1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

PlayStation 4 i Xbox One - oto jak wyglądają rdzenie ich procesorów

Temat na forum 'Sprzęt' rozpoczęty przez -=SETH=-, Listopad 28, 2013.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28170
    Polubienia:
    3226
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    Niezależny ekspert z firmy analitycznej Chipworks zdołał zdobyć zdjęcia rdzeni układów SoC (System-on-a-Chip) z najnowszych konsol do gier Sony Computer Entertainment Division oraz Microsoftu, a także przeprowadził analizę ich budowy. Oba układy pod wieloma względami są do siebie podobne, gdyż oparte są na tych samych architekturach i produkowane z wykorzystaniem tych samych procesów. Wykonane pod mikroskopami zdjęcia pokazują jednak, że nie są identyczne.

    W firmie Chipworks rozebrano układy SoC konsoli PlayStation 4 oraz Xbox One oraz z wykorzystaniem mikroskopu wykonano dwa wysokiej jakości zdjęcia ich rdzeni. Oba rdzenie są do siebie bardzo podobne, w kwestii wielkości. SoC konsoli PlayStation 4 ma powierzchnię 348 mm2, podczas gdy ten z Xboksa One jest tylko nieznacznie większy, zajmując obszar 363 mm2. Biorąc pod uwagę podobieństwa częstotliwości pracy ich pobory energii powinny być też bardzo zbliżone.

    Na zdjęciach widać przede wszystkim dwa czterordzeniowe moduły x86 AMD Jaguar, a także inne współdzielone komponenty w każdym układzie. Na podstawie analizy zdjęć trudno stwierdzić, czy na potrzeby Sony czy Microsoftu architektury modułów Jaguar zostały jakoś zmienione, choć generalne wyglądają bardzo podobnie. W obrębie samych modułów występują pewne różnice, ale nie da się, w oparciu o zdjęcia, stwierdzić z czym mamy do czynienia.​


    [​IMG]

    [​IMG]
    Układ SoC konsoli Microsoft Xbox One


    Jak można było się spodziewać, na zdjęciach wyraźnie widać różnice w liczbie jednostek przetwarzania AMD Radeon GCN. W układzie SoC konsoli Microsoft Xbox One jest ich 14, co łącznie daje 896 procesorów strumieniowych. W przypadku układu SoC konsoli Sony PlayStation 4 mamy już 20 jednostek przetwarzania, w których łącznie znajduje się 1280 procesorów strumieniowych. Warto zauważyć, że w każdej jednostce GCN znajdują się 64 procesory strumieniowe. Ponadto w każdym układzie dwie jednostki GSN są nieaktywne - efektywnie więc 12 działa w Xboksie i 18 w PlayStation 4.

    Z jednej strony Xbox One ma mniej zaawansowany procesor grafiki, z mniejszą liczbą procesorów strumieniowych dla obliczeń związanych z grafiką, fizyką czy równoległych, ale z drugiej ma w rdzeniu 32 MB pamięci podręcznej **** dla GPU oraz 15 MB dla CPU i innych jednostek. Pamięć **** w układzie konsoli Microsoftu zajmuje całkiem sporo miejsca. Według szacunków Chipworks, produkcja układów SoC konsol PlayStation 4 oraz Xbox One powinna kosztować mniej więcej tyle samo. Warto jednak zauważyć przy okazji, że SoC konsoli firmy Sony ma bardziej skomplikowany i rozbudowany kontroler współdzielonej pamięci RAM typu GDDR5, podczas gdy w Xboksie One zastosowano mniej skomplikowany kontroler wielokanałowej pamięci RAM typu DDR3.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Układ SoC konsoli Sony PlayStation 4


    W obu przypadkach sporą część powierzchni rdzeni zajmują niejednolite jednostki. To wskazuje, że oba mają dużo autorskich rozwiązań oraz interfejsów, które mają na celu usprawnienie i przyspieszenie komunikacji oraz zwiększenie ogólnej wydajności obliczeniowej, a także uproszczenie dostępu do niej dla programistów. Pierwsza analiza na pierwszy rzut oka podobnych układów SoC wskazuje, że konstrukcja Sony ma więcej mocy pod maską. Analiza jednak nie może dokładnie wskazać funkcji nierozpoznanych elementów, które obecne są w obu procesorach.

     
    1 osoba to lubi.
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Punisher

    Punisher Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2010
    Posty:
    429
    Polubienia:
    61
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Chełm, Poland
    Najważniejsze i najciekawsze jak będą wyglądały gry. I na której z nich producenci lepiej sobie poradzą,czy znowu tak jak na X-ie były ładniejsze multiplatformowe,a na PS3 z kolei niesamowicie wyglądały exy.
     
  4. maxankazuya

    maxankazuya Banned Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 17, 2012
    Posty:
    836
    Polubienia:
    95
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    multiplatformy jak i exy beda wygladac lepiej na ps4 - przynajmniej beda chodzić w wyższej rozdzielczości z wiecej detalami :p no niestety ale XO jest dużo slabszy od ps4. Na poczatku nie jest zle ale z czasem mysle iz przewaga ps4 bedzie rosla
     
  5. darkkain

    darkkain Banned

    Dołączył:
    Luty 13, 2013
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Najważniejsze, żeby większość chodziła w 1080p i 60fps :)
     
  6. maxankazuya

    maxankazuya Banned Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 17, 2012
    Posty:
    836
    Polubienia:
    95
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    ja bym wolal zeby np taka Forza 5 dzialala w 720p i 60fps i miala detale niczym z pokazów/targów E3 co mi po rozdzielczosci jak efektów na ekranie nie ma! cienie, efekty czasteczkoe itp. itd
     
  7. kiziurra

    kiziurra Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 1, 2014
    Posty:
    77
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Rogi
    Te procesory są chyba takie same tylko xboxowy trochę podkręcony.
     
  8. Krzychu1987

    Krzychu1987 Banned

    Dołączył:
    Grudzień 9, 2013
    Posty:
    461
    Polubienia:
    57
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Ja jestem ciekawy czy MS rzeczywiście podgoni graficzną stronę dzięki chmurze choć w to niewierze tak w zasadzie bo potrzebne jest łącze (zakładam 40/10Mb/s) z praktycznie zerowym pingiem, chyba ze ktoś wymyśli nową technologie przetwarzania.



    Zgadzam się z tobą, choć jak by nie patrzeć Ps3 także było kilka razy wydajniejsze a jakoś nie przełożyło się to na jakość gier (rozdzielczość/fps), ale tutaj mamy zwykłego PC a nie jakiś wynalazek "cell". :p
     
  9. maxankazuya

    maxankazuya Banned Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 17, 2012
    Posty:
    836
    Polubienia:
    95
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Z tą wydajnościa ps3 bym sie klucil - tak Cell na tamte czasy to byl super wydajny procesora ale czy nadawal sie do gier - raczej nie specjalnie, głównie liczyla sie karta grafiki ktora w ps3 ustepowala x360 :) oczywiscie gry stworzone pod cella mogly wygladac lepiej w porownaniu do konkurencji - ale różnice raczej marginalne. ZPS4 i XO jest inna sytuacja gdyz obie konsole to PC'ty :)
     
  10. jas8115

    jas8115 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 26, 2013
    Posty:
    105
    Polubienia:
    14
    Punkty za osiągnięcia:
    18




    Wydajność była, możliwości były, ale żaden producent gier nie zdołał ich wykorzystać-podobno pisanie gier pod cella było wyjątkowo skomplikowane.
     
  11. saperxd

    saperxd Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 28, 2009
    Posty:
    198
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Gdańsk
    Ps ma wieksze mozliwosci wiec graficznie ps wypada lepiej

    Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka
     
  12. djploki

    djploki Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 31, 2009
    Posty:
    2565
    Polubienia:
    250
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Jelenia Góra
    Jak narazie to Ps 4 nie ma się czym pochwalić jeśli chodzi o gry także mimo większej mocy na starcie Sony nie pokazało pazurów.
     
  13. Paster03

    Paster03 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 3, 2009
    Posty:
    111
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Zgorzelec, Poland
    I nie pokaże tych pazurów przez najbliższe dwa lata póki developerzy nie okiełznają jej bebechów. Jej i oczywiście X One także.

    Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
     
  14. maxoff

    maxoff Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 18, 2010
    Posty:
    1284
    Polubienia:
    182
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Nie chcę być złośliwym pesymistą ale za 2-3 lata to może te nextgeny smartfon przegoni względem wydajności i to może być ich kres... :sorrow:
    No sorki to był żart, a może nie :shame:
     
  15. Grzehooo

    Grzehooo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 28, 2013
    Posty:
    185
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Łódź, Poland, Poland
    Patrząc na "Cyfry" PS wypada lepiej. Zgadzam się z przedmówcami, jeśli twórca gry się nie przyłoży to i PS4 nie będzie lepsze. Optymalizacja software pod konkretną stację będzie najważniejsza i jeśli producent gry będzie sugerował się liczbą sprzedanych konsol to XB przegra, bo na razie PS wypuściło ich więcej.

    Co do smartfonów to może być to jakiś punkt, ale chyba tylko dla tych co sypiają ze specyfikacjami. Tam też nie ma optymalizacji więc dokłada się GHz i ramu i jakoś będzie, do tego daj więcej MPx i się sprzeda.
     
  16. dudi2000

    dudi2000 Xbox One Xbox One V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 20, 2010
    Posty:
    921
    Polubienia:
    97
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Bieruń
    będzie wypadał lepiej ale w grach tylko na ps4 a te na dwie platformy będą wyglądały tak samo:)Jeżeli będzie więcej gier na xone to sami wybierzemy albo grafa w co nie których grach albo frajda w granie różnorakich gier.
     
Wczytywanie...

Poleć forum