1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Sony ogłasza Project Morpheus - gogle do wirtualnej rzeczywistości dla PS4

Temat na forum 'Kosz' rozpoczęty przez Jabar, Marzec 19, 2014.

  1. Jabar

    Jabar Moderator Członek Załogi Moderator Pomocnik Użytkownik PSforum.pl

    Dołączył:
    Październik 23, 2011
    Posty:
    3703
    Polubienia:
    1110
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Sony ogłasza Project Morpheus - gogle do wirtualnej rzeczywistości dla PS4

    [​IMG]

    Project Morpheus, czyli gogle do wirtualnej rzeczywistości, Sony zaprezentowało na tegorocznym GDC, potwierdzając tym samym wcześniejsze przecieki. Firma pracuje nad nimi już ponad 3 lata, czyli raczej trudno zarzucać jej, że wzięła się do pracy widząc pozytywny klimat wokół Oculus Rift. Dev kity mają niebawem trafić do twórców, bo przeznaczenie Morpheusa jest oczywiste - ma służyć do gier na PS4 i sprawić, że poczujemy się, jakbyśmy znajdowali się w wirtualnym świecie.

    Już aktualny prototyp urządzenia oferuje rozdzielczość 1080p przy 90-stopniowym zakresie widzenia i, co bardzo ważne, wysokim współczynniku odświeżania, 1000 Hz (tyle samo ma ostatnia wersja deweloperska Oculusa). Morpheus ma też wbudowane akcelerometry i żyroskopy, co oznacza m.in. przełożenie ruchu naszej głowy na to, co widać na ekranie. Liczę, że pozwoli to na przykład na wychylanie się zza przeszkody. Albo na potakiwanie lub przeczenie w odpowiedzi na pytanie naszego rozmówcy w grze. Urządzenie będzie współpracować z PlayStation Camera i zaoferuje dźwięk 3D zmieniający się w czasie rzeczywistym w zależności od położenia naszej głowy. Będzie też będzie współpracowało z kontrolerem DualShock 4 i PlayStation Move.

    Na GDC Project Morpheus można sprawdzić w kilku lokacjach z Thiefa, Eve Valkyrie oraz specjalnie przygotowanych demówkach.

    Sony jeszcze do niedawna mocno forsowało obraz 3D, poświęcając mu spore fragmenty swoich konferencji na E3 - dziś na ten temat nawet się nie wypowiada, bo domowy trójwymiar jest w odwrocie. Mam szczerą nadzieję, że z Morpheusem nie będzie podobnie. Gogle do VR to zupełnie inna półka wrażeń niż granie w 3D, co mogliśmy stwierdzić bawiąc się wczesnym prorotypem Oculusa Rift. Ta technologia rozwija się w szybkim tempie, a wejście na rynek takiego gracza jak Sony może oznaczać dla graczy sporo nowych wrażeń.​


    UWAGA:Wszelkie niekulturalne oraz hejterowskie wypowiedzi są zabronione,
    za nie stosowanie się do powyższego będą nagrody w postaci warnów, a wątek zostanie zamknięty.
     
Wczytywanie...

Poleć forum