1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

PC-ty najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez NikoBellic91, Marzec 3, 2015.

  1. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    W zeszłym miesiącu opublikowano wyniki badania GDC, z którego dowiedzieliśmy się, że komputery osobiste cieszą się największym zainteresowaniem twórców gier wideo. Nie inaczej ma się sprawa wśród samych graczy. Z badań przeprowadzonych przez firmy Open Gaming Alliance i DFC Intelligence, wynika, że PC-ty były dominującą platformą sprzętową wśród graczy w 2014 roku, z wartością rynku gier na poziomie 28 miliardów dolarów (poniżej 20 mld dolarów w przypadku konsol). Jednocześnie pokuszono się o przewidzenie przyszłości. Analiza wykazała, że trend ten się utrzyma i w najbliższych latach growy segment na „blaszakach” i urządzeniach mobilnych będzie rosnąć w siłę w wielkim tempie. W przypadku konsol również zostanie zanotowany spory wzrost, ale i tak pod względem wartości będą one w tyle za PC-tami (35 miliardów dolarów vs. około 30 miliardów w 2018 roku).

    [​IMG]

    Wśród powodów takiego stanu rzeczy wymienia się przede wszystkim otwartość platformy, która dostosowana jest właściwie do wszystkich gatunków gier. Ogromne sukcesy odnoszone są zwłaszcza na poletku gier free-to-play pokroju League of Legends i World of Tanks. Stwierdzono również, że popularność komputerów PC jest mierzona w skali globalnej, dzięki czemu ułatwiają one komunikowanie się między ludźmi i dzielenie się treściami. Czynniki te wpływają także na rosnącą popularność e-sportu.

    David Cole, analityk DFC, wyjawił ponadto, że w ostatnich latach notowano wzrost znaczenia PC-tów, dzięki adaptacji platformy w Azji. Obecnie pałeczkę przejęli ludzie spoza tego kontynentu, którzy wydają mnóstwo pieniędzy nie tylko na same gry, ale także na nowe podzespoły, sprzęt do nagrywania itd.

    [​IMG]

    Warto także zauważyć, że według analityków rynek konsolowy będzie się dynamicznie rozwijał jeszcze tylko przez dwa lata. Później ma nastąpić wyhamowanie tego procesu i w 2019 roku urządzenia te zaczną tracić na znaczeniu. Zapewne będzie to związane z oczekiwaniem na kolejną generację. Podobna sytuacja miała miejsce w 2010 roku, kiedy to szczyt popularności osiągnęły past-geny, których rynek w kolejnych latach się zmniejszał, aż do momentu debiutu PlayStation 4 i Xboksa One. W wyśmienitej sytuacji mają za to być urządzenia mobilne, które w 2019 roku niemal zrównają się wartością rynku gier z PC-tami. Z kolei zainteresowanie handheldami systematycznie spada od kilku lat, a w przyszłości ma być tylko gorzej.

    Oczywiście należy pamiętać, że to tylko badania, które niekoniecznie muszą się sprawdzić. Przypominam bowiem, że jeszcze kilka lat temu wieszczono upadek PC-tów, a jak jest dziś każdy widzi.

    Oficjalna strona Open Gaming Alliance

    Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=90636
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Marzec 3, 2015
Wczytywanie...

Poleć forum