1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Prędkość internetu spada do 0,2 Mbps.

Temat na forum 'Dla świeżaków' rozpoczęty przez Dixx, Kwiecień 2, 2015.

  1. Dixx

    Dixx Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2011
    Posty:
    25
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Witam.
    Mam problemy z moim internetem. Ostatnio bardzo wariuje i skacze jego prędkość.

    Otóż speedtest.net czasami pokazuje 1,5 Mbps i to jest OK, bo dostawca ewidentnie zaznacza, że jest to internet "do 2 Mbps". Ale kilka razy dziennie prędkość internetu spada do okolic 0,2 Mbps lub nawet o wiele mniej. Wydaję mi się, że nie powinno tak być, w końcu za coś płacę.

    Mam tak na wszystkich urządzeniach w domu korzystających zarówno z Wifi jak i podłączonych kablem do routera (TP-Link WR740N).

    Co mogę zrobić w tej sytuacji?


    P.S. Jako przykład mogę powiedzieć, że dzisiaj pobierałem z internetu plik (ok. 1000 MB), pobierał się z kiepską prędkością jak na ten internet, bo tylko 50 KB/s, ale po dwóch/trzech godzinach pobierania prędkość spadła do 0 KB/s i pobieranie anulowało się z błędem "nieznany błąd sieci".


    Właśnie zauważyłem dziwną rzecz. Odłączyłem od prądu na 30s modem. Przed odłączeniem prędkość internetu wynosił 0,43 Mbps, po ponownym podłączeniu speedtest.net pokazuje 1,56 Mbps. Czyżby to wina modemu?
     
    Ostatnia edycja: Kwiecień 2, 2015
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. szefol84

    szefol84 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2009
    Posty:
    255
    Polubienia:
    44
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Świętochłowice-ObeRschlesien
    Często się tak dzieje. Routery dawane nam prez operatora to gnioty i tak faktycznie może być.
    Polecam zmienić modem osobiście posiadam NETGEAR WNR 3500L lub na jakiś inny i sam zobaczysz różnicę.
     
    Dixx lubi to.
  4. Dixx

    Dixx Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2011
    Posty:
    25
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Dzięki za odpowiedź. Mam obecnie modem Thomson TCM420 i kilka lat chodził dobrze. Jeśli to faktycznie wina modemu to czy istnieje możliwość, żeby za darmo go wymienili na nowy?

    Ma ktoś jeszcze inny pomysł jaki może być problem?
     
  5. szefol84

    szefol84 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2009
    Posty:
    255
    Polubienia:
    44
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Świętochłowice-ObeRschlesien
    Też mam taką kupę z Vectry. Odpowiedzą że router loguje się ale jak się uprzesz to wymienią na innego Thomsona.
     
    Dixx lubi to.
  6. Dixx

    Dixx Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2011
    Posty:
    25
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    No to dobrze. Jak wspomniałem przez pierwsze kilka (może 5-6 lat) chodził bardzo dobrze i nie zamulał prędkości, także jeśli wymienią na dobry modem to będzie git. Mam teraz do kupienia inne rzeczy niż nowy modem za 100-200zł.
    Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.

    Temat chyba do zamknięcia, chyba że ktoś jeszcze dorzuci swoje zdanie na ten temat to byłoby miło :D
     
  7. Nemezis30

    Nemezis30 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 11, 2014
    Posty:
    258
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Wgraj najnowszy soft . I router itd nigdy nie jest winny szybkości netu, chyba ,że zła konfiguracja.
     
    Dixx lubi to.
  8. szefol84

    szefol84 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2009
    Posty:
    255
    Polubienia:
    44
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Świętochłowice-ObeRschlesien
    Nemezis nie wra nowego softa do routera danego przez operatora( nie ma takiej możliwości w firmie Vectra). Mylisz się router jest też winny jeżeli chodzi o prędkość neta. Jakość wykonania routera już wiele daje. Osobiście mam router z vectry który po wifi daje mi jakieś 30Mb/s(max) a jak podepnę kabelkiem ethernet drugi swój routerdo tego z Vectry to po wifi mam około 50MB/s. Nie logiczne prawda? Wina ich urządzenia jest gówniano wykonane.
     
    Dixx lubi to.
  9. Dixx

    Dixx Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Grudzień 21, 2011
    Posty:
    25
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Router skonfigurowany jest dobrze, z najnowszym softem, ale mi nie chodziło o router, tylko modem. Dziś na całą noc wyłączyłem go z prądu, gdy rano go podłączyłem to przez kilka dobrych godzin śmigał na prędkość 1,3 - 2,0 Mbps, ale znów spadł do 0,2, więc znowu go musiałem zresetować. Po świętach będe do nich dzwonił i zobaczymy co powiedzą. Mam nadzieję, że wymienią modem na nowy.

    P.S. Nie mam żadnej możliwości konfiguracji modemu.
     
Wczytywanie...

Poleć forum