"Mafia III przypomina gry last-genowe" - DigitalFoundry analizuje grafikę w gangsterskiej przygodzie

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl



Wczoraj prezentowaliśmy wam jak wypada grafika w Mafia III, kiedy porównamy wersję gry na XOne, PS4 i PC. Na dokładniejszą analizę oprawy wizualnej trzeba było jednak trochę poczekać.

Na szczęście najwięksi branżowi specjaliści od grafiki wzięli już pod lupę problematyczną trzecią Mafię. "Problematyczną", bo od samej premiery wielu graczy żali się na glitche, zawieszanie, nie najlepszy framerate i kiepskiej jakości tekstury. Jak jest naprawdę?

Digital Foundry porównało wykonanie gry na PS4 i XOne. Faktycznie gra ma problemy z "migotającymi" teksturami i pop-inem obiektów. Niestety redakcja twierdzi, że gra przypomina tytuły last-genowe, z biednym mapowaniem tekstur, zbyt zauważalnym pop-inem obiektów i nie do końca dopracowaną geometrią.

Co ciekawe cut-scenki w grze są prerenderowane (to po prostu filmiki skompilowane na bazie silnika gry, odgrywane jako pliki wideo). To oczywiście wywołuje problemy takie jak nagle zmieniającą się drastycznie pogoda w trakcie przechodzenia od gameplayu do cut-scenki.

Gra w wersji na XOne i PS4 wygląda prawie identycznie, oferując takie "atrakcje" jak kiepski system AA i podobną rozdzielczość cieniowania obiektów.

Jak autorzy poradzili sobie z frameratem? Trzeba powiedzieć, że akceptowalne, bo tytuł utrzymuje 30 fps w większości sytuacji. Niestety gra ma i tak problem z mikrozacięciami, co przeszkadza w zabawie. Właściciele XOne mogą cieszyć się trochę lepszym frameratem, niż posiadacze PS4. Taki efekt uzyskano kosztem niższej rozdzielczości natywnej (900p) na Xone.


 

Do góry Bottom