1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Początek rewolucji?

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez Bazajaytee, Marzec 11, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Bazajaytee

    Bazajaytee V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 19, 2009
    Posty:
    845
    Polubienia:
    15
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    się znamy?
    Gdy rok temu Steve Perlman zapowiadał usługę OnLive (która ma pozwolić na grę we wszystko, na wszystkim), wielu pukało się w czoło.

    Dziś, na imprezie Game Developers Conference ujawniono datę startu usługi oraz jej cenę.


    Mike McGarvey, jeden z twórców OnLive, wyjawił portalowi MCV, że usługa wystartuje już niedługo - 17 czerwca. Wtedy też dostęp do serwisu uzyskają użytkownicy komputerów klasy PC oraz Mac. To rozczarowanie, założenie OnLive jest bowiem takie, by grami oferowanymi w tej usłudze grać można było na każdym usieciowionym urządzeniu (a więc także np. na telefonie, konsoli, telewizorze), twórcy tłumaczą to jednak tym, że od czegoś muszą zacząć, a wersja OnLive przeznaczona dla komputerów jest najbardziej zaawansowana. Przystawka do telewizora, która ma pozwolić na zabawę nawet wtedy, gdy nie masz w domu komputera lub konsoli, trafi do sprzedaży w terminie późniejszym.

    Są też pierwsze informacje na temat ceny. Miesięczna subskrypcja OnLive kosztować będzie tylko 14,95 dolarów, czyli tyle, ile abonament w jakimkolwiek MMO. Sęk w tym, że w ramach tej płatności będziemy mieli dostęp tylko do wersji demo różnych gier lub nielicznych tytułów udostępnianych bez opłat.

    Tymczasem już na początku (w czerwcu) otrzymamy dostęp do pokaźnej biblioteki gier - wsparcie usługi już zapowiedziały takie firmy, jak Electronic Arts, Ubisoft, Take-Two, THQ, czy Warner Bros. W dniu premiery OnLive na pewno będziemy mogli zagrać w Assassin's Creed II, Prince of Persia: Zapomniane Piaski oraz Metro 2033. W trakcie czerwcowych targów E3 (które pokryją się z premierą serwisu) ujawniona zostanie pełna lista wydawców, którzy oferować będą swoje produkcje w ramach OnLive. Opłaty związane z graniem nie zostały jeszcze ujawnione - wiadomo natomiast, że poszczególne tytuły będzie można kupować (na stałe) lub wypożyczać (np. na dzień lub dwa).

    Dodatkowo, poza udostępnianiem gier, OnLive ma także oferować szereg usług społecznościowych - najciekawsza to tzw. Brag Clips, czyli możliwość nagrywania filmików, w których cieszymy się z wygranej i umieszczania ich w przestrzeni dostępnej dla innych graczy. Drobiazg, ale sympatyczny. Inne funkcje to m.in. możliwość nagrywania gry na serwerach OnLive - nawet jeśli pójdziemy do kolegi z tym systemem (albo np. pojedziemy do hotelu), będziemy mogli zalogować się na własne konto i rozpocząć grę dokładnie w tym miejscu, w którym ją przerwaliśmy.

    Zła wiadomość jest taka, że wszystkie powyższe rewelacje dotyczą rynku amerykańskiego. McGarvey obiecuje jednak, że wkrótce jego zespół ujawni plany dotyczące Europy - i są szanse, że w tym roku dostaniemy również na Starym Kontynencie możliwość wzięcia udziału w tej rewolucji (choć w Polsce pewnie nie...).

    Wygląda sensownie. O ile serwery wytrzymają napór klientów...

    http://gry.interia.pl/news/poczatek-rewolucji,1450584
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. PatrixOK

    PatrixOK Banned

    Dołączył:
    Sierpień 17, 2009
    Posty:
    653
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Nie prosze! Nie robcie tego... komputerow nie beda juz rozwijac bo wystarczy 1 rdzen 2 ghz, o konsolach nikt nawet nie bedzie wiedział bo Tv bedzie konsola, i cała technologia ktora miała sie rozwijac skonczy sie rozwijac wtedy jak OnLive wejdzie na cało... czyli jakis 2011-2012 rok!
     
  4. Antenelles

    Antenelles Banned

    Dołączył:
    Marzec 16, 2009
    Posty:
    149
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    to ja tak szybko i na temat :D

    Kontroler :)

    [​IMG]


    podobny do naszego z Xboxa:)
     
  5. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Dobra sprawa tyko ciekawe jaka cena gier będzie.
     
  6. patryk878

    patryk878 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 21, 2009
    Posty:
    309
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Warszawa
    Dla mnie kompletny niewypał i w najbliższych latach raczej rynku nie zwojuje. A Microsoft, Sony czy Nintendo raczej nie pozwolą na upadek rynku konsolowego ;)
     
  7. MOSZEUSZ

    MOSZEUSZ Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 3, 2008
    Posty:
    259
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Popieram to zdanie. Z jednej strony ciekawy projekt, a z drugiej może on zahamować rozwój innych technologii.
     
  8. Loowoo

    Loowoo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 17, 2009
    Posty:
    62
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Dla mnie jest to wyreklamowana idea idealnego swiata ktora bedzie lipa.
     
  9. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Tylko po co Ci rozwój technologii skoro będziesz mógł pograć w co chcesz na jakim sprzęcie chcesz:p
     
  10. BCG-pl

    BCG-pl Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2009
    Posty:
    583
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Poznań
    gryby to byl "kompletny niewypal" myslisz ze taki gigant jak np. EA by w to inwestowalo? ja mysle ze nie! wiec proponuje to najpierw sprawdzic a pozniej pieprz*c bo jak ja osobiscie czytam jakie firmy w to "wchodza" to to moze byc rewolucja. na bank co najmniej namiesza
     
  11. maciek360

    maciek360 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 5, 2009
    Posty:
    208
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Olszany
    Nie wiem, czy będzie tak łatwo zrobić rewolucję. Przeciw usłudze będzie spora ilość poważnych firm, na pewno MS, Nintendo, Sony, ATI, NVIDIA, Intel czy AMD. :p
     
  12. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    A za będzie EA, Activision, Cadmasters i inne wielkie studia growe. Moim zdaniem wszystko fajnie, ale to nie będzie dla nas (Polaków) nieosiągalne, ceny gier będą kosmiczne, a cena samej 'konsoli' będzie dobijająca. Inną sprawą jest połączenie z internetem, gdzie w USA 25mb/s to standard, u nas 2/4 mb/s to i tak dużo.

    Niemniej, mam nadzieję, że się mylę.

    Btw. ATI, NVIDIA i AMD popierają aukcje, są partnerami OnLive - patrz ich stronę.
     
  13. wujekbill

    wujekbill Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2009
    Posty:
    117
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Kruszwica
    Tylko żeby pograć w hd trzeba będzie mieć internet chociaż 5mb/s w dwie strony... W Polsce standart to jakieś 1mb/s.
     
  14. elosiema

    elosiema Banned

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2009
    Posty:
    241
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    1mb/s i to w jedną :) bo na radzieckich kabelkach więcej się nie da.Dla mnie to hała bo zawsze trzeba być podpiety do neta,a po za tym jakoś fajniej mieć gierke na własność.Dla japońców i innych krajów wysoko rozwiniętych ten pomysł może być dobry,nie dla nas
     
  15. Sereczek

    Sereczek V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 5, 2008
    Posty:
    204
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Polska
    Bez przesady w warszawie dostaniesz spokojnie 120 Mbps za 200 zł/miesiąc od UPC sam mam tyle a 50 Mbps/120 zł 25Mbps/ 90 zł.
     
  16. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    Nie wszyscy mieszkają w Warszawie czy innych dużych miastach, a jak wiadomo UPC działa tylko w 'metropoliach'.
     
  17. HoFi

    HoFi Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2009
    Posty:
    466
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Lublin
    co wam da łącze 100mb jak opóźnienie będzie na poziomie kilkunastu/kilkuset milisekund !! Fizyki nie da się oszukać. Wątpię żeby 5mb wystarczyło na obraz fullhd !! Koszty super komputerów renderujących peta-bajty danych będą ogromne, a do tego taki system grania będzie bardzo podatny na rożne problem/awarie sieci !!
     
  18. Zoax

    Zoax Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 14, 2009
    Posty:
    67
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Do przesyłania obrazu hd w sieci wystarczy łacze kilku mb/s, gorsze będą opużnienia i wszelkie błędy powstałe na masakrycznie drogich serwerach.
    Pogląd że technologia przestanie przeć naprzód jest błedny - tylko nie będą rozwijać się domowe pecety tylko serwery.
    Wiekszośc firm z otwartymi rękoma przyjmuje nowe sposoby na sprzedaż swoich produktów, zwłaszcza że tego już piractwo nie dotknie.
    Pomysł fajny , pszyszłościowy lecz żeby stał się rewolucja gry muszą być naprawde tanie :)
     
  19. neo937

    neo937 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 28, 2009
    Posty:
    713
    Polubienia:
    22
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Moim zdaniem nie będzie to opłacalne, bynajmniej w Polsce. 15 dolarów, to ok. 43zł, które trzeba płacić co miesiąc by grać w dema, a wystarczy tą sumkę pomnożyć x3 / x4 i jest gra na PC czy konsolę w którą zagramy bez żadnych opóźnień, a jedyną awarią może być sprzęt który możemy w każdej chwili wymienić, a nie tak jak awaria serwera OnLive (której im nie życzę), i którą nie wiadomo kiedy naprawią.
     
  20. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    W gruncie rzeczy jednak trochę się myliłem, wy też. Pomyślcie , jeśli to wszystko wypali, jeśli będą z tego zyski, to z pewnością postawią swoje serwery w Europie, Azji, wtedy problem opóźnienia zniknie. Co do serwerów to dla zabezpieczenia może postawią dwa, jeden awaryjny, wtedy ten drugi działałby na czas naprawy tego pierwszego.

    To wszystko to tylko moje domysły, ale mogłoby się sprawdzić.
     
  21. maciej_maj

    maciej_maj Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 3, 2009
    Posty:
    57
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Pabianice
    Ja wole zdecydowanie tak jak jest teraz, idę kupuję. Nie podoba mi się sprzedaję. Po za tym dla mnie to bezsensowne marnowanie przepustowości łącz internetowych już wolę telewizję przez internet zamiast gry. Po za tym w mieście mam dostęp do szybkiego łącza natomiast na wsi już nie jest tak różowo. Do tego dochodzą limity przesyłu danych w sieciach komórkowych. Jeśli w ogóle będzie to jakaś przyszłość to bardzo daleka i oby jak najdalsza.
    Kontując to FFXIII mając do 50 gb na ps3(bluray) to łącze około 50 mbit/s(ok 6 MB/s) powinno wyrobić żeby to ledwo chodziło jak z blue ray. Chyba że zaczną stosować kompresję to może to jakoś działać.
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum