1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

problem z dyskiem - niesformatowany

Temat na forum 'Dla świeżaków' rozpoczęty przez fatall1ty, Luty 13, 2015.

  1. fatall1ty

    fatall1ty Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2015
    Posty:
    29
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
    Witam, nie cały miesiąc temu kupiłem xboxa 360 rgh z dyskiem 500gb na który miała być gwarancja chociaż jej nie otrzymałem.. 3 dzień po kupnie xboxa nagle dysku przestało wykrywać, i nie wiedziałem co się dzieje, potem doszedłem do tego, że dysk znikł i był wykrywany jako niesformatowany, sformatowałem go, wrzuciłem fsd itp i nagrałem gry i wszystko było okej. Ale dzisiaj chciałem trochę pograć i znowu to samo, czyżby dysk się sypał? Konsola ciągle stała na swoim miejscu..
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. rastaman2626

    rastaman2626 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 28, 2014
    Posty:
    87
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    N S
    przeskanuj go jakimś programem diagnostycznym czy nie ma badsectorów
     
  4. fatall1ty

    fatall1ty Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2015
    Posty:
    29
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
    Właśnie jestem w trakcie skanowania, obecnie znalazło już 0,5% bad sectorów. Czy to może być powód problemów?
     
  5. rastaman2626

    rastaman2626 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 28, 2014
    Posty:
    87
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    N S
    wydaje mi się że tak
    skontaktuj się z osobą od której kupowałeś konsolę i dysk że chcesz wymienić dysk
     
  6. fatall1ty

    fatall1ty Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2015
    Posty:
    29
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
    Najprawdopodobniej sprawa trafi na policję, bo zostałem oszukany, tak nie wygląda "prawie nowy dysk z gwarancją"

    [​IMG]
     
  7. barman_2000

    barman_2000 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 3, 2010
    Posty:
    3416
    Polubienia:
    393
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Włoszczowa
    najpierw to sie skontaktuj ze sprzedajacym bo skoro jest na gwarancji to masz gwarancje a nie odrazu wyjezdzasz z policja... po drugie dysk jest delikatny i moze sie uszkodzic w trakcie transportu wiec nie koniecznie odrazu zostales oszukany a po trzecie kazdy sprzet sie moze zepsuc w kazdej chwili
     
  8. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Pokaż jeszcze parametry S.M.A.R.T. dysku. Zobaczymy ile godzin pracował, jakie ma błędy itd.
     
  9. ZiK

    ZiK Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 27, 2010
    Posty:
    607
    Polubienia:
    46
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    0-34
    jesli kupowales od firmy i masz paragon to wedle nowych przepisow o ile sprzedawca nie dopelnil obowiazkow informacyjnych (nie poinformowal cie PISEMNIE ze masz 14 dni na zwrot towaru) masz 12 miesiecy na jego zwrot bez podania przyczyny.
     
  10. fatall1ty

    fatall1ty Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2015
    Posty:
    29
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
  11. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Zrób zrzut S.M.A.R.T'a i wklej tutaj. To też trochę wyjaśni. Nie wiesz jak? Użyj darmowego programu CrystalDiskInfo, HDD Health lub innego, kliknij na SMART = zrób zrzut ekranu i wklej do posta. Może jest nowy a uległ uszkodzeniu np. na skutek wstrząsów podczas pracy. Albo to rzeczywiście stary reaktywowany grat - S.M.A.R.T prawdę Ci powie- tych danych nie da się wyzerować (przynajmniej bez ingerencji w elektronikę).
     
  12. maly7

    maly7 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Sierpień 11, 2011
    Posty:
    77
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Sprzedawca nie musi i nie ma obowiązku informowania Cię o tym na piśmie.

    Ustawa którą weszła w życie w grudniu jasno reguluje te kwestie. Wystarczy ze informacja o zwrocie w terminie 14dni będzie widniała w regulaminie sklepu lub w zakładce "zwroty". Allegro w tym celu dodalo nowa zakładke- informacje od sprzedawcy.

    W takim przypadku jeżeli nie przeczytasz tych informacji przed zakupem to nie możesz oddać towaru po terminie 14 dni.

