1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

PlayStation 4 pozwoli twórcom gier wykorzystać jedynie 4,5 GB pamięci RAM

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez Altres, Lipiec 27, 2013.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Serwis Eurogamer przygotował artykuł dotyczący ilości dostępnej pamięci RAM w konsoli PlayStation 4. Wynika z niego, że system operacyjny i dodatkowe funkcje urządzenia wykorzystają aż 3,5 GB, więc dla twórców gier zostanie tylko 4,5 GB szybkiej pamięci GDDR5.

    [​IMG]
    Z 8 GB szybkiej pamięci GDDR5 zostanie tylko 4,5 GB do wykorzystania przez deweloperów.

    Opublikowane informacje pochodzą z dokumentacji konsoli, ujawnionej przez jednego z deweloperów. Informator witryny dodatkowo twierdzi, że deweloperzy otrzymają również możliwość dotarcia do dodatkowego 1 GB „elastycznej pamięci”.
    „Twórcy gier mogą pozyskać dodatkowy gigabajt „elastycznej pamięci” jednak tylko w przypadku, gdy zezwala na to system operacyjny. Powiedziano nam, że wykorzystanie tej opcji jest trudne i może być tak, że na początku tylko wewnętrzni deweloperzy będą mogli jej używać.” – czytamy w artykule serwisu Eurogamer.
    Jednocześnie zaznaczono, że w przyszłości moc urządzenia dostępna dla deweloperów może jeszcze wzrosnąć dzięki optymalizacji systemu. Niemniej w pierwszym okresie życia konsoli do wykorzystania będzie jedynie 4,5 GB pamięci GDDR5. Należy pamiętać, że takie zużycie zasobów związane jest nie tylko z podstawowym działaniem sprzętu, lecz także z dodatkowymi funkcjami (zapamiętywanie ostatnich minut rozgrywki, multitasking, chat głosowy, itd.).

    [​IMG]
    PlayStation 4 trafi na rynek za kilka miesięcy.

    Konsola PlayStation 4 została zapowiedziana w lutym bieżącego roku, a dzień późniejopublikowaliśmy jej szczegółową specyfikację. Wygląd i cenę poznaliśmy w czerwcu, w czasie targów E3. Obecnie nie wiemy jedynie kiedy dokładnie sprzęt zadebiutuje na rynku. Pewnym jest, że stanie się to w okolicy świąt Bożego Narodzenia.


    Źródło: GRYOnline.pl


    Sony już chyba zużył swoje wszystkie zapasy cukru i teraz musi gorycz używać. Podejrzewam że do premiery będzie jeszcze tego sporo, szkoda że o tym tak nie krzyczy i nie robi filmików na youtube.
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Lewis

    Lewis Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 30, 2011
    Posty:
    1022
    Polubienia:
    103
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Wola śląsk
    pozostanie tylko 4,5 gb ramu i tak tego wszystkiego nie wykorzystaja moze z 1,5 gb heheh nie bujcie żaby
     
  4. Mohaa90

    Mohaa90 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2009
    Posty:
    294
    Polubienia:
    27
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Szczecin
    Demo Killzone SF na E3 wykorzystało 1,5Gb RAMu, wiec raczej nie ma co się martwić o inne produkcje, bo gra wygląda znakomicie. :)

    Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2
     
  5. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Info od Sony:
    źródło
     
  6. MrDraiger

    MrDraiger V.I.P V.I.P XBOX MANIAK

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2009
    Posty:
    2859
    Polubienia:
    334
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Inowrocław
    I tak pewnie te 4,5Gb DDR5 jest bardziej efektywne od 8Gb DDR3.
     
  7. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Nie DDR5 tylko GDDR5 (najwyższe DDR w tej chwili to 3). Nikt jeszcze nie wykorzystywał GDDR (pamięci stworzonej do kart graficznych) jako zwykłą pamięć więc wszystko się okaże, ale jak spora część ludzi która siedzi w temacie, to użycie GDDR jest tylko głupim chwytem marketingowym. To trochę tak jak podłączać dysk o prędkości 100 mb/s do usb 2.0 które ma prędkość 25/30 mb/s.
     
  8. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    @up USB2.0 ma transfer max rzędu 60MB/s :p

    Jak twórcom starczy tyle pamięci to ok, ważne żeby gry nie muliły i menu też nie miało żadnych opóźnień, bo xmb w grach zostawia wiele do życzenia.
     
  9. eekz

    eekz Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 28, 2009
    Posty:
    392
    Polubienia:
    57
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Białystok
    To niech się jeszcze MS pochwali ile pamięci będzie żarł X1, bo chyba nikomu nie muszę mówić że windows nie należy do tych "lekkostrawnych" OSów. Z tych 8Gb DDR3 pewnie tylko połowa będzie dostępna developerom więc nie widzę tutaj sensu dalszego hejtowania.
     
  10. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Z tego co mi wiadomo to dostępne będzie 5 GB/s, chyba że coś się zmieniło to wtedy niech ktoś mnie poprawi.
     
  11. Remek00

    Remek00 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 28, 2011
    Posty:
    58
    Polubienia:
    8
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Warto też wspomnień, że Jonathan Blow napisał jakiś czas temu, że tworzy Witness mając do dyspozycji 5gb, a to gra indie. Poza tym wcześniej nikt nie narzekał na 4gb dla gier, wydawało się dobrze, zwłaszcza jak okazało się, że na początku miały to być 2gb i tak zaprezentowali nowego Killzone, a tu wyszło, że mają 50% więcej i wszyscy byli zadowoleni, teraz jednak 4,5gb jest określone jako "jedynie". Nie wiem czego można było się spodziewać, że całe 8gb przeznaczą na gry?
     
  12. BlindObserver

    BlindObserver Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    79
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Poznań
    Ale bzdury piszesz, aż śmiać się chce :D Ja siedzę w temacie i nie znam innej osoby, która uważa, że użycie GDDR5 jest chwytem marketingowym. Napisz drogi znawco dlaczego sądzisz, że GDDR jakoś bardzo różni się od DDR, bo mnie to naprawdę ciekawi. Ostatnie porównanie to już czysty idiotyzm - oni łączą GDDR5 z procesorem. Procesorem... Każde małe dziecko wie, że obecnie to procesor czeka na pamięć, a nie pamięć na procesor, bo po prostu RAM jest zbyt wolny. Szybszy RAM to wyższa wydajność całego podsystemu. Widać, że o HSA nie masz pojęcia. I daj jeszcze jakiegoś linka do tych wypowiedzi ludzi siedzących w temacie :D
    Ah, i żeby Ci uświadomić jak nikłe masz pojęcie o tym, o czym piszesz powiem Ci, że na rynku sprzedają się normalnie karty graficzne z pamięcią DDR3. Masz dwie wersje takiego Radeona HD 7750 - jeden z pamięcią DDR3, jeden z GDDR5. Czekaj, czyżby nie wpasowywało się to w Twoją teorię o tym, że one są takie różne? Zresztą, żeby już było jeszcze śmieszniej, uświadom sobie, że GDDR5 powstał na podstawie... DDR3 :D Ah Ci znawcy, zapatrzeni w DDR3 w Xboxie :D
     
    2 użytkowników lubi ten post.
  13. mich2406

    mich2406 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    134
    Polubienia:
    61
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    W takim razie anuluję preorder na PS4 i biorę 2x XBone. Podobno da się 2 konsole połaczyć kablem euro to wtedy będę miał 2x więcej mocy i 16 GB RAM'u!!!! Jak myślicie wystarczy na Minecraft'a?
     
    1 osoba to lubi.
  14. fryc88

    fryc88 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 15, 2009
    Posty:
    455
    Polubienia:
    29
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Tuchola
    Nie wiem, czy 4,5GB to 'tylko'.
    W piecetach mających 4GB ramu, jakieś 2GB zżera sama winzgroza - im więcej mu wsadzimy, tym więcej system się panoszy, plus zabiera większe rezerwy, więc jak w 4GB kompie wejdziemy w zarządzanie pamięcią, to wolnego mamy ~10%, jakieś 2GB na system i pozostałe są zarezerwowane dla różnych procesów które pamięć będą potrzebowały.
    Zapewne podobnie będzie z PS4/X1, z tym, że konsolowy system nie ma tylu syfów (chociaż patrząc na X1, który to ma mieć też jądro któregośtam windowsa to może mieć dużo śmieci w pamięci) i tyle pamięci sam system nie zajmie. Do tego mamy pamięć współdzieloną też na grafikę, więc wyższa rozdzielczość = więcej pamięci przeznaczonej na grafikę zatkaną.
    Każdy teraz będzie wytykał im (Sony i MS) pseudo-błędy, które tak na prawdę nie są błędami, a 8GB ramu czy ileśtam które siedzi w konsoli, w zupełności wystarczy.
    Spójżmy na obecną generację i poprzednią - ile RAMu mamy tu i tu, a ile miały kompy w tych czasach i jaka różnica była w wyglądzie gier na 'przeciętnych' sprzętach (nie mówiąc tu o sprzęcie 'ciężkim' do gier, bo to inna bajka). Różnic nie było/nie były znaczące, a pecet pamięci potrzebował średnio 4x więcej niż jakaśtam konsola na takie same produkcje.
     
  15. BlindObserver

    BlindObserver Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    79
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Poznań
    Patrzenie na to, ile masz wolnego RAMU nie ma sensu - Windows od zawsze był projektowany pod jak największe jego wykorzystanie, by aplikacje były bardziej responsywne. Nie trzeba też daleko szukać - każdy z nas ma telefon/smartfon z Andoidem/Windows/iOS - każdy z nich także jest projektowany, by wykorzystywać jak najwięcej RAMu. Inna sprawa, że wszystkie gry na PC raczej ramożerne nie są przez możliwość ich instalacji na systemach 32-bitowych (gdzie adresowanie nie pozwala na wykorzystanie więcej niż ~3,4 GB RAM). Okazuje się więc, że sam RAM ma nikłe znaczenie na wydajność (o ile jest go więcej niż 2 GB). Bardziej liczy się VRAM, ale też nieprzesadnie. Porównanie wyglądu gier pc vs konsole też nie ma sensu, bo większość wydawców jednak lało z góry na dodawanie wyższej jakości tekstur. Wystarczy jednak wrzucić mody, które będą w ogóle w stanie zawalić pamięć graficzną i masz przepaść. Przy pozostawieniu innych opcji graficznych niezmienionych. I PC nigdy nie potrzebował 4x więcej pamięci - po prostu inne jest wykorzystywanie pamięci na kompie, inne na konsolach (na PC istnieje wymóg dłuższego przetrzymywania danych, co ma ogromną zaletę przy wznawianiu gry czy ponownym odtwarzaniu jakiegoś jej odcinka - kto miał kiedyś styczność z Gran Turismo czy inną produkcją, która lubi się długo wczytywać, od razu doceniłby tą różnicę).
     
  16. xanon21

    xanon21 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 17, 2010
    Posty:
    50
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    BlindObserver

    Na razie to ty bzdury piszesz ,bo szczerze wątpię żebyś "siedział w temacie" ,po tym tekście co napisałeś ,ale rozumiem frustracja zżera sonyklopów w tym ciebie, kiedy okazało się że nie jest tak różowo jak niektórzy pisali na początku.
    Przypomnę tylko te zachwyty ,glorię, fanboyów Sony ,mediów jak i "zatwardziałych fanów Xboxa z potężnym GS", i nie tylko o magicznych "7 GB RAM na gry" ,jak i w drugą stronę ,żenujące i prześmiewcze komentarze na temat, Xboxa One ,że ma tylko "5GB RAMu na gry" .No cóż ja w przeciwieństwie do was śmiać się z was nie będę ,ale za to będę wam współczuł ,waszej głupoty.


    PS. Mógłbym ci odpisać fachowym językiem ,jaka jest różnica między pamięciami typu DDR i GDDR ,ale śmierdzi mi tu ,jak już wcześniej wspomniałem ,trollem i to w dodatku hipokrytą i frustratem ,więc odpisanie ci byłoby tylko stratą czasu.
    PS2.
    Miałem racje ,bzdury jakich mało.
     
  17. peh

    peh Banned

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    465
    Polubienia:
    96
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    xnanon21 - nadworny hejter Sony i staly bywalec w komentarzach pod artykułami na ppe.pl, w dodatku rozgoryczony śmiesznym pudełkiem od Microsoftu próbuje prześmiewczym tonem zbyć fakty którym którym nie potrafi stawić czoła. Haters gonna hate...
     
  18. BlindObserver

    BlindObserver Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2013
    Posty:
    79
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Poznań
    @xanon21

    Ale kolego, Ty jesteś jednym z największych fanboyów ixa tutaj i od dawna bije od Ciebie trollem, a mi zarzucasz to samo, nawet nie wysilając swoich zwojów mózgowych (o ile istnieją oczywiście) by "sprostować" moje "bzdury" :) Odpisz mi fachowym językiem, ja Ci odpiszę równie fachowym i będziesz kolego przez translator to tłumaczył (choć nie sądzę, byś był w ogóle w stanie napisać coś z sensem). Już wiele razy wykazałeś się brakiem jakiejkolwiek wiedzy, więc oszczędź sobie kolejnej porażki, naucz się korzystać z forum, pisać w naszym języku poprawnie i mniej chaotycznie.
     
  19. mich2406

    mich2406 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    134
    Polubienia:
    61
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    xanon21 wam nie odpisze bo to troll. Na PPE i innych stronach już się na nim poznali i go ignorują, radzę wam też to zrobić.
     
  20. orso

    orso Super Moderator Członek Załogi Super Moderator Pomocnik PSforum.pl

    Dołączył:
    Lipiec 26, 2009
    Posty:
    2718
    Polubienia:
    786
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Czy według was te wasze komentarze do czegoś są potrzebne ? Kto tutaj zajmuje się tworzeniem aplikacji/gier na konsole, większość tylko użytkuje konsolę do celów w jakim została stworzona. Bicie piany niczego dobrego nie wniesie. Wygląda to tak że są od zawsze dwa obozy ms i sony każdy wybiera to co dla niego lepsze. Żenujące te wasze zachowanie trochę dystansu zachowajcie...........

    Wysłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 4
     
  21. rikamaru

    rikamaru Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2008
    Posty:
    233
    Polubienia:
    56
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Napiszę to to co sam wiem, nie siedzę w temacie aż tak by to rozdrabniać na czynniki pierwsze ale jakby co to mnie popraw. GDDR z tego co wiem jest pamięcią tylko graficzną, zwykły DDR jest to taka pamięć "ogólna". Piszesz o szybszym dostępie z ramu do procka a zapominasz o tym, że pamięć DDR jest pod tym względem lepsza ponieważ ma niższe timingi niż GDDR i dlatego w komputerach klasy PC używa się ramu DDR gdyż lepiej on sobie radzi z ogółem sytuacji niż GDDR który jest stricte pamięcią graficzną z wysoką przepustowością która może pomóc w teksturach wyższej rozdzielczości a zarazem więcej zajmujących. W dodatku Xbox ma też pamięć ES RAM która też ma bardzo wysoką przepustowość i na pewno nie można o tym zapomnieć. Jak już pisałem jeśli się gdzieś pomyliłem to możesz mnie poprawić. Takie gdybanie teraz wydaje mi się bez sensu bo wszystko wyjdzie w praniu. A Xbox z tego co mi wiadomo obsługuje jeszcze DirectX 11.2 gdzie występuje bajer który znacznie odciąża pamięć graficzną.
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum