1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Przyszłość Xone: płatne wersje alfa, wirtualna rzeczywistość, niezależne projekty

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Marzec 25, 2014.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28042
    Polubienia:
    3210
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    Szef Microsoft Studios, Phil Spencer, poruszył podczas GDC 2014 sporo tematów dotyczących przyszłości Xboksa One. Podkreślił także, że PC jest dla firmy również bardzo ważną platformą.

    [​IMG]

    1. Spencer powiedział, że Microsoft rozważa wprowadzenie płatnych wersji alfa na Xboksie One. Dzięki temu gracze będą mogli inwestować w wybrane projekty, a twórcy – pozyskają fundusze na wydawanie gier.

    2. Dla Spencera Oculus Rift czy Project Morpheus to wspaniała technologia, ale nie w każdej grze trzeba przenosić się do wirtualnego świata, nakładając na głowę gogle – wirtualna rzeczywistość będzie raczej wykorzystywana w casualowych produkcjach. Niemniej jest to technologia przyszłości. To dzięki wydziałowi rozwoju powstał Kinect czy system rozpoznawania głosu. Microsoft podobno pracuje nad własnym urządzeniem VR.

    3. „Sklepową” wersję Xboksa One będzie można zamienić na wersję deweloperską – Microsoft będzie autoryzował wybrane konsole w celu przetestowania nie wydanych produkcji lub przeprowadzenia beta-testów na dużą skalę. Nie wiadomo, kiedy funkcja ta zostanie zaimplementowana.

    4. Dla Microsoftu aktualnie najważniejszy jest program ID@Xbox i wspieranie niezależnych twórców, którzy chcieliby wydawać gry na Xboksie One.

    5. Microsoft zamierza skupić się także na platformie PC – efekty zobaczymy jeszcze w tym roku. Spencer pochwalił Valve i określił firmę jako „kręgosłup pecetowego grania w ciągu ostatniego dziesięciolecia”. Nie zamierza z nią rywalizować, ale zamierza więcej inwestować w platformę PC. Szczegółowych informacji możemy spodziewać się w nadchodzących miesiącach.

    6. Jeśli chodzi o wyłączenie usługi Games for Windows Live (ma to nastąpić w lipcu 2014), Spencer ogłosił, że firma ma plany związane z multiplayerem i ofertą dla Windows. Dodał: „rozumiemy, że sytuacja na rynku... nie jest wspaniała. Rozumiemy, że musi być jakaś ciągłość między tym, gdzie jesteśmy a tym, gdzie chcemy być, a wyłączanie jakiejś usługi nie jest najlepszym rozwiązaniem. Musimy mieć przemyślany plan, jak wspierać ludzi posiadających gry z GfWL. Aktualnie trwają rozmowy na ten temat.” ​


     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Sokar

    Sokar Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 31, 2011
    Posty:
    45
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    "1. Spencer powiedział, że Microsoft rozważa wprowadzenie płatnych wersji alfa na Xboksie One. Dzięki temu gracze będą mogli inwestować w wybrane projekty, a twórcy – pozyskają fundusze na wydawanie gier."
    :) Fajny żart. Chyba wczoraj na imprezie nieźle zarobił pod bramką w czape :)
     
    1 osoba to lubi.
  4. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Sokar, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź?
     
  5. Sokar

    Sokar Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 31, 2011
    Posty:
    45
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    Pewnie.
    Wpis/wypowiedź Phila Spencera odnosząca się do planów MS na temat wprowadzenia opłat za wersje Alfa na Xbox One, argumentowaną tym iż gracz "inwestuje w grę" uważam za żart, nieporozumienie, gadanie od rzeczy. Dlaczego? Nie dostaliśmy odpowiedzi, jaki będzie zwrot z naszej "inwestycji"? Ktoś może napisać: Dobra zabawa przed premierą! Z wersją alfa? Raczej nie (jeśli miałeś kiedykolwiek styczność z takim kodem, to wiesz o co mi chodzi). Znając życie oraz MS i tak trzeba będzie zapłacić za wersję finalną produktu. Sorry, ale dalej nie widzę zwrotu ze swojej inwestycji...
    Z drugie strony wygląda to troszkę inaczej. Co zrobić aby więcej zarobić? Zwolnijmy połowę testerów (cięcia kosztów), a produkt dajmy do przetestowania graczom. Oczywiście nie za darmo - każmy im za to zapłacić (profit).
    Do czego zmierzam? Początkujący tester oprogramowania w USiA zarabia około 14-18$/h. Producent będzie mógł zatrudnić połowę tych ludzi (redukcja kosztów związanych z produktem, przy obniżeniu jego jakości), a dodatkowo inni jeszcze zapłacą za pracę przy produkcie...
    Przepraszam. Może mój wywód jest zbyt daleko idący, może coś źle przeczytałem, może źle rozumuję...
     
  6. Grzehooo

    Grzehooo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 28, 2013
    Posty:
    185
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Łódź, Poland, Poland
    W sumie true, do tego tylko dokładny mechanizm debugowania i wszystko zrpbią gracze, ale bym się nie obrażał gdyby to było nie więcej niż 65% ceny gry finalnej, oczywiście z wersją finalną.
    A udostępnianie jest już możliwe, tylko trzeba chcieć.
     
  7. paxmack

    paxmack Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 2, 2011
    Posty:
    477
    Polubienia:
    57
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Wroclove
    Hmmm...a jak działa kickstarter ;) ?
     
  8. l33t

    l33t Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 23, 2008
    Posty:
    274
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Patrząc na wyniki sprzedaży wersji alfa gier typu Rust czy DayZ, taki ruch wydaje się logiczny. Bo na tym przykładzie doskonale widać, że gracze chcą płacić za nieskończony produkt, którego od premiery dzielą wciąż długie miesiące.

    Ja się jednak zastanawiam, dokąd nas to w dłuższej perspektywie zaprowadzi? Obstawiam wiele porzuconych projektów przed wydaniem skończonej wersji. Można zgadywać, ze w pewnym momencie nie będzie już w ogóle zainteresowanych zakupem wersji finalnych, skoro każdy będzie mógł testować grę rok czy dwa wcześniej... I będziemy dzięki temu mieli wysp gier, które wyglądają jak Battlefield 4 w dniu premiery. Tyle że nie będzie się opłacało ich patchować.
     
    1 osoba to lubi.
  9. Grzehooo

    Grzehooo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 28, 2013
    Posty:
    185
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Łódź, Poland, Poland
    Dokładnie troche jak kickstarter. Może to wykluczyć gry które koncepcyjnie nie dają rade ale raczej wczesna alfa to zły pomysł, między alfą i betą mogą zajść poważne zmiany.
     
  10. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3450
    Polubienia:
    1224
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Zapłać za grę by grać w sypiący się produkt, dobre sobie, płacić za bycie testerem ha ha, a pużniej żadnego fanu z grania już w finalny produkt nie będzie. Jeżeli chodzi o tryb multi to i tak później normalnym zabiegiem jest wipe osiągnięć.
    Jak już to powinno działać w 2 stronę, my wam dajemy alphe a wy możecie grać do czasu premiery a w zamian testujecie nasz produkt z czego mamy logi.
     
    1 osoba to lubi.
Wczytywanie...

Poleć forum