1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Oszacowano koszt produkcji Xbox One

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez DJDIDO88, Listopad 27, 2013.

  1. DJDIDO88

    DJDIDO88 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 11, 2010
    Posty:
    1135
    Polubienia:
    77
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Jarosław
    [​IMG]

    Niedawno donosiliśmy o szacunkach analityków z IHS, którzy stwierdzili, że Sony dopłaca odrobinę do każdego egzemplarza PlayStation 4. Jak jest w przypadku konsoli Microsoftu?
    IHS rozkręciło Xbox One i oszacowało, że koszt komponentów oraz ich złożenia wynosi 471 dolarów w przypadku pojedynczego egzemplarza konsoli. W tej kwocie mieści się również koszt wytworzenia Kinecta 2.0. IHS twierdzi, że stworzenie detektora ruchu kosztuje ok. 75 dolarów. Biorąc pod uwagę wszystkie wydatki Microsoftu (licencje, marketing, badania nad rozwojem) można powiedzieć, że firma nie generuje w tej chwili zysku ze sprzedawania Xbox One. Taka sytuacja ulegnie oczywiście zmianie, w miarę jak tanieć będą komponenty konsoli.

    Wg IHS najdroższym podzespołem w Xbox One jest układ łączący CPU z GPU, produkowany przez AMD. Firma oceniła, że ten komponent kosztuje 110 dolarów. Pamięć RAM od SK Hynix, odpowiadająca standardowi DDR3, kosztuje natomiast ok. 60 dolarów.​
    źródło

    PS: szczerze to myślałem że te bebechy będą trochę mniej kosztowały
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. fryc88

    fryc88 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 15, 2009
    Posty:
    455
    Polubienia:
    29
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tuchola
    Trzeba patrzeć też na to, że wszystko jest made in china, a przy zakupie x milionów sztuk podzespołów cena na pewno podlega znacznej negocjacji :)
     
  4. dzikrk

    dzikrk Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    48
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Nowy Dwór Gdański
    W cenę Kinecta nie liczą ceny lat badań nad nim. Może mało kto wie ale algorytmy Kinecta były przetwarzane przez super komputery, a cena takiej mocy obliczeniowej nie jest tania..


    Cena wyprodukowania konsoli jest znacznie wyższy niż wynosi cena konsoli w sklepie. MS i Sony muszą nadrabiać na cenach gier, bo nikt by nie kupił konsoli za cenę równej realnej wartości + marży sprzedawców.
     
  5. swiatol

    swiatol Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 8, 2008
    Posty:
    178
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Nie wiele technologia na pewno od Plejadian :)
     
  6. druteron

    druteron Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 3, 2010
    Posty:
    236
    Polubienia:
    22
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Otwock
    Moze i Microsoft nie zarabia na konsoli, ale nadrabia to abonamentem Live, jak i oplatami licencyjnymi za wydanie gry na ich platforme.


    Sent from my iPhone 3GS using Tapatalk
     
  7. Onicniepytaj

    Onicniepytaj Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2010
    Posty:
    5421
    Polubienia:
    1665
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Śląsk!
    Ani M$ ani Sony (ani mru mru :D) nie są głupie. Hajs po prostu musi się zgadzać :).

    Ile rzeczywiście Sony i M$ wydaje na produkcje konsoli tego żaden z Nas nigdy nie będzie wiedział. Takie rzeczy znają tylko ludzie, którzy są na odpowiednim stanowisku. Na światło dzienne wychodzi taka cena, która jest "odpowiednia". Nie wiem jak oni to tam kalkulują, lecz mogę się założyć, że ta cena rzeczywistości na pewno jest inna.

    I reszta tak jak już koledzy wyżej napisali :).
     
    1 osoba to lubi.
  8. djcsm

    djcsm Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2009
    Posty:
    92
    Polubienia:
    5
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Czestochowa
    Biedy na pewno nie maja. Inaczej nie byloby XBOX One.
    A ile zarobia na 'pomylkach' w zakupach? (mowa o sytuacji - dzieciak wyblagal X1, kupili X360 bo sie nie znaja)
    No i oczywiscie, jak tutaj mądrze zostało juz napisane - przy zakupach na miliony sztuk, cena leci w dol... Oczywiscie cena premierowa tez jest wieksza, bo wylawia fanow, ktorzy byli tak napaleni, ze musza miec sprzet na juz...
    Cena za obliczenia algorytmow kinecta? A co to? Lata 70? Trzeba NASA do tego? Wzieli swoje mega maszyny uruchomili i po problemie... To jest firma 'komputerowa' a nie od mikserow, ze potrzebuja zewnetrznej mocy obliczeniowej :)
    Idac dalej, MS nie musi zarabiac na konsoli jako sprzecie. Zarobia na Goldach, ubrankach, DLC i innym contencie. To troche jak z drukarkami, kupujesz drukarke za 100zl, a komplet tuszy kosztuje 2x tyle :)
     
Wczytywanie...

Poleć forum