1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Microsoft „uśmiercił” multiplatformowe potyczki sieciowe?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez garnek, Lipiec 22, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. garnek

    garnek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 25, 2009
    Posty:
    409
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Pomysł wspólnej rozgrywki posiadaczy Xboksów 360 i komputerów osobistych od zawsze budził duże kontrowersje, związane głównie z ponoć nierównymi szansami posiadaczy różnych urządzeń. Teraz sprawę komentuje Rahul Sood, dyrektor technologiczny sekcji gier w Hewlett-Packard i założyciel własnej firmy Voodoo PC. Twierdzi on, że przyczyną zamiecenia projektu pod dywan były wyniki walk testowych, podczas których „gracze konsolowi przegrywali z kretesem”.

    Sood podzielił się swoimi spostrzeżeniami we wpisie na swoim blogu, a szerzej w świat rozpowszechnił tą wiadomość serwis Eurogamer.

    [​IMG]

    Wspomniane testy obywały się z wykorzystaniem m.in. dwóch popularnych tytułów z bogatym trybem sieciowym - Unreal Tournament 3 i Gears of War.
    „Plotka głosiła, że projekt był w fazie intensywnego przygotowywania wiele, wiele miesięcy temu. Celem było oczywiście umożliwienie posiadaczom Xboxów i PC wspólnych potyczek sieciowych w grach takich jak Unreal czy Gears of War, jako jeden z elementów usługi LIVE. Chodziło też w dalszej perspektywie o poprawienie pozycji pecetów w stosunku do tego, co mamy dzisiaj.” – pisze Rahul Sood. Dodaje jednak, że całość – delikatnie mówiąc – nie poszła gładko. „Przeciwstawiono sobie świetnych graczy konsolowych i grupę pecetowców o zupełnie przeciętnych umiejętnościach. Zgadnijcie co się stało: grający na padach zostawali wręcz doszczętnie zniszczeni przez tych używających klawiatury i myszki. Za każdym razem. To byłoby zawstydzające dla Microsoftu, gdyby pozwolił użytkownikom Xboxów na takie upokorzenie wcielając projekt w życie. Myślę, że to przesądziło o losie tej inicjatywy. Bardzo chciałbym usłyszeć jakieś oficjalne słowo od kogoś z nią związanego.”

    Sood przewiduje także, że gdyby Microsoft jednak zdecydował się kontynuować pracę nad projektem spowodowałoby to konsekwentne zbliżanie się do siebie Xboxa i PC, co – jego zdaniem – zakończyłoby się „połączeniem” obu tych platform.

    Pomysłowi wspólnych rozgrywek sieciowych miedzy PC a Xboksem 360 od początku towarzyszyły duże nadzieje i jeszcze większe obawy, nie mówiąc już o spięciach między użytkownikami obu platform i odwiecznym sporze „myszka czy pad”, od których wrzał w swoim czasie Internet. Informacje o pracy nad projektami tego typu pojawiały się regularnie od premiery Xboxa 360 w 2005 roku. Kubeł zimnej wody wylał dwa lata później szef Epic Games Mark Rein, który stwierdził, że taka opcja (tym razem dotycząca wspólnej gry posiadaczy PC i PlayStation 3) nie pojawi się w Unreal Tournament 3.

    Warto też przypomnieć głośną swego czasu produkcję, w której znajdował się tryb wspólnej multiplatformowej rozgrywki sieciowej - Shadowrun. Gra nie okazała się ona jednak zbyt udana i szybko zakończyła swój żywot, co na pewno nie pomogło w realizacji tego typu koncepcji w przyszłości.

    źródło: gry-online.pl
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. vagner

    vagner Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 11, 2008
    Posty:
    410
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Bydgoszcz
    I kolejne "wielkie" przemyślenia ludzi z branży, kogo to w ogóle interesuje, nie nie nie ja już dłużej tego komentować nie będę.
     
  4. ReXx

    ReXx Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 28, 2010
    Posty:
    532
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    To było wiadome od zalania dziejów. Czegosz chcieli fps'y połączyć... Nie mogą zrobić np. ściganki, albo przynajmniej podpisać umowę z Valve o Portal 2. On na Ps3 ma łączyć obie platformy. Taka gra idealnie pasuje. Samochodówki, jakieś platformówki no, ale nie strzelaniny ludzie.
     
  5. Rudy96

    Rudy96 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 28, 2009
    Posty:
    292
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Żagań
    Fakt, w FPS'ach klawiatura i myszka maja przewagę, natomiast w ścigankach to znowu pad wychodzi lepiej z tego pojedynku(dzięki spustom) :D
     
  6. Ojciec69

    Ojciec69 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2008
    Posty:
    58
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Warsaw, Poland, Poland
    zaraz sie rozpisze banda killerow ktorzy mowia ze na padzie pocisna kazdego kto gra na klawiaturze + myszce, bo maja kd ratio 1:1.1
     
  7. D4Ru73K

    D4Ru73K Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 24, 2009
    Posty:
    803
    Polubienia:
    99
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Portal jest również FPS mimo, że konfrontacja nie jest bezpośrednia, nie ma kills. Gdyby zrobić jednak czasówki między graczem na padzie, a myszce, ten pierwszy nie ma żadnych szans. Zobacz sobie filmiki wymiataczy na yt. Takiej precyzji ruchu nie dostaniesz nigdy na padzie, więc wspólne granie w FPP/FPS nie ma żadnego sensu. W pozostałych gatunkach gier, większość tytułów na PC oferuje podłączenia pada, więc w tym wypadku wszystko zależy od indywidualnych umiejętności.
     
  8. Jacław

    Jacław V.I.P V.I.P Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Kwiecień 1, 2009
    Posty:
    523
    Polubienia:
    190
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Jak to dobrze, że mamy D4Ru73K'a na forum. Jego wypowiedzi na prawdę mają sens, przeważnie jak już się wypowie gdzieś w temacie zanim ja to zrobię to już nie piszę bo musiał bym napisać to samo.
     
  9. shaggy

    shaggy Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Luty 23, 2009
    Posty:
    8
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
  10. Szpaner94

    Szpaner94 Banned

    Dołączył:
    Grudzień 27, 2009
    Posty:
    468
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Nie rozumiem dla czego nie można normalnej klawiatury i myszki podpiąć do konsoli? Nie każdy musiał by tak robić, ale wtedy wszyscy mieli by równe szanse (pady z padami a klawiry z klawirami).

    Jest wiele wspólnych kontrolerów, jak kierownice, gitary czy pady. Praktycznie każda platforma. Ale dla czego nie mogę normalnie napisać 2 zdań na Xbox'ie?

    To jest jakieś marketingowe Mambo Dżambo producentów że nie można normalnie grać z myszką. Ja w GTA IV na PC w każdej chwili mogłem sterować padem, a za chwile przejść do pisania na klawiaturze... więc w czym problem aby zastosować podobny system na konsoli?


    Ale mniejsza o to, bo zanim ktoś umożliwi granie z myszka i klawiatura na konsoli to otrzymamy jeszcze 3 Natale i z 10 różnorodnych kiji do wymachiwania przed telewizorem jak ostatni debil który dał się okraść na 150 € ;)).
     
  11. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Dobrze Ci to skomentowali - "Zbierasz baty na multi w XBOX LIVE?" :DD

    Nie od dziś wiadomo, że na myszce mamy większą precyzje celowania.
    Ja w GOW na pc gram na padzie, i wcale nie zbieram batów :D
     
  12. Deep

    Deep Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 8, 2009
    Posty:
    333
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Oława
    Tak tylko kiedy część ludzi podłączy mychy i klawy do xboxa, druga(pewnie większa) część ludzi na padach będą dostawali ogromne baty. Wtedy nawet rozgrywka na XBL będzie bez sensu jeśli nie posiada się myszki i klawiatury. Konsola to konsola - pad musi być. Jak nie lubisz pada kup kompa - proste.

    P.S Gdyby połączyli obie platformy, dużo Pc'towych graczy oszukiwałoby używając haxów(jak to ma miejsce teraz). Wtedy konsolowi gracze dostawali by niewiarygodny łomot.
     
  13. magiczny

    magiczny Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 26, 2008
    Posty:
    597
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Wrocław
    W FPS'ach granie myszka + klawiatura vs. pad nie ma sensu, jednak w wyścigach wyrównuje się to wszystko. Można powiedzieć, że w grach sportowych pady miałyby przewagę. Spójrzmy chociażby na Fife10, na konsoli mamy drybling 360, czego nie ma na klawiaturze w PC'tach.
     
  14. Szpaner94

    Szpaner94 Banned

    Dołączył:
    Grudzień 27, 2009
    Posty:
    468
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Dlatego pady vs pady a klawiatury vs klawiatury.

    Ludzie kupują konsole aby grac, a w FPS'y gra się beznadziejnie na padzie. Jaki to ma sens?
     
  15. castro

    castro Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 5, 2009
    Posty:
    71
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Kwestia upodobań. Mi się gra w fps'y całkiem przyjemnie ,tylko z racji tego ,że mistrzem nie jestem to włączam wspomaganie celowania i od razu jest wygodniej. Nie zmienia to faktu ,że z duetem myszka+klawiatura jest to łatwiejsze ,co nie znaczy ,że daje więcej frajdy.
    I jeżeli chodzi o strzelanki to może faktycznie konfrontacje na linii pc - konsola nie mają sensu ,ale w wielu innych gatunkach doskonale by się to sprawdziło . Multiplatformowe rpg'i już są , na wyścigi i inne też przyjdzie pora ;)
     
  16. 65userow

    65userow Banned

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2010
    Posty:
    415
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Wlasnie sobie wyobrazam 6vs6. Xboxowcy vs pecetowcy.
     
  17. Luirun

    Luirun Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 9, 2010
    Posty:
    37
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Z góry było wiadomo że to niewypali niewiem poco testy robili?
    Żeby sie upewnic ze pad to nie myszka?
    Bardzo dobrze bo to by bylo bez sensu.
     
  18. pwn3r1337

    pwn3r1337 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 11, 2010
    Posty:
    22
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    @up
    zgadzam się z tobą w 100%

    przecież to logiczne, że do fpsów lepiej nadaje się myszka... znam kolesi którzy kupują specjalne kontrolery do x-a które działają jak myszka żeby lepiej ogarniać .
     
  19. Joker.96

    Joker.96 Banned

    Dołączył:
    Lipiec 21, 2010
    Posty:
    17
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Sosnowiec
    A ja myślę że to czysta głupota połączyć XBOX Z PC każdy wie że klawiatura i myszka w FPS działa lepiej a w wyścigówkach to pad na tym wyjdzie znacznie szykowniej
     
  20. radekbp29

    radekbp29 Banned

    Dołączył:
    Czerwiec 24, 2010
    Posty:
    23
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Tylko że pada da sie podłączyć do PC a klawiatury do Xboxa 360 nie

    Mogliby zrobić tak w BF:BC2 że w jednej drużynie są gracze Xbox 360 a w drugiej gracze PS3 to by było coś.
     
  21. voltan91

    voltan91 XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 15, 2009
    Posty:
    1773
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Bytom
    Powiem szczerze że multiplatformowe starcia to ciężkie dla konsolowców raczej...
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum