1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Project Morpheus – Sony ujawnia okulary VR

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez NikoBellic91, Marzec 19, 2014.

  1. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    [​IMG]

    Na trwającej w tym tygodniu konferencji GDC 2014 (Game Developer Conference) doczekaliśmy się zapowiedzi, której wypatrywaliśmy co najmniej od kilku miesięcy. Project Morpheus to kodowa nazwa okularów do rzeczywistości wirtualnej od firmy Sony, nastawionych na współpracę z PlayStation 4. Uczestnicy tegorocznego GDC mogą osobiście przetestować prototyp urządzenia w takich grach jak EVE: Valkyrie (więcej na temat wydania na PS4 niżej), Thief, The Castle oraz The Deep. Niestety, nie podano choćby przybliżonego terminu wypuszczenia wersji konsumenckiej. Obecnie trwają prace nad oprogramowaniem mającym ułatwić deweloperom tworzenie gier korzystających z dobrodziejstw Morpheusa.

    [​IMG]

    Urządzenie budową przypomina okulary Oculus Rift. Zakładany na głowę zestaw z 5-calowym ekranikiem LCD posiada wbudowane czujniki, które pozwalają mu komunikować się z PlayStation Camera. Kamera konsoli śledzi ruchy głowy i na tej podstawie dostosowuje obraz (w rozdzielczości 1920x1080) wyświetlany przed oczyma grającego. Wzrok gracza obejmuje w danej chwili kąt 90 stopni, ale da się swobodnie rozglądać dookoła. Istniejący prototyp łączy się z konsolą przy pomocą kabla (HDMI lub USB) – spokojnie, Sony zapewnia, że pracuje nad „innymi rozwiązaniami”. Jeśli zechcemy jeszcze bardziej wczuć się w grę, będzie można skorzystać z kontrolera ruchowego PlayStation Move, by z „mieczem” w dłoni przemierzać wirtualne światy.

    Niejeden gracz z pewnością zgodzi się, że na tzw. wrażenie immersji wpływa nie tylko to, co widzimy, lecz także (a może nawet bardziej), co słyszymy. Morpheus ma zapewnić realistyczne doznania również w tej kwestii. Okulary wykorzystają autorską technologię dźwięku przestrzennego od Sony. Co ciekawe, mowa tu nie tyle o klasycznym surround, ale o prawdziwym 3D audio – zidentyfikujemy odgłosy dobiegające nie tylko z przodu, z tyłu, z lewej i z prawej, lecz także z dołu i z góry. Przykładowo, biegnąc przez pole bitwy gracz może usłyszeć przelatujący mu nad głową helikopter. Jeśli w tym momencie spojrzy w górę, dźwięk dostosuje się do zmienionej perspektywy i zacznie dobiegać z przodu.

    Co ruch Sony oznacza dla rozwoju wirtualnej rzeczywistości? Póki co, nie zapowiada się, by japoński producent sprzętu zechciał udostępnić Project Morpheus na jakichkolwiek platformach poza PS4. Ponadto firma nie zamierza współpracować z innymi pionierami tego typu technologii, a więc nie jest planowane ustandaryzowane API dla okularów VR.​

    Strona internetowa firmy Sony

    EVE: Valkyrie a Project Morpheus

    Studio Crowd Control Productions ogłosiło, że tworzona z myślą o wirtualnej rzeczywistości gra EVE: Valkyrie ukaże się również na PlayStation 4 i wykorzysta świeżo zapowiedziane okulary Sony. Wcześniej słyszeliśmy, że ten symulator myśliwców w uniwersum EVE będzie produkcją wymagającą Oculus Rift. Okazuje się jednak, że umowa o wyłączności z producentem Oculusa dotyczyła jedynie wersji PC. W związku z brakiem daty premiery Project Morpheus, nie wiadomo, kiedy EVE: Valkyrie pojawi się na PS4.




    UWAGA:Wszelkie niekulturalne oraz hejterskie wypowiedzi są zabronione,
    za nie stosowanie się do powyższego będą nagrody w postaci warnów, a wątek zostanie zamknięty.
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Grudzień 24, 2014
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. fazarro

    fazarro Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 16, 2009
    Posty:
    182
    Polubienia:
    40
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    jeśli "Kamera konsoli śledzi ruchy głowy i na tej podstawie dostosowuje obraz (w rozdzielczości 1920x1080) wyświetlany przed oczyma grającego" to przewiduję bardzo nieprzyjemne, a w przypadku szybkich fps'ów wręcz uniemożliwiające granie lagi.

    Jeśli nie zastąpią czyś tej kamery to może się okazać, że to tylko kolejny niewygodny gadżet... Który w rzeczywistości mógłby być na prawdę fajnym urządzeniem.
     
  4. Aizen30

    Aizen30 Banned

    Dołączył:
    Styczeń 18, 2014
    Posty:
    470
    Polubienia:
    48
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Troche mało info o tym sprzęcie, prawdobnie jakaś odlegla technologia. Cena odrzuci i typowo nie potrzebny badziew.
     
Wczytywanie...

Poleć forum