1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Niesamowita animacja na silniku DirectX 11. Czy twórcy gier za mało się starają?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez K0TAKU, Lipiec 25, 2012.

  1. K0TAKU

    K0TAKU Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 10, 2011
    Posty:
    1094
    Polubienia:
    238
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Historia, której treść podpowiedziałem Wam w tytule, powtarza się bardzo często. Producenci układów i kart graficznych pieją wniebogłosy, że sprzęt jest przestarzały i wszyscy powinniśmy mieć już nowy. Gry z kosmicznymi wymaganiami sprzętowymi załamują poziomem grafiki i nie są warte drogiej, wysilonej konfiguracji naszego peceta. A na końcu pojawia się ktoś, kto pokazuje, jak bardzo jesteśmy robieni w konia.

    20 lat temu, za czasów C64, Atari i wczesnych pecetów, istniała bujnie rozwijająca się Scena. Było to mniej lub bardziej zorganizowanie środowisko programistów, muzyków i grafików i byli oni solą w oku producentów sprzętu i gier. Ci pierwsi tworzyli przepiękne i zaawansowane prezentacje audiowizualne. Ci drudzy chcieli sprzedać jak najwięcej, jak najszybciej.

    Twórcy gier bili marketingową pianę, że ich gra potrzebuje czegoś, czego jeszcze nie ma na rynku, że ich gra wyprzedza swoje czasy, że ich gra…. Wtedy wkraczali scenowcy ze swoimi demami i pokazywali jak strasznie leniwi i zakłamani są producenci gier. Okazywało się, że ich gra ma kolosalne wymagania sprzętowe nie dlatego, że jest piękna i cudowna, tylko dlatego, że optymalizacja kodu leży i kwiczy, a terminy przecież gonią.

    Czasy Sceny i cyklicznego odkłamywania rzeczywistości przypomniał mi modder Hayssam Keilany. Jego demo to niewiarygodny popis możliwości drzemiących w DX 11. Trzeba przyznać, że prezentacja powstała na przyzwoitym komputerze – Core i7 oraz Radeon 5870. W całej historii chodzi przede wszystkim o to, że w już istniejącym sprzęcie leżą pokłady niewykorzystanych możliwości.

    W ciągu ostatniego roku widziałem mnóstwo gier ze średnią lub słabą grafiką, które miały absurdalne wymagania sprzętowe i cięły na dobrych konfiguracjach. Czy mamy godzić się na lenistwo programistów i lecieć do sklepu po nową kartę graficzną tylko dlatego, że twórcy gier mają gdzieś optymalizację? DX 11 jest już jakiś czas na rynku. Może pora zainteresować się jego możliwościami?



    źródło : Niesamowita animacja na silniku DirectX 11. Czy twórcy gier za mało się starają? Ť Gadżetomania.pl
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Grudzień 24, 2014
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. seba1415

    seba1415 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 17, 2008
    Posty:
    479
    Polubienia:
    13
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Łódź
    Wszystko pięknie fajnie ale skoro twórcy podobno są leniwi to dlaczego "scena" zamiast jakiegoś demkanie zrobi chociaż gierki 10min żeby pokazać że się da? Ciągle tylko filmiki i filmiki.
     
  4. monias

    monias Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 3, 2008
    Posty:
    287
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Oczywiście gry mogły by wyglądać lepiej i wymagać mniej. Tylko potrzeba czasu na optymalizacje, a nowy sprzęt się nie sprzedaje bo "po co?"... 20lat temu może "scena" mogła coś pokazać, dziś jest problem z łamaniem najnowszych zabezpieczeń gier, a co tu mówić o optymalizacji całości.

    My mamy konsole i zapominamy o problemie zmiany grafiki co 6mies.
     
  5. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    To że optymalizują gry specjalnie tylko pod nowe podzespoły na PC, to wiadome od dawna. Druga sprawa, to filmik zrenderowany, prezentujący możliwości DX11 to nie to samo, co normalna gra, gdzie wszystko obliczane jest "Real-time".
     
  6. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5421
    Polubienia:
    1661
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Ehh taki filmik nic nie znaczy. Niech dają jakiś gameplay z taką animacją/grafiką.

    Bo tu na filmiku widać ostre rozmycia i jedynie ten główny przedmiot + ta podłoga (stolik - czy kij wie co to jest) wyglądają dobrze.

    Więc jak dla mnie żadnego takiego wielkiego WOW nie ma.
     
  7. HICKS

    HICKS XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 25, 2012
    Posty:
    219
    Polubienia:
    37
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Animacja jest 'real-time', lecz nie ma co porównywać tego do gier. W grach do renderowania jest otoczenie, postać, inne postacie, + efekty, a w animacji jest tylko skupienie na zaledwie kilku przedmiotach i to na jakim sprzęcie: procek i7, radeon 5870.
     
  8. Azur

    Azur Xbox One Xbox One V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 25, 2010
    Posty:
    2795
    Polubienia:
    470
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Polska
    Nic specjalnego, obszar rysowania mały więc i jakość troszkę lepsza. Nie zrobiło to na mnie wrażenia...
     
  9. MrDraiger

    MrDraiger V.I.P V.I.P XBOX MANIAK

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2009
    Posty:
    2859
    Polubienia:
    334
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Inowrocław
    Poczekajmy na odpowiedź eksperta.
     
  10. TheDarkKnight

    TheDarkKnight Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 16, 2010
    Posty:
    1839
    Polubienia:
    160
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Wielkopolska
    Co się dziwić że nie spieszą się z next-genami... Skoro pewnie mają zaplanowane wydawanie gier na X360 przez jakieś 5-6 lat. Stopniowo będzie coraz lepiej, ale za każdym razem z komentarzem 'że ledwo ledwo'.
     
  11. Lusus

    Lusus Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 21, 2010
    Posty:
    361
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Jak ktoś chce sobie przetestować, to demo można ściągnąć tu: RIGID GEMS Website

    A co do treści artykułu to /facepalm
     
  12. Hextor

    Hextor V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2009
    Posty:
    4297
    Polubienia:
    144
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Warszawa
    Szału nie ma. Tło to jedna, wielka statyczna bitmapa.
     
    1 osoba to lubi.
  13. Dominus PL

    Dominus PL XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 27, 2012
    Posty:
    369
    Polubienia:
    37
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Kielce
    Teraz gry sa robione dla zyskow. Mysla, ze beda robic gry ciagle na tym samym silniku (np. CoD gdzie silnik od paru lat ten sam) i to wystarczy :) O optymalizacji tak samo, robia by sie nie narobic.

    Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
     
  14. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    A no jest jeden mały powód, bo to nie jest robione w czasie rzeczywistym a te ich filmiki jeśli były robione na inte core i7 i radeon 5870 to leżą i kwiczą przesyceniem, nie mówię animacja ładna, ale widzę takich setki jak nie tysiące i nawet lepszych, a dlaczego tego nie mają gry, a no dlatego że gra renderuje w czasie rzeczywistym, a oni renderowali tą scenę przez 5h żeby była taka ładna, jak ta cała scena zrobi grę choćby 10 min i będzie taka grafika + fizyka, to mają moje poparcie ale do czasu póki robią tylko filmiki, i nie mają problemu z optymalizacją kodu, bo robią zwykły render + posprodukcja w affter effect, to są dla mnie zwykłymi krzykaczami, co do wymagań jaka gra wymaga więcej niż I7 I Radeon 5870 ??

    I dokładnie to co Hextor napisał na tym filmiku mamy kilka obiektów całe tło to bitmapa (zwykły obrazek), a w większości gier na monitorze mamy kilka set albo nawet kilka tysięcy obiektów, w lepszych tytułach każde Źdźbło trawy jest osobnym obiektem.
     
  15. Fearo

    Fearo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 10, 2010
    Posty:
    38
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    #Altres
    W kazdym temacie glupio pier*** nie majac o niczym pojecia jakbys pozjadal wszystkie rozumy. Przeciez masz czarno na bialym napisane, ze nie jest to renderowany filmik, a wszystko odbywa sie w czasie rzeczywistym. Jakbys czytal tez poprzednie komentarze to bys zauwazyl, ze nawet ktos wrzucil demko do pobrania, ktore mozna sciagnac i samemu sie pobawic. Tak wiec jak nie masz o czyms pojecia to nie pisz wcale.
     
  16. Hextor

    Hextor V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2009
    Posty:
    4297
    Polubienia:
    144
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Warszawa
    Nieprawda. To jest renderowane w czasie rzeczywistym. Testowałem to przed chwilą u siebie ;)
     
  17. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Tu akurat faktycznie cofam, nie doczytałem render jest w czasie rzeczywistym, co nie zmienia faktu że nie jest niczym nadzwyczajnym jak na taki sprzęt, jak dadzą mi taką grafikę z 10 min gameplayem, ale grą a nie 5 obiektami w statycznej scenie (gdzie tu render rzeczywisty ?) to potwierdzę że producenci gier to lenie, a i jeszcze jedno, optymalizacja kodu w gierce takiej jak ta, a optymalizacja kodu w grze to 2 inne bajki, dlaczego zawsze tak *******ę głupoty jak to określiłeś ? A no dlatego że wiem jak to wszystko powstaje i wiem jak cholernie ciężko jest osiągnąć choćby cień dobrej grafiki mając bestię w domu, to tak jakby obwiniać producentów piwa za zły smak, nie potrafią zrobić lepiej to nie ma lepszego.
     
  18. remospl

    remospl Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 10, 2012
    Posty:
    160
    Polubienia:
    40
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Witonia
    sprzęty za 5k są potrzebne lecz nie do grania a dla grafików itp ;) moja grafa to gainward 9600 gt golden sample 512 mb do tego dwa giga ramu procek athlon x2 500+ 2,6 ghz i co ? mw 3 lata na maksymalnych bez żadnego przycięcia i coś czuje że ta grafa starczy mi jeszcze na rok a mam ją od trzech lat ;)
     
Wczytywanie...

Poleć forum