1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

O Alpha testach słów kilka

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez razor7, Lipiec 30, 2011.

  1. razor7

    razor7 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 13, 2010
    Posty:
    669
    Polubienia:
    38
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Jeśli do tej pory nie mieliście okazji wziąć udziału w zamkniętych testach Battlefield 3 lub chcielibyście poznać moją opinię na ten temat to zachęcam do rozwinięcia newsa. Dodałem również listę broni oraz ekwipunku.

    Przez kilka ostatnich dni zaczerpnąłem się rozgrywką najnowszej produkcji EA/DICE. Pamiętajcie, że jest to wyłącznie moja osobista opinia, która jest oparta na zalążku finalnego produktu, który otrzymamy pod koniec października.

    Deweloperzy nie przestają się chwalić swoimi osiągnięciami. Szwedzkie studio nie jest wyjątkiem i od kilku miesięcy, co jakiś czas udostępnia materiał z gry, który ujrzymy w pełnej wersji gry. Do znudzenia oglądaliśmy kilkunastokrotnie misję z kampanii dla jednego gracza, a obecnie jesteśmy skazani na rozgrywkę wieloosobową w trybie Rush na mapie Operation Metro. Nowości dawkowane są w odpowiednich ilościach. Jednak wydaje mi się, że chcą abyśmy wyobrażali sobie dużo więcej niż zaobserwowaliśmy do tej pory.

    Kto z Was wymawiając ‘Battlefield’ ma na myśli rozgrywkę przypominającą Call of Duty (pokazaną do tej pory), a ile osób jest przekonanych już teraz, że Conquest dostarczy nam ogromne mapy, zróżnicowany asortyment oraz mnóstwo pojazdów? Ja należę do tej drugiej grupy. Łudzę się, że w dniu premiery będę mógł odrodzić się na lotniskowcu a następnie wsiąść do myśliwca i obserwować pole bitwy ze sporej wysokości. Jeśli coś nie pójdzie zgodnie z planem, zrzucić się w środek akcji i dołączyć do piechoty walczącej o punkty kontrolne.

    Battlefield 3 w wersji Alpha dostarczył mi mieszane uczucia. Z jednej strony byłem zadowolony, że w końcu miałem okazję ujrzeć następcę Battlefield 2 na własne oczy, a z drugiej strony już teraz wiem, jakie elementy w rozgrywce nie spodobają się większości z Was (oczywiście, jeśli nie zostaną usunięte, bądź poprawione).



    Wstęp już za nami, więc zapraszam do minusów gry!



    Na sam początek największa bolączka tej produkcji – czyli 3D spotting. Znany z BF: Bad Company 2, tutaj powraca w jeszcze gorszym wydaniu. Po pewnym czasie zniechęciłem się do ponownego uruchomienia gry, ponieważ byłem rozczarowany jak w beznadziejny sposób można zepsuć równowagę między piechotą, pojazdami a otoczeniem. Kładąc się wśród wysokiej trawy, jesteśmy w stanie ‘na ślepo’ klikając kilkukrotnie ‘Q’ dostrzec kilka czerwonych trójkącików na raz! Co przekłada się na to, że wystarczy posłać krótką serię w ich stronę, aby się przekonać czy trafiamy. Jeśli pojawi się hitbox, nie pozostaje nic innego jak wystrzelić dwa lub trzy bursty z M16A4, które zagwarantują nam zabicie przeciwnika. Śmieszne? Nie, to jest żałosne.

    Druga rzecz, która przeszkadza to brak charakterystycznego dla BF2 ‘commo rose’, czyli nic innego jak wydawanie szybkich komend do członków naszej drużyny. Nie ważne czy potrzebujecie naprawy pojazdu lub chcecie wskazać miejsce markerem, do którego drużyna ma się udać. Zapomnijcie o apteczkach i amunicji. Pozostaje pisać na chacie lub używać VOIP-a.

    Kolejny element to regeneracja życia. Postaram się przytoczyć Wam prosty przykład. Dlaczego DICE przekonało się ponownie do wyposażenia apteczkami i defibrylatorem żołnierza z karabinem szturmowym (assault), jeśli po kilku sekundach nasze HP sięgnie 100%? To się po prostu mija z celem… I tak nikt Was nie podniesie.

    Ostatni błędnie wprowadzony do rozgrywki element, który przeszkadza a jest znany od konkurencji to odbijające się światło od lunety karabinu snajperskiego. Nie ważne, w jakim miejscu na mapie, nie istotne spod jakiego kąta pada oświetlenie to po użyciu przyrządów celowniczych zdradzimy naszą pozycję w ciągu ułamku sekundy. Z pewnością deweloperzy mieli za cel osłabić funkcjonalność i efektywność klasy snajpera w Battlefield 3 i przekonać graczy do uczestniczenia w wymianie ognia a nie wylegiwania się między drzewami.



    Nastała pora na rzeczy, które mi przypadły do gustu.



    Nie może być to nic innego jak oprawa audiowizualna. Frostbite 2 wgniata w fotel. Udźwiękowienie jak i grafika dostarczają niesamowitego wrażenia uczestnictwa na polu walki. Jeśli jesteście w posiadaniu wydajnego komputera, kina domowego oraz dużego telewizora to gwarantuję Wam, że będziecie chcieli chwalić się BF3 przed swoimi znajomymi.

    Hitboxy. Mimo zaawansowanej ilości animacji i szczegółów podczas poruszania się postaci, uwierzcie, że będziecie zadowoleni. Co prawda bronie zadają większe obrażenia, jednak posyłając celnie kilka pojedynczych strzałów lub dwie krótkie serie zagwarantujecie sobie kolejnego killa.

    Animacje. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście. Wszystkie czynności, które wykonujemy, czyli bieg, poruszanie się między przeszkodami, swobodne rozglądanie się oraz zmaganie się z trawą podczas kładzenia się, zostały przedstawione bardzo naturalnie.

    Kolejny element to możliwość unieruchomienia pojazdu trafiając w miejsca, które wykluczą jego załogę do kontynuowania natarcia. Nie pozostaje nic innego jak go zniszczyć!

    Tryb gry Rush mimo sporych ograniczeń, które przekładają się na wielkość danych obszarów, został zdefiniowany na nowo. Zaczynając bitwę w otwartym parku, przesuwamy się przez wąskie tunele metra, aby wykonać ostatnie zadania w mieście pośród mnóstwa budynków. Ten element działa naprawdę znakomicie, a jednocześnie przy mało zgranym zespole, oznacza porażkę.

    Klasy, bronie oraz elementy wyposażenia do odblokowania to nadal ogromny plus serii Battlefield. Wybierając specjalizację, która najbardziej odpowiada do tempa rozgrywki w danym momencie, z czasem daje nam możliwość dostosowania jej bardzo szczegółowo i nie mam na myśli tu wyłącznie zmiany celownika. Na brawa zasługuje również powrót opcji, która oferuje nam możliwość wybrania noża lub granatu, jako osobny element ekwipunku.

    Kończę powoli moje wypociny. Dlaczego nie wspomniałem o destrukcji otoczenia w BF3? Ponieważ w wersji Alpha jest dawkowana w bardzo znikomej ilości. Mimo wczesnej wersji, wszystko wskazuje na to, że otrzymamy zoptymalizowany produkt. Na i3 GHz, 4GB DDR3 oraz GTX260 na wysokich ustawieniach FPS-y utrzymywały się w przedziale od 40 do 70. Jednak skłoniło mnie to do zamówienia nowego procesora oraz karty graficznej. Część rozwiązań oraz niedociągnięć nie wymieniłem, jednak przyjdzie na to czas podczas kolejnych testów. Ciekawostką jest to, że Support (żołnierz wsparcia) ma możliwość rozłożenia dwójnogu leżąc w dowolnej pozycji lub kucając i jednocześnie opierając swój karabin maszynowy o jakąś przeszkodę (np. murek czy samochód).



    Każdy znajdzie coś, za co kocha serie Battlefield. Medale, odblokowywanie nowych rzeczy, zbieranie nieśmiertelników wroga czy śledzenie statystyk. Produkcja jak widać jeszcze się rozwija. Jest sporo rzeczy do zrobienia jak i skłania do przemyśleń nad usunięciem lub wprowadzeniem danych elementów rozgrywki. Czy EA/DICE uda się przywrócić sympatie graczy BF2 oraz klanów? To się okaże już niedługo. Osobiście przekonałem się do tej produkcji i oczekuje na kolejne beta testy, które odbędą się we wrześniu.



    Bronie oraz ekwipunek dostępny podczas testów

    Assault Rifles (karabiny szturmowe):
    M16A4
    M-416
    AK-74M
    AS VAL
    G3

    Carbines (karabinki):
    M4A1
    AKS-74U
    G36C

    Sub Machine Guns (pistolety maszynowe):
    MP7 PDW
    P90 PDW

    Shotguns (strzelby):
    DAO-12
    M1014

    Light Machine Guns (karabiny maszynowe):
    M249
    M240
    Pecheneg
    RPK
    T-88 LMG
    M27 IAR

    Sniper Rifles (karabiny snajperskie):
    Mk.11
    M98B
    SVD
    SV98
    SKS

    Hanguns (pistolety):
    Beretta M9
    MP443 Grach
    Glock 17
    M1911

    Launchers (wyrzutnie):
    SMAW
    AT-4
    RPG-7
    Grenade Launcher

    Optics (celowniki optyczne):
    RDS (Trijicon Reflex)
    Kobra Sight (RDS)
    EOTech
    PK-AS (Holo Sight)
    Trijicon ACOG 4x Optic
    PSO-1 4x Optic
    PK-AV 4x Optic
    PKS-07 SVD/SV98 Sniper Scope
    M145 MG Sight
    6x Sniper Scope (Standard)
    Ballistic 10x Sniper Scope


    Attachments (dodatki):
    Foregrip (chwyt)
    Bipod (dwójnóg)
    Flashlight (latarka)
    Extended Magazines (powiększony magazynek)
    Heavy Barrel (lufa)
    Target Pointer (celownik laserowy)
    M320 Grenade Launcher (granatnik)

    Equipment (wyposażenie):
    Medic Kit (apteczka)
    Ammo Kit (amunicja)
    Defibrillator (defibrylator)
    Blowtorch (narzędzie do naprawy pojazdów)
    Combat Knife (nóż - wszystkie klasy)
    Grenades (granaty - wszystkie klasy)
    Optional Grenade Launcher (granatnik zamiast defibrylatora)
    C4 Plastic Explosive (materiał wybuchowy)

    Specs (specjalizacje):
    Sprint Boost 1 (zwiększa szybkość poruszania się postaci)
    Sprint Boost 2
    Ammo Boost 1 (zwiększa ilość przenoszonej amunicji)
    Ammo Boost 2

    Źródło: BattlefieldZone.pl - O Alpha testach słów kilka
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. DJDIDO88

    DJDIDO88 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 11, 2010
    Posty:
    1135
    Polubienia:
    77
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Jarosław
    eee to moja maszyna spokojnie pociągnie BF3, ale i tak zamawiam na Xboxa, straciłem wprawę grania na PC.
     
  4. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Fajna recka, dzis juz jedna czytalem. I tak nadal jest kilka niewiadomych, a do premiery niecaly kwartal:D

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  5. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    Bez problemu uciągnę w takim razie Battlefielda na średnich lub nawet wysokich :) Ale tak jak kolega wyżej, dawno nie grałem na komputerze i straciłem tego 'skilla'.
     
  6. Hextor

    Hextor V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2009
    Posty:
    4297
    Polubienia:
    144
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Warszawa
    o_O to lajtowo na moim GTX'ie 560 Ti na fulla pogram hehe

    Mnie martwi jedna rzecz. Mamy sierpień, a gra na początku października już w sumie powinna być gotowa do wydania. Boje się że nie zdążą i będą patche z patchami ;s
     
  7. T0Mmy

    T0Mmy Banned

    Dołączył:
    Październik 15, 2010
    Posty:
    605
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Fajnie że przypomniałeś wszystkim jaką masz karte edit:graficzną ale większości to gówno obchodzi . jak sie boisz o patche czekaj na pełną wersje zamiast płakać
     
  8. KuBaNPL

    KuBaNPL Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 7, 2009
    Posty:
    673
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    poniemieckiej kamienicy
    graficzną*
    Mnie najbardziej nakręca ta oprawa audiowizualna. Już się nie mogę doczekać.
     
Wczytywanie...

Poleć forum