniej ukazały się na konsolach Sony. Wspominał o tym Tomasz Tomaszewski ze studia Crunching Koalas. Właśnie dlatego nie wiadomo jeszcze, czy ich MouseCraft pojawi się na Xbox One. "Przeszkodą" jest zaplanowana na maj edycja na PlayStation Vita.

    To w takim razie gdzie niezależni twórcy mogą się odnaleźć? "Dla przeciętnego twórcy niezależnego wciąż najbardziej atrakcyjne są platformy mobilne" - twierdzi Król.

    Choć niebawem może się to zmienić, ze względu na współpracę Xboksa One z silnikiem Unity. Dzięki temu next-gen Microsoftu może stać się bardziej atrakcyjny dla niezależnych autorów.

    Nie da się ukryć, że na razie Microsoft nie ma wielkich problemów w przekonaniu niezależnych deweloperów do współpracy. Niedawno gigant ujawnił listę ekip objętych programem ID@Xbox. I trzeba przyznać, że jest naprawdę długa...​

     
Wczytywanie...

Poleć forum