Microsoft opublikował wirtualnych zburzyć jego nowy system-on-a-chip (SoC), który napędza Xbox 360 Slim.
SoC - które uprzednio stwierdzonych przez Anand Lal Shimpi z AnandTech - produkowany jest na IBM / 45nm GlobalFoundries procesu.
Zgodnie z Ars Technia jest Jon Stokes, procesor jest pierwszym na rynek masowy, desktop klasy chip połączyć CPU, GPU, pamięci i I / O logiki na jednym kawałku krzemu.
"Konsolidacja niższe (a) kosztu wykonania konsoli poprzez zmniejszenie liczby różnych układów potrzebnych do systemu, kurczy się na płycie głównej oraz zmniejszenie liczby kosztownych wentylatory i radiatory," wyjaśnił Stokes.
"SoC również, że nowy projekt Xbox bardziej energooszczędny ... ale prawdziwa motywacja za zwiększenie wydajności konsoli jest zmniejszenie wielkości i kosztów zasilacza i zrealizować oszczędności na [] chłodzenie urządzenia."
Stokes zauważyć, że inżynierowie Microsoft najwyraźniej nie "dużo" się układu, który przewidywalnie przedstawiono więcej niż "kilka" ciekawych wyzwań.
[Na przykład], byłoby to łatwiejsze i bardziej naturalne, wystarczy podłączyć CPU i GPU o wysokiej przepustowości i małych opóźnieniach wewnętrzne połączenie, ale to uczyniłby nowy SoC szybciej pod pewnymi względami niż starsze systemy.
"Więc trzeba było wprowadzić ten osobny moduł na chip, który mógłby rzeczywiście dodać opóźnienia między CPU i GPU, bloki i generalnie zachowuje się jak FSB off-śmierć".
Dodał, że niesławny RROD (Red Ring of Death), które nękają wcześniejszej wersji popularnej konsoli "nie był prawdopodobnie" czynnik w nowym projekcie.
"To problem został rozwiązany na chwilę, więc nowe podejście SoC był naprawdę o tworzeniu konsoli mniejsze, tańsze, chłodniejsze i cichsze ... [bowiem], nowy SoC 45 nm zwraca ponad 60 procent mniej energii i zmniejsza całkowitą powierzchni krzemu o ponad 50 proc. "