1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Microsoft Xbox One - co w procesorze piszczy?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Sierpień 27, 2013.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28107
    Polubienia:
    3214
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    Firma Microsoft przedstawiła kilka szczegółów dotyczących procesorów w konsoli Xbox One oraz kontrolerze Kinect. W trakcie specjalnej konferencji przedstawiciele Microsoftu chcieli przede wszystkim pokazać, jak wiele nauczono się z lekcji konsoli Xbox 360 oraz słynnego RROD (Red Ring of Death). Wyniki tych lekcji zostały ponoć zastosowane w mających pojawić się pod koniec bieżącego roku konsol Xbox One.

    Owe szczegóły mają ponoć specjalne znacznie dla komfortu użytkowania Xboksa One przez konsumentów. Za oczywiste można uznać to, że podzespoły zastosowane w tym urządzeniu będą miały ogromny wpływ na jakość gier, a także na niezawodność sprzętu, z którą wprowadzony na rynek w 2005 roku Xbox 360 miał problemy. W trakcie konferencji Hot Chips, która odbyła się na Uniwersytecie Stanford (USA), projektant układów scalonych w Microsofcie, John Sell powiedział, że główna jednostka obliczeniowa w konsoli Xbox One to prawdziwa bestia, opracowana przy współpracy z firmą Advanced Micro Devices (AMD) i produkowana przez Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC). Powierzchnia produkowanego w wymiarze technologicznym 28 nanometrów procesora konsoli Xbox One to 363 milimetry kwadratowe. Układ ten składa się z 5 miliardów tranzystorów, na które składają się przede wszystkim CPU, GPU oraz 47 MB wbudowanej pamięci. W trakcie przedstawiania tych danych z widowni dotarł głos o tym, że to bardzo duży układ scalony. Faktycznie, procesor Xboksa One to niemały kawałek krzemu, a jak wiemy, nawet drobna wada sprawia, że cały układ nie nadaje się do użytku. Im większy układ scalony, tym większe prawdopodobieństwo występowania wad.

    [​IMG]

    W 2005 roku w firmie Microsoft oraz u partnerów dokonano poważnie błędnych wyliczeń, a skutkiem było to, że wiele konsol Xbox 360 ulegało awarii - z powodu przegrzania właśnie procesorów. To ostatecznie doprowadziło do tego, że Microsoft poniósł ogromne koszty wymiany uszkodzonych urządzeń. Z wyliczeń wynika, że wśród wczesnych nabywców niemal co drugie urządzenie trzeba było wymienić. Łączny koszt błędów popełnionych na etapie projektowania konsol Xbox 360 wyniósł aż 1,1 miliarda dolarów. To właśnie dlatego kwestia projektu układu scalonego, zwłaszcza tak dużego, ma znacznie kluczowe - przede wszystkim z biznesowego punktu widzenia. John Sell powiedział, że w projekcie procesora konsoli Xbox One ujęto odpowiednie rozwiązania, które mają sprawiać, że nawet jeśli jakaś jego sekcja stanie się niezdatna do pracy, to jej awaria niekoniecznie musi od razu sprawiać, że cały układ przestaje pracować. Oczywiście nie oznacza to, że od tego sama produkcja stanie się mniej skomplikowana i obarczona konkretnym ryzykiem.

    Kevin Krewell, analityk z firmy Linley Group, zajmującej się rynkiem układów scalonych twierdzi, że wspomniana wcześniej firma TSMC duże układy scalone produkuje przecież między innymi dla Nvidii, więc jego zdaniem rozmiary rdzenia nie powinny być przeszkodą w produkcji. To właśnie na to Microsoft zapewne liczy przygotowują się do wprowadzenia na rynek konsol Xbox One, które będą musiały zmierzyć się w sprzedaży z konsolami Sony PlayStation 4, które do sprzedaży trafią 15 listopada w Stanach Zjednoczonych Ameryki i Kanadzie, a 29 listopada w innych regionach świata (także w Polsce).

    Aby sprawić, że nowy procesor pobierał mniej energii elektrycznej, Microsoft zaprojektował małe "wyspy" oraz bramki, dzięki którym układ może wyłączać niektóre obszary, jeśli nie są one w użyciu. Efektem ma być oczywiście mniejszenie poboru energii elektrycznej oraz poziomu wytwarzanego ciepła. Tego typu rozwiązania to w nowoczesnych procesorach jednak zwykły standard. Jednostka CPU układu składa się z ośmiu 64-bitowych rdzeni Jaguar, zaprojektowanych przez firmę AMD.

    [​IMG]

    Jeśli chodzi o zintegrowanego GPU, to składa się on z 15 specjalnych procesorów, które mogą wykonywać różne zadania, aczkolwiek z głównym naciskiem na renderowanie grafiki trójwymiarowej oraz obliczenia związane z fizyką. Wewnątrz całego układu dane mogą być przenoszone, pomiędzy jego poszczególnymi sekcjami, z prędkością do 200 GB/s. Podsystem dźwiękowy został wyposażony w dwa dedykowane rdzenie wektorowe. Wiemy już, że konsola Xbox One ma 8 GB współdzielonej pamięci operacyjnej (RAM typu DDR3), a także napęd Blu-ray oraz dysk twardy o pojemności 500 GB.

    Inżynier Microsoftu, Patrick O'Connor, w trakcie konferencji zajął się projektem procesora obrazu, który zastosowano w podsystemie rejestrowania ruchu Kinect, który dołączany będzie do każdej konsoli Xbox One. Kinect wykorzystuje nową metodę wykrywania i śledzenia ruchu, opartą na rozwiązaniach kupionych od firmy Canesta. Jak to działa? Kinect wysyła sygnały świetlne i mierzy czas ich powrotu, po odbiciu od obiektów - także tych będących w ruchu. Na tej podstawie wylicza kształt danego obiektu. Według Microsoftu, nowy Kinect jest w stanie wykryć nawet obiekty o wielkości zaledwie 2,5 centymetra. Dzięki temu urządzenie może wykrywać i śledzić ruchy nadgarstków nawet małych dzieci. Dzięki temu nowy Kinect ma być o wiele bardziej precyzyjny niż ten, który przeznaczony jest dla konsoli Xbox 360 (zaprezentowany w 2010 roku). Czujnik nowego Kinecta jest też ponoć o wiele szybszy niż u poprzednika i osiąga opóźnienie na poziomie tylko 20 milisekund.

    Procesor obrazu, który zastosowano w nowej generacji Kinecta, kontroluje także kamerę o rozdzielczości 1080p, która może rejestrować obraz na potrzeby działania aplikacji, takich jak na przykład Skype. Teraz kąt widzenia Kinecta wynosi 70 stopni, a urządzenie może wykrywać ruch w odległości od 0,8 do 4,2 metra. Microsoft zapewnia, że dla nowego urządzenia nie ma znaczenia to, czy w pomieszczeniu oświetlenie jest dobre czy nie. Nowy Kinect może też wykryć do sześciu graczy jednocześnie.

    Podsumowując, Microsoft przedstawiając nowe szczegóły dotyczące podstaw sprzętowych konsoli Xbox One wciąż nie ujawnił jeszcze wszystkiego. To akurat można uznać za zrozumiałe, bo zbyt wczesne ujawnienie całego oblicza konsoli Xbox One może zostać skutecznie wykorzystane przez konkurencję.​


     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. rikamaru

    rikamaru Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2008
    Posty:
    233
    Polubienia:
    56
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Może przez tego Rroda w X360 stworzą niezniszczalną konsolę tak jak pierwszy Xbox.

    PS. "Jeśli chodzi o zintegrowanego GPU, to składa się on z 15 specjalnych procesorów, które mogą wykonywać różne zadania," Hmm, czy mi się zdaje czy kiedyś była mowa o 12 jednostkach?
     
  4. Krawol

    Krawol Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 25, 2010
    Posty:
    1001
    Polubienia:
    114
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa | Otwock
    No nawet wygląd podobny :p


    Zobaczymy w akcji :)
     
  5. boby2pc

    boby2pc Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 18, 2009
    Posty:
    1469
    Polubienia:
    120
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa
    teoretycznie 28 nm powinno zapewnić że nie będzie sie bardzo grzał ale i tak wyjdzie dopiero po paru miesiącach czy układy mają wade ukrytą.

    Aktualnie produkowane układy CPU pod PC ze zintegrowaną grafiką nie są tymi z najwyższej półki jeżeli chodzi o wydajność, więc platforma PC na starcie już jest bardziej wydajna, co nie zmienia faktu że i tak będziemy mieli dużo wydajniejszą platforme niż stary zasłużony x360
     
  6. sk00ti

    sk00ti Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2010
    Posty:
    119
    Polubienia:
    8
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Mogli by wynająć paru robotników co by grali na zmiane przez miesiąc na jednej konsolo 24/7 :D
    Zrozumieli błąd, więc może teraz nie będzie tak częstego RRoD'a.
     
  7. Coller22

    Coller22 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 3, 2010
    Posty:
    472
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    43
    Miasto:
    Konin
    Zrozumieli błąd procesorów z 360 ale czy teraz nie przeoczą czegoś w elektronice o_O ? skoro 360 wystarczyły 2 uwalone mosfety by "uciszyć" konsolę a jak wiadomo w one będzie pewnie tego 3x więcej ;d a może to ja po prostu szukam dziury w całym :hororr:
     
  8. rafallo

    rafallo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 7, 2013
    Posty:
    159
    Polubienia:
    40
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Mieli nauczkę, wątpię by popełnili ją drugi raz, ale mam wrażenie, że x;a one budowali na kolanie. Raz jedno wychodzi, raz drugie, potem co innego. Mam wrażenie po tych newsach, że oni sami nie wiedza co zbudowali. A to nie jest pocieszające.
     
Wczytywanie...

Poleć forum