1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

Temat na forum 'Sprzęt' rozpoczęty przez przeo_91, Marzec 26, 2008.

  1. przeo_91

    przeo_91 Guest

    PS3 jest bardziej zaawansowana graficznie niż 360-tka

    Fill rate (prędkość wypełniania) to jeden z najważniejszych mierników wydajności graficznej - w skrócie, jest to liczba oznaczająca ile operacji na pikselach możesz wykonać. W przypadku PS3 fill rate jest znacznie niższa aniżeli na 360-tce, co oznacza, że gry muszą albo działać w niższej rozdzielczości albo też używać mniej złożonych shaderów aby uzyskać taką samą efektywność. Dodatkowo przetwarzanie shaderów na PS3 jest znacząco wolniejsze aniżeli na 360-tce, co znaczy, że użycie normal map zużywa o wiele większą część fill rate aniżeli na Xbox’ie. I nie mówię tu o małych różnicach, ale o niemal połowie całkowitej mocy przetwarzania pikseli.

    OK, dobra, ale Cell jest super-potężny!

    W teorii - tak, ale w rzeczywistości to nie działa w ten sposób. Kod gry po prostu nie dzieli się dobrze pomiędzy wiele procesorów. Prawdopodobnie można znaleźć sposób na proste rozdzielenie kilku rzeczy - przerzucić audio na jeden z procesorów, animacje na inny, ale generalnie podział, tak czy inaczej, pozostawi kilka jednostek SPU nieczynnymi lub wykorzystanymi w niedostatecznym stopniu. Poza tym to nie procesor jest czynnikiem ograniczającym grafikę w grach - to fill rate.

    No dobra! Blue-Ray!

    Świetny do oglądania filmów, ale wcale nie taki dobry dla gier. Odczytywanie danych z napędu Blue-Ray zabiera, mniej więcej, dwa razy więcej czasu aniżeli pozyskanie ich z napędu DVD Xbox 360. Przekłada się to na dłuższe czasy ładowania lub, boże broń jeśli streamujesz coś z dysku, bardziej restrykcyjne limity ilości danych jakie możesz streamować.

    Ale on ma znacznie większą pojemność niż DVD!

    OK, tu mnie macie - Blue-Ray ma znacznie większą pojemność i tutaj właśnie jest potencjał by użyć go na coś fajnego, ale niewielkie są szanse po temu, żeby zostało to jakoś sensownie wykorzystane. Istnieją niezliczone techniki kompresji, i ja osobiście, zwróciłbym się w stronę pozyskania danych prędzej aniżeli zwiększania ich ilości. Większość developerów, którzy używają całego dysku Blue-Ray robią to by obejść inne problemy z PS3, takie jak długie loadingi - dla przykładu w Resistance: Fall of Men każdy element graficzny używany w grze nagrany został kolejny raz dla każdego levelu, w którym jest wykorzystywany. Zamiast więc nagrać jedną kopię tekstury nagrywasz ją 12 razy. Jeśli usunąć z gry wszelkie duplikowane dane swobodnie zmieściłaby się ona na DVD. Robią to [developerzy] po to aby skrócić czasy ładowania, które, jak wskazywałem wcześniej, są potwornie długie na PS3. W tym wypadku dodatkowa przestrzeń [dysku] jest całkowicie zmarnowana.

    Jak tylko developerzy rozgryzą PS3 zaczną optymalizować kod pod sprzęt i to będzie niesamowite!

    Podejrzewam, że pewna niewielka ilość twórców zoptymalizuje kod pod hardware tak, by osiągnąć coś fajnego. Jednakże będą to tylko wyjątki od reguły i, prawdopodobnie, będą one spowodowane celowym i przemyślanym projektowaniem gry pod sprzęt sprokurowany przez Sony. Czy okażą się one być dobre czy nie, to już całkiem inne pytanie.
    Większość badań nad wydajnością hardware’u PS3 skupia się na ułatwieniu twórcom osiągnięcia tego poziomu wydajności, który na X360 osiągany jest całkiem naturalnie. Na przykład niektórzy twórcy używają dodatkowych SPU w celu przygotowaniu danych do renderu. Zasadniczo biorą dane, które normalnie posłaliby wprost do chipa graficznego, wysyłają je do SPU, który optymalizuje je w pewien sposób i dopiero wówczas przesyłają je do kości grafiki. Raz jeszcze więc widzimy “przewagę” w używaniu sprzętu do “nadrabiania” tego, co zostało zepsute w innych obszarach - to rzecz “normalna” w PS3. Wszystko to dodaje dodatkową klatkę/ramkę w opóźnieniu renderu, co sprawia, że kontroler [w domyśle - używany przez gracza] reaguje później.
    Tak więc powszechnym problemem jest: twórcy muszą poświęcać znacząco więcej czasu i zasobów na uzyskanie od PS3 tego, co 360-tka może zrobić łatwo i używając znacznie mniej kodu. Spójrzmy jak to się przekłada na realną praktykę, w tym momencie:
    Dlaczego wersje [gier] na PS3 są często słabsze w porównaniu z wersjami na Xbox 360 oraz czemu gry ekskluzywne często ssą [suck]:
    Jak nakreśliłem powyżej, uzyskanie podobnej wydajności na PS3 wymaga znacznie większej ilości pracy poświęconej tej tylko platformie i, w wielu wypadkach, nawet pomimo zastosowanych tricków wciąż nie udaje się uzyskać odpowiedniego wyniku. W taki sposób wiele gier na PS3 otrzymuje uproszczone shadery oraz działają w niższych rozdzielczościach natywnych aniżeli ich wersje na 360-tce. Na wierzchu tego wszystkiego jest jeszcze jeden czynnik zniechęcający do wykonania tej pracy - PS3 się nie sprzedaje.
    Kod potrzebny do zmuszenia PLAYSTATION 3 do pracy, z ogromnym prawdopodobieństwem, będzie bezużyteczny na innych platformach, ponieważ tricki jakich musisz użyć są jedyne w swoim rodzaju i mało prawdopodobne by przydały się przy jakiejkolwiek innej architekturze teraz lub w przyszłości. Wszystkie te problemy biorą się z nieprawidłowego projektowania sprzętu, a każdy hardware w przyszłości, który będzie równie nie-zbalansowany będzie prawdopodobnie również nie-zbalansowany w swój unikalny sposób.

    Na koniec - istnieje jeszcze problem zasobów. Tworzenie gier jest, w swoim najgłębszym sensie, zadaniem z zarządzania zasobami. Mając skończoną ich ilość mam wykorzystać pięciu inżynierów do pracy nad optymalizacją wersji PS3 by wyglądała lepiej, czy też użyję ich do naprawiania bugów i poprawianiem grywalności? Czy zmienię projekt gry by używać tego, co PS3 robi najlepiej czy też, po prostu, puszczę grę w niższej rozdzielczości na tej platformie aby nadrobić sprzętowe ograniczenia? Twórcy borykający się z tym problemem często poświęcają swoją grę na ołtarzu sprzętowej wydajności.

    Ten artykuł może być postrzegany jako “wyżywanie” się na Sony, ale tak naprawdę jest po prostu raportem z pola walki. Sony pozwoliło by ich sprzęt zaprojektowało sprzężenie interesów i pomysłów marketingowych zamiast skupić się na tym aby jego architektura służyła społeczności tworzącej gry na ich konsolę. Przegrają tę rundę i to przegrają ją bardzo wyraźnie właśnie z tego powodu, a ja mam nadzieję, że w następnym rozdaniu wyciągną z tego wnioski i stworzą bardziej zbalansowaną i używalną maszynę.

    Tekst pochodzi ze strony portalu polygamia.pl
    Autor: Remigiusz Nowakowski


    PS. I co teraz fanboye PS3? Będziecie jeszcze coś pieprzyć o 8 rdzeni i Blu-Ray?
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. cux

    cux Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 11, 2008
    Posty:
    558
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Mozesz podac konkretny link do tego artykulu? Nie potrafie go znalesc na tej stronce, a chetnie wrzuce linka do niego na opis GG, zeby kumple-fanboje PS3, mogli sobie poczytac, bo na forum na pewno sie nie zarejestruja.

    Dzieki
     
  4. przeo_91

    przeo_91 Guest

  5. DateX

    DateX Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 18, 2008
    Posty:
    49
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Tak jak myślałem, mój kumpel tak się chwali PS3 a tu zonk...
    A tak wogóle prawde mówiąc zastanawiałem się nad zakupem PS3 ale wybrałem Xboxa 360, wsumie dlatego bo tańsza, no i jak narazie niezawiodłem się, ani razu mi się nie przegrzała, anie mam żadnego coolera ani nic.
    Ale nie w tym rzecz, widziałem u kumpal wersję gry Virtua Fighters 5 na PS3 (mam na X 360) to widziałem duzo różnicy, wolę 360-tkę. Jedynie co mogę zazdroszczę PS3 to filmy blue ray, nic po za tym 8)
     
  6. przeo_91

    przeo_91 Guest

    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Nawet Blu-Ray nie zazdroszczę PS3 co 10-20 filmów wszyło na BD i kosztują po 200zł co to za przyjemność i czyte płyty 50zł + nagrywarka 1000zł-2000zł więc Blu-Ray=NIEPOTRZEBNY BAJER!

    PS. Pokaż kumplowi ten materiał i napisz co ci powiedział :D ;D
     
  7. Laska

    Laska Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 28, 2008
    Posty:
    245
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Mina kolegi który nabył Plejaka 3 tygodnie temu - bezcenna :)
    A tak ogółem mówiąc to było od początku wiadomo tylko trzeba było znaleźć kogoś kto to oficjalnie powie
     
  8. przeo_91

    przeo_91 Guest

    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    I co ci kolega powiedział jak mu pokazałeś Artykuł? Ja jak pokazałem kumplowi to mówił że to wał że PS3 jest najlepsze i takie tam farmazony ********* :p Ale był zniesmaczony :p
     
  9. Laska

    Laska Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 28, 2008
    Posty:
    245
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Reakcja kolegi postanowił, że jutro pogna do sklepu i odda konsole w końcu według Polskiego prawa ma 30 dni na jej zwrot bez podania przyczyny i powiedział, że kupi x-a
     
  10. realizer

    realizer V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Styczeń 5, 2008
    Posty:
    345
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Sklep nie ma takiego obowiazku

    Mnie bardziej wciagla klutnia fanboyow PS3 z x360 w komentarzach . to dopiero by byl artykul
     
  11. przeo_91

    przeo_91 Guest

    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    To nie jest kłótnia! Ty kłóciłeś się ostatnio ze mną że PS3 jest wyższe technologicznie i lepsze, chyba taki dowód ci wystarczy, ten kto pisał to nie jest żadnym fanboyem lecz człowiekiem który się na tych rzeczach naprawdę zna więc jak ktoś powie że PS3 jest technologicznie lepsze to go wyśmieje :p

    PS. Gość ma nie 30 dni na oddanie tylko 14 przed chwilą sprawdzałem :p
     
  12. spike200

    spike200 Memento Mori V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 14, 2007
    Posty:
    879
    Polubienia:
    80
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Krk
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Przykleiłem wątek, tak zrobili na pewnym forum o ps3 a więc zrobię to samo tutaj by żaden fanoboy nie wyskakiwał znów ze swoim ps3 i gnojeniem xboxa, a później trzeba mu tłumaczyć że się myli.
     
  13. misiek8

    misiek8 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 10, 2007
    Posty:
    734
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    In an ODST armor waiting to drop
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Filmy na BR kosztuja nie po 200zl ale po ok 130 zl. np.http://allegro.pl/item335125331_die_hard_4_0_blue_ray_bruce_willis.html
    Nagrywarke BR kupiusz bez przeszkod za ok 1000 zl http://allegro.pl/item332691235_najlepsza_nagrywarka_blu_ray_hd_dvd_lg_ggw_h20l.html
     
  14. DateX

    DateX Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 18, 2008
    Posty:
    49
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Wsumie masz racje, tak jak wspomniałem XBox jest o wiele lepszy od PS3 i koniec kropka, a co powiedział jak zawsze jak się kłócimy o naj nextgen cyt: "Mogę sobie podłączyć PSP i oglądać filmy Blue Ray"

    Tylko że on PSP nie ma, a filmów na BR też nie ma :D
     
  15. aaaqqq111

    aaaqqq111 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2007
    Posty:
    126
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    jednym słowem dobrze że zainwestowałem w Xbox 360 :)

    no niestety sony przegrał wojnę dużo błędów marketingowych niedopieszczona technologia...nie jestem fanem Microsoftu ale dzięki nim mam konsole która się bardzo łatwo przerabia i nie mówić już o pokaźnej liście gier :)) Xbox jest tańszy a na nasze realia cena odgrywa przodującą rolę jak narazie ;-)
     
  16. Mateusz

    Mateusz Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Luty 16, 2008
    Posty:
    2
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Napiszę jak dziecko neostrady, "ale lol". Masz pojęcie o tym co piszesz?
    Dużo trudnych słów, w praktyce - która gra na xO jest ładniejsza od choćby starego już "Uncharted"? Bioshock? Proszę was. Call of duty 4? Identyczne na ps3.
    "Ochy i achy" na artykuł z listopada 2007? News? A może coś się od tego czasu zmieniło? W marcu mieliście obniżkę cen, która zwiększyła sprzedaż x360 o 30% i?
    Wii: 397,102 (265,042)
    DSL: 318,481 (330,399)
    PSP: 186,192 (178,581)
    PS3: 174,748 (151,639)
    360: 150,013 (125,634)
    PS2: 130,739 (120,834) - z 27 marca

    W styczniu było więcej ps3, w lutym było więcej, dalej problemy z dostawą? Podczas obniżek też?
    Zresztą, "dziękuję dowidzenia", fanboyskie forum.

    Żyjesz w krajach trzeciego świata?

    Macie ostre kompleksy.
     
  17. peku

    peku Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 2, 2008
    Posty:
    194
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Mówisz że to fanboyskie forum a sam sie jak fanboy zachowujesz.
     
  18. Mateusz

    Mateusz Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Luty 16, 2008
    Posty:
    2
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Wiem że się tak zachowuje, ale czemu nie, skoro wszyscy tak robią. Ale wracam już na swoje fora.
     
  19. Majcher997

    Majcher997 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 25, 2007
    Posty:
    287
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Gdyby tak jeszcze coś o awaryjności wspomniano (wiem wiem okiem developera) to byłbym w niebie 8)

    No no, sweetbrokacik już czeka
     
  20. Raikoh

    Raikoh Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 28, 2007
    Posty:
    274
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    Jak podaz dane dotyczace tylko okresu po obnizce, to moge przyznac ci racje :p
    A tak przy okazji, jak porownujemy tabelki to porownajmy tez ilosc sprzedanych gier.
    Na X'a sa to prawie 3 na konsole, na Ps3 okolo 1.6.

    Ktora wersje odpowiedzi wolisz?
    A) Na to badziewie nie ma dobrych gier dlatego tak malo kupuja.
    B) To cos jest czesto kupowane tylko do odtwarzania filmow BD, wiec dlatego tak malo gier kupuja.

    Pozatym, wiesz co to jest nasycenie rynku?
    Jak chcesz sie jarac tymi tabelkami to zrob to po np pol roku, wtedy nawet ja ci przyznam ze twoj chlebak jakos tam sobie radzi i moze cos z niego bedzie.

    Najsmieszniejsze sa posty "kolejny tydzien dla ps3" itp, to juz mania ;)
    Ogolnie to zauwazylem ze na forach o X'ie jest mniej tak debilnych wypowiedzi, a na forach Sony co chwile proboja cos znalezc, tak jak: ostatnia sprzedaz, upadek HD-DVD (jaki to wielki cios dla M$), Home (ktory jest ciagle przekladany), Cell - mamy wiecej rdzeni, wiecej staruszek kupilo Ps3, Dual Shock 3 - w koncu doglebnie poczujemy wibracje itp. itd. i robia z tego wielkie wydarzenie.

    Kompleksy?

    Zostan, jestes zabawny ;D
     
  21. monias

    monias Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 3, 2008
    Posty:
    287
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Odp: PS3 i Xbox 360 okiem developera! - Xbox 360 - zwyciężył testy!

    JA też myślę że Xbox 360 prezentuje się lepiej graficznie

    TO myślenie rolnika że 8rdzeni Cella to nie wiem co... i grafika będzie 100x lepsze od X360 to wielki błąd.
    Tak dla porównania dam wam Pentiuma D, posiada 2dzenie 3.0GHz a Core2Duo ma 2x1.8GHz i jest kilkukrotnie wydajniejszy.... Rdzenie i GHZ to nie wszystko! Rolnik by kupił 2x3GHz... a mądrzejszy 2x1.8! Nie patrzeć na liczby ale prawdziwą wydajność

    A i większość nie zachowuje się jak fanboye tylko mówią prawdę...
    Dla mnie obie konsole to ta same generacja, PS3 jest nowszy ale nie lepszy... Pisanie że X360 używa 90% mocy a PS3 10% to bezsens totalny, bo nikt tego nie potrafi udowodnić...
    Cell to raczej ciekawostka technologiczna niż maszynka do gier... bo tu nie jest w stanie dobrze poradzić sobie z kodem i potrzeba super programistów by zrobić coś troszkę lepiej niż na X360

    Aha no i z tego co teraz wyczytałem to PS3 w grach używa 4rdzeni(1 jest dla systemu), ma 5rdzeni(na początku było 6 by obsługiwać gry z PS2)... Czyli w grach jeden rdzeń więcej niż X360... Może kiedyś PS3 będzie lepszy, ale nie szybko
     
Wczytywanie...

Poleć forum