1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Recenzja: Mafia 2 - solidna produkcja z wieloma brakami

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez Nikolai, Sierpień 24, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Nikolai

    Nikolai Banned

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2010
    Posty:
    242
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    [​IMG]

    Vito Scaletta wraca z frontu do domu. Na miejscu dowiaduje się, że jego rodzina ma zaciągnięty dług u ludzi, których nie wolno lekceważyć. Suma urosła do takich rozmiarów, że uczciwymi drogami nie da się jej zdobyć w krótkim czasie. Vito decyduje się więc przyjąć propozycję swojego starego kumpla, Joe, i wykonuje kilka robótek, których lepiej nie wpisywać sobie do CV. Po zebraniu pieniędzy na spłatę długu chłopak siedzi tak głęboko w mafijnym półświatku, że nie chce z tego życia rezygnować.


    Myślicie, że Mafia II to sandbox? Błąd! Główna kampania jest bardzo liniowa, a do gry nie trafił znany z pierwszej części tryb Free Ride, co sprowadza eksplorację świata do minimum. Nie ma także multiplayera, tak więc jedyną metodą zabawy wypaloną na płycie z grą jest kampania dla jednego gracza – mało jak na taką superprodukcję. Główny bohater nie potrafi strzelać z samochodu, pływać, a nawet... skakać. Nie ma także misji pobocznych, które pozwoliłyby odsapnąć od głównego wątku fabularnego. Chcecie swobody? Trafiliście pod zły adres.

    [​IMG]

    Strzelaniny są częste a do tego całkiem emocjonujące. Potężne karabiny prócz przeciwników niszczą także elementy otoczenia, nadgryzają tynk na filarach, przewracają niektóre obiekty i wywołują eksplozję, jeśli trafią na przedmiot o charakterze wybuchowym. Podczas wymian ognia poruszamy się głównie od osłony do osłony, bo na otwartej przestrzeni o śmierć bardzo łatwo. Dziwi mnie więc niezmiernie, dlaczego nie da się prowadzić ognia na ślepo z kryjówki, to przecież nieodłączny element gier akcji z systemem osłon.


    Gangsterów i policjantów można nie tylko dziurawić, ale także klepać im buźki. System jest bardzo prosty i przypomina trochę popularną zabawę papier, kamień, nożyce. Do dyspozycji gracza oddano potężny ale wolny sierpowy; szybki, ale słaby prosty i automatyczne uniki – trzymając przycisk sprawiam, że Vito unika wszystkich ataków. Główny bohater dość szybko uczy się kontrować – najpierw trzeba ukrywać się za blokiem, a potem jak najszybciej wykonać cios. Ataki można łączyć w proste combosy, ale nie spodziewajcie się ich długiej listy jak z jakiegoś slashera. Gracz dość szybko odkrywa, że żelazną taktyką niemalże gwarantującą zwycięstwo jest kilka kontr i szybkich strzałów na początek, by zmiękczyć i zmęczyć przeciwnika, a później wystarczy zamknąć temat kilkoma sierpowymi. System, pomimo prostoty, nie nudzi się przez całą grę, a walk na pięści, wbrew pozorom, jest całkiem sporo.


    Vito to chyba straszny śpioch, bo niemalże każdą misję rozpoczyna telefon od zleceniodawcy, który wyciąga głównego bohatera z łóżka. Serio. Zadania względem tych z GTA są bardzo rozbudowane. Niektórym z nich bliżej do całych aktów opowieści, aniżeli prostych misji. W sumie jest ich piętnaście i da się je ukończyć w lekko ponad dziesięć godzin. Zadania są świetnie zaprojektowane, twórcy musieli spędzić naprawdę wiele czasu dopracowując każdy detal. Zresztą, cała gra jest ich pełna. Podczas przejażdżek po mieście oko cieszą szczegóły: pięknie wykonane szyldy i neony umieszczonych pod nimi lokali, nie robione taśmowo budynki, czy truchtający sobie po chodnikach przechodnie. Ich specjalne zachowania to najczęściej skryptowane akcje – za pierwszym razem zachwycają, ale podczas rozgrywania kolejny raz tej samej misji chciałoby się, żeby ich jednak nie było.


    Oskryptowano nawet pogodę, ale to akurat jest fajne, bo podkreśla wydźwięk mających miejsce zdarzeń. Gdy ma się wydarzyć coś smutnego, pada deszcz, ale kiedy Joe rzuca swoje zabawne komentarze, zwykle świeci słońce. Gdy się do tego przyzwyczaimy twórcy robią nas w konia przy zwrotach akcji sugerując aurą coś zupełnie innego, niż się wydarzy.


    [​IMG]

    Niektórych może razić duża ilość dialogów, ale mi one nie przeszkadzały, bo gangsterski klimat w tej grze jest wszędobylski i niebywale gęsty, a ja uwielbiam się w takich taplać. Gangsterzy z zasadami, drogie garnitury, obłe kształty pojazdów, ikoniczny Tommygun – kocham te czasy, a w Mafii II zostały one oddane po prostu fenomenalnie. Fabuła wciąga, ma kilka fajnych zwrotów akcji i dzielnie trzyma gracza przed ekranem. Wydarzenia z poprzednich misji wracają w kolejnych, a postacie, które sprawiają wrażenie takich, na które nie warto zwracać uwagi czasem powracają by mieć swoje ważniejsze pięć minut w historii.


    W tej grze jeździ się dużo, ale jakieś 95% czasu za kółkiem poświęca się na dojazdy we wskazane przez twórców miejsca. Niestety pościgów, czy misji samochodowych ogólnie, jest jak na lekarstwo – szkoda, bo w grze znalazło się kilka szybkich fur, a model jazdy jest bardzo przyjemny. W oczy razi fakt, że główny bohater nie potrafi strzelać z samochodu, tak więc podczas zmechanizowanych starć (ucieczek przed glinami albo pościgów za celem) jesteśmy zdani na pewną rękę pasażerów.

    [​IMG]

    Policjanci to idioci, którym bardzo łatwo im uciec, choć prawdę mówiąc ma to uzasadnienie fabularne – gliny w tamtym czasie nie mogły się komunikować podczas akcji, koordynować swoich działań. Wolałbym jednak, żeby pojedyncze radiowozy było trudniej zgubić – teraz to kaszka z mleczkiem. Poza tym policjanci nie są już tak nadpobudliwi jak Ci z pierwszej części – sygnalizację świetlną można ignorować bezkarnie, choć zwykle spotyka się to z dezaprobatą pasażerów, ale za przekroczenie prędkości gliny będą nas już ścigać.


    Kolejną wadą Mafii II, małą, ale zawsze, jest fakt, że nie ma co robić z pieniędzmi. Nie, żeby głównemu bohaterowi się specjalnie przelewało albo w grze nie było sklepów – po prostu nie warto ich odwiedzać. Amunicji prawie zawsze mamy pod dostatkiem, a tuning samochodów jest niepotrzebny, bo sportowe wózki w podstawowych wersjach sprawdzają się świetnie. Inwestowanie w drogie garnitury także nie ma większego sensu, bo wypchana szafa w żaden sposób nie wpływa na grę – nie ma licznika szacunku, który puchłby wprost proporcjonalnie do posiadanych krawatów.


    [​IMG]


    Mafię II ogrywaliśmy na pececie – gra na komputerach działa wzorowo. Nie mieliśmy za to okazji sprawdzić wersji konsolowych. Edycja na PS3 ma jedną bardzo mocną zaletę, której próżno szukać na innych platformach – darmowe DLC dostępne w dniu premiery, które dodaje do gry 20 unikalnych mocno zręcznościowych zadań. Są punkty, mnożniki tychże i kilka godzin zabawy ekstra. Z drugiej jednak strony port na PS3 jest najgorszy ze wszystkich. Coś za coś.


    Gra została spolszczona kinowo na wszystkich platformach docelowych. Lokalizacja jest całkiem niezła, ale błędów się nie ustrzegła. Tłumaczeniu zabrakło trochę konsekwencji – imię jednej postaci czasem zapisywane jest „Luca” a inny razem „Luka” i to w komunikatach następujących tuż po sobie, co dość mocno razi. Trafiło się kilka niezręcznych przekładów, ale nie jest to nic, nad czym warto byłoby specjalnie długo płakać.


    Mafia II to bardzo solidna gra, która zaskakuje tym, jak bardzo ją okrojono. Fabuła jest solidna i ciekawa, misje świetnie zrobione, ale niektóre braki bardzo przeszkadzają. Spodziewam się, że miasto przyjdzie nam zwiedzić ponownie w płatnych dodatkach i zwykle nie mam ku nim nic przeciwko, w końcu nie trzeba ich kupować, ale do momentu, gdy podstawowa wersja gry na tym nie cierpi. Wydaje mi się, że w przypadku Mafii II tak właśnie jest.

    Ocena: 8
    (wersja PC)

    Plusy:

    + historia
    + dbałość o szczegóły
    + świetne misje
    + oprawa


    Minusy:

    - tylko jeden, liniowy tryb gry
    - braki w niektórych ważnych elementach gry

    źródło - gamezilla
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Archont666

    Archont666 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 27, 2009
    Posty:
    363
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Żory
    Mafia w ogóle mi się nie podobała.W dwójkę też nie zagram.Starczyło,że pograłem w demko.
     
  4. Sagajx

    Sagajx Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Maj 16, 2010
    Posty:
    215
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    fajna recka czekać na dodatki. Jednak rockstar rulez.
     
  5. <LOLO>

    <LOLO> Banned

    Dołączył:
    Lipiec 17, 2010
    Posty:
    146
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Ale beznadzieja tylko 15 misji ? Nie ma misji pobocznych tez głupio . Brak mi będzie tej swobody z gta. GTA 4 po przeczytaniu tej recenzji dla mnie wygrywa.
     
  6. sebol12

    sebol12 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 14, 2008
    Posty:
    160
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Planeta Ziemia
    Nie sądzę aby Mafia 2 spełniała oczekiwania konsolowych graczy. Ta gra jest po prostu technicznie zacofana na konsole w porównaniu do PC. W demo nie grałem i nawet nie chcę ściągać tylko po to, żeby się nie rozczarować. Wolę cierpliwie poczekać na GTA V. Na pewno wielu zgodzi się ze mną, że nawet teraz GTA IV daje więcej frajdy z grania niż ta robiona ładne kilka lat Mafia 2.
     
  7. voltan91

    voltan91 XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 15, 2009
    Posty:
    1773
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Bytom
    Oo tak to z pewnością, zwłaszcza że można eksplorować miasto do woli.

    Jestem przy końcu wątku fabularnego. Fakt braku czegoś w rodzaju Free Ride mnie mocno zaskoczył...
    Ładne miasto, było by co zwiedzać, ale niestety trzeba to robić ze wskaźnikiem na radarze.
    Gra była by wyśmienita jeśli po przejściu fabuły, miasto stało przed nami otworem, zupełnie jak w GTA.
    Być może w DLC, ale co z tego skoro nie mam Live'a...
     
  8. patryk878

    patryk878 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 21, 2009
    Posty:
    309
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Warszawa
    Wersja PC z przyzwoitą oceną - 8. Jak będzie z najbardziej interesującą nas wersją konsolową? Stawiam na 6 - 7, mnie więcej taka średnia. Demo mnie odrzuciło, jeśli kupię to na pewno jakieś kilka miesięcy po premierze.
     
  9. fake4r

    fake4r Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 11, 2010
    Posty:
    434
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    pl
    No szkoda, bo gra zapowiadała się świetnie, a widać że te braki/wady o których wspomniał autor recenzji są dość ważne i obniża to całokształt gry. No nic i tak zagram bo jednak mimo wszystko widzę, że warto, ale pewnie będę czuł lekki niedosyt.
     
  10. Vassi

    Vassi Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 3, 2010
    Posty:
    551
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Wrocław
    15 misji, brak misji pobocznych i inne małe błędy. Na początku byłem bardzo napalony co do tej gry. Ale teraz raczej zastanowię się nad jej kupnem
     
  11. jorgos

    jorgos Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 2, 2009
    Posty:
    60
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    6
    Ej ludzie czemu jak ktos tu utworzy temat to on jest zaraz zamkniety szkoda adminowi miejsca na serwerze ***** czy jak?.
     
  12. Demol

    Demol Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 18, 2008
    Posty:
    165
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Mnie gra powaliła na kolana, nie grałem w demo, ale w pełnej wersji grafika pozamiatała GTA 4. Daje jej 9, bo dla mnie to gra roku.
     
  13. protaktyn

    protaktyn Banned Użytkownik

    Dołączył:
    Kwiecień 5, 2010
    Posty:
    223
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Wytypowanym minusem przeze mnie jest, to upierdliwe no-jumping. Ani skakać nie można, ani pływać.
    Trochę to jest głupie, tak samo z misjami, które rozpoczynamy telefonem.
     
  14. CrypearL

    CrypearL Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 18, 2010
    Posty:
    194
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Wrocław
    Kolejna recenzja z taką oceną - zaczynam mieć poważne wątpliwości co do tego tytułu. Za dwa dni miałem po nią jechać, ale jeszcze to przemyślę... Wielka szkoda, że taki tytuł został tak okrojony. Nie mogę przeboleć Free Ride'u. Grafika na iksa też nie pociesza :/ Chyba sobie odpuszczę...
     
  15. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    Autor tematu chyba tego nawet nie przeczytał, po prostu kopiuj/wklej, dwa razy skopiowałeś fragment o bijatyce...

    Btw.
    Nie do końca zrozumiałem, free ride zostanie dodany w DLC, czy w ogóle go nie będzie ?
     
  16. kkey

    kkey Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 24, 2010
    Posty:
    320
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Kraków
    Mogli bardziej się postarać
     
  17. SebooL12 PL

    SebooL12 PL Banned

    Dołączył:
    Styczeń 15, 2010
    Posty:
    240
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Miasto:
    Szczerców
    Free Ride jako dlc to są tylko domysły bo nikt nie chcę uwierzyć, że twórcy odpuścili sobie ten tryb gry. Ja gram wersje na PC i podejrzewam, że za kilka dni wyjdzie mod pozwalający na free moda.
     
  18. SebeekS

    SebeekS Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 16, 2009
    Posty:
    471
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Z tego co zauważyłem, to większość rzeczy tutaj wypisanych jest prawdziwa wyłącznie na pc z włączonym phys'x'em, co do oprawy, na xboxie zagrałem ale tło wyglądało jak stado pikselków, takie wielkie :p być może za długo gram na komputerze w full hd i jestem przewrażliwiony, ale to co zobaczyłem, z pewnością nie spełniło moich oczekiwań przynajmniej na xboxie ...
     
  19. maroko freestyle

    maroko freestyle Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 29, 2008
    Posty:
    1020
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    36
    Miasto:
    Złote Przedmieście
    pozostaje teraz czekać na DLC umożliwiające swobodną jazdę po mieście i wprowadzające klika dodatkowych misji
     
  20. grampp

    grampp Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 14, 2008
    Posty:
    406
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Płeć:
    Mężczyzna
    Oby wprowadzili jakiś Free Ride ;)
     
  21. Nikolai

    Nikolai Banned

    Dołączył:
    Sierpień 8, 2010
    Posty:
    242
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Najpierw czytam potem wklejam na forum. Moim zdaniem RECENZJA WARTA UWAGI. Acha, jeszcze jedno, recenzja była na kilku stronach, więc się troche pogubiłem.
    Na drugi raz zastanów się, co piszesz.
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum