1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Twórca Fox Engine chwali Drivatary - jego zdaniem technologia powinna zostać wykorzystana w innych g

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Grudzień 30, 2015.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28059
    Polubienia:
    3212
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]


    Sztuczna inteligencja napędza każdą grę i twórca silnika Fox Engine postanowił wypowiedzieć się na temat dostępnej technologii. Deweloper jest zdania, że wiele współczesnych produkcji powinno korzystać z pomysłu Turn 10 Studios.

    We wrześniu informowaliśmy naszych czytelników o decyzji Juliena Mercerona. Twórca Fox Engine i jeden z czołowych pracowników Konami, postanowił opuścić studio. Później dowiedzieliśmy się, że deweloper zasilił szeregi Bandai Namco, gdzie zamierza pracować nad silnikiem dla kolejnych projektów zespołu.

    Merceron pojawił się na paryskiej konferencji dla autorów gier, na której opowiadał na temat sztucznej inteligencji. Julien powiedział, że technologia SI nadal musi być rozwijana, ponieważ to właśnie w tym miejscu tkwi wielki potencjał, który może zupełnie zmienić współczesną rozgrywkę. Deweloper przez kilka lat pracował nad logiką rozmytą (podejście, według którego postacie reagują w oparciu o „stopnie prawdy”, a nie zwykły system prawda-fałsz), jednak w przypadku gier jest to bardzo trudna sytuacja.

    Były pracownik Konami dodał, że grał w Forzę, w której został zaimplementowany Drivatar i ta koncepcja powinna zostać wykorzystywana w innych grach. Wiele aktualnych produkcji może, dzięki asynchronicznym elementom, zaoferować graczom ciekawszą rozgrywkę. Merceron nie ukrywa, że chciałby pracować nad podobnym systemem, ponieważ jego zdaniem jest to przyszłość naszej branży.

    Cóż trudno nie zgodzić się z autorem Fox Engine. Jeśli kiedykolwiek graliście w ostatnie odsłony Forzy, to na pewno doceniliście pracę Turn 10 Studios.


     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Tak doceniamy. 900m od całej stawki jeden drivatar, albo jeżdżący szybciej po zboczu niż Ty normalnie na trasie. Może i technologia spoko, ale wymaga dopracowania.
     
  4. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3455
    Polubienia:
    1228
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Jakoś nie widzę różnicy pomiędzy taką FM4 a FM6 na podłożu sztucznej inteligencji wiec nie wiem o czym mowa.

    Natomiast do OGROMNEJ poprawy jest to o czym wspomniał @UP wyżej to durne oddalenie się od stawki jednego czy dwóch przeciwników.
     
  5. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Nie no są różnice np., to że są na pewno dużo bardziej agresywniejsi. Dużo częściej potrafią Cię wywalić z trasy, albo nie wyhamować przed Tobą na zakręcie. Ale te wyprzedzanie na 900-1km, to już jest lekka przesada i absurd.
     
  6. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3455
    Polubienia:
    1228
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    To oddalanie było też w FM4 tylko tyle że pod sam koniec mistrzostw a w FM5/6 mamy z tym do czynienia już od samego początku.
     
  7. Biały406

    Biały406 Xbox One Xbox One Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Październik 3, 2015
    Posty:
    275
    Polubienia:
    82
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    Z jednej strony macie rację bo to jedno auto napewno drażni i dziwi mnie czemu nie wprowadzono łatki, która to naprawi.

    Ale mam argument przekonujący, że twórcy mają rację. Drivatar to w pewnym sensie kopia prawdziwego gracza. A ponieważ kilka razy w FH2 trafiłem na graczy jeżdżących idealnie (choć akurat w tej grze dochodzi do pewnych nadużyć, ale to napiszę w temacie, żeby nie spamować) to nie widzę w tym nic złego by pojawiali się również w singlu. Tak jak w trakcie wyścigu multi trafiają się średniaki i kolesie mający problem z dojechaniem do mety tak i w singlu takie rozwiązanie dodaje realizmu. Zresztą w tej prawdziwej a nie wirtualnej formule 1 zazwyczaj jeden kierowca wysuwa się na prowadzenie i robi taką samą przewagę jak w Forzy 6. Więc nie ma co narzekać na ten aspekt tym bardziej ze względu na zostawioną przez twórców furtkę w postaci nagradzania miejsca 3 na równi z 1.
     
  8. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Ale ja osobiście uważam, że to jest bardzo dobry pomysł i technologia jak Drivatar, ale wymaga on solidnego dopracowania. W F1 może się to zdarza, ale w wyścigach samochodowych typu GT jak miałem okazję oglądać, to chyba nigdy tak nie wypalali do przodu jak Drivatary w Forzie. No i trzeba też zauważyć jedno, że 80-90% wyścigów w Forzie, to długość średnio 4-5 okrążeń, Forza niestety nie oferuję trybu kwalifikacji i startuje się standardowo z połowy stawki. Osobiście ja lubię się ścigać tak, żebym nie miał żadnej styczności z innym autem na torze, no to weź się tak szybko przebij przez te molochy na trasie, na dodatek pierwszy z drugim są 800-1km przed Tobą, a Ty masz 4 okrążenia. To naprawdę potrafi wkurzyć i tak w ogóle złoty medal za 3. miejsce dostawało się w FM5, co oczywiście według mnie nie miało żadnego sensu. W tegorocznym FM już tylko 1. miejsce chyba liczy (Nie jestem do końca pewien).
     
  9. krzys1190

    krzys1190 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2008
    Posty:
    3455
    Polubienia:
    1228
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    W FM6 złoto jest tylko za pierwsze miejsce.
    Startując z końca czy nawet połowy stawki masz ciężej od osobnika na przedzie stawki który bez przepychanki przeleci kilka pierwszych zakrętów i ma nagle sporą przewagę.
     
  10. Professor Chaos

    Professor Chaos Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 20, 2013
    Posty:
    115
    Polubienia:
    31
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    U mnie grudniowy patch naprawił wreszcie ten problem, gdzie jeden drivatar wyprzedzał wszystkich o pół trasy, wykręcając czasy TOP10 na świecie. Obecnie wszystko jest już prawidłowo.
     
  11. Biały406

    Biały406 Xbox One Xbox One Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Październik 3, 2015
    Posty:
    275
    Polubienia:
    82
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Płeć:
    Mężczyzna
    W 6 grałem tylko w demo i wydawało mi się, że za drugie miejsce dostałem złoto. Cóż, przepraszam mój błąd:p

    W sumie z wyścigami GT jestem na bakier zresztą podobnie jak z innymi dyscyplinami wyścigowymi ze względu na to, że nie oglądam telewizji ale pamiętam jak to wyglądało w f1, wyścigu 24 h Le Mans czy w rajdach. Są kierowcy lepsi i gorsi i choć zgodzę się z tym, że jeden kierowca który robi tak ogromną przewagę, że dogonienie go sprawia frustrację jest nadużyciem to i tak podoba mi się to rozwiązanie. Cała stawka aut jeżdżących jak po sznurku jest zdecydowanie mniej atrakcyjna niż samochód który wypada z trasy na moich oczach czy nawet wypycha mnie na zakręcie. Bo ja akurat lubię przepychanki i bardzo rzadko robię 'czyste' okrążenia:D
     
Wczytywanie...

Poleć forum