1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Razer Onza: Tournament Edition - test pada do Xboksa 360

Temat na forum 'Sprzęt' rozpoczęty przez furman11, Kwiecień 26, 2011.

  1. furman11

    furman11 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 29, 2008
    Posty:
    71
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Wschowa
    Razer Onza: Tournament Edition - test pada do Xboksa 360



    [​IMG] Razer Onza: Tournament Edition

    I to by chyba było na tyle. Na horyzoncie nie widać zapowiedzi nowych modeli padów do 360, sprawdziliśmy więc, czy Razer Onza: Tournament Edition zasługuje na miano jedynego słusznego kontrolera do konsoli Microsoftu.
    Czym się bawiłem

    Do testów dostałem od firmy Razer droższy model pada Razer Onza, którego w sklepach najszybciej rozpoznacie po dopisku Tournament Edition. Od swojego tańszego brata różni się przede wszystkim (poza gumowym wykończeniem) podświetlaniem przycisków Y, X, A, B oraz możliwością ręcznego dostosowania oporu gałek analogowych w zależności od typu gry czy osobistych preferencji w tym temacie. Od pozostałych padów na rynku oba modele Onzy różnią się dodatkowo kompletnie przemodelowanym krzyżakiem, zmianą położenia przycisków start i back oraz dwoma, umieszczonymi nad standardowymi LB i RB, przyciskami wielofunkcyjnymi. Oba pady Razera mają bardzo długi, bo aż 4,5-metrowy kabel.
    Krzyżakowa rewolucja?

    Jako gracz, dla którego standardowy pad do 360 byłby idealny, gdyby nie kiepski, nieprecyzyjny krzyżak, pierwsze chwile z Onzą spędziłem na badaniu właśnie tego elementu, kompletnie przeprojektowanego przez Razera. Efektem był spory zawód.
    Krzyżak składa się tu z czterech dużych, niezależnych od siebie przycisków odpowiadających za cztery kierunki podstawowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma możliwości, byśmy, chcąc wcisnąć np. dół, niechcący załapali się na jakiś skos, co jest zmorą oryginalnego pada. Niestety oznacza to również, że jeśli spodziewaliście się, że ten element pozwoli wygodniej grać w bijatyki, to czeka Was rozczarowanie.
    [​IMG]
    Kręcenie ćwierćkółek jest nie tyle trudne czy niewygodne, co po prostu niemożliwe. Po pożegnaniu Street Fightera, postanowiłem sprawdzić, jak pad spisuje się w ostatnim Mortalu, w którym ciosy specjalne polegają na szybkim wklepywaniu właśnie czterech kierunków. Było lepiej, ale do komfortu wiele brakowało. Powodem jest ociężałość poszczególnych przycisków, które po puszczeniu potrzebują zbyt dużo czasu, by wrócić do neutralnej pozycji.
    Nowa konstrukcja krzyżaka gwarantuje sprawne wybieranie broni czy umiejętności np. w strzelaninach czy grach RPG, ale jako główne narzędzie kontroli zawodzi.
    Quick Time Event

    Ociężałość d-pada jest zastanawiająca, gdy zderzymy ją z niesamowitą czułością przycisków Y, X, A, B. Ich podświetlenie to niezły, choć nie do końca przydatny, bajer, ale wystarczy wcisnąć któryś z nich, by przekonać się, jak krótki skok zafundował nam Razer. Podobnie jak w przypadku Marvelowego pada, przyciskanie ich najbardziej kojarzy się z klikaniem myszką i oferuje podobną szybkość. Różnica jest na tyle duża, że początkowo trudno się przyzwyczaić, ale gdy nasze palce pozbędą się nawyku czekania, aż przycisk wyskoczy w górę, robi się przyjemnie. Z Onzą żadna sekwencja Quick Time Event nie powinna być Wam straszna.
    W lewo luzujesz, w prawo dociskasz

    Przyznam, że nie pamiętam, bym kiedykolwiek narzekał na to, że w jakiejś grze analogowe gałki chodzą za luźno lub za ciężko. Zwykle gram na zdefiniowanych przez autorów ustawieniach, w razie czego posiłkując się obecnymi w większości (jeśli nie we wszystkich) grach opcjami dostosowania czułości. Droższa edycja Onzy pozwala nam jednak na samodzielne ustawienie oporu każdej z gałek z osobna bez wychodzenia do menu. Wystarczy tylko przekręcić plastikowe kółeczko znajdujące się pod miejscem na kciuka w lewo lub w prawo.
    [​IMG]
    Drobne korekty faktycznie przyniosły żądany efekt np. w Crysis 2, ale coś tknęło mnie, by przeprowadzić eksperyment na innym gatunku. Zdecydowanie możliwość regulacji oporu najbardziej docenią gracze, którzy lubią przeskakiwać ze strzelanin wprost na tory wyścigowe.
    Po podkręceniu oporu w wyścigi gra się dużo lepiej niż na standardowych ustawieniach. Znów - oczywiście można bawić się w przestawianie czułości w menu, ale przekręcenie plastikowego kółeczka jest po prostu wygodniejsze. Jeśli jednak o wiele częściej macie do czynienia z grami wyścigowymi, niż strzelaninami, to muszę przestrzec Was przed spustami. Pomimo niezbyt estetycznego przedłużenia, które nieco wydłuża skok, bardziej nadają się one do szybkiego strzelania, niż precyzyjnego operowania gazem i hamulcem.
    Podmieniamy przyciski

    [​IMG]
    Gdy patrzymy na Onzę, poza krzyżakiem w oczy rzuca się też dwa razy większa liczba tzw. shoulder buttonów, czyli po prostu przycisków znajdujących się nad spustami. Dwa z nich to zwykłe LB/RB, a dwa pozostałe to przyciski wielofunkcyjne. Nazwa przestaje być tajemnicza, gdy spojrzymy na spód kontrolera. Znajdziemy tam dwa guziczki, które każdemu z przycisków wielofunkcyjnych pozwalają przypisać akcję skojarzoną z którymkolwiek innym (poza d-padem, start i back).
    [​IMG]
    Jeśli ciągle narzekacie na przykład na fakt, że w FPS-ach do podskoczenia konieczne jest zdjęcie kciuka z prawej gałki, możecie wykorzystać jeden z przycisków wielofunkcyjnych do sklonowania przycisku odpowiadającego za skok. Wtedy będziecie mogli korzystać z niego palcem wskazującym, bez odrywania kciuka od analoga. Dodatkowe przyciski mogą też odpowiadać za akcje wywoływane przez naciśnięcie gałek, co w trakcie walki na pewno nie jest najwygodniejsze. Kombinacje zależą tylko od Waszej wyobraźni, choć ja i tak ciągle mylę się, wciskając LMFB zamiast LB.
    Werdykt

    Początkowo byłem bardzo zawiedziony Onzą. Głównie z uwagi na fatalny krzyżak i gorszą niż w oryginale jakość wykonania i komfort zabawy. Pad Razera leży w rękach gorzej, niż ten Microsoftu, co daje się we znaki zwłaszcza palcom wskazującym. Obsługując spusty, często mimowolnie robiłem to bokiem palca, w efekcie czego przetarła mi się na nim skóra. Denerwuje również grzechotanie przycisków, gdy pad jest targany wibracjami.
    [​IMG]
    Koniec końców rozczarowanie trochę zmalało, ale nawet w FPS-y grało mi się na Onzie w zasadzie tak samo jak na stareńkim padzie, do którego jestem już po prostu przyzwyczajony.
    Obie wersje urządzenia będą dostępne w Polsce w maju. Zwykła wesja będzie oznaczała wydatek 149 zł, a za Tournament Edition zapłacimy 189 zł. To sporo jak za pada, którego zalety najbardziej widać przy okazji strzelanin, ale gdyby w grę wchodziła jakaś promocja (najlepiej obniżka do ceny tańszego modelu), na pewno rozważyłbym zakup edycji turniejowej. Mimo wszystko, po przetestowaniu obu najświeższych kontrolerów do Xboksa 360 zdecydowanie wyżej stawiam jednak srebrny model od Microsoftu. Za bezprzewodowość, znany od lat komfort i krzyżaka, którego prawdziwą wartość pokazał dopiero Mortal Kombat.
    Maciej Kowalik


    Razer Onza: Tournament Edition - test pada do Xboksa 360
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. MixMachine

    MixMachine Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 1, 2009
    Posty:
    279
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    KnO
  4. furman11

    furman11 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 29, 2008
    Posty:
    71
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Miasto:
    Wschowa
    No masakra jest z nim. Jak pierwszy raz go zobaczyłem to wyglądał bardzo ładnie a było to jakoś w styczniu a teraz kawałek plastiku i tyle.
     
  5. Szpaner94

    Szpaner94 Banned

    Dołączył:
    Grudzień 27, 2009
    Posty:
    468
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Kicha ;p. Jeszcze jakiś czas temu miałem w planach kupno Onzy TE, ale zdecydowałem że niepotrzebny mi 3 (a nawet 4) pad w domu, a do samochodówek lepiej kupić od razu kierownicę.

    Jednak poza moim skąpstwem i głupotą, pad jest bardzo ciekawy. W prawdzie nie robi większej różnicy, ale moim zdaniem jest minimalnie lepszy do standardowego szaraka od M$. Między innymi przyciski do markowania przycisków oraz zmienny opór analogów mogą dawać pewną przewagę w FPS-ach.

    Ewolucja, zamiast rewolucji ;). Moim zdaniem dobrym pomysłem było by stworzenie pada z pełnymi sprzężeniami zwrotnymi. Np. dociskasz hamulec do maxa. a ABS daje o sobie znać, lub strzelać z AC-130, a spust odrzuca (urywa) Ci palce ;).
     
  6. Hextor

    Hextor V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2009
    Posty:
    4297
    Polubienia:
    144
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Warszawa
    Rurku pad uwalony jest farbą czy nie wiem czym.

    Coś czułem że ten krzyżak zbytnio nie wypali :p
     
  7. Marf

    Marf Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 4, 2010
    Posty:
    1024
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    38
    Lipton i tylko tyle powiem
     
  8. bgszef

    bgszef Banned

    Dołączył:
    Marzec 12, 2010
    Posty:
    715
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Cie znam skarbie?
    Ale do zdjec juz by mogli go wyczyscic, bo jest u****** jak stol Durczoka :D
     
  9. Lukos

    Lukos Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 11, 2011
    Posty:
    139
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Blok
    Wizualnie mało ciekawy twór - odnoszę wrażenie że nie do końca jest dopracowany.
     
  10. Mnih

    Mnih XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 24, 2009
    Posty:
    2808
    Polubienia:
    205
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Bydgoszcz
    niech zrobią jakiegoś pada typowo do fpsów.. i w dodatku bezprzewodowowego.
     
  11. Marf

    Marf Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 4, 2010
    Posty:
    1024
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    38
    Mi orginalny do FPSów wystarcza według mnie jest świetny :)
     
  12. Kvazi

    Kvazi Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 17, 2009
    Posty:
    138
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Wolomin
    Ehh no i zacząłem się wachać....A miałem zamiar kupować w ciemno.Jednak widze że przereklamowane:(
    Bałem sie że bedzie niewygodny i że przyciski będą miały inny skok od tego soryginalnego.Na + idzie podświetlenie przycisków i regulowany opór gałek.
    Chciałem go używać do FPS'ów lecz teraz nie wiem....A jak jest wkońcu z tym pokryciem samego pada??dobrze sie 3ma w ręce i czy przyjemny w dotyku??
    Ale ogólnie za artykuł 5!
     
  13. siabuba121

    siabuba121 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 20, 2010
    Posty:
    97
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Kawałek plastiku i to jeszcze drogiego pady od m$ o wiele lepsze są moim zdaniem
     
  14. mrmarko

    mrmarko Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 4, 2009
    Posty:
    112
    Polubienia:
    7
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Złotów
    Mama takiego, regulacja gałek bardzo fantastyczna sprawa, jest lekki i możliwość programowania, pierwsze wrażenie OK ale mi jakoś nie leży w łapach uzyłem go tylko raz mogę odsprzedać.
     
Wczytywanie...

Poleć forum