1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Natal pochłania sporo mocy CPU

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez mav571, Styczeń 8, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. mav571

    mav571 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 1, 2008
    Posty:
    83
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Wrocław
    Oficjalnie sporo, nieoficjalnie znacznie więcej. Szef grupy odpowiadającej za projekt Natal, czyli nowy kontroler gier przeznaczony dla konsoli Xbox 360, Alex Kipman, rzucił nieco światła na owiane mnóstwem spekulacji urządzenie. Kipman w trakcie targów CES 2010 ujawnił jak Natal powstawał. Głównym elementem przygotowań miało być zebranie "terabajtów" danych zawierających różne pozy ludzi, jakie przyjmują podczas grania. Ich zachowania analizowano w domach oraz specjalnie przygotowanych studiach. Po analizach z "terabajtów" danych powstało oprogramowanie o objętości 50 MB.
    Kipman zaznaczył że jednym z kluczowych elementów projektu Natal było dostosowanie go tak, aby nie powodował potrzeby poświęcania dużej mocy obliczeniowej procesorów. Wyjawił jednocześnie że sam kontroler pochłania od 10 do 15% mocy obliczeniowej CPU w konsoli Xbox 360.
    Do 15% dla samego kontrolera trudno uznać za wartość małą, choć z drugiej strony trzeba pamiętać o tym, że rejestrowanie obrazu i analiza ruchu gracza nie jest zadaniem prostym. Natal rozpoznaje 31 punktów ludzkiego ciała i śledzi je z częstotliwością 30 klatek na sekundę. Każdą pozę rozpoznaje w ciągu 10 milisekund, a do rozpoznania nowego gracza potrzebuje 160 milisekund.
    Kipman pochwalił nowe rozwiązanie jego i grupy projektu Natal za dopracowanie oprogramowania tak, że jest ono w stanie śledzić dłoń gracza nawet gdy ta znajduje się za nim. Według niego ma to umożliwić poprawne śledzenie poszczególnych części ciała, zwłaszcza gdy w grze uczestniczy więcej niż jedna osoba.
    Wracając do kwestii obciążania procesora konsoli warto wspomnieć też o tym, że po oficjalnej wypowiedzi Kipmana o 15 procentach, w serwisie Kotaktu pojawiła się informacja o tym, że w rzeczywistości wartość ta jest ponad dwukrotnie wyższa, choć Microsoft o niej nie mówi.
    Przedstawiciele firmy zaprzeczają temu doniesieniu i podtrzymują dane przedstawione przez Kipmana.
    Niezależnie od tego, które dane są bliższe prawdy, trzeba pamiętać o tym, że im wyższe obciążenie CPU przez jakiekolwiek urządzenie, tym bardziej zawęża się wachlarz gier, które mogłyby z nim współpracować. Gry korzystające z nowego kontrolera musiałyby po prostu być mniej "rozwinięte" pod względem wykorzystania mocy obliczeniowej procesora.



    Źródło:

    http://pclab.pl/news40553.html
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Denpasar

    Denpasar Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 15, 2009
    Posty:
    130
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Zgorzelec, Poland
    a nie mogli by wstawić procesora do obliczeń i całej elektroniki do kamerki i tylko przesyłać przez usb gotowych danych do konsoli ???wole mieć podłączony dodatkowy zasilacz do kamerki a jezeli mam stracić na jakościach gier
     
  4. gracek89

    gracek89 Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Sierpień 31, 2009
    Posty:
    9
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    wiec bedzie lipa jak tego nie poprawia
     
  5. Bazajaytee

    Bazajaytee V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 19, 2009
    Posty:
    845
    Polubienia:
    15
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    się znamy?
    jeszcze do premiery daleko, kwestia dobrego oprogramowania. Chociaż lepiej było by, gdyby Natalka posiadała własny procesor, ale cena też pewnie była by większa.
     
  6. InPirats

    InPirats Banned

    Dołączył:
    Październik 18, 2009
    Posty:
    640
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Polska
    info dokładne znajduję się na Xbox-Scene.
     
  7. Radovan

    Radovan Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 25, 2009
    Posty:
    17
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Włoszczowa/Kraków
    Podejrzewam, że chodzi też o koszta. Wstawiając taki sprzęt do NATAL'a jego cena znacznie by się podniosła. Co za tym idzie, nie znalazłaby może aż tylu kupców. A podniesienie ceny wynikałoby tylko z kosztów produkcyjnych, więc M$ straciłby na tym.
     
  8. marek2fgc

    marek2fgc Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 21, 2009
    Posty:
    485
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Lubin
    A 10-15% to nie dużo, skoro 75% mocy XBOXa jest tylko wykorzystywany. Dzięki temu rozwiązaniu koszty będą mniejsze. Jednak to nie są pewne informacje, chociaż są uzasadnione.
     
  9. zakrawacz

    zakrawacz Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 25, 2008
    Posty:
    59
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Kraków
    IMO to z padem to bzdura i to z natalką to bzdura. Bo niby klawiatura w kompie zżera 30% mocy procesora? (śmiech) A jest na niej o wiele więcej przycisków. A natalka już na prezentacji na e3 miała mieć własny procesor do interpretacji - zawsze się o tym mówiło. Doniesienia więc uważam za nieprawdziwe i szum robiony po to by ukryć fakt, że gry 3d Sony mogą być ciekawym pomysłem. Na samej prezentacji Natalki na CES nie było niczego nowego (no, może data, z której i tak wszyscy się śmieją).
     
  10. ryo

    ryo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 27, 2008
    Posty:
    34
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    poczekamy zobaczymy,wydaje mi sie ze sam microsoft cos wymysli aby natal nie obciazal tak cpu ,bo jezeli gry straca na jakosci to pozegnaja sie z klientami
     
  11. andryush

    andryush Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 29, 2009
    Posty:
    849
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Hajnówka
    A przecież Natal miał mieć niezależną jednostkę cpu w sobie. Teraz okazuje się , że natal będzie wykorzystywać CPU konsoli? Cieakwe...
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum