1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Liczba klatek na sekundę jest ważniejsza od rozdzielczości - przyznaje szef Xboksa

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Sierpień 14, 2014.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28146
    Polubienia:
    3220
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    Według niego 1080p nie jest jakąś mityczną, perfekcyjną rozdzielczością.

    [​IMG]

    Temat 1080p i 60 klatek na sekundę ciągnie się od czasów poprzedniej generacji, ale dopiero teraz rozkwitł z pełną mocą, gdy okazało się, że w części gier na Xbox One deweloperzy nie dali rady zaserwować takiej jakości obrazu, natomiast udało im się tego dokonać na PlayStation 4. Od tego czasu ta małą pięta achillesowa Xboksa One stała się tematem niezliczonej ilości wypowiedzi i dyskusji. Tym razem przyłącza się do niej nie kto inny, jak szef Xboksa - Phil Spencer.

    Jego wypowiedź na ten temat sprowokowana została przez pytanie dziennikarza CVG o to, co takiego zrobił Microsoft, by zmniejszyć różnicę technologiczną pomiędzy PS4 i X1. - Wykonaliśmy sporo pracy z naszymi partnerami i cały czas ulepszamy nasze narzędzia do programowania. Ogłosiliśmy już, że Destiny będzie miało na Xbox One taką samą rozdzielczość i liczbę klatek na sekundę, co na PlayStation 4. Lista takich gier jest dłuższa - odpowiedział P. Spencer, przekonując jednak, że to nie wszystko co się liczy. - Koniec końców nie chciałbym jednak, by wszystko sprowadzało się do cyfr. 1080p nie jest jakąś mityczną, idealną rozdzielczością. Dla mnie ważniejsza jest liczba klatek na sekundę od rozdzielczości - przekonuje Phil.

    - Chciałbym oddać narzędzia w ręce twórców i nie przekonywać ich, że jest jakiś matematyczny wzór na odpowiednią rozdzielczość i prędkość wyświetlania obrazu dla ich gry, bo nie ma. Jasne, w takich produkcjach jak Forza osiągnięcie 1080p/60 fps jest ważne. Są gatunki, w których jest to oczekiwane, ale są też takie, w których wolałbym wykorzystać tą wydajność na lepsze efekty na ekranie czy ładniejsze oświetlenie - powiedział szef dywizji Xboksa.

    O wyższości liczby klatek na sekundę od rozdzielczości wypowiedział się także swego czasu programista Watch Dogs. A dla Was, co jest ważniejsze? Zgadzacie się z Philem?​


     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12084
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Oczywiście ze tak gra dla mnie mize byc 720p lecz klatki sa najwazniejsze. 60ma byc i kropka
     
  4. djploki

    djploki Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2009
    Posty:
    2565
    Polubienia:
    250
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Jelenia Góra
    Jak najbardziej się z nim zgadzam. Co mi po takiej rozdziałce jak w grze bedę miał slideshow. Dlatego uważam, że ta walka pomiędzy PS4 a Xboxem One na wyższe roździelczości jest troche bez sensu. No chyba, że pojawi się taki tytuł, który całkowicie zmiażdży konkurencyjną niby słabszą konsolę czyli niby Xboxa One i będzie to widać gołym okiem. Jak na razie nic takiego się nie wydarzyło.
     
  5. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12084
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Widac to w the lastbof us. Wlaczam 60 klatek i gra zupelnie inaczej chodzi. Zdecydowanie to widac na projektorze
     
    1 osoba to lubi.
  6. CozzY

    CozzY Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 6, 2013
    Posty:
    415
    Polubienia:
    108
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Miasto:
    Luboń
    A mi wystarczy i 720p i 30fps byle tylko świat był bardziej naturalny a nie tak jak teraz - włosy z blachy, płaszcz z blachy, krzaki z betonu, mimika manekina a ruchy pajaca na sznurkach. Na cholerę mi taki sztuczny szoł w 4K..?

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
     
  7. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12084
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Tylko przy 30 klatkach na większym ekranie to szarpie.
     
  8. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Widzę, że Phil Spencer i ogólnie dział Xboxa jest skromny, biorąc pod uwagę to, że w przyszłości jak developerzy ogarną architekturę XO, gry na tę platformę będą posiadać naprawdę ogromną jakość wizualną, gdzie PS4 będzie mogło o tym pomarzyć :)
     
  9. -=DEXTER=-

    -=DEXTER=- Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2008
    Posty:
    7158
    Polubienia:
    552
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Kalisz, Poland
    Tylko ze tu nie ma co ogarniać - to praktycznie architektura PC. Do tego w obu konsolach bazą jest ten sam procesor AMD.
     
  10. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Na tabelce porównawczej modelu i liczbach może i są takie same, ale jednak gdy się trochę poczyta nt. tychże procesorów, wysuną się wnioski, że się różnią i to sporo - Na korzyść i trochę nie na korzyść dla XO. Na korzyść dlatego, że procek w XO ma coś w sobie, czego PS4 nie ma, a nie na korzyść dla XO dlatego, że trzeba będzie trochę poczekać za nim twórcy gier nauczą się pod ten procek tak pisać gry, żeby wykorzystać tą technologię. No i przydadzą się kolejne SDK, które chociaż ciut w tym ułatwią - w 2015r. mają nowe SDK wyjść.

    Po za tym jest jeszcze E$RAM, który jednak jak się okazuje, ma OGROMNY potencjał, który został wykorzystany tak naprawdę tylko i wyłącznie na razie przez firmę Crytek przy grze Ryse. Twórcy i tak ledwo co z niego skorzystali (Na oko może 7%?).
     
  11. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12084
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Temat jest o klatakch lub rozdzielczości. Wiec wyjdz zamknij drzwi ze swoim ramem i niesamowita mocą przyszłości. Nikt nie chce słuchać twojej paplaniny o konsolach która jest lepsza. Jasny temat klatki czy rozdzielczość.
     
  12. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Aha rozumiem. Czyli jak w jakimś newsie nt. XO jest wyśmiewany i hejtowany, to wszyscy chcą słuchać, a jak jest coś na + dla XO, to oczywiście nie można takich postów pisać, bo to od razu się zalicza pod paplaninę, a PS4 "żondzi" z tym swoim GDDR5. Ok rozumiem, spoko oko ;)
     
    1 osoba to lubi.
  13. maxoff

    maxoff Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 18, 2010
    Posty:
    1283
    Polubienia:
    182
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miałem nic nie pisać w tym temacie ale normalnie nie mogę się powstrzymać....
    O jakiej TECHNOLOGI piszesz ?!? - czyżbym coś pominął ?
    Może to technologia przyszłości lub kosmitów bo nie ogarniam już tego tematu ?!? - jeden z userów napisał przecież że architektura jest bardzo zbliżona do PC (zresztą wiadomo o tym od samego początku) więc co tu jest do ogarnięcia...
    A w tym E$RAMie to niby jaki OGROMNY potencjał masz że niby producenci skorzystali z niego zaledwie w 7% ?????

    Co zaś tyczy się już samego tematu to owszem także wolał bym (jeśli musiał bym już wybierać) by była niższa rozdzielczoś na korzyść LEPSZYCH EFEKTÓW GRAFICZNYCH i większej płynności obrazu. Jednak całe szczęście nie muszę wybierać.
     
  14. Cronos

    Cronos Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 26, 2008
    Posty:
    477
    Polubienia:
    43
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tczew, Poland
    Dawno temu mówiłem, że ważne jak to chodzi i wygląda a nie jaka jest rozdziałka...

    @NikoBellic91 jest niestety sporo prawdy w tym co piszesz, siedzę tutaj już bardzo długo i też zauważam taką tendencję
     
    1 osoba to lubi.
  15. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Zacznijmy od początku (niestety). E$RAM to kości pamięci nowej generacji, które znacznie zwiększają możliwości Xboxa One, pomimo faktu, że jest ich tylko 32MB. Maksymalna przepustowość tej pamięci wynosi 204GB/s. Microsoft sugeruje, że odpowiednie jej wykorzystanie pozwoli przyspieszyć renderowanie potrzebnych elementów graficznych nawet dziesięciokrotnie względem zwykłych kości pamięci, obecnie dostępnych na kartach graficznych w PC (czyli od DDR3). E$RAM zostało zaprojektowane z myślą o silnikach graficznych nowej generacji, które wykorzystają takie technologie, jak Tiled Resources i elementy DirectX12. Aktualnie tylko Crytek napisał programowanie pod E$RAM i stworzył strukturę pod nazwą "Tiled Shading", który przenosi to do E$RAMu wszystkie obliczenia shaderów (czyli punkty wierzchołków, cienie i texele), pozwalając GPU pracować znacznie wydajniej i szybciej. Ryse wykorzystuje zaledwie 1 (jeden!) compute units, z dostępnych czternastu na platformie Microsoftu. Ta technologia pozwoliła na stworzenie zarąbistej grafiki minimalnym kosztem, ponieważ skorzystano z E$RAMu. To tylko przykład obrazujący skalę potencjału.

    A na szybko o procesorach:

    [​IMG]

    Po lewej rdzeń procesora XO, a po prawej PS4. Widzisz to coś zaznaczone czerwony kwadracikiem? Poczytaj w internecie o technologii HSA, która została opracowana we współpracy wielu różnych firm, takich jak AMD, Microsoft, Samsung, Qualcomm czy Mediatek.

    Czyli krótko rzecz ujmując, dużo Cię ominęło, a Ty cały czas żyjesz (Jak i większości tutaj) i myślisz tą słynną tabelką porównującą hardware XO vs. PS4, gdzie są pokazane tylko i wyłącznie LICZBY. Polecam też jeszcze poczytać, czemu Microsoft akurat zdecydował się na DDR3 zamiast GDDR5.
     
    1 osoba to lubi.
  16. djploki

    djploki Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2009
    Posty:
    2565
    Polubienia:
    250
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Jelenia Góra
    No faktycznie. Na 32 megabajtach można wiele zdziałać. Skończ już te wywody. Crytek to bardzo zdolni Niemcy, którzy potrafili wykrzesać z Xboxa One na starcie dużo więcej niż inni.
     
  17. jaszczurka23

    jaszczurka23 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 31, 2011
    Posty:
    619
    Polubienia:
    83
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    z prostego porównania do ilości np ramu na kartach graficznych w pc nie ma to sensu (XO w locie textury są w wysokiej jakości spakowane , pc w tradycyjny sposób)

    na x360 już była pierwsza implementacja tego boostera z 10Mb własnej pamięci na textury(w locie przerzucane dzięki jej dużej przepustowości) w połączeniu z 512mb pamieci głównej ram (ogółem do użytku wraz z grafiką) - objawiało się wyraźniejszymi texturami = ostrzejszy obraz + szybsze ładowanie ramki bufora obrazu względem ps3 gdzie obraz musiał być dzielony/upychany z powodu niższej ilości głównej pamięci ram 256 mb + 256 mb ramu grafiki - po TLoU widać też to potrafili ogarnąć nieliczni developerzy , teraz można się domyślać że w XO jest to bardziej rozbudowane ale jak to faktycznie zostanie wykorzystane? ,miejmy nadzieję że ogarną to w dużym stopniu w nowych silnikach gier pisanych od podstaw na XO , wydaje się że Sony poszło drogą którą dawniej microsoft poszedł od czasu ps2, do xbox1 dołożyli wydajniejszy procek i wszystko lepiej chulało teraz podobnie z ps4 , microsoft z XO poszedł znowu w inny typ rozwiązania nowatorski chip z 32 mb es*ram innej architektury (chyba wiedzieli co montują inna sprawa to ilość procesorów/potoków renderujących z przewagą dla ps4 co nie znaczy że zostaną w większym stopniu wykorzystane lub najszybciej w exach wewnętrzych oddziałów studio Sony) , coś ala dawniej ps3 z przełomowym 128 bitowym cell trudnym do ogarniecia dla większości devów bo dopiero takie narzędzia powstawały a w xbox360 łatwo się portowało z pc z lepszymi parametrami grafiki dzięki od lat istniejącym i stale opracowanym narzędziom zgodnym ze środowiskiem na pc>x360 jest tak do dziś , ach ta historia jedni od drugich wyciągają wnioski?
     
  18. nemesis48s

    nemesis48s Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 12, 2013
    Posty:
    430
    Polubienia:
    52
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    radom
    Zejdż na ziemie bo ta technologia w Xone jest właśnie jego problemem niby mamy e$RAM który jest łatwy w użyciu ale jest go zbyt mało na co skarzą się deweloperzy.
    Co do HSA to raczej wątpię że Gpu i Cpu wykonujące jedno zadanie razem będą bardziej wydajne niż wykonując te same zadania osobno.Wniosek z tego taki że lepiej dać mocniejsze podzespoły a prostsze tak jak w PS4
     
  19. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12084
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    No ***** ludzie temat fanboyow. Jeden *** ile to ma ramu. Liczymy klatki. ..
     
  20. jaszczurka23

    jaszczurka23 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 31, 2011
    Posty:
    619
    Polubienia:
    83
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    i pixele na ekranie i inne pierdoły które i tak nie mają znaczenia dla kogoś kto lubi grać na sprzęcie jaki posiada i mu z tym dobrze , ja kończę raz na zawszę takie wywody , najlepsze ze to wszystko i tak nic nie zmieni każdy bedzie grał albo na xo albo ps4 albo na wszystkim co sie da:kiwi-fruit:
     
  21. akir

    akir Xbox One Xbox One V.I.P Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Grudzień 23, 2008
    Posty:
    12084
    Polubienia:
    1068
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Bielsko-Biała
    Zwroc uwagę ze ba ejranie powyzej 100'' to ma naprawdę ogromne znaczenie
     
Wczytywanie...

Poleć forum