    Wiem, co pisze gdyż prowadzę własną DG i muszę mieć to wszystko w jednym palcu.

    Oczywiscie omawiana sytuacja dotyczy produktu wolnego od wad, zakupionego od firmy. Nie musisz mieć paragonu gdyż nie wszystkie firmy muszą je wystawiać osobom fizycznym (trzeba wtedy prowadzić ewidencję sprzedaży i tyle).

    Jeżeli towar jest uszkodzony to możesz go zwrócić do naprawy w ramach udzielonej gwarancji. Zwrot gotówki to tzw odstąpienie od umowy. Ciężko to wyegzekwować ale jeżeli dysk miał być sprawny to masz szansę.

    Osoby fizyczne sprzedające na allegro towar pełnowartościowy nie muszą w ogole przyjmować zwrotów, co również możemy przeczytać w regulaminie allegro.

    Kwestia zostaje jedna, czy dysk jest produktem pełnowartościowym.
     
  13. fatall1ty

    fatall1ty Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2015
    Posty:
    29
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Niestety ale nie ma kontaktu ze sprzedającym, rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta i jeżeli nie dojdziemy do porozumienia to założę sprawę cywilną
     
  14. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    No niestety. Stary trup. 1732 włączenia dysku, ponad 3700 przepracowanych godzin nie świadczy o nowym dysku. Do tego błędy w 05 a co gorsze w C5 i C6. Nawet po oznaczeniu błędnych sektorów nie ma gwarancji, że nie będzie sypał się dalej.
     
    fatall1ty lubi to.
  15. -=DEXTER=-

    -=DEXTER=- Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2008
    Posty:
    7158
    Polubienia:
    552
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Kalisz, Poland
    Według mnie nic nie zdzialasz w tej kwestii jesli kupiłeś od osoby prywatnej. Wystarczy ze w aukcji było ze jest gwarancja na konsolę, a o akcesoriach nie było ani slowa.
     
  16. fatall1ty

    fatall1ty Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2015
    Posty:
    29
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Płeć:
    Mężczyzna
  17. ZiK

    ZiK Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 27, 2010
    Posty:
    607
    Polubienia:
    46
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    0-34
    skoro jest gwarancja nie powinno byc problemow
     
  18. bartosz183

    bartosz183 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Październik 22, 2011
    Posty:
    11
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    3
    Moim zdaniem miales pecha i koles raczej nie uwzgledni Ci zwrotu, bo:
    1) w aukcji wcale nie bylo napisane ze dysk jest nowy, jest tylko napisane ze koles ma na niego dowód zakupu i rzekomo gwarancje, ale Ci jej nie dal wiec nawet nie masz do kogo sie z tą gwarancją zwrócić. On mógł nie wiedziec ze dysk to trup, dokupil go, pewnie malo gral i sprzedal. Musialbys raczej poprosic go zeby Ci doslal gwarancje i dowod zakupu dysku, zebys mogl go oddac na gwarancje w to miejsce gdzie zostal kupiony.
    2) Nie wiem jak to sie ma z gwarancją co do rzeczy kupionych na allegro od osób prywatnych, ale w opisie aukcji nie ma wzmianki ze koles udziela jakiejkolwiek gwarancji na cokolwiek.

    Zadzwon do niego, jest nr podany, bo maile i smsy moze olewac.

    Tak w ogole spójrz na zdjecie dysku z tej aukcji i to co wrzuciles Ty tutaj, to są 2 różne dyski, Ty pokazujesz dysk Seagate a tam jest jakis inny na aukcji.
     
    fatall1ty lubi to.
  19. ZiK

    ZiK Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 27, 2010
    Posty:
    607
    Polubienia:
    46
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    0-34
    na aukcji jest hitachi
     
    fatall1ty lubi to.
  20. zibi_07

    zibi_07 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2014
    Posty:
    374
    Polubienia:
    50
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    fatall1ty lubi to.
  21. Rob1N_PL

    Rob1N_PL Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 19, 2011
    Posty:
    1854
    Polubienia:
    224
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    I właśnie dlatego może walczyć o kasę. Otrzymał inny dysk. Jeśli koleś go zlewa to raczej uczciwy nie jest.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
     
Wczytywanie...

Poleć forum