Rozwiązanie umowy z firmą Netia problem

...:::Anarkad:::...

Pomocnik
Pomocnik
XBOX MANIAK
Użytkownik
pól roku temu podpisałem umowę z Netią na 10 mb ( podpisałem ją ze względu na te 10 mb ) lecz gdy termin rozpoczęcia umowy upłyną okazało się że jednak moja skrzynka nie obsługuję takiej prędkości (jest za stara) chciałem rozwiązać z nimi umowę ale dostałem opowiedz, że nie jest to możliwe, ponieważ wywiązują się z umowy dotyczącą telefonu stacjonarnego i wielka lipa. Pogodziłem się z tym,ale od 3 miesięcy zaczęła psuć się skrzynka i od tego czasu w ciągu dnia mam mniej więcej takie łącze http://results.tester.netia.pl/iiqojglmfb a ma być 6mb :) jest to niezmiernie denerwujące, ponieważ dopiero około 23 mogę normalnie korzystać z internetu. Nadal nie mogę rozwiązać z nimi umowy ze względu na ten piep***ny telefon. Skrzynka prawdopodobnie należy do orange, niby jeżdżą tam pseudo fachowcy i naprawiają to, ale nie widzę zmian. Poradzi ktoś jak mam się z nimi uporać ? czy jest jakaś możliwość żeby rozwiązać z nimi umowę ? lub ostatecznie żeby wymienili te skrzynkę.
 

davex

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Proponuje zapytać na jakimś forum prawnym zapewne odpowiedz bedzie szybsza i konkretniejsza.

Wysłane z Xperia U by Taptalk
 

...:::Anarkad:::...

Pomocnik
Pomocnik
XBOX MANIAK
Użytkownik
miałem taki zamiar, poczekam ze 2 dni jak nie będzie jakieś sensownej odpowiedzi to odwiedzę takie forum :)
 

Onicniepytaj

Ryżownik
Ryżownik
Xbox One
Użytkownik
Aż się dziwie, że nie próbowali Ci wciskać kitu, że to wina komputera itp itd..

Walcz o swoje!


I nie czekaj odwiedź takie forum jak najszybciej. Oni tam na pewno będą więcej wiedzieć niż jeżeli My.
 

barman_2000

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
umowa jest zapewne skonstruowana tak samo jak w Orange czyli ze predkosc ma byc DO 10mb a nie stale 10mb, w takim wypadku mozesz im nagwizdac bo oni sie wywiazuja z umowy
 

mario1500

Użytkownik
Użytkownik
dokładnie tak jak pisze barman_2000 , w każdej umowie odnośnie internetu masz drobnym druczkiem napisane "do". Też korzystam z NETII i moja umowa jest do 20, a przed podpisaniem umowy konsultant poinformował mnie, że w mojej lokalizacji ich servery pociągną od 10 do 15 (a faktycznie mam 12)
Twoje jedyne wyście to zadzwonić do nich i poprosić o wzmocnienie sygnału (miałem podobny ping i po telefonie do nich koleś powiedział właśnie że zwiększy mi sygnał - myślałem że ściemnia na odczepnego, ale to pomogło prędkość pozostała bez zmian a ping mam max 21)
 

...:::Anarkad:::...

Pomocnik
Pomocnik
XBOX MANIAK
Użytkownik
no mam niestety te "do 10" nawet jak zwiększy mi sygnał to pewnie i tak nic nie da bo ta skrzynka jest przeciążona, trzeba ją wymienić a netia pewnie nie ruszy palcem bo to skrzynka z oragne
 

djploki

Użytkownik
Użytkownik
no mam niestety te "do 10" nawet jak zwiększy mi sygnał to pewnie i tak nic nie da bo ta skrzynka jest przeciążona, trzeba ją wymienić a netia pewnie nie ruszy palcem bo to skrzynka z oragne
No to nic nie zrobisz. Oni z umowy się wywiązują. Musisz czekać aż umowa wygaśnie. No chyba, że masz podpisaną na czas nie określony to możesz zerwać umowę-napisać wypowiedzenie, ale są tego dosyć znaczne konsekwencje finansowe.
 

seyu

Użytkownik
Użytkownik
Jeśli masz notke do 10mb, 70% transferu jest w granicach normy, czyli jeśli 10mb będziesz miał powiedzmy stale utrzymujące się 5 to masz prawo do roszczeń. Natomiast jeśli transfer w godzinach szczytu spada do powiedzmy tych ~7mb jest ok i reklamacji Ci nie uwzględnią. Spadki transferów związane są z utylizacją CMTS'ów, to one nie wydalają dlatego w umowach operatorów masz przeważnie notke DO. Co do pingu 327ms, z tym mozesz walczyć bo jest zdecydowanie za wysoki.

Edit:

No chyba, że masz podpisaną na czas nie określony to możesz zerwać umowę-napisać wypowiedzenie, ale są tego dosyć znaczne konsekwencje finansowe.
Jeśli masz umowe na czas nieokreślony to możesz zrezygnować z miesięcznym wypowiedzeniem bez żadnych konsekwencji. Ewentualne koszty zwrotu sprzętu.
 

...:::Anarkad:::...

Pomocnik
Pomocnik
XBOX MANIAK
Użytkownik
ok dzięki, to powalczę z pingiem bo chyba nie ma innego wyjścia
 
Jeśli masz notke do 10mb, 70% transferu jest w granicach normy, czyli jeśli 10mb będziesz miał powiedzmy stale utrzymujące się 5 to masz prawo do roszczeń. Natomiast jeśli transfer w godzinach szczytu spada do powiedzmy tych ~7mb jest ok i reklamacji Ci nie uwzględnią. Spadki transferów związane są z utylizacją CMTS'ów, to one nie wydalają dlatego w umowach operatorów masz przeważnie notke DO. Co do pingu 327ms, z tym mozesz walczyć bo jest zdecydowanie za wysoki.
Miałem netie kiedyś. Z pingiem nic nie zrobisz to nie jest zależne od ciebie. Mi kiedyś monter z tp chciał wmówić ,że skrzynka tylko obsługuje 4mbity a jak zadzwoniłem do neti okazało ,że miałem 8mbitow dostępne. Może w routerze z ustawieniami pokombinować.
 

...:::Anarkad:::...

Pomocnik
Pomocnik
XBOX MANIAK
Użytkownik
mam 2 routery w domu w czym jeden to netia spot i nie jest to wina routera, ci którzy mają internet po kablu telefonicznym mają ten sam problem co ja
 

Do góry Bottom