1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Przywrócenie instalacji gier na HDD już możliwe

Temat na forum 'Artykuły' rozpoczęty przez boby2pc, Listopad 22, 2009.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. boby2pc

    boby2pc Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 18, 2009
    Posty:
    1469
    Polubienia:
    120
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa
    Witam,
    pojawił się sposób na przywrócenie możliwości instalacji gier na HDD oraz innych właściwości konsoli sprzed bana. Sposób polega na przywróceniu starego pliku secdata.bin

    Sposób działa na wszystkich wersjach konsoli, nie trzeba znać CPUKEY i można mieć dowolny update DASHa. Operacje są na pamięci NAND więc trzeba umieć lutować, a jeżeli ktoś nie potrafi to pewnie pojawią się niedługo oferty.

    Schemat połączeń potrzebnych do odczytu NAND dla płyt zephyr,falcon,opus,jasper (podtrzebne tylko połączenia SPI, NIE ŁĄCZYĆ PUNKTÓW OZNACZONYCH JAKO JTAG, czyli NIE wykonujemy połączenia zaznaczonego na czerwono, żółto i niebiesko !)
    http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/free60/SPI_&_JTAG_diagram_(zephyr-falcon-opus-jasper).png

    Link do programu pozwalającego odczytać pamięć NAND:
    nandpro20b

    Dodatkowe info do schematu:
    Trzy punkty GND powinny być ze sobą połączone.

    Jak podłączyć do komputera (trochę kroków może być nadmiarowych, ale dla bezpieczeństwa zalecam taką metodę):
    1. Włączamy komputer.
    2. Odłączamy konsole od zasilania
    3. Konsola musi być wyłączona (NIE PRZYCISKAĆ POWER ON i nie dotykać kontrolera). Nie włączać aż do momentu odłączenia kabla LPT od komputera, czyli pkt.9
    4. Podłączamy kabel LPT do komputera.
    5. Włączamy kabel zasilacza konsoli do gniazdka sieciowego i do konsoli (NIE PRZYCISKAĆ POWER ON i nie dotykać kontrolera).
    6. Odczytujemy pamięć NAND, czyli wydajemy polecenie: nandpro.exe lpt: -r16 raw.bin (uwaga, wielkość liter ma znaczenie)
    7. Możemy od razu coś zapisać jeżeli mamy gotowy patch.
    8. Odłączamy kabel zasilacza konsoli od gniazdka sieciowego.
    9. Odłączamy kabel LPT od komputera.

    Parametr "-r16" z pkt. 6 dotyczy tylko konsol z pamięcią 16MB. Tylko dla większości Jasperów jest to 256MB lub 512MB (można sprawdzić w DASHu).
    Czyli wtedy wpisujemy "-r256" lub "-r512".
    W dashu sprawdzamy to tak:
    Odłączamy wszystkie pamięci (HDD,USB). W dashu wchodzimy do ustawienia systemu/pamięć. Jeżeli nic się nie pojawi to znaczy że mamy 16MB, natomiast jeżeli sie coś pojawi to wciskamy Y i na ekranie mamy:
    214MB = 256MB NAND lub
    451MB = 512MB NAND
    Dla programu FindSecData od wersji 0.6 wymagany jest zrzut 24MB pamięci, czyli wpisujemy:
    nandpro.exe lpt: -r256 raw.bin AE0 600
    lub nandpro.exe lpt: -r512 raw.bin AE0 600
    Oczywiście dla bezpieczeństwa lepiej mieć pełną kopie.

    Backup z pkt. 6 koniecznie zrobić kilka razy i porównać czy na pewno są takie same. (fc /b raw1.bin raw2.bin). Backup zapisać sobie kilka razy w różne miejsca (pendrive, drugi komputer), bo w razie czego bedzie można odtworzyć zmiany.

    Napisałem programik który tworzy odpowiednie pliki do spatchowania. Wyświetla także jak je wgrać do NAND.
    FindSecData v0.62 megashares
    FindSecData v0.62 sendspace
    Program trzeba wrzucić do katalogu z nandpro i z linii poleceń wysłać: findsecdata raw.bin gdzie raw.bin to nasz dump. Jeżeli program nie pokaże komend do wgrania to nie można przywrócić pliku secdata.bin. Jeżeli pokaże ale patch nie zadziałał to możemy spróbować inną pare poleceń która pokaże jeżeli wyślemy: findsecdata raw.bin -rc 5 Polecenia zawsze wysyłamy parami i próbujemy czy instalacja gier na HDD działa. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie po wykonaniu dumpa zbootowaliśmy konsole bez dvd. W takim wypadku trzeba zrobić jeszcze raz dump, wygenerować nowy patch i od razu go wgrać do konsoli. Jeżeli ktoś ma wątpliwości to zawsze może napisać PM lub zapytać w tym temacie.

    UWAGA!!! Po odbanowaniu instalacji na HDD nie próbować łączyć sie z xbox live. Blokada dysku powraca.

    Ewentualne problemy z odczytem NAND i rozwiązania (mnie to nie dotyczyło, ale może Wam to pomoże):
    1. jeżeli nie ma żadnego komunikatu z NANDPRO to zainstalować port95nt.exe
    2. Wyskakuje błąd "dlportio.sys device driver not loaded", ściągnąć i zainstalować FunProm3Rm Link. Instaluje się uruchamiając program FunPromRM.exe, w menu system/install NT Port drivers, restart komputera. Jeżeli ktoś ma inne drivery to skasować stare i zainstalować z tego linka.
    3. Spróbować można jeszcze usunąć wszystkie drivery drukarkowe i zrestartować komputer.
    4. błędy transmisji:
    - ustawienia portu LPT w biosie komputera: SPP mode (może być normal)
    - dopisać XPDisablePolling.reg do rejestru i zrestartować komputer Link Link2
    - długość przewodu do LPT im krótsza tym lepsza, najlepiej max 0.5 m
    - dioda powinna być wlutowana przy płycie głownej a nie przy gniazdku lpt
    - dioda powinna być odpowiednio spolaryzowana (kreseczka od strony płyty głównej)
    - zwarcia, zimne luty, braki połączenia (nie sprawdzać omomierzem !!!)
    - czasami pojawiają się błedy przy odczycie bloku 0x200 - zatrzymać program CTRL+C, uruchomić ponownie.
    - można spróbować zmniejszyć wartości rezystorów do ok 50-60 omów.
    5. Wykonaliśmy dump kilka razy (conajmniej 4 razy), ale za każdym razem dostajemy błąd 250 na zawsze tych samych KILKU blokach. W takim wypadku mamy do czynienia z bad blockami. Bad block to wynik zużycia pamięci przez częste zapisywanie nowych informacji. XBOX radzi sobie z tym przenosząc ten blok w inne miejsce natomiast stare najczęsciej zeruje. Po zrobieniu dumpa może okazać się że dumpy są różne, ale musimy upewnić się czy na pewno różnice wynikają tylko z czytania bad blocków. np. bad block 0x2f0 to obszar 0xc1e000 do 0xc22200 (wielkość bloku to 0x4200). Jeżeli jest jakiś obszar z różnymi wartościami i nie pokrywa się z bad blockami to musimy zrobić kolejny dump aż otrzymamy dwa identyczne dumpy różniące się tylko obszaram bad blocków. Wtedy dopiero możemy próbować wgrywać patcha.
    Dodatkowo jeżeli mamy bad blocki to lepiej nie wgrywać całego dumpa spowrotem do XBOXa. Druga sprawa to przed wgraniem patcha lepiej zrobić jeszcze kopie zapasową tylko tych dwóch bloków np. jeżeli findsecdata pokazuje żeby zrobić:
    nandpro.exe lpt: -w16 Patchedsecdata0391.bin 16B 1
    nandpro.exe lpt: -w16 Patchedfiletable016CBy0168.bin 16C 1
    to przed tym zrobić kopie:
    nandpro.exe lpt: -r16 kopia1.bin 16B 1
    nandpro.exe lpt: -r16 kopia2.bin 16C 1
    i dopiero teraz wgrać patcha.

    Czy aktualizować dasha, kiedy i na jakiego ?
    1. Mamy starego dasha mniejszego niż 8955 i instalacja gier na HDD zablokowana.
    Robimy dump NANDa nr.1, odblokowujemy instalcje gier na HDD, aktualizujemy DASHa, robimy dump nr.2.
    2. Mamy dasha 8955 i mimo to przy uruchamianiu gry system prosi o aktualizacje też 8955.
    Może się tak zdarzyć jeżeli w systemie brakuje jakiegoś pliku.
    Aktualizujemy DASHa, robimy dump nr.2.
    3. Mamy dasha 8955 i przy uruchamianiu gry system prosi o aktualizacje nowszą niż 8955.
    Sprawdzamy na forum czy nowa wersja nie powoduje blokady dysku.
    Jeżeli nowa wersja bezpieczna to aktualizujemy DASHa, robimy dump nr.2

    W każdym przypadku jeżeli przez pomyłke połączymy się z xbox live to odtwarzamy dump nr.2 ! Jeżeli nie mamy dumpu sprzed aktulizacji DASHa to nie odtwarzamy dumpu ponieważ konsola więcej się nie podniesie.


    Edit: Obecnie odbanowanie dysku jest możliwe poprzez prostą aktualizację dashboardu /BloodD
    http://xboxforum.pl/oprogramowania-f13/dashboard-2-0-9199-0-faq-i-problemy-50068.html
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. CoOokie

    CoOokie Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 24, 2009
    Posty:
    185
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    الجانب الثاني لل
    Patchowanie pliku .bin

    Sposób na manualne spatchowanie pliku .bin:

    1. Ściągamy program do edycji plików w HEXach: Hex Workshop.
    2. Otwieramy zapisany plik .bin w hex edytorze (File -> Open).
    3. Klikamy Edit -> Find. W pierwszej rozwijanej liście wybieramy Text String. Teraz zaznaczamy pole Find All Instances. W pole Value wpisujemy secdata.bin i klikamy OK.
    4. Po chwili w prawym dolnym rogu okna pojawi się lista znalezionych plików. Są to kopie na wypadek gdyby XBOX nie wstał po update. Klikamy na pierwszy ze znalezionych, zostaną podświetlone wartości dla wybranego pliku secdata.
    5. Podświetlone zostały 4 bloki (np. A2 1D 36 AB) - jest to data modyfikacji danego pliku. Teraz klikamy na każdy ze znalezionych plików i notujemy w notatniku podświetlone na rysunku bloki.
    6. Znajdź "najmłodszy" plik secdata - będzie to ten który zablokował twój dysk. Podświetlone 4 bloki są czasem zapisu tegoż pliku.
    6a. Aby znaleźć "najmłodszy", czyli z najmniejszą wartością, plik secdata musimy wiedzieć jak działają liczby w zapisie szesnastkowym (HEX). Tak jak w "normalnym" dziesiętnym mamy 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 tutaj dochodzi jeszcze A, B, C, D, E i F. Dlatego też FF FF FF FF jest wartością największą, a 00 00 00 00 najmniejszą (wiadomo). Tak jak w dziesiętnym 99 99 99 99 jest największe :)
    7. Teraz wpisujemy pozycję czasu najmłodszego pliku do kalkulatora Windosowskiego, ustawionego w tryb naukowy i przełączonego na liczenie HEX (ze standardowego Dec). Następnie podziel wpisaną wartość przez 4200.
    8. Zapisujemy sobie gdzieś na boku wartość przed przecinkiem (czyli jeśli kalkulator da wynik 158.28F82E0F83E6F notujemy 158).
    9. Odpalamy NandPro komendą:
    NandPro lpt:-r16 pliczek.bin 0x0158 1
    Zastępując wartość 0158 swoim wynikiem (zawsze muszą być 4 cyfry/litery, WAŻNE!).
    10. Otwieramy przed chwilą zgrany plik "pliczek.bin" zawierającego fragment pamięci NAND w edytorze hex.
    11. Zaznaczamy cały plik (CTRL+A), a następnie klikamy Edit -> Fill. Upewnij się, że w polu "Fill with the following hex byte" jest wpisana wartość 0 a następnie kliknij OK.
    12. Zapisz plik.
    13. Wracamy do NandPro:
    NandPro lpt:-w16 pliczek.bin 0x0158 1
    Ponownie zastąp wartość 0158 swoim wynikiem.


    Treść jest przerobionym tutkiem z innego forum (źródło), poprawionym. Jeszcze nie sprawdzałem, ale jutro jak znajdę czas to postaram się to wykonać.

    A co do tematu:
    - nie piszemy spamu typu: kto mi to zrobi w mieście "xxx" - pisz w giełdzie,
    - nigdy w życiu nie trzymałem w rękach lutownicy - czy dam sobie z tym radę? - pomyśl...
    - czy odblokuje mi to też dostęp do XBL? - NIE!
    - pytań niezwiązanych z wykonaniem poradnika / znalezionymi błędami / uwagami i propozycjami nie piszemy, a resztę najlepiej na PW, żeby nie zaśmiecać.

    Każdy post niezwiązany z tematem będzie nagradzany warnem, bo śmietnik się ostatnio zrobił (obyło się bez warnów tym razem...).

    Pozdrawiam.
     
  4. jendkerss

    jendkerss Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 1, 2008
    Posty:
    25
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Legionowo
    mam taki problem... mianowicie wpisuje tą komende nand pro. i niby zaczyna mi coś zgrywać... ale wszędzie jest error reading block i non stop error
     
  5. pablozmudka

    pablozmudka Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Listopad 6, 2009
    Posty:
    12
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    a czy po odblokowaniu funkcji save ktore mam beda normalnie dzialaly czy niestety strace je?
     
  6. CoOokie

    CoOokie Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 24, 2009
    Posty:
    185
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    الجانب الثاني لل
    @up:
    Ta przeróbka w ogóle nie ingeruje w dane zapisane na dysku (dysk jest nawet odłączony), więc wszystko co na nim było pozostanie. Przeróbka umożliwia jedynie odblokowanie stanu sprzed bana, czyli instalację gier na dysk oraz zapewnia, że nienadpisywane save'y po banie będą działać na niezbanowanych konsolach.

    @2up:
    Wydaje mi się, że źle coś podłączyłeś. Sprawdź wszystko i spróbuj ponownie.
     
  7. DarthJason

    DarthJason Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 17, 2008
    Posty:
    44
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    A czy nadpisane już save'y i profil normalnie będą działać po przywróceniu stanu z przed bana, czy raczej ukaże mi się uroczy napis że profil/save jest uszkodzony jak w przypadku przełożenia dysku do innej konsoli.
     
  8. CoOokie

    CoOokie Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 24, 2009
    Posty:
    185
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    الجانب الثاني لل
    @up:
    Wszystko będzie działać - profil się "uszkadza" tylko po podłączeniu do neta, a że nasza konsola dalej będzie miała bana, to nic się nie stanie. boby2pc sprawdził - save'y działają, więc do roboty :)
     
  9. adams6280

    adams6280 Guest

    ale jak sie to zrobi to jak wyjdzie nowa aktualizacja to znowu bedzie ban ;/;/
     
  10. CoOokie

    CoOokie Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 24, 2009
    Posty:
    185
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    الجانب الثاني لل
    @up:
    A skąd to niby wiesz? W ogóle to było pytanie, stwierdzenie, przypuszczenie czy może wróżba? Pisz poprawnie, to nie będzie problemów, a co do bana po aktualizacji to nikt nie wie jak się konsola zachowa - pożyjemy, zobaczymy :)
     
  11. skubaniecpl

    skubaniecpl Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 23, 2009
    Posty:
    6
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Prudnik
    hej, a czy komuś z Was się już ta sztuczka udała? Czyli czy może ktoś potwierdzić, że to działa?

    Acha i dość istotne pytanie:
    ja nie posiadam portu LPT w kompie, i czy jak skorzystam z emulatora podłączanego pod USB to będzie śmigać?
     
  12. boby2pc

    boby2pc Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 18, 2009
    Posty:
    1469
    Polubienia:
    120
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa
    tak

    nie
     
  13. skubaniecpl

    skubaniecpl Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 23, 2009
    Posty:
    6
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Prudnik
  14. CoOokie

    CoOokie Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 24, 2009
    Posty:
    185
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    الجانب الثاني لل
    Jak napisał boby2pc - nie, nie da rady. Musisz mieć bezpośredni dostęp do portu LPT, nie przez przejściówkę. Lepiej znajdź sobie kumpla / starego kompa / kup starego kompa - wyjdzie taniej :)
     
  15. skubaniecpl

    skubaniecpl Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 23, 2009
    Posty:
    6
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Prudnik
    no raczej tak zrobię, dzięki za odpowiedzi
     
  16. boby2pc

    boby2pc Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 18, 2009
    Posty:
    1469
    Polubienia:
    120
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa
  17. zlyathcx

    zlyathcx Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    12
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    M:\Documents and Settings\zly>C:\nad\nandpro.exe lpt: -r16 raw.bin
    NandPro v2.0b by Tiros

    Testing LPT device address:0378
    Testing LPT device address:0278
    Testing LPT device address:03BC
    Could not detect a flash controller!
    Can not continue

    M:\Documents and Settings\zly>

    Wywala mi coś takiego wczesniej sie darło o brak pliku dlportio.dll wrzuciłem do system32 oraz do folderu z nandpro i dalej błedy proszę o wskazówki


    Chyba gdzies robie czeski bład ale gdzie tu fotka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/098c772e14105f1a.html ewentualnie niech ktos podpowie lub zrobi skren jak maja wygladac po kolei komendy
     
  18. simon_jr

    simon_jr Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 10, 2009
    Posty:
    19
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Wodzisław Śląski
    Masz prawdopodobnie źle polutowane kabelki bo miałem identyczny błąd:

    Sprawdź dokładnie połączenia kabli i powinno zadziałać
     
  19. boby2pc

    boby2pc Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 18, 2009
    Posty:
    1469
    Polubienia:
    120
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Warszawa
    wrzuciłem w pierwszym poście pare wskazówek, może pomogą.

    nandpro output

    z wyjątkiem tej linii o błędzie podczas odczytu
     
  20. wojtek31

    wojtek31 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 10, 2009
    Posty:
    135
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Chełm Śląski
    A ja mam jeszcze jedno pytanie, w związku z tym że zabiorę się sam za to, chciałbym wiedzieć czy po sczytaniu NANDA, później uruchomieniu FindSecData i "spatchowaniu" pliku raw.bin wgram z powrotem do konsoli ten plik poleceniem : nandpro.exe lpt: -w16 raw.bin ??? Ogólnie troszku znajomości linuxa mam i sądzę że literka -r oznacza "read", czyli przy wgrywaniu powinienem zmienić na -w : "write"??
    Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    Pozdrawiam
     
  21. soruce

    soruce Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 8, 2008
    Posty:
    25
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Kraków
    mam probelem po wgraniu nowego pliku mam nadal zablokowany dysk ma ktos tak?
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